DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.

Hebben pakketbezorgers bij jou ook wel eens gelogen dat ze langs zijn geweest?

Nooit
21
58%
1 Keer
5
14%
Enkele keren
3
8%
Regelmatig
7
19%

Totaal aantal stemmen: 36

Student90

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Student90 » 07 feb 2019 17:14

NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 16:16
[...]. TS is dus niet tevreden met DHL. De klacht kan daar neergelegd worden en that’s it. Je kan vervolgens meer energie in gaan steken, maar meer resultaat ga je er niet uit halen.
Met alleen een klacht bij DHL zal TS niet veel bereiken. DHL is immers geen contractpartij van TS en heeft in die zin weinig te verliezen. De webshop daarentegen riskeert het verlies van klanten als de bezorging niet naar behoren verloopt. De webshop zal dus veel eerder geneigd zijn iets met de klacht te doen (dit afhankelijk natuurlijk van het aantal klachten, des te meer reden om het er niet bij te laten zitten). Verandering komt uiteraard niet uit het niets.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 07 feb 2019 17:16

Student90 schreef:
07 feb 2019 17:14
NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 16:16
[...]. TS is dus niet tevreden met DHL. De klacht kan daar neergelegd worden en that’s it. Je kan vervolgens meer energie in gaan steken, maar meer resultaat ga je er niet uit halen.
Met alleen een klacht bij DHL zal TS niet veel bereiken. DHL is immers geen contractpartij van TS en heeft in die zin weinig te verliezen. De webshop daarentegen riskeert het verlies van klanten als de bezorging niet naar behoren verloopt. De webshop zal dus veel eerder geneigd zijn iets met de klacht te doen (dit afhankelijk natuurlijk van het aantal klachten, des te meer reden om het er niet bij te laten zitten). Verandering komt uiteraard niet uit het niets.
Dus zal TS niet bij DHL moeten gaan klagen, maar zijn klacht bij de verkoper neerleggen.

Student90

Ongelezen bericht door Student90 » 07 feb 2019 17:25

NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 17:16
Dus zal TS niet bij DHL moeten gaan klagen, maar zijn klacht bij de verkoper neerleggen.
Inderdaad. Zie mijn eerdere bericht :wink:

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar » 07 feb 2019 17:36

@de mensen die voorstellen om in de huiskamer verder te kletsen, doe dat vooral, maar houd dit topic alsjeblieft een beetje ordelijk.

Ik heb wat offtopic berichten verwijderd.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan » 07 feb 2019 23:55

Nog niet langsgekomen

- De postcode kan een probleem zijn en de postcode is nog steeds de basis voor de bezorgroute. Voorbeelden:
1 Postcode wordt dubbel gebruikt. In Rotterdam is dit berucht voor de wijken Beverwaard en Zevenkamp. Als de ontvanger in Zevenkamp woont en het pakket gaat mee met de route door Beverwaard, dan is de 'niet thuis' code de snelste manier om zo'n pakket wel op de goede plek te krijgen. Alle andere codes hebben namelijk invloed op de score van de bezorger zelf en die kan er niets aan doen.
2 Postcode is 'doorgeknipt'. Het postcodesysteem is ruim veertig jaar oud en er is flink gebouwd en verbouwd sinds die tijd. Dat levert steeds vaker postcodes op aan twee kanten van een afsluiting of links en rechts van een (rijks)weg, natuurlijk zonder viaduct over die weg. Ook hier is de 'niet thuis' code de beste oplossing wanneer de bezorger aan de andere kant van de knip rondrijdt.

- Alle bezorgers van koeriersdiensten worden gevolgd. De afgelegde routes worden 's nachts verwerkt, zodat de klantenservice pas de volgende dag kan zien waar een bezorger heeft rondgereden. Dit staat los van 'track en trace', dat systeem draait op de barcode van de pakketten. Overigens geldt het vastleggen van de echte route ook voor de postbezorgers van PostNL en Sandd.

- Sommige adressen zijn serieus onvindbaar voor navigatiesystemen. Ter plaatse zie je dan ook bordjes hangen met hoe je er wel komt.

Interessanter is de vraag, waarom je bij de webshop niet al je bezorgmoment kunt kiezen. Dat is voor de webshop handig (niet alles meer 's avonds/'s nachts verzendklaar maken) en de koeriersdienst weet, wanneer ze langs kunnen komen. Scheelt fors in de kosten.

Plaats reactie