LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.

Hebben pakketbezorgers bij jou ook wel eens gelogen dat ze langs zijn geweest?

Nooit
21
55%
1 Keer
5
13%
Enkele keren
4
11%
Regelmatig
8
21%
 
Totaal aantal stemmen: 38

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

Lady1234 schreef:
07 feb 2019 14:57
Maar wat wilt u nu eigenlijk? Dat DHL zich op uw adres vervoegt en zich ter plekke kastijdt onder het uitroepen van Mea culpa, Mea culpa, Mea Maxima Culpa?
Ik heb meerdere keren verteld wat ik wil. Wellicht woont u in een buurt waar het niet gebeurt, maar hier gebeurt het behoorlijk vaak. Ik wil dat dat minder wordt. Als iedereen, net als sommigen hier, het maar accepteert of zelfs goedpraat, zal het nooit verbeteren. Ik wil dat er niet meer, of in ieder geval minder over dit soort zaken wordt gelogen door postbedrijven, en in dit geval DHL.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik bevestig hiermee wederom :
ja , er is gelogen , gewoon een dikke aperte leugen :shock:
En ik zal een leugen die mij in mijn persoonlijke leefwereld raakt nooit goedpraten.
Een bezorger van een pakketje raakt mij niet persoonlijk.
En daarbij : het pakketje zal vast wel morgen komen... :P

BTW : we stikken al in de spullen : het advies is : we moeten juist ontspullen , sorry , grapje , slaat nergens op , foei ! :oops:

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erwin85 schreef:
07 feb 2019 14:58
NeoDutchie, weet u wat het is met uw reactie, ik wil het graag illustreren met het volgende. Neem dit voorbeeld niet te letterlijk, het is enkel bedoeld om de 2 losstaande zaken van elkaar te scheiden.

Er is een verkeersongeluk gebeurd, iemand was daarbij betrokken en reed door. Het ongeluk is hierbij de fout dat er gisteren niet is bezorgd. En het doorrijden is de leugen dat ze voor een dichte deur stonden. Het ongeluk kan goedgepraat worden, het kan heel goed per ongeluk zonder schuld zijn gebeurd. Het kan volledig de fout van iemand anders zijn geweest. Of welke reden dan ook. Dat blijft gissen. Maar dat praat het doorrijden niet goed.

Terug naar uw redenering. U praat telkens de fout goed, maar daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om de leugen dat ze voor een dichte deur stonden. De fout doet hier niet ter zake, het is echter wel bijna het enige waar u hier telkens over praat.
Op een vergelijking ga ik niet op in. Op mijn vorige reactie op een eerder vergelijk snapte u het punt ook niet. Net zo goed dat u niet leest dat een medewerker van DHL hetzelfde ziet als wat u ziet.
Ik praat ook niets goed, ik laat u zien hoe de processen zijn. Overigens niet alleen bij DHL, maar bij nagenoeg alle bezorgdiensten. De niet thuis code is aan uw bezorging gehangen. De redenen kunnen divers zijn daarvoor, maar niet per definitie een leugen.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erwin85 schreef:
07 feb 2019 15:00
Lady1234 schreef:
07 feb 2019 14:57
Maar wat wilt u nu eigenlijk? Dat DHL zich op uw adres vervoegt en zich ter plekke kastijdt onder het uitroepen van Mea culpa, Mea culpa, Mea Maxima Culpa?
Ik heb meerdere keren verteld wat ik wil. Wellicht woont u in een buurt waar het niet gebeurt, maar hier gebeurt het behoorlijk vaak. Ik wil dat dat minder wordt. Als iedereen, net als sommigen hier, het maar accepteert of zelfs goedpraat, zal het nooit verbeteren. Ik wil dat er niet meer, of in ieder geval minder over dit soort zaken wordt gelogen door postbedrijven, en in dit geval DHL.
In dat geval gewoon niet meer naar de Track&Trace kijken. Of alle tussenstops er uit laten halen. Dan ziet u ook niet meer als er iets mis gegaan is.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@erwin

Stuur eens een mailtje met een link naar dit topic naar DHL. En stel voor dat ze een andere code toevoegen aan hun systeem, wie weet.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 14:59
ZeerPrivé schreef:
07 feb 2019 14:55
NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 14:17
Het is geen leugen, het is een kapstok. Zoals eerder al gemeld door een ander forumlid, wij zijn niet in machte om de processen bij welk transportbedrijf dan ook te veranderden. U voelt zich persoonlijk aangevallen door het feit dat er ‘niet thuis’ staat, terwijl dit gewoon een administratieve handeling is.

Niet thuis, betekent dat er iemand niet thuis was. Zo simpel is dat. Dat DHL dat administratief niet op een correcte manier kan verwerken, is het probleem van DHL.
Daarom zeg ik, je kan je beter daarom verwonderen. Echter kunnen wij daar niets aan veranderen. Ook het proces wat er allemaal gedaan moet worden om hier een andere naam of code aan te hangen heb ik al uitgelegd.

Wat moet een koper met die info? Niks. Als ik in een winkel iets koop, interesseert het me ook geen bal hoe, wanneer, hoe laat het in die winkel bezorgd is.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 07 feb 2019 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je zo'n last van die leugen hebt kun je beter voor hulp gaan bij een psychiater. Hier vind je ook na meer dan honderd berichten geen hulp. Het wordt wel erg kinderlijk.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door BL2 »

Iedereen zal het wel eens meegemaakt hebben: je verwacht een belangrijk pakketje, blijft er speciaal voor thuis, er komt maar niemand, en wanneer je weer naar de track&trace code kijkt, staat er dat ze langs zijn geweest, maar dat je niet thuis was.
Voorlopig geeft de Poll een heel ander beeld.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ZeerPrivé schreef:
07 feb 2019 15:10
NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 14:59
Daarom zeg ik, je kan je beter daarom verwonderen. Echter kunnen wij daar niets aan veranderen. Ook het proces wat er allemaal gedaan moet worden om hier een andere naam of code aan te hangen heb ik al uitgelegd.
Wat moet een koper met die info? Niks. Als ik in een winkel iets koopt, interesseert het me ook geen bal hoe, wanneer, hoe laat het in die winkel bezorgd is.
Waarom is er dan een Track&Trace nodig als je als ontvanger geen info wil hebben? Bij elke scan komt er een update in een T&T. Zo is namelijk te zien waar je bestelling zich in het proces bevind. En daar gaat het dus juist mis aangezien de klant veel te veel informatie krijgt waar ze weer rechten aan gaan ontlenen.

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 15:09
Erwin85 schreef:
07 feb 2019 15:00
Lady1234 schreef:
07 feb 2019 14:57
Maar wat wilt u nu eigenlijk? Dat DHL zich op uw adres vervoegt en zich ter plekke kastijdt onder het uitroepen van Mea culpa, Mea culpa, Mea Maxima Culpa?
Ik heb meerdere keren verteld wat ik wil. Wellicht woont u in een buurt waar het niet gebeurt, maar hier gebeurt het behoorlijk vaak. Ik wil dat dat minder wordt. Als iedereen, net als sommigen hier, het maar accepteert of zelfs goedpraat, zal het nooit verbeteren. Ik wil dat er niet meer, of in ieder geval minder over dit soort zaken wordt gelogen door postbedrijven, en in dit geval DHL.
In dat geval gewoon niet meer naar de Track&Trace kijken. Of alle tussenstops er uit laten halen. Dan ziet u ook niet meer als er iets mis gegaan is.
Wat is dit nu weer voor reactie. Allereerst onjuist, ik kreeg de leugens ook toegemaild. Bovendien gaat het mij erom dat ze liegen, niet dat ik de leugen zie.
Lady1234 schreef:
07 feb 2019 15:10
@erwin

Stuur eens een mailtje met een link naar dit topic naar DHL. En stel voor dat ze een andere code toevoegen aan hun systeem, wie weet.
Goede tip
NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 15:07
Op een vergelijking ga ik niet op in. Op mijn vorige reactie op een eerder vergelijk snapte u het punt ook niet. Net zo goed dat u niet leest dat een medewerker van DHL hetzelfde ziet als wat u ziet.
Ik praat ook niets goed, ik laat u zien hoe de processen zijn. Overigens niet alleen bij DHL, maar bij nagenoeg alle bezorgdiensten. De niet thuis code is aan uw bezorging gehangen. De redenen kunnen divers zijn daarvoor, maar niet per definitie een leugen.
Ik ging daar niet op in omdat u wederom over heel iets andere begon. Het gaat mij niet om het ongeluk / de fout, maar om het doorrijden / de leugen dat ik niet thuis was. Dat een medewerker van DHL hetzelfde ziet als ik is ook niet relevant. Volgens mij veronderstelt u dat ik contact heb gehad met een medewerker die tegen mij gelogen zou hebben dat ik niet thuis was. Dat is niet waar, en bovendien gaat mijn klacht niet over die klantenservicemedewerker. Het gaat erover dat het verkeerd is geregistreerd in het systeem. Wiens schuld dat ook is (bezorger, of DHL ivm hun systeem).

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BL2 schreef:
07 feb 2019 15:13
Iedereen zal het wel eens meegemaakt hebben: je verwacht een belangrijk pakketje, blijft er speciaal voor thuis, er komt maar niemand, en wanneer je weer naar de track&trace code kijkt, staat er dat ze langs zijn geweest, maar dat je niet thuis was.
Voorlopig geeft de Poll een heel ander beeld.
Het scheelt voor de uitslag nogal of je dagelijks, wekelijks of 1x per jaar eens iets bij een webshop koopt.

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 15:14
ZeerPrivé schreef:
07 feb 2019 15:10
NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 14:59
Daarom zeg ik, je kan je beter daarom verwonderen. Echter kunnen wij daar niets aan veranderen. Ook het proces wat er allemaal gedaan moet worden om hier een andere naam of code aan te hangen heb ik al uitgelegd.
Wat moet een koper met die info? Niks. Als ik in een winkel iets koopt, interesseert het me ook geen bal hoe, wanneer, hoe laat het in die winkel bezorgd is.
Waarom is er dan een Track&Trace nodig als je als ontvanger geen info wil hebben? Bij elke scan komt er een update in een T&T. Zo is namelijk te zien waar je bestelling zich in het proces bevind. En daar gaat het dus juist mis aangezien de klant veel te veel informatie krijgt waar ze weer rechten aan gaan ontlenen.
U gaat hierbij voorbij aan het feit dat door de T&T ook de pakkerbezorgers geholpen zijn. Doordat consumenten weten wanneer pakketten bezorgd worden, kunnen ze de keuze maken om thuis te blijven, of om bijvoorbeeld net iets eerder/later te douchen of boodschappen te doen. Waardoor ze efficienter kunnen leveren, meer mensen kunnen het pakket aannemen.

Daarnaast voor de zoveelste keer: het gaat hier niet om de info wanneer het pakket geleverd zou worden, maar om de valse registratie als niet-thuis.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
07 feb 2019 15:01

En daarbij : het pakketje zal vast wel morgen komen... :P

Typisch de reactie van iemand die niet werkt en toch in huis rond hangt.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 14:46
Ze liegen niet tegen u, dit is de manier om zaken te verwerken.
Je snapt toch zelf ook wel hoe idioot dit standpunt is? Hun manier om zaken te verwerken is een leugen, dat is nu juist het hele probleem van dit topic. Daar kan je omheen praten wat je wilt, maar het is gewoon een vaststaand feit.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:
07 feb 2019 14:13
Erwin85 schreef:
07 feb 2019 14:08
witte angora schreef:
07 feb 2019 11:24
Wie er nog nooit heeft gelogen mag een duimpje opsteken... :!:
Wat is dit voor tendentieuze reactie? Wilt u leugens goedpraten?
Nope. Ik praat geen leugens goed, ik probeer aan te geven dat je er niet te zwaar aan moet tillen. Gebeurd is gebeurd, laat het los en ga verder met je leven. Gezien het drama dat je er intussen van maakt kan ik wel begrijpen waarom DHL zich er met een smoes (want veel meer is het volgens mij niet) van af probeert te maken. Die hebben geen zin in urenlange discussies met allerlei verwijten terwijl het toch nooit meer goed komt.

Overigens zie ik jou geen duimpje opsteken... :wink:

Maar WA dat is geheel niet aan jou of wie dan ook om te bepalen. Als een topic je niet zint, laat het gaan en reageer dan niet. Dat is al zovaak geschreven.

Dat jij het drama vindt is jouw mening , niks meer. Voor TS lijkt het een principe kwestie geworden en verdedigt zijn punt. Maar wederom komen de diverse vaste leden een TS de les lezen waar deze zich drukt om maakt, verder moet gaan met zijn leven etc etc
Dat is helemaal niet aan een ander om te bepalen, jij kan niet in de ziel van TS kijken.


En die smoes van DHL is er niet gekomen sinds TS klaagt. Die was al bericht aan TS voordat deze had geklaagd. Ts is pas gaan klagen NADAT er is gezegt dat TS niet thuis zou zijn.....is een groot verschil.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 14:17
Het is geen leugen, het is een kapstok. Zoals eerder al gemeld door een ander forumlid, wij zijn niet in machte om de processen bij welk transportbedrijf dan ook te veranderden. U voelt zich persoonlijk aangevallen door het feit dat er ‘niet thuis’ staat, terwijl dit gewoon een administratieve handeling is.

Ik blijf het zeggen, is wel degelijk een leugen ! En er kunnen wel degelijk processen bij transportbedrijven worden verandert, ik maak daar zelf dagelijks deel van uit.

En het niet thuis zijn is alleen een administratieve handeling als de vervoerder ook daadwerkelijk aan de deur is geweest. En was deze niet. Dus een leugen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Overigens zie ik veel opmerkingen terug komen over dat dit een systeemfout is, maar mij lijkt het meer een commerciële reden te hebben.

Als je googled op "DHL zending vertraagd" of "PostNL zending vertraagd" en je kijkt bij de afbeeldingen, zie je genoeg voorbeelden dat ze gewoon dergelijke codes kunnen gebruiken. Máár...ieder bedrijf (Bol, Wehkamp, etc) maakt afspraken met de vervoerder over hoeveel % van de pakketten conform planning moet worden bezorgd. Als ze het pakket afmelden als vertraagd, daalt dat %.
Als ze hem echter afmelden als zijnde klant was niet thuis, ligt het zgn niet in hun invloedssfeer en heeft dit geen invloed op het %.

Ditzelfde geldt weer voor de bezorger richting de vervoerder.
Klant niet thuis is geen probleem....te weinig pakketten bezorgd echter wel.
Laatst gewijzigd door StevieNL81 op 07 feb 2019 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:
07 feb 2019 14:18
Erwin85 schreef:
07 feb 2019 14:16
witte angora schreef:
07 feb 2019 14:13

Nope. Ik praat geen leugens goed, ik probeer aan te geven dat je er niet te zwaar aan moet tillen. Gebeurd is gebeurd, laat het los en ga verder met je leven. Gezien het drama dat je er intussen van maakt kan ik wel begrijpen waarom DHL zich er met een smoes (want veel meer is het volgens mij niet) van af probeert te maken. Die hebben geen zin in urenlange discussies met allerlei verwijten terwijl het toch nooit meer goed komt.

Dus omdat u het niet belangrijk genoeg vindt om over te klagen, heb ik het recht niet om erover te klagen? Begrijp ik u zo goed?
Dat begrijp je volkomen verkeerd. Gezien de ruzieachtige toon waarop je me ter verantwoording lijkt te roepen ga ik, wat ik net geleerd heb *dropMic*. Ben er intussen wel klaar mee.

Ruzieachtige toon ???????? TS stelt een vraag of hij je goed begrijpt.........als er iemand in zijn laatste zin onnodige sneer uitdeelt ben jij het wel.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erwin85 schreef:
07 feb 2019 15:15
Ik ging daar niet op in omdat u wederom over heel iets andere begon.
Ik maakte een vergelijk als antwoord op de uwe. Als je weet dat je in bepaalde delen geen zekerheid op internet hebt, dan ben je dus ook niet boos als je het niet hebt. Als je weet dat de eerste goede douche nog gemaakt moet worden, dan sta je de volgende keer weer lachend te stuntelen. Het gaat immers om een verwachtingspatroon. Verwachten dat een pakje altijd de volgende dag geleverd zal gaan worden is een te hoge verwachting.
Erwin85 schreef:
07 feb 2019 15:15
Volgens mij veronderstelt u dat ik contact heb gehad met een medewerker die tegen mij gelogen zou hebben dat ik niet thuis was. Dat is niet waar, en bovendien gaat mijn klacht niet over die klantenservicemedewerker. Het gaat erover dat het verkeerd is geregistreerd in het systeem. Wiens schuld dat ook is (bezorger, of DHL ivm hun systeem).
U hebt toch mailcontact gehad met een medewerker? Dus is er contact geweest. En u hebt ook aangegeven dat deze persoon die u gemaild heeft gelogen heeft.

Voor u staat het verkeerd geregistreerd in het systeem. En dat systeem kunt u niet veranderen. U noemt het een leugen en zelfs bedrog, maar dat is hoe u het opvat. Deze daad heeft geen schuldige. Tenzij u het systeem daarop zou kunnen aanwijzen als schuldige. De reden waarom dit gedaan is is u al meerdere keren uitgelegd. Dus moet u DHL er op aan spreken dat ze andere codes moeten gaan hanteren om de niet thuis code alleen te gaan gebruiken als de ontvanger echt niet thuis is. Echter, zoals al uitgelegd is, is dit niet zo simpel.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Moneyman schreef:
07 feb 2019 15:21
NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 14:46
Ze liegen niet tegen u, dit is de manier om zaken te verwerken.
Je snapt toch zelf ook wel hoe idioot dit standpunt is? Hun manier om zaken te verwerken is een leugen, dat is nu juist het hele probleem van dit topic. Daar kan je omheen praten wat je wilt, maar het is gewoon een vaststaand feit.
Haleluhja.......eindelijk.

Gesloten