LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Nora hal
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2020 21:32

DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door Nora hal »

Mijn moeder woont in een complex voor senioren waarvan er veel invalide , gehandicapt of zwakbegaafd zijn.

De bezorging van DHL is een zware last geworden voor alle bewoners.

Het complex is zeer makkelijk bereikbaar, de dhl bus kan makkelijk voor de deur worden geparkeerd, 2 liften aanwezig. 3 Intercoms in huis aanwezig, gezien de meeste bewoners afhankelijk zijn van zorg en goed bereikbaar moeten zijn als er aangebeld word. Kortom alles aanwezig waardoor een pakket van deur tot deur geleverd kan worden.

De DHL Bezorger die bij dit complex komt, belt aan, schreeuwt vervolgens door de intercom dat hij het pakket bij de deur( bij het portiek) gooit en vertrekt. Dit gebeurt tegenwoordig ook om 22:30 in de avond. Ook al is het pakket voor de buren. Er worden ook geen briefjes achter gelaten.

U begrijpt dat als iemand in een rolstoel zit, deze persoon niet even snel naar buiten kan gaan met zijn rolstoel om naar beneden te gaan om het pakketje even bij het portiek te gaan zoeken. Laat staan de mensen die verward zijn en dat snelle geschreeuw niet snappen. De bewoners raken compleet in de stress, zijn hartstikke bang dat hun pakje is gestolen.

Bellen , klachten indienen bij dhl heeft echt geen zin. We worden iedere keer afgewimpeld en gezeg dat ze het zullen oppakken. Vervolgens gebeurt het weer.
Ik vind het zo sneu voor deze bewoners en ondanks dat ik iedere keer contact opneem met DHL Veranderd er helemaal niks... iemand ideeen ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door crazyme »

Pakketbezorgers zijn op dit moment idioot druk. Het is dus vechten tegen de bierkaai.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door berndv »

Nora hal schreef:
02 dec 2020 22:53
klachten indienen bij dhl heeft echt geen zin
klopt, u bent namelijk niet de opdrachtgever van DHL, u moet uw beklag doen bij de verkoper.

Als ik een eerdere soortgelijke klacht bekijk en de reactie van DHL daar op stellen zij dat in verband met de maatregelen op dit moment alleen afleveren in de centrale hal, wel zouden ze moeten aanbellen en vragen of de ontvanger naar beneden komt om het pakket in ontvangst te nemen, indien die niet kan of wil komen, gaat het pakket weer retour. Aldus DHL in reactie op een klacht:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/d ... 91412de429

De oplossing is relatief simpel, niet meer bestellen bij verkopers die versturen met DHL.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:
03 dec 2020 11:17
Pakketbezorgers zijn op dit moment idioot druk. Het is dus vechten tegen de bierkaai.
En de rest van het jaar krijgen de bezorgers een hongerloontje, waardoor het niet lonend is om zelf de goederen bij de voordeur af te leveren.......

Maar berusten we hierin, en gaan we dit normaal vinden? Wat mij betreft niet.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
03 dec 2020 11:22
Maar berusten we hierin, en gaan we dit normaal vinden? Wat mij betreft niet.
Wat zou je ertegen willen doen dan, afgezien van het niet bestellen bij winkels die werken met DHL-bezorgers?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik weet niet hoe het u in uw professionele leven vergaat, maar ik wordt serieus kriegel als andere mensen míj gaan vertellen hoe "makkelijk" ik mijn werk wel niet zou kunnen doen. :wink:

Verder zijn ook zij krankzinnig druk, en ze doen hun best om zoveel mogelijk pakketjes toch nog redelijk op tijd te bestellen, en dat betekent dat individuele aandacht etc, even op het 2e plan komt. De mensen verderop in de route zullen blij zijn dat de bezorger lekker tempo maakt, en niet teveel ronddartelt in een flat als die u beschrijft, schat ik zo in.

Maar goed, ook hier is PostNL de bezorger van keuze in de wijk, die is een stuk punctueler en allround fijner dan DHL, dus wij kopen, zoals al eerder geopperd, zo veel mogelijk bij webshops die verzenden met PostNL.

J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

sjohie schreef:
03 dec 2020 11:36
Ik weet niet hoe het u in uw professionele leven vergaat, maar ik wordt serieus kriegel als andere mensen míj gaan vertellen hoe "makkelijk" ik mijn werk wel niet zou kunnen doen. :wink:

Verder zijn ook zij krankzinnig druk, en ze doen hun best om ......
O o o wat zijn die arme pakketbezorgers toch krankzinnig druk. Dus niet zeuren, gewoon de klachten zoals hierboven gepost accepteren, inclusief grote bek, schreeuwen, en de bijbehorende krankzinnige behandeling van ouderen in een verzorgingsflat.

Tevens ook maar accepteren dat die krankzinnig drukke pakketbezorgers als krankzinnigen door het verkeer rijden, maling hebben aan alle regels, rode stoplichten en voetgangers op zebrapaden. en parkeren natuurlijk op een fietspad of voetpad. Want het is zo krankzinnig druk.

Weet u nog wat er vroeger gedaan werd met mensen die krankzinnig gedrag vertoonden....

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Elk verhaal heeft 2 klanten. Een bezorger die aan een intercom staat belt eerst aan, zet de doos in de hoek en roept door de ruimte naar de intercom. Dat is namelijk weer 30 seconden winst. De ene ontvanger kan het wel volgen, een andere niet. Maar dat zie je in het verkeer ook, de ene kan ontspannen 150km/u rijden terwijl een ander met 80km/u al gespannen is en niets kan volgen. Een bezorger kan niet bij elk adres onderzoek doen wie er achter de deur zou kunnen zitten en hoe dat aangepakt moet worden. Die bezorger moet er gewoon voor zorgen dat zijn 300 pakjes geleverd worden. En ja, dat gebeurd altijd tot de eerste deur. Dat het in rustige tijden wel eens naar boven gebracht wordt is geen garantie voor altijd.

En mocht u die 30 seconden tijdwinst peanuts vinden, 300 keer 30 seconden tijdwinst levert op het einde van de werkdag meer dan 2 uur op. Iets dat in deze drukke tijd geen overbodige luxe is.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb zelf nooit geen problemen met de bezorgdiensten. Zelfs nu ik alles op de bouwplaats van mijn appartement laat bezorgen, geen problemen. Echter kan ik me voorstellen dat in deze drukte er helemaal geen tijd is om met de lift naar boven te gaan. Dat is gewoon heel simpel tot aan de bel leveren en door (zoals afgesproken). Misschien moeten de mensen in die appartementen dan maar allemaal wat geld bij elkaar leggen, zodat er 1 persoon iedere dag de verdere distributie doet in het complex.

Mensen denken altijd dat het toch niet zo'n probleem om dan bij ons even wat extra te doen, maar als ieder appartementencomplex hetzelfde verwacht, dan is die bezorger de godganse dag allemaal extra dingen aan het doen.

Nora hal
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2020 21:32

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door Nora hal »

Extra te doen ? Volgens dhl zelf is het de bedoeling dat het pakket tot aan de eigen voordeur wordt geleverd ! Moet echt niet gekker worden. Dat het een extra service is dat het wordt gegooid bij een portiek. Het pakket moet altijd in ontvangst worden genomen door een persoon en anders wordt er uitgeweken naar een bezorgpunt. Het lijkt me niet dat een deur pakketjes gaat ontvangen.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nora hal schreef:
03 dec 2020 12:14
Extra te doen ? Volgens dhl zelf is het de bedoeling dat het pakket tot aan de eigen voordeur wordt geleverd ! Moet echt niet gekker worden. Dat het een extra service is dat het wordt gegooid bij een portiek. Het pakket moet altijd in ontvangst worden genomen door een persoon en anders wordt er uitgeweken naar een bezorgpunt. Het lijkt me niet dat een deur pakketjes gaat ontvangen.
Als ik de verhalen hier volg is het zeker geen garantie dat een bezorger tot de eigen voordeur komt. Bezorging is, voor zover ik weet, tot de eerste deur.
Wellicht iets om op te nemen, een verzamelplaats voor leveringen, boxen waar het ingezet kan worden, of gewoon laten afleveren op een afhaalpunt als de eerste deur niet de eigen voordeur is.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door Lowieze »

De bezorger moet het in principe bij de eigen voordeur afgeven, maar ze hebben altijd haast, zeker in deze tijd.
Mijn kinderen zeggen door de intercom altijd: zet het pakje maar in de lift en druk op de knop van de 3e verdieping, dan halen ze het zelf uit de lift. Gaat prima zo.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door moederslink »

Die bezorgers hebben het loeidruk , neemt niet weg dat ze hun fatsoen hebben te houden.

Er zal wel een receptie o.i.d in dat tehuis zijn , of een ander centraal punt of bij een bewoner op de BG die nog zeer goed bij de tijd is.......( alles in overleg natuurlijk!) ! laat de bezorger daar alle pakketjes afgeven, geen getetter door de intercom en de verzorgers kunnen daar de pakjes vandaan halen en nd bewoners brengen op een rustig momentje vd dag.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lowieze schreef:
03 dec 2020 12:45
De bezorger moet het in principe bij de eigen voordeur afgeven, maar ze hebben altijd haast, zeker in deze tijd.
Mijn kinderen zeggen door de intercom altijd: zet het pakje maar in de lift en druk op de knop van de 3e verdieping, dan halen ze het zelf uit de lift. Gaat prima zo.
Dan moet de lift wel te bereiken zijn. Bij vele complexen zit er een dichte deur tussen.

Uitkijktoren
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 mar 2016 11:04

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door Uitkijktoren »

Is er in zo een soort gebouw geen verzorging, verpleging of minstens een concierge. Dat ze het daar maar bij afgeven. Ik vind wel dat ze de pakketjes binnen moeten zetten, tegen diefstal en natuurlijk voor als het regent.
Als ik het adres van mijn 93 jarige moeder neem is dat huisnummer 1, unit 444. En het duurt al 10 minuten voordat ze mij de deur opent. Dus mijn Kerstgeschenk is aangenomen door de verpleging en bij haar afgeleverd. Haar bezoeken mag niet want 4 corona gevallen in het (te)huis. :shock: :shock: De voordeur is zelfs dicht, je moet bellen en de verpleging komt dan naar de deur en vraagt wat mot je :lol: Ben zlf ook al 75, en je weet het oud is out!
Nog even mensen en dan prikje in de arm en fijn terug naar normaal!

Uitkijktoren
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 mar 2016 11:04

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door Uitkijktoren »

Is ook iets van deze tijd, hoe de werkenden gigantisch onder druk gezet worden, zelfs deels uitgebuit worden. Heeft er ook mee te maken. De aandeelhouders tevreden houden en dus (loon) kosten vermijden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door moederslink »

Uitkijktoren schreef:
03 dec 2020 13:03
(...)
Als ik het adres van mijn 93 jarige moeder neem is dat huisnummer 1, unit 444.
Ben zlf ook al 75 , en je weet het oud is out!
Nog even mensen en dan prikje in de arm en fijn terug naar normaal!
Goh dan was uw moeder er al vroeg bij toen ze u kreeg :wink:
En in 2016 was u net 60 :mrgreen: . Wat is er gebeurd de afgelopen 4 jaren dat u van 60 jaar naar 75 jaar werd , tropenjaren? :lol:

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door 16again »

Uitkijktoren schreef:
03 dec 2020 13:09
Is ook iets van deze tijd, hoe de werkenden gigantisch onder druk gezet worden, zelfs deels uitgebuit worden. Heeft er ook mee te maken. De aandeelhouders tevreden houden en dus (loon) kosten vermijden.
Precies:
https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen ... bij-postnl

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door Brahms »

sjohie schreef:
03 dec 2020 11:36

Maar goed, ook hier is PostNL de bezorger van keuze in de wijk, die is een stuk punctueler en allround fijner dan DHL
Pakjes en zelfs briefpost uit het nabij buitenland doen er bij Post.nl op het moment hier er 3 (!) weken of langer over, maar als ze dan toch nog komen, netjes en vriendelijk aan de deur afgegeven.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Ongelezen bericht door sjohie »

Lowieze schreef:
03 dec 2020 12:45
De bezorger moet het in principe bij de eigen voordeur afgeven, maar ze hebben altijd haast, zeker in deze tijd.
Mijn kinderen zeggen door de intercom altijd: zet het pakje maar in de lift en druk op de knop van de 3e verdieping, dan halen ze het zelf uit de lift. Gaat prima zo.
Dan biedt je ze de helpende hand, en denk je wat met ze mee. Kan me goed voorstellen dat je daarmee toch wat meer gedaan krijgt van ze. Het komt volgens mij toch ook best wel veel terecht op de méns, en hoe die er in staat.

En dan is het net als in elke beroepsgroep, de natuurtalenten gaan er soepel mee om, en de mensen die het werk zich eigen hebben gemaakt, worstelen als er wat druk op de ketel komt.

Los daarvan is omgaan met ouderen en invaliden een vák, waar je voor naar school kan, dus dat moet ook maar het "ding" zijn van zo'n bezorger. Misschien heeft hij een studentencomplex waar ze met hem weglopen.

Gesloten