LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dakdoek partytent

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
aartvanooijen
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2012 14:05

Dakdoek partytent

Ongelezen bericht door aartvanooijen »

Enkele jaren geleden bij Ikea een ÄPPLARÖ partytent gekocht. Het doek is door een storm vernield. Aangezien het buiten de garantietermijn valt, is er hier niets te halen. Sterker nog: toen ik verzocht om mij een nieuw doek te sturen, kreeg ik als antwoord dat deze doeken niet door Ikea verkocht cq geleverd worden. Het alternatief is een complete nieuwe tent te kopen. Dus wel een tent verkopen maar geen reserve-onderdelen! Heb hier uitvoerig met Ikea over gecorrespondeerd, maar geen resultaat. Een alternatief doek aanschaffen is mij niet gelukt, omdat deze een andere hoek naar boven hebben. Mijn vraag wie loopt hier ook tegen aan. En zo ja hoe heeft men het dan opgelost?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Dakdoek partytent

Ongelezen bericht door gosewijn »

Door uw eigen schuld is de tent kapot gegaan . Nu verwacht u van leverancier dat hij voor jaren voorraad moet houden. Ik denk dat een komplete nieuwe tent goedkoper voor u is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Dakdoek partytent

Ongelezen bericht door berndv »

heb zelf vorig jaar een paviljoen gekocht bij de gamma, bij de reviews her en der inderdaad ook daar gelezen dat indien het doek kapot is, er geen vervangend doek bestaat. Maar goed, ik wist het van te voren en heb bewust hier voor gekozen, wetende dat indien het doek kapot gaat, ik het geheel moet vervangen.

Hoe dit op te lossen is? Ik zou een compleet nieuw paviljoen kopen. Tuurlijk kunt u op maat een gelijk doek laten maken, maar ik gok dat u vele malen goedkoper uit zult zijn met een compleet nieuwe.

Maar men kan en winkelier niet verplichten om vervangende materialen te leveren voor producten die verkocht worden, dus bij ikea zal weinig te halen zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dakdoek partytent

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er gaat iets door u toedoen kapot (een partytent is immers niet bestand tegen storm) en u verzoekt de leverancier tot het opnieuw opsturen van een nieuw tentdoek? Er komen veel rare zaken voorbij hier, maar ik blijf met mijn oren klapperen.

Partytenten worden in partij gemaakt en verscheept. Het apart opsturen van een los doek overtreft vele malen de nieuwprijs van een totale set. U heeft nergens recht op, immers al uit de garantie, dus een nieuwe set kopen is de enige optie.

Gesloten