LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.

Hebben pakketbezorgers bij jou ook wel eens gelogen dat ze langs zijn geweest?

Nooit
21
55%
1 Keer
5
13%
Enkele keren
4
11%
Regelmatig
8
21%
 
Totaal aantal stemmen: 38

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 15:36
Erwin85 schreef:
07 feb 2019 15:15
Ik ging daar niet op in omdat u wederom over heel iets andere begon.
Ik maakte een vergelijk als antwoord op de uwe. Als je weet dat je in bepaalde delen geen zekerheid op internet hebt, dan ben je dus ook niet boos als je het niet hebt. Als je weet dat de eerste goede douche nog gemaakt moet worden, dan sta je de volgende keer weer lachend te stuntelen. Het gaat immers om een verwachtingspatroon. Verwachten dat een pakje altijd de volgende dag geleverd zal gaan worden is een te hoge verwachting.
Maar hiermee haalt u dus wederom iets totaal anders erbij. Het gaat niet over dat het niet de volgende dag geleverd is (dat er een ongeluk is veroorzaakt), maar om dat er gelogen is dat ze voor een dichte deur stonden (doorrijden na het ongeluk, in mijn eerdere voorbeeld). U blijft maar over iets anders praten, waar het niet over gaat. Zou u een nieuw topic willen starten waarin u zich beklaagt over de verwachtingspatronen over de bezorging? Dan kunnen we hier verder over de leugen dat ze voor een dichte deur stonden.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erwin85 schreef:
07 feb 2019 15:43
NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 15:36
Erwin85 schreef:
07 feb 2019 15:15
Ik ging daar niet op in omdat u wederom over heel iets andere begon.
Ik maakte een vergelijk als antwoord op de uwe. Als je weet dat je in bepaalde delen geen zekerheid op internet hebt, dan ben je dus ook niet boos als je het niet hebt. Als je weet dat de eerste goede douche nog gemaakt moet worden, dan sta je de volgende keer weer lachend te stuntelen. Het gaat immers om een verwachtingspatroon. Verwachten dat een pakje altijd de volgende dag geleverd zal gaan worden is een te hoge verwachting.
Maar hiermee haalt u dus wederom iets totaal anders erbij. Het gaat niet over dat het niet de volgende dag geleverd is (dat er een ongeluk is veroorzaakt), maar om dat er gelogen is dat ze voor een dichte deur stonden (doorrijden na het ongeluk, in mijn eerdere voorbeeld). U blijft maar over iets anders praten, waar het niet over gaat. Zou u een nieuw topic willen starten waarin u zich beklaagt over de verwachtingspatronen over de bezorging? Dan kunnen we hier verder over de leugen dat ze voor een dichte deur stonden.
Hoe vaak moet u dan nog geadviseerd worden om te gaan klagen bij DHL dat ze de processen moeten gaan aanpassen? U leest alleen wat u wil lezen en dat is steeds de helft van wat ik schrijf.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

De processen zijn al aanwezig....ze worden niet gevolgd.

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 15:46
Erwin85 schreef:
07 feb 2019 15:43
NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 15:36


Ik maakte een vergelijk als antwoord op de uwe. Als je weet dat je in bepaalde delen geen zekerheid op internet hebt, dan ben je dus ook niet boos als je het niet hebt. Als je weet dat de eerste goede douche nog gemaakt moet worden, dan sta je de volgende keer weer lachend te stuntelen. Het gaat immers om een verwachtingspatroon. Verwachten dat een pakje altijd de volgende dag geleverd zal gaan worden is een te hoge verwachting.
Maar hiermee haalt u dus wederom iets totaal anders erbij. Het gaat niet over dat het niet de volgende dag geleverd is (dat er een ongeluk is veroorzaakt), maar om dat er gelogen is dat ze voor een dichte deur stonden (doorrijden na het ongeluk, in mijn eerdere voorbeeld). U blijft maar over iets anders praten, waar het niet over gaat. Zou u een nieuw topic willen starten waarin u zich beklaagt over de verwachtingspatronen over de bezorging? Dan kunnen we hier verder over de leugen dat ze voor een dichte deur stonden.
Hoe vaak moet u dan nog geadviseerd worden om te gaan klagen bij DHL dat ze de processen moeten gaan aanpassen? U leest alleen wat u wil lezen en dat is steeds de helft van wat ik schrijf.
Het advies dat ik moet klagen bij DHL heb ik al ter harte genomen. Ik lees alles, maar ik heb niet op het tweede deel van uw reactie gereageerd om niet eindeloos in herhaling terug te vallen. Ik heb op bijna exact hetzelfde al vele malen gereageerd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
07 feb 2019 15:20
moederslink schreef:
07 feb 2019 15:01

En daarbij : het pakketje zal vast wel morgen komen... :P

Typisch de reactie van iemand die niet werkt en toch in huis rond hangt.
Is dit nu echt nodig? :o

En hoezo : " toch " in huis rondhangt?
Als je niet ( meer ) werkt hang je , vlg mij , sowieso bijna altijd in huis :wink:

Maar ik hang niet alleen in huis rond , ik hang ook op straat.

Maar vergis je niet , ook ik mis daardoor ook wel eens pakketjes, maar die worden dan afgegeven bij mijn buuf of, en nou komt het , er wordt gezegd dat ik niet thuis was terwijl ik toen juist wel thuis was! Er wordt dus regelmatig gelogen en daar gaat dit topic over en natuurlijk is dat ergerlijk en zeer kwalijk , maar ik heb niet de autoriteit noch de energie om dit te kunnen veranderen en in plaats daarvan accepteer ik het maar voor nu .
Voor mij zijn er grotere problemen die spelen .

De vraag is nu , en dat lijkt mij zinvoller, hoe kunnen we dit voorkomen/ aanpakken en oplossen?

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

moederslink schreef:
07 feb 2019 16:02
Maar vergis je niet , ook ik mis daardoor ook wel eens pakketjes, maar die worden dan afgegeven bij mijn buuf of, en nou komt het , er wordt gezegd dat ik niet thuis was terwijl ik toen juist wel thuis was! Er wordt dus regelmatig gelogen en daar gaat dit topic over en natuurlijk is dat ergerlijk en zeer kwalijk , maar ik heb niet de autoriteit noch de energie om dit te kunnen veranderen en in plaats daarvan accepteer ik het maar voor nu .
Voor mij zijn er grotere problemen die spelen .
Geheel begrijpelijk! Echter, er wordt hier door sommigen gedaan alsof ik hier niet over zou moeten/mogen klagen. Zoals u zegt is het ergerlijk en zeer kwalijk. Dat u ervoor kiest om er niet over te klagen en het voor nu te accepteren is geheel begrijpelijk en uw keuze, maar het is ook mijn keuze om hier wel energie in te steken, en dat lijkt mij door sommigen kwalijk te worden genomen hier.

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
07 feb 2019 16:02
ZeerPrivé schreef:
07 feb 2019 15:20
moederslink schreef:
07 feb 2019 15:01

En daarbij : het pakketje zal vast wel morgen komen... :P

Typisch de reactie van iemand die niet werkt en toch in huis rond hangt.
Is dit nu echt nodig? :o

En hoezo : " toch " in huis rondhangt?
Als je niet ( meer ) werkt hang je , vlg mij , sowieso bijna altijd in huis :wink:

Maar ik hang niet alleen in huis rond , ik hang ook op straat.

Maar vergis je niet , ook ik mis daardoor ook wel eens pakketjes, maar die worden dan afgegeven bij mijn buuf of, en nou komt het , er wordt gezegd dat ik niet thuis was terwijl ik toen juist wel thuis was! Er wordt dus regelmatig gelogen en daar gaat dit topic over en natuurlijk is dat ergerlijk en zeer kwalijk , maar ik heb niet de autoriteit noch de energie om dit te kunnen veranderen en in plaats daarvan accepteer ik het maar voor nu .
Voor mij zijn er grotere problemen die spelen .

De vraag is nu , en dat lijkt mij zinvoller, hoe kunnen we dit voorkomen/ aanpakken en oplossen?

Ik bedoel het 'toch' niet zo negatief hoor. Voor iemand die werkt, is het heel vervelend om voor niets thuis te zijn of voor niets iemand geregeld te hebben. Mijn buren werken ook allemaal dus daar valt weinig aan af te geven. Maar als ik zoals nu, ziek thuis ben en toch niet weg kan, maakt het mij ook niet uit of het pakketje vandaag of morgen komt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door moederslink »

Erwin85 schreef:
07 feb 2019 16:05
moederslink schreef:
07 feb 2019 16:02
Maar vergis je niet , ook ik mis daardoor ook wel eens pakketjes, maar die worden dan afgegeven bij mijn buuf of, en nou komt het , er wordt gezegd dat ik niet thuis was terwijl ik toen juist wel thuis was! Er wordt dus regelmatig gelogen en daar gaat dit topic over en natuurlijk is dat ergerlijk en zeer kwalijk , maar ik heb niet de autoriteit noch de energie om dit te kunnen veranderen en in plaats daarvan accepteer ik het maar voor nu .
Voor mij zijn er grotere problemen die spelen .
Geheel begrijpelijk! Echter, er wordt hier door sommigen gedaan alsof ik hier niet over zou moeten/mogen klagen. Zoals u zegt is het ergerlijk en zeer kwalijk. Dat u ervoor kiest om er niet over te klagen en het voor nu te accepteren is geheel begrijpelijk en uw keuze, maar het is ook mijn keuze om hier wel energie in te steken, en dat lijkt mij door sommigen kwalijk te worden genomen hier.
Erwin, niemand neemt , vlg mij , u iets kwalijk!
U heeft een terecht punt , maar ik probeer het graag enigszins te nuanceren.
Dat u boos bent , snap ik ook best.
Maar we zijn nu 7 pagina.s verder en uit ervaring weet ik dat er dan uiteindelijk soms wat melig wordt gereageerd. Niet dat ze u of dit topic niet niet serieus nemen , maar op een gegeven moment is alles wel gezegd en bediscussieerd en dan komt er een grap/ grol tussendoor of men wordt aanvallend.
Daarom , om dat te voorkomen is het soms verstandiger om te zeggen : " agree to disagree " en dan stopt het . :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
07 feb 2019 16:12
moederslink schreef:
07 feb 2019 16:02
ZeerPrivé schreef:
07 feb 2019 15:20



Typisch de reactie van iemand die niet werkt en toch in huis rond hangt.
Is dit nu echt nodig? :o

En hoezo : " toch " in huis rondhangt?
Als je niet ( meer ) werkt hang je , vlg mij , sowieso bijna altijd in huis :wink:

Maar ik hang niet alleen in huis rond , ik hang ook op straat.

Maar vergis je niet , ook ik mis daardoor ook wel eens pakketjes, maar die worden dan afgegeven bij mijn buuf of, en nou komt het , er wordt gezegd dat ik niet thuis was terwijl ik toen juist wel thuis was! Er wordt dus regelmatig gelogen en daar gaat dit topic over en natuurlijk is dat ergerlijk en zeer kwalijk , maar ik heb niet de autoriteit noch de energie om dit te kunnen veranderen en in plaats daarvan accepteer ik het maar voor nu .
Voor mij zijn er grotere problemen die spelen .

De vraag is nu , en dat lijkt mij zinvoller, hoe kunnen we dit voorkomen/ aanpakken en oplossen?

Ik bedoel het 'toch' niet zo negatief hoor. Voor iemand die werkt, is het heel vervelend om voor niets thuis te zijn of voor niets iemand geregeld te hebben. Mijn buren werken ook allemaal dus daar valt weinig aan af te geven. Maar als ik zoals nu, ziek thuis ben en toch niet weg kan, maakt het mij ook niet uit of het pakketje vandaag of morgen komt.
Ok , zand erover en beterschap! :D

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erwin85 schreef:
07 feb 2019 16:05
Geheel begrijpelijk! Echter, er wordt hier door sommigen gedaan alsof ik hier niet over zou moeten/mogen klagen. Zoals u zegt is het ergerlijk en zeer kwalijk. Dat u ervoor kiest om er niet over te klagen en het voor nu te accepteren is geheel begrijpelijk en uw keuze, maar het is ook mijn keuze om hier wel energie in te steken, en dat lijkt mij door sommigen kwalijk te worden genomen hier.
U mag over alles klagen. Maar wat voor nut heeft het om energie te gebruiken aan iets waar u geen invloed op hebt? Ik wil wel dat alle lantarenpalen geel geverfd worden. Kan ik mij heel druk om maken, maar krijg ik dat voor elkaar?

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Student90 »

@Erwin58

U heeft 2 aanspreekpunten:
DHL - dat is de partij die de boodschap heeft overgebracht. U kunt hier achterhalen hoe het proces in elkaar steekt. Met deze informatie kunt u naar de webshop.

De webshop - dat is de partij die DHL heeft ingeschakeld en waar u een contract mee heeft. U kunt hier achterhalen wat de webshop met DHL heeft afgesproken. De webshop heeft net als u de boodschap "niet thuis" kunnen zien; de vraag is of de webshop anders zou omgaan met de boodschap "niet geleverd (wegens...)". U gaf aan dat de webshop aangaf dat het pakket de volgende dag geleverd zou worden. Deze belofte doen zij u, omdat zij dat ook zo met DHL hebben afgesproken. Natuurlijk zal in de overeenkomst tussen DHL en de webshop staan dat zij dit niet 100% kunnen waarmaken, maar er wordt altijd een minimum percentage afgesproken (ik gok op 95%). Er hang vaak een boetebeding aan vast, indien dit minimum niet bereikt wordt. Zoals iemand anders heeft geopperd zou dit de insteek kunnen zijn van DHL; "niet thuis" (fout bij consument) is wat anders dan "niet geleverd wegens (vertraging, etc.)"; onder de eerste code gaat het percentage niet omlaag, onder de tweede code wel.

Meer kunt u niet doen. U bent in deze afhankelijk van de webshop en mede-consumenten. Hoe meer consumenten dit soort klachten bij de webshop leggen, hoe eerder de webshop geneigd zal zijn in gesprek te gaan met DHL. Zij betalen immers voor (bijv.) 95%, als dit in de praktijk (bijv.) 90% is, dan zullen zij (los van het boetebeding) bij een verlenging van het contract een lagere vergoeding betalen (die ruimte om te onderhandelen hebben ze dan wel) of overstappen naar een ander transportbedrijf.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 16:16
U mag over alles klagen. Maar wat voor nut heeft het om energie te gebruiken aan iets waar u geen invloed op hebt? Ik wil wel dat alle lantarenpalen geel geverfd worden. Kan ik mij heel druk om maken, maar krijg ik dat voor elkaar?
Het grote verschil tussen jouw rare wens en de terechte irritatie van TS snap je zelf ook wel, hoop ik. En juist vanwege dat verschil voegt je vergelijk niets toe. Wél weer keurig in lijn met je overige reacties in dit topic.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
07 feb 2019 16:44
NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 16:16
U mag over alles klagen. Maar wat voor nut heeft het om energie te gebruiken aan iets waar u geen invloed op hebt? Ik wil wel dat alle lantarenpalen geel geverfd worden. Kan ik mij heel druk om maken, maar krijg ik dat voor elkaar?
Het grote verschil tussen jouw rare wens en de terechte irritatie van TS snap je zelf ook wel, hoop ik. En juist vanwege dat verschil voegt je vergelijk niets toe. Wél weer keurig in lijn met je overige reacties in dit topic.
Natuurlijk snap ik dat. Maar dat verandert niets aan het wel of geen nut hebben van energie verspillen aan iets waar je geen invloed op hebt. Je kan je over alles druk maken in het leven, maar waarom zou je? DHL hanteert een manier van werken waar TS niet achter staat. Voor u is het wellicht nutteloos, ik vond het een toevoeging om uit te leggen waarom iets gaat zoals het gaat. Inzicht in iets is al het halve werk. Maar goed, we dwalen weer af. TS is dus niet tevreden met DHL. De klacht kan daar neergelegd worden en that’s it. Je kan vervolgens meer energie in gaan steken, maar meer resultaat ga je er niet uit halen.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Student90 »

NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 16:16
[...]. TS is dus niet tevreden met DHL. De klacht kan daar neergelegd worden en that’s it. Je kan vervolgens meer energie in gaan steken, maar meer resultaat ga je er niet uit halen.
Met alleen een klacht bij DHL zal TS niet veel bereiken. DHL is immers geen contractpartij van TS en heeft in die zin weinig te verliezen. De webshop daarentegen riskeert het verlies van klanten als de bezorging niet naar behoren verloopt. De webshop zal dus veel eerder geneigd zijn iets met de klacht te doen (dit afhankelijk natuurlijk van het aantal klachten, des te meer reden om het er niet bij te laten zitten). Verandering komt uiteraard niet uit het niets.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Student90 schreef:
07 feb 2019 17:14
NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 16:16
[...]. TS is dus niet tevreden met DHL. De klacht kan daar neergelegd worden en that’s it. Je kan vervolgens meer energie in gaan steken, maar meer resultaat ga je er niet uit halen.
Met alleen een klacht bij DHL zal TS niet veel bereiken. DHL is immers geen contractpartij van TS en heeft in die zin weinig te verliezen. De webshop daarentegen riskeert het verlies van klanten als de bezorging niet naar behoren verloopt. De webshop zal dus veel eerder geneigd zijn iets met de klacht te doen (dit afhankelijk natuurlijk van het aantal klachten, des te meer reden om het er niet bij te laten zitten). Verandering komt uiteraard niet uit het niets.
Dus zal TS niet bij DHL moeten gaan klagen, maar zijn klacht bij de verkoper neerleggen.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Student90 »

NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 17:16
Dus zal TS niet bij DHL moeten gaan klagen, maar zijn klacht bij de verkoper neerleggen.
Inderdaad. Zie mijn eerdere bericht :wink:

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Radar »

@de mensen die voorstellen om in de huiskamer verder te kletsen, doe dat vooral, maar houd dit topic alsjeblieft een beetje ordelijk.

Ik heb wat offtopic berichten verwijderd.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Jablan »

Nog niet langsgekomen

- De postcode kan een probleem zijn en de postcode is nog steeds de basis voor de bezorgroute. Voorbeelden:
1 Postcode wordt dubbel gebruikt. In Rotterdam is dit berucht voor de wijken Beverwaard en Zevenkamp. Als de ontvanger in Zevenkamp woont en het pakket gaat mee met de route door Beverwaard, dan is de 'niet thuis' code de snelste manier om zo'n pakket wel op de goede plek te krijgen. Alle andere codes hebben namelijk invloed op de score van de bezorger zelf en die kan er niets aan doen.
2 Postcode is 'doorgeknipt'. Het postcodesysteem is ruim veertig jaar oud en er is flink gebouwd en verbouwd sinds die tijd. Dat levert steeds vaker postcodes op aan twee kanten van een afsluiting of links en rechts van een (rijks)weg, natuurlijk zonder viaduct over die weg. Ook hier is de 'niet thuis' code de beste oplossing wanneer de bezorger aan de andere kant van de knip rondrijdt.

- Alle bezorgers van koeriersdiensten worden gevolgd. De afgelegde routes worden 's nachts verwerkt, zodat de klantenservice pas de volgende dag kan zien waar een bezorger heeft rondgereden. Dit staat los van 'track en trace', dat systeem draait op de barcode van de pakketten. Overigens geldt het vastleggen van de echte route ook voor de postbezorgers van PostNL en Sandd.

- Sommige adressen zijn serieus onvindbaar voor navigatiesystemen. Ter plaatse zie je dan ook bordjes hangen met hoe je er wel komt.

Interessanter is de vraag, waarom je bij de webshop niet al je bezorgmoment kunt kiezen. Dat is voor de webshop handig (niet alles meer 's avonds/'s nachts verzendklaar maken) en de koeriersdienst weet, wanneer ze langs kunnen komen. Scheelt fors in de kosten.

J3ssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2019 10:15

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door J3ssen »

Hier hetzelfde. DHL heeft niks geleverd en gaf als reden: bezorging is geweigerd door de ontvanger. Ik ben de hele dag thuis geweest en er is niemand langsgekomen.
Daarnaast heeft mijn vriend een keer iets besteld en is het in de voortuin gelegd en getekend voor ontvangst door de bezorger zelf. Schandalig!

Gesloten