LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

in dit soort gevallen moeten ze gewoon tot de voordeur leveren, doen ze dit niet gewoon niet meer bestellen bij een shop die met dhl levert of vragen of ze via tnt willen leveren....

je kunt pakket ook net zo lang laten staan tot het weg is en de verkoper aanspreken waarom je het pakket toch niet ontvangen hebt, zij zijn aansprakelijk tot je pakket ontvangt en zij moeten dan dus ook aktie ondernemen....

job45
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 sep 2016 14:39

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door job45 »

sjohie schreef:
03 dec 2020 11:36
Ik weet niet hoe het u in uw professionele leven vergaat, maar ik wordt serieus kriegel als andere mensen míj gaan vertellen hoe "makkelijk" ik mijn werk wel niet zou kunnen doen. :wink:

Verder zijn ook zij krankzinnig druk, en ze doen hun best om zoveel mogelijk pakketjes toch nog redelijk op tijd te bestellen, en dat betekent dat individuele aandacht etc, even op het 2e plan komt. De mensen verderop in de route zullen blij zijn dat de bezorger lekker tempo maakt, en niet teveel ronddartelt in een flat als die u beschrijft, schat ik zo in.

Maar goed, ook hier is PostNL de bezorger van keuze in de wijk, die is een stuk punctueler en allround fijner dan DHL, dus wij kopen, zoals al eerder geopperd, zo veel mogelijk bij webshops die verzenden met PostNL.
Fatsoenlijk gedrag lijkt mij normaal,je bent en blijft client,of niet?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door Moneyman »

job45 schreef:
09 dec 2020 15:17
Fatsoenlijk gedrag lijkt mij normaal,je bent en blijft client,of niet?
Nee dus. De cliënt is de verzender.

Dorpeltrekker
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2020 16:20

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door Dorpeltrekker »

Het is volkomen terecht om onbeschoft service minimaliserend gedrag te vertonen. We hebben nu eenmaal onze maatschappij steeds meer ingericht rondom het geld en niet rondom het welzijn van de mens. Alles moet goedkoop en mag geen moeite kosten en dat geldt vooral voor anderen en niet voor onszelf. Wat er gebeurt met pakketbezorging is een maatschappelijk symptoom en op vele ander gebieden ook is te zien. Als we willen dat het anders moet dan begint dat bij onszelf.

hans.van-den-berg
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2017 09:40
Contacteer:

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door hans.van-den-berg »

Sorry hoor, maar in deze neem ik het toch op voor de pakketbezorger. Of dit nu DHL, PostNL, of DPD is.
U meldt dat het hier handelt over mensen, die in een rolstoel zitten, en/of verward zijn.
Waarom bestellen die mensen dan überhaupt pakketjes, als ze hulpbehoevend zijn?
En waarom laten ze hun bestellingen dan niet afleveren bij kinderen, verzorgers, of andere bekenden, die wel goed ter been zijn?
De pakketdiensten zijn geen hulpverleners.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door marnix »

hans.van-den-berg schreef:
09 dec 2020 16:56
Sorry hoor, maar in deze neem ik het toch op voor de pakketbezorger. Of dit nu DHL, PostNL, of DPD is.
U meldt dat het hier handelt over mensen, die in een rolstoel zitten, en/of verward zijn.
Waarom bestellen die mensen dan überhaupt pakketjes, als ze hulpbehoevend zijn?
En waarom laten ze hun bestellingen dan niet afleveren bij kinderen, verzorgers, of andere bekenden, die wel goed ter been zijn?
De pakketdiensten zijn geen hulpverleners.
reacties die beginnen met "sorry hoor" behelzen zelden wat opbouwends,
"Waarom bestellen die mensen dan überhaupt pakketjes, als ze hulpbehoevend zijn?"
Het thuis laten bezorgen is voor velen een uitkomst, voor mij ook trouwens,
en gelukkig bezorgen de meeste bedrijven keurig netjes.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door moederslink »

Er kan gewoon worden afgesproken dat die pakketjes op een centraal punt in zo.n huis worden afgegeven of bij een iemand op de BG , mits hij/ zij dat ook goed vindt.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

hans.van-den-berg schreef:
09 dec 2020 16:56
Sorry hoor, maar in deze neem ik het toch op voor de pakketbezorger. Of dit nu DHL, PostNL, of DPD is.
U meldt dat het hier handelt over mensen, die in een rolstoel zitten, en/of verward zijn.
Waarom bestellen die mensen dan überhaupt pakketjes, als ze hulpbehoevend zijn?
En waarom laten ze hun bestellingen dan niet afleveren bij kinderen, verzorgers, of andere bekenden, die wel goed ter been zijn?
De pakketdiensten zijn geen hulpverleners.
dit lijkt mij nu juist prcs de doelgroep die met een pakketje bezorgd aan huis het meest gediend is!!!!

Johandedoper
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2020 16:54

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door Johandedoper »

Dat de bezorger volgens u schreeuwt heeft te maken dat de meeste bejaarden slecht horend zijn. Wachten dat de bewoner eindelijk beneden komt om zijn pakketje in ontvangst te nemen....vergeet het maar. Deze jongens gaan op pad met zo,n 160 stops. Beginnen om 7 uur met laden en als ze geluk hebben leveren ze het laatste pakje af om 21.30. en u maar mopperen over ze?. Ga maar eens een dagje met ze mee. Heb zelf ook een mopperbuurman. Staat in de tuin en krijgt een pakje aangeboden. Na drie keer aanbellen doet hij nog niet open. De bezorger vraagt aan mij of ik het pakje wil aannemen en doet een briefje in de bus. Enige tijd daarna een boze buurman aan de deur. Ik had het pakje niet moeten aannemen maar de bezorger had moeten wachten. Zo zal je toch 160 stops hebben. Ik neem voor hem nooit meer een pakje aan.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door 16again »

Johandedoper schreef:
13 dec 2020 09:41
Dat de bezorger volgens u schreeuwt heeft te maken dat de meeste bejaarden slecht horend zijn. Wachten dat de bewoner eindelijk beneden komt om zijn pakketje in ontvangst te nemen....vergeet het maar. Deze jongens gaan op pad met zo,n 160 stops. Beginnen om 7 uur met laden en als ze geluk hebben leveren ze het laatste pakje af om 21.30. en u maar mopperen over ze?. Ga maar eens een dagje met ze mee.
Als er ergens over geklaagd moet worden, dan allereerst over vervoersmaatschappij, die de bezorgers structureel onderbetaalt. Voor een nette bezorger niet meer lonend, de cowboys blijven over.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ligt het niet ook aan de klanten die de laagste prijs voor het product willen en dan ook nog "gratis" bezorging verwachten?
Het is volgens mij toch een beetje een kip-en-ei-kwestie, waarbij alle partijen (de verkoper, het postbedrijf, de zzp-bezorger, de koper) elkaar in een houdgreep hebben.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
13 dec 2020 12:29
Ligt het niet ook aan de klanten die de laagste prijs voor het product willen en dan ook nog "gratis" bezorging verwachten?
Het is volgens mij toch een beetje een kip-en-ei-kwestie, waarbij alle partijen (de verkoper, het postbedrijf, de zzp-bezorger, de koper) elkaar in een houdgreep hebben.
De verantwoording ligt wat mij betreft niet bij de consument. Of moet de consument eerst zelf onderzoek doen naar misstanden , zoals uitbuiting, kinderarbeid, naleving milieu-eisen etc, voordat hij zijn keuze maakt?
Wat mij betreft zijn daar andere instanties voor.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door moederslink »

Johandedoper schreef:
13 dec 2020 09:41
(...) Ik neem voor hem nooit meer een pakje aan.
Doe maar gewoon wél hoor voor zo.n traag oudje 😆
Ik heb hier al bijna 5 dagen een pakje liggen voor mijn buurman , waar die is??? Geen idee!

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door Erthanax »

16again schreef:
13 dec 2020 13:24
(...) Of moet de consument eerst zelf onderzoek doen naar misstanden , zoals uitbuiting, kinderarbeid, naleving milieu-eisen etc, voordat hij zijn keuze maakt?
Wat mij betreft zijn daar andere instanties voor.
Nee hoor, dat moet een consument natuurlijk niet, maar hij/zij mag wel nadenken. Dat krijgen klagende consumenten hier op het forum ook telkens te horen, vaak in niet mis te verstane bewoordingen.

Zoals ik in mijn eerdere reactie aangeef, elke schakel in de keten is betrokken, iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid, de consument niet uitgezonderd.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door marnix »

Erthanax schreef:
13 dec 2020 13:35
16again schreef:
13 dec 2020 13:24
(...) Of moet de consument eerst zelf onderzoek doen naar misstanden , zoals uitbuiting, kinderarbeid, naleving milieu-eisen etc, voordat hij zijn keuze maakt?
Wat mij betreft zijn daar andere instanties voor.
Nee hoor, dat moet een consument natuurlijk niet, maar hij/zij mag wel nadenken. Dat krijgen klagende consumenten hier op het forum ook telkens te horen, vaak in niet mis te verstane bewoordingen.

Zoals ik in mijn eerdere reactie aangeef, elke schakel in de keten is betrokken, iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid, de consument niet uitgezonderd.
ik betaal geregeld rond de 7 euro verzendkosten,
moet ik dan nog me zorgen maken dat de geachte chauffeur te veel pakjes moet bezorgen?
ligt dan toch echt aan zijn baas die verkeerd beleid voert.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door Erthanax »

marnix schreef:
13 dec 2020 14:17
ik betaal geregeld rond de 7 euro verzendkosten,
moet ik dan nog me zorgen maken dat de geachte chauffeur te veel pakjes moet bezorgen?
ligt dan toch echt aan zijn baas die verkeerd beleid voert.
Dat laatste ben ik volledig met u eens, te meer omdat u een fatsoenlijk bedrag aan verzendkosten betaalt.
In mijn eerdere reactie legde ik ook niet voor niets de relatie met de "gratis" bezorging.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door 16again »

Denk je nu echt dat die 7 euro daadwerkelijk gaan naar verzendkosten?
En als je voor een groter bedrag bestelt, dat het verzenden dan gratis is?

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door marnix »

16again schreef:
13 dec 2020 15:08
Denk je nu echt dat die 7 euro daadwerkelijk gaan naar verzendkosten?
En als je voor een groter bedrag bestelt, dat het verzenden dan gratis is?
is wat mij gerekend wordt,
uw laatste regel snap ik niet.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
13 dec 2020 13:24
De verantwoording ligt wat mij betreft niet bij de consument. Of moet de consument eerst zelf onderzoek doen naar misstanden , zoals uitbuiting, kinderarbeid, naleving milieu-eisen etc, voordat hij zijn keuze maakt?
Wat mij betreft zijn daar andere instanties voor.
Het grote probleem is dat de consument de meeste macht heeft. Als ik naar de sta ga moet ik of buskosten betalen, of brandstof en parkeerkosten. Waarom zou online dan wel gratis moeten zijn? Vele kleinere webshops klagen dat de consument online teveel verwend wordt. Liefst gratis verzending, liefst gratis retour en de staat van retour maakt niet uit. Zo lang de consument maar lukraak blijft bestellen en het voor nop thuis wil willen blijft dit probleem bestaan. De consument bepaald de vraag en daar moeten verkopers op inspelen. Terwijl het juist anders moet zijn. Het aanbod zijn er wel zijn, maar de spelregels er omheen moet niet bij de consument liggen.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door 16again »

marnix schreef:
13 dec 2020 15:21
16again schreef:
13 dec 2020 15:08
Denk je nu echt dat die 7 euro daadwerkelijk gaan naar verzendkosten?
En als je voor een groter bedrag bestelt, dat het verzenden dan gratis is?
is wat mij gerekend wordt,
uw laatste regel snap ik niet.
Als je bij een webwinkel iets bestelt, dan betaal je soms verzendkosten aan de webwinkel. Maar dat bedrag heeft weinig van doen met wat de webwinkel betaalt aan de vervoersmaatschappij, en wat de bezorger uiteindelijk voor vergoeding krijgt.
Bij dure artikelen is verzenden vaak gratis, maar wordt die verzending gewoon betaald uit de marge op verkoop.

Gesloten