LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.

Hebben pakketbezorgers bij jou ook wel eens gelogen dat ze langs zijn geweest?

Nooit
21
55%
1 Keer
5
13%
Enkele keren
4
11%
Regelmatig
8
21%
 
Totaal aantal stemmen: 38

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door marnix »

Ze liegen constant, ook aantoonbaar,
mijn vraag aan u blijft, wat voor genoegdoening vindt u gepast?
en welke wet verbiedt liegen?

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

NeoDutchio schreef:
06 feb 2019 14:39
Dat DHL gelogen heeft is niet bewezen.
Waarom niet? Ik heb een email van ze waarin ze zeggen: "Onze bezorger stond om 12:39 voor een dichte deur met je pakket [nummer] van [webshop]". En ik heb camerabeelden waarin duidelijk geen enkele activiteit rond die tijd wordt waargenomen. Hoeveel meer bewijs is er volgens u nodig om deze leugen te bewijzen?
NeoDutchio schreef:
06 feb 2019 14:39
DHL heeft enorm veel afhaalpunten door heel Nederland. U had het gewoon naar de dichtsbijzijnde punt kunnen laten sturen waarna u een melding krijgt als het daar geleverd is.
Nee, dat kon dus niet bij deze webshop. Die optie was er niet. Daarnaast, al zou die optie er wel zijn, is dat geen reden om ze zonder gevolgen te laten blijven liegen. Dat kan toch gewoon niet? En daar komt ook nog eens bij dat een afhaalpunt voor mij (zonder auto) praktische problemen geeft indien het om een wat groter pakket gaat wat lastig op de fiets is mee te nemen. Maar nogmaals, dat staat er los van, wat ik vooral kwalijk vind is dat ze hierover liegen. En dat kan wat mij betreft niet worden gerechtvaardigd met het argument dat ze in hun eigen systeem geen andere optie hebben om in te voeren.

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

marnix schreef:
06 feb 2019 15:03
Ze liegen constant, ook aantoonbaar,
mijn vraag aan u blijft, wat voor genoegdoening vindt u gepast?
en welke wet verbiedt liegen?
De genoegdoening die ik wil is dat ze toegeven dat ze fout zitten en dat het daadwerkelijk gaat veranderen. Het lijkt nu de standaard praktijk te zijn, waar ik mij hard voor wil maken is dat dat verandert.

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De standaard praktijk bij mij is dat alle pakketjes van welke bezorgdienst dan ook, bezorgd worden in het tijdslot wat in de track and trace staat aangegeven. Ener worden hier heel veel pakketjes bezorgd.

Dus de eerste alinea in uw OP onderschrijf ik niet.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door angel1978 »

De genoegdoening die ik wil is dat ze toegeven dat ze fout zitten
Wellicht gaat je dat lukken, wellicht ook kost je dit heel veel moeite ( en geld )
en dat het daadwerkelijk gaat veranderen.
Dat kan je wel willen, maar niet afdwingen. Al ga je 100x naar de rechter en krijg je 100x gelijk, dan nog is dit geen enkele garantie dat er ook daadwerkelijk iets gaat veranderen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Teunbosseman schreef:
06 feb 2019 14:56
Nou dan zullen alle zogenaamde klachten op tig sites wel verzonnen zijn :shock:
Ik hoop voor jou dat de pakjes goed worden aangeleverd anders kun je beter een verre vriend wensen dan een goede buur.
Veel klachten zijn geen klachten. Het percentage fouten ligt heel laag. En dan heb ik het over verdwenen zendingen of beschadigde pakjes. Klagen dat een fles wijn kapot is gegaan is leuk om te zeggen tegen de transporteur, maar als de verzender het niet veilig genieg veroakt heeft, wiens schuld is het dan?
Nu nemen wij ook al dagelijks pakjes aan voor de buren, daar gaat ook nooit iets fout mee.
Teunbosseman schreef:
06 feb 2019 14:56
Track en trace systemen kunnen een prachtig hulpmiddel zijn, net als een tomtom voor navigeren is. Eens dat logisch nadenken met bepaalde weersomstandigheden, ongelukken oid een track en trace niet leidend kan zijn maar je gaat totaal voorbij aan het feit dat TS speciaal hiervoor is thuis gebleven.
Als ik om 12 uur op mijn eindbestemming moet zijn, dan moet ik rekening houden met het verkeer. Blind die navigatie volgen zegt niet dat ik er op tijd ben.
Ts had ook niet hoeven thuis te blijven. Er zijn zat andere opties om den pakket in ontvangst te nemen.
Teunbosseman schreef:
06 feb 2019 14:56
Dat DHL afhaalpunten heeft is niet relevant in deze. Jij bepaalt niet wat TS wel of niet moet doen. Die wilde thuis hebben bezorgd en niet de deur te hoeven uitgaan om bij een afhaalpunt ( misschien wel bou jou :mrgreen: ) te gaan ophalen.
Een tijdsindicatie is geen reden om thuis blijven. Dat is een keuze geweest van TS. Indicatie wil niet zeggen dat het definitief is. Overigens heeft TS daar niets over gezegd. Ook niet of de verkoper beloofd heeft dat het dan geleverd zal worden. Het is dan een eigen keuze om thuis te gaan afwachten.
Een afhaalpunt zou wel degelijk relevant zijn. Je hoeft niet meer thuis te blijven en je krijgt vanzelf bericht om het af te halen. Doel van DHL is om binnen 1 jaar binnen een straal van 250 meter een punt te hebben. Je hoeft dus nooit ver weg. Dit wil niet zeggen dat het altijd geleverd is, maar je zien iig niet meer dat er een fout gemaakt is.
Teunbosseman schreef:
06 feb 2019 14:56
Ik heb ook meegemaakt dat een gewild artikel zogenaamd was geleverd terwijl niet zo was. Belletje naar BOL en de chauffeur kwam weer terug met excuus.....lange dag geweest. Prima zeg dat dan maar niet mijn zenidng als geleverd markeren......dat is liegen in mijn woordenboek.
Dus de chauffeur heeft het pakje gescand, maar is in de drukte vergeten deze bij u af te leveren. Dat noemt u liegen? Ik noem dat een fout die netjes opgelost is. En ook al zou een bezorger kwaad in de zin heeft, u verliest er niets mee. Bol is namelijk verantwoordelijk tot u het in handen heeft. U krijgt dan gewoon een nieuwe zending. Dat is namelijk de afspraak tussen u en de verkoper.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erwin85 schreef:
06 feb 2019 15:04
.Waarom niet? Ik heb een email van ze waarin ze zeggen: "Onze bezorger stond om 12:39 voor een dichte deur met je pakket [nummer] van [webshop]". En ik heb camerabeelden waarin duidelijk geen enkele activiteit rond die tijd wordt waargenomen. Hoeveel meer bewijs is er volgens u nodig om deze leugen te bewijzen?
Het enige dat DHL kan zien is dat uw pakket om 12:39u is veranderd in status. Een bezorger heeft geen track en trace. Tussen 12 en 13 uur is vaak het moment dat er geladen wordt voor een tweede rit.
En mocht de bezorger gelogen hebben, wat zou dat voor u uitmaken dat deze persoon zijn baan op het spel wil zetten? U hebt een overeenkomst met een verkoper en die moet zijn beloftes nakomen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

bprosman schreef:
06 feb 2019 15:02
Bij mij claimde een postnl bezorger dat ik niet thuisgeweest was (stond in de app) , terwijl een ander pakketje die dag WEL afgeleverd was. Stond ook in de app.
Volgens het postbezorgpunt waren ze dan gewoon je pakketje vergeten mee te nemen van het distributiecentrum.
Dit is een een mooi voorbeeld. Het pakje is uitgescand uit het depot, maar is niet in de auto beland. Volgens de track en trace zit deze wel in de auto. Dit kan niet op de volgende rit in de auto gezet worden aangezien de chauffeurs de route rijden die de terminal aangeeft. Pakjes die daar niet in staan kunnen niet bezorgd worden. Dus moet eerst de status aangepast worden om weer opnieuw in te plannen op de volgende rit. Zo blijft alles te traceren en zal het alsnog bezorgd worden.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Indien je incidenteel met een pakketje te maken hebt kan ik mij de verontwaardiging en ergernis goed voorstellen. Met incidenteel bedoel ik hooguit 2 a 3 pakketten per week.

Wij versturen tienduizenden pakketten per jaar en kijken daarom wat anders tegen dit soort 'problemen' aan. Het klopt dat de track&trace codes soms niet kloppen, maar in 99% van de gevallen lost zich dit binnen een dag op. Hoewel het begrijpelijk is, zorgen juist de klanten die gelijk gaan bellen, mailen of klagen als er iets afwijkt van de track&trace voor de meeste vertraging. Men beseft zich niet dat er op de dag zelf niets aan te doen is. Daarbij maakt het niet uit of het pakket wel of niet in bus van de bezorger zit. De eerste actie kan pas de volgende dag gebeuren en ook daar heb je weinig invloed op.

Mijn advies is dus om gewoon even een extra dag af te wachten. En een belangrijke tip die hier vaker gegeven wordt: ook al ben je niet echt tevreden, blijf aardig en beleefd tegen de bezorger. Deze mensen werken voor een loon waar jij niet voor wilt werken, en staan bij de volgende bestelling weer op je stoep. Hou de eer aan jezelf en met een beetje respect heb je kans dat ze de volgende keer juist wat extra moeite voor jou doen.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
06 feb 2019 14:24
Ook even een verhaaltje voor u. [Bla bla bla.] Kan gebeuren en wordt netjes opgelost. [Bla bla bla.]
Hoe rijm jij liegen met "netjes oplossen"?

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

NeoDutchio schreef:
06 feb 2019 15:18
Het percentage fouten ligt heel laag.
En het vervelende is dus dat dit, wanneer ik niet zou klagen, ook niet als fout zou worden geregistreerd, omdat het (vals) is geregistreerd alsof ik niet open deed. Zo kan ik het foutenpercentage ook wel laag houden.
NeoDutchio schreef:
06 feb 2019 15:18
Ts had ook niet hoeven thuis te blijven. Er zijn zat andere opties om den pakket in ontvangst te nemen.
Waarom komt u hier telkens mee? Allereerst is dat niet zo. Maar belangrijker: dat doet er niet toe. Of ik ook had kunnen kiezen om het niet thuis te laten bezorgen doet niet ter zake, er is beloofd om het thuis te bezorgen. En mijn klacht is niet dat dit niet op het aangegeven tijdstip is gebeurd, mijn klacht is dat ze liegen dat ze voor een dichte deur stonden. Iets wat een aantoonbare leugen is.
NeoDutchio schreef:
06 feb 2019 15:18
Een tijdsindicatie is geen reden om thuis blijven. Dat is een keuze geweest van TS. Indicatie wil niet zeggen dat het definitief is. Overigens heeft TS daar niets over gezegd. Ook niet of de verkoper beloofd heeft dat het dan geleverd zal worden. Het is dan een eigen keuze om thuis te gaan afwachten.
Dit is inderdaad een eigen keuze geweest, en het staat er los van dat er tegen mij gelogen is. Het is alleen een achtergrondverhaal waarom ik zo boos ben over de leugen. Maar sowieso zitten ze fout met de leugen.
NeoDutchio schreef:
06 feb 2019 15:18
Doel van DHL is om binnen 1 jaar binnen een straal van 250 meter een punt te hebben. Je hoeft dus nooit ver weg.
Dat is een mooi doel, maar op dit moment is het dichtstbijzijnde afhaalpunt veel verder weg. En in dit geval niet relevant, door alle partijen is gekozen voor thuisbezorging i.p.v. een afhaalpunt.

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

webshopeigenaar14 schreef:
06 feb 2019 15:35
Indien je incidenteel met een pakketje te maken hebt kan ik mij de verontwaardiging en ergernis goed voorstellen. Met incidenteel bedoel ik hooguit 2 a 3 pakketten per week.

Wij versturen tienduizenden pakketten per jaar en kijken daarom wat anders tegen dit soort 'problemen' aan. Het klopt dat de track&trace codes soms niet kloppen, maar in 99% van de gevallen lost zich dit binnen een dag op. Hoewel het begrijpelijk is, zorgen juist de klanten die gelijk gaan bellen, mailen of klagen als er iets afwijkt van de track&trace voor de meeste vertraging. Men beseft zich niet dat er op de dag zelf niets aan te doen is. Daarbij maakt het niet uit of het pakket wel of niet in bus van de bezorger zit. De eerste actie kan pas de volgende dag gebeuren en ook daar heb je weinig invloed op.

Mijn advies is dus om gewoon even een extra dag af te wachten. En een belangrijke tip die hier vaker gegeven wordt: ook al ben je niet echt tevreden, blijf aardig en beleefd tegen de bezorger. Deze mensen werken voor een loon waar jij niet voor wilt werken, en staan bij de volgende bestelling weer op je stoep. Hou de eer aan jezelf en met een beetje respect heb je kans dat ze de volgende keer juist wat extra moeite voor jou doen.
Ik ben het grotendeels met uw verhaal eens. Ik kan er ook absoluut begrip voor opbrengen dat het wel eens fout gaat. Maar mijn punt is dus niet dat er iets fout gegaan is, maar dat er is gelogen. De schuld wordt bij mij neergelegd. "Sorry, we redden het vandaag niet wegens omstandigheden" was ok geweest, "we stonden voor een dichte deur" terwijl dat een aantoonbare leugen is is niet ok, daar moet je niet mee aankomen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
06 feb 2019 15:38
NeoDutchio schreef:
06 feb 2019 14:24
Ook even een verhaaltje voor u. [Bla bla bla.] Kan gebeuren en wordt netjes opgelost. [Bla bla bla.]
Hoe rijm jij liegen met "netjes oplossen"?
Ik noem het geen liegen. En het wordt toch netjes opgelost? Overal kan iets fout gaan. Overigens bent u gaan knippen en plakken waardoor het nu lijkt dat beide uitspraken uit dezelfde reactie komt. Kan gebeuren heeft te maken met een voorval van een ander forumlid hier waar een pakketje wel is uitgescand uit het depot maar niet is geladen in de auto. Of wilt u zegen dat u nooit een fout maakt?

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Erwin85 schreef:
06 feb 2019 15:46
Ik ben het grotendeels met uw verhaal eens. Ik kan er ook absoluut begrip voor opbrengen dat het wel eens fout gaat. Maar mijn punt is dus niet dat er iets fout gegaan is, maar dat er is gelogen. De schuld wordt bij mij neergelegd. "Sorry, we redden het vandaag niet wegens omstandigheden" was ok geweest, "we stonden voor een dichte deur" terwijl dat een aantoonbare leugen is is niet ok, daar moet je niet mee aankomen.
Het is moeilijk om uit te leggen, maar U vat dit op als een list / opzettelijke leugen bedacht door de bezorger. Dat is niet zo, uitzonderingen daar gelaten. Dit heeft te maken met hier al eerder genoemde werking van het systeem. Een ervaren bezorger weer dat door bepaalde codes aan pakketten te hangen het verloop van de verwerking beter of sneller gaat, vooral als er fouten zijn gemaakt of termijnen niet gehaald kunnen worden. Net zoals veel bezorgers alle brievenbuspakketten om 8u 's ochtends met 1 handeling al op 'afgeleverd' zetten zodat men deze handeling niet 50x per brievenbus hoeft te herhalen. Dit alles vanwege de snelheid en tijdsdruk.

U legt de nadruk op liegen, en U voelt zich onterecht behandelt. Vanuit uw standpunt klopt dat. De bezorgers zijn echter ook afhankelijk van de beperkingen van de systemen en dienen daar (creatief) mee om te gaan. Uw missie zou dus moeten zijn om het systeem achter de bezorging te veranderen, niet de bezorger. Beide is overigens een kansloze missie.

Ook is hier al eerder correct vermeld dat u bij de opdrachtgever moet zijn. U betaald DHL niet, dat doet de verzender. Indien u een oplossing weet voor de dagelijkse logistieke problemen voor het bezorgen van 500.000 pakketten kunt u een rijk man worden.

Wijzelf zijn groot voorstander van grote afhaaldepots aan de rand van de stad. Dan kan postnl, ups, dhl etc daar netjes uitladen om 5u 's ochtends en iedereen op zijn gemak zijn pakketje ophalen. Wil je toch aan de deur bezorgt krijgen. Prima, 10 euro extra. Bij ons in de straat (prive adres) rijden bezorgdiensten af en aan, continue de staat blokkerend terwijl de helft van de straat nog op zijn werk zit.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Costnix »

Op het Kassa forum heeft iemand bezorgibgsproblemen met GLS
Misschien maakt deze ook nog eens poll aan over dit probleem :D

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

webshopeigenaar14 schreef:
06 feb 2019 16:01
De bezorgers zijn echter ook afhankelijk van de beperkingen van de systemen en dienen daar (creatief) mee om te gaan. Uw missie zou dus moeten zijn om het systeem achter de bezorging te veranderen, niet de bezorger. Beide is overigens een kansloze missie.
Eens, ik heb het ook over DHL en niet de bezorger. Punt is dat er ergens aan de kant van DHL iets fout gaat (of het nou een 'rotte' appel is, of een ondeugdelijk systeem, doet er aan mijn kant niet toe, het gaat aan hun kant fout) met als resultaat dat er door DHL naar mij toe gelogen wordt.

Dat beide volgens u een kansloze missie is, vind ik overigens diep triest. Eens dat dit een ingewikkeld systeem is, maar er zijn wel veel ingewikkeldere systemen. 'We' kunnen auto's uit zichzelf laten rijden, 'we' kunnen mensen naar de maan brengen, dan moet het ook wel mogelijk zijn om bezorgers de optie te geven aan te klikken dat er door een fout/omstandigheid niet bezorgd kon worden, ipv dat het aan de ontvanger zou liggen die niet thuis zou zijn.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Erwin85 schreef:
06 feb 2019 16:08
Dat beide volgens u een kansloze missie is, vind ik overigens triest.
Het is een kansloze missie dat uw klacht gaat leiden tot een oplossing of iemand een slapeloze nacht bezorgt. Over 2 dagen zijn de 18 mensen die dit onderwerp gelezen hebben dit alweer vergeten en draait de wereld verder. Pas als bol, amazon of coolblue amok gaat maken zal er actief gehandeld worden. Niet denigrerend bedoelt maar u bent een zandkorrel in de woestijn.

Dat het systeem zelf altijd voor verbetering vatbaar is is een feit. Ik neem aan dat er veel intelligente ict'ers bezig zijn om het systeem zo goed mogelijk werkend te krijgen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erwin85 schreef:
06 feb 2019 16:08
Eens, ik heb het ook over DHL en niet de bezorger. Punt is dat er ergens aan de kant van DHL iets fout gaat (of het nou een 'rotte' appel is, of een ondeugdelijk systeem, doet er aan mijn kant niet toe, het gaat aan hun kant fout) met als resultaat dat er door DHL naar mij toe gelogen wordt.
Dan hoop ik niet dat u ooit gaat bestellen bij webshops die met andere transporteurs zaken doen. Nagenoeg elke bezorger werkt met codes en krijg je de melding niet thuis als er voor de eerste poging iets fout gegaan is.

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

NeoDutchio schreef:
06 feb 2019 16:15
Erwin85 schreef:
06 feb 2019 16:08
Eens, ik heb het ook over DHL en niet de bezorger. Punt is dat er ergens aan de kant van DHL iets fout gaat (of het nou een 'rotte' appel is, of een ondeugdelijk systeem, doet er aan mijn kant niet toe, het gaat aan hun kant fout) met als resultaat dat er door DHL naar mij toe gelogen wordt.
Dan hoop ik niet dat u ooit gaat bestellen bij webshops die met andere transporteurs zaken doen. Nagenoeg elke bezorger werkt met codes en krijg je de melding niet thuis als er voor de eerste poging iets fout gegaan is.
U doet nu alsof ik er slapeloze nachten van heb... Ik kan niet begrijpen waarom u het zo goedpraat dat het systeem blijkbaar niet deugt. Als het systeem bij Ziggo/KPN enzo niet zou duigen en iedereen regelmatig een dag zonder internet/tv/(mobiele) telefonie zit, zou dat wat u betreft ook geen probleem zijn omdat dat aan het systeem ligt dat nu eenmaal zo werkt, dat het bij een onverwachte wijziging bijvoorbeeld een hele dag plat ligt?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door bprosman »

Dit is een een mooi voorbeeld. Het pakje is uitgescand uit het depot, maar is niet in de auto beland. Volgens de track en trace zit deze wel in de auto. Dit kan niet op de volgende rit in de auto gezet worden aangezien de chauffeurs de route rijden die de terminal aangeeft. Pakjes die daar niet in staan kunnen niet bezorgd worden. Dus moet eerst de status aangepast worden om weer opnieuw in te plannen op de volgende rit. Zo blijft alles te traceren en zal het alsnog bezorgd worden.
Kies dan voor het aanpassen (verschuiven) van de bezorgtijd, dat kan de bezorger prima doen. Als hij het niet haalt , of je niet thuis bent oid. Zet het dan niet op "Niet thuis". Dat neigt m.i. naar "valsheid in geschrifte" , een postpakket is namelijk pas bezorgd als het bezorgd is, er kan altijd iets tussenkomen. Dus EERST afleveren, DAN status aanpassen. Zo moeilijk kan dat niet zijn.

Gesloten