LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.

Hebben pakketbezorgers bij jou ook wel eens gelogen dat ze langs zijn geweest?

Nooit
21
55%
1 Keer
5
13%
Enkele keren
4
11%
Regelmatig
8
21%
 
Totaal aantal stemmen: 38

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erwin85 schreef:
07 feb 2019 14:12
NeoDutchio, u komt ook telkens met het argument dat ik niet zou mogen klagen over de leugen, omdat ik van u had moeten kiezen om het pakket af te halen bij een afhaalpunt i.p.v. voor thuisbezorging te kiezen. Allereerst is dat inhoudelijk onjuist, ik kon daar niet voor kiezen bij deze webshop. Bovendien is dit een omgekeerde redenering. Als je bij ziek wordt van een broodje kip van de maaltijdwinkel, is het argument toch ook niet dat je had moeten kiezen voor een broodje zonder vlees? Het wordt mij aangeboden, daar kan ik niets aan veranderen. Zij bieden het mij aan, het is niet dat ik het van ze eis. Dan moeten zij ook leveren wat ze aanbieden. En als dat fout gaat niet de schuld in mijn schoenen schuiven met een leugen dat ik niet thuis zou zijn geweest.
Maar hier gooi je dus wederom 2 partijen door elkaar.
De webshop heeft je iets beloofd ( afleveren thuis ).
DHL heeft je iets verteld wat niet klopt ( zijn bij je geweest )

De webshop doet iets fout ( niet op tijd leveren ), maar schuift niet een leugen in je schoenen ( dat doet immers DHL ).
DHL is echter geen partij voor jou ( dat is immers de webshop ) en hoeft aan jou verder geen verantwoording af te leggen, zij voeren enkel uit wat ze van de verzender moeten doen...

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door witte angora »

Erwin85 schreef:
07 feb 2019 14:16
witte angora schreef:
07 feb 2019 14:13
Erwin85 schreef:
07 feb 2019 14:08

Wat is dit voor tendentieuze reactie? Wilt u leugens goedpraten?
Nope. Ik praat geen leugens goed, ik probeer aan te geven dat je er niet te zwaar aan moet tillen. Gebeurd is gebeurd, laat het los en ga verder met je leven. Gezien het drama dat je er intussen van maakt kan ik wel begrijpen waarom DHL zich er met een smoes (want veel meer is het volgens mij niet) van af probeert te maken. Die hebben geen zin in urenlange discussies met allerlei verwijten terwijl het toch nooit meer goed komt.

Overigens zie ik jou geen duimpje opsteken... :wink:
Dus omdat u het niet belangrijk genoeg vindt om over te klagen, heb ik het recht niet om erover te klagen? Begrijp ik u zo goed?
Dat begrijp je volkomen verkeerd. Gezien de ruzieachtige toon waarop je me ter verantwoording lijkt te roepen ga ik, wat ik net geleerd heb *dropMic*. Ben er intussen wel klaar mee.

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 14:17
Het is geen leugen, het is een kapstok. Zoals eerder al gemeld door een ander forumlid, wij zijn niet in machte om de processen bij welk transportbedrijf dan ook te veranderden. U voelt zich persoonlijk aangevallen door het feit dat er ‘niet thuis’ staat, terwijl dit gewoon een administratieve handeling is.
U gaat telkens niet inhoudelijk op mijn argumenten in, maar komt enkel met een aanname.

Ook dit is niets meer dan een aanname van u. U loopt maar te gissen zoals eerder ook al door Teun aangegeven. En dan nog, al zou uw aanname correct zijn, dan blijft het een leugen. Dat het systeem van DHL in dat geval ondeugdelijk zou zijn en geen correcte melding kan geven doet niets af aan het feit dat de melding die ik ontvangen heb leugens zijn (van DHL via mail, van webshop via mail en van DHL via track&trace).

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door angel1978 »

U doet nu alsof ik er slapeloze nachten van heb...
nou....

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

witte angora schreef:
07 feb 2019 14:18
Erwin85 schreef:
07 feb 2019 14:16
witte angora schreef:
07 feb 2019 14:13

Nope. Ik praat geen leugens goed, ik probeer aan te geven dat je er niet te zwaar aan moet tillen. Gebeurd is gebeurd, laat het los en ga verder met je leven. Gezien het drama dat je er intussen van maakt kan ik wel begrijpen waarom DHL zich er met een smoes (want veel meer is het volgens mij niet) van af probeert te maken. Die hebben geen zin in urenlange discussies met allerlei verwijten terwijl het toch nooit meer goed komt.

Overigens zie ik jou geen duimpje opsteken... :wink:
Dus omdat u het niet belangrijk genoeg vindt om over te klagen, heb ik het recht niet om erover te klagen? Begrijp ik u zo goed?
Dat begrijp je volkomen verkeerd. Gezien de ruzieachtige toon waarop je me ter verantwoording lijkt te roepen ga ik, wat ik net geleerd heb *dropMic*. Ben er intussen wel klaar mee.
U vertelde mij wat ik moet doen, namelijk dat ik er niet te zwaar aan moet tillen. Vandaar mijn directe reactie.

Er is iets fout gegaan en er is tegen mij gelogen. Ja, dat is inderdaad geen wereldprobleem, maar u leek er eerst een grap van te maken en vervolgens mij te vertellen dat ik er niet te zwaar aan moet tillen. Op die manier komen we nergens.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door angel1978 »

U vertelde mij wat ik moet doen, namelijk dat ik er niet te zwaar aan moet tillen.
Volgens mij is dat het gezegde.. Of ga je daarna klagen dat er iemand een foutief gezegde gebruikt als WA 'aan mag tillen' had gebruikt?

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

angel1978 schreef:
07 feb 2019 14:26
U vertelde mij wat ik moet doen, namelijk dat ik er niet te zwaar aan moet tillen.
Volgens mij is dat het gezegde.. Of ga je daarna klagen dat er iemand een foutief gezegde gebruikt als WA 'aan mag tillen' had gebruikt?
Dat is waar, dus dat woord moet ik niet te letterlijk nemen. Excuses. Maar vervolgens vertelde u wel het volgende met een soortgelijke, vervelende strekking:
witte angora schreef:
07 feb 2019 14:13
Nope. Ik praat geen leugens goed, ik probeer aan te geven dat je er niet te zwaar aan moet tillen. Gebeurd is gebeurd, laat het los en ga verder met je leven. Gezien het drama dat je er intussen van maakt kan ik wel begrijpen waarom DHL zich er met een smoes (want veel meer is het volgens mij niet) van af probeert te maken. Die hebben geen zin in urenlange discussies met allerlei verwijten terwijl het toch nooit meer goed komt.

Overigens zie ik jou geen duimpje opsteken... :wink:

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erwin85 schreef:
07 feb 2019 14:29
angel1978 schreef:
07 feb 2019 14:26
U vertelde mij wat ik moet doen, namelijk dat ik er niet te zwaar aan moet tillen.
Volgens mij is dat het gezegde.. Of ga je daarna klagen dat er iemand een foutief gezegde gebruikt als WA 'aan mag tillen' had gebruikt?
Dat is waar, dus dat woord moet ik niet te letterlijk nemen. Excuses. Maar vervolgens vertelde u wel het volgende met een soortgelijke, vervelende strekking:
witte angora schreef:
07 feb 2019 14:13
Nope. Ik praat geen leugens goed, ik probeer aan te geven dat je er niet te zwaar aan moet tillen. Gebeurd is gebeurd, laat het los en ga verder met je leven. Gezien het drama dat je er intussen van maakt kan ik wel begrijpen waarom DHL zich er met een smoes (want veel meer is het volgens mij niet) van af probeert te maken. Die hebben geen zin in urenlange discussies met allerlei verwijten terwijl het toch nooit meer goed komt.

Overigens zie ik jou geen duimpje opsteken... :wink:
IK? volgens mij moet je echt even wat beter de teksten lezen...

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

angel1978 schreef:
07 feb 2019 14:34
Erwin85 schreef:
07 feb 2019 14:29
angel1978 schreef:
07 feb 2019 14:26


Volgens mij is dat het gezegde.. Of ga je daarna klagen dat er iemand een foutief gezegde gebruikt als WA 'aan mag tillen' had gebruikt?
Dat is waar, dus dat woord moet ik niet te letterlijk nemen. Excuses. Maar vervolgens vertelde u wel het volgende met een soortgelijke, vervelende strekking:
witte angora schreef:
07 feb 2019 14:13
Nope. Ik praat geen leugens goed, ik probeer aan te geven dat je er niet te zwaar aan moet tillen. Gebeurd is gebeurd, laat het los en ga verder met je leven. Gezien het drama dat je er intussen van maakt kan ik wel begrijpen waarom DHL zich er met een smoes (want veel meer is het volgens mij niet) van af probeert te maken. Die hebben geen zin in urenlange discussies met allerlei verwijten terwijl het toch nooit meer goed komt.

Overigens zie ik jou geen duimpje opsteken... :wink:
IK? volgens mij moet je echt even wat beter de teksten lezen...
Excuses. De teksten heb ik heel goed gelezen, ik heb enkel de auteurs verwisseld. Maar dat verandert er inhoudelijk niets aan.
Laatst gewijzigd door Erwin85 op 07 feb 2019 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dus nu heb ik je al 2x op een leugen betrapt :wink:
Zo noemen we een fout toch? :mrgreen:

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

angel1978 schreef:
07 feb 2019 14:38
Dus nu heb ik je al 2x op een leugen betrapt :wink:
Zo noemen we een fout toch? :mrgreen:
Neen, er is een groot verschil tussen fouten en leugens. De fout is dat er gisteren niet is bezorgd, daar hoort u mij niet over. De leugen is dat ze zeggen dat ze voor een dichte deur stonden, dat is waar het hier om gaat.

Wat was de andere fout/leugen waar u mij op betrapt heeft? Indien u doelt op onderstaande:
angel1978 schreef:
07 feb 2019 14:18
Erwin85 schreef:
07 feb 2019 14:12
NeoDutchio, u komt ook telkens met het argument dat ik niet zou mogen klagen over de leugen, omdat ik van u had moeten kiezen om het pakket af te halen bij een afhaalpunt i.p.v. voor thuisbezorging te kiezen. Allereerst is dat inhoudelijk onjuist, ik kon daar niet voor kiezen bij deze webshop. Bovendien is dit een omgekeerde redenering. Als je bij ziek wordt van een broodje kip van de maaltijdwinkel, is het argument toch ook niet dat je had moeten kiezen voor een broodje zonder vlees? Het wordt mij aangeboden, daar kan ik niets aan veranderen. Zij bieden het mij aan, het is niet dat ik het van ze eis. Dan moeten zij ook leveren wat ze aanbieden. En als dat fout gaat niet de schuld in mijn schoenen schuiven met een leugen dat ik niet thuis zou zijn geweest.
Maar hier gooi je dus wederom 2 partijen door elkaar.
De webshop heeft je iets beloofd ( afleveren thuis ).
DHL heeft je iets verteld wat niet klopt ( zijn bij je geweest )

De webshop doet iets fout ( niet op tijd leveren ), maar schuift niet een leugen in je schoenen ( dat doet immers DHL ).
DHL is echter geen partij voor jou ( dat is immers de webshop ) en hoeft aan jou verder geen verantwoording af te leggen, zij voeren enkel uit wat ze van de verzender moeten doen...
Dit is absoluut geen leugen/fout. Juridisch heb ik inderdaad geen overeenkomst met DHL. Maar DHL communiceert wel met mij, namens de webshop. En DHL liegt door te beweren dat ze voor een dichte deur stonden, wat aantoonbaar onjuist is. Ik kan ze misschien juridisch niet aanklagen, maar hierover klagen lijkt mij wel meer dan terecht. Het is hun leugen, niet die van de webshop. En wat ik hier dus zo vervelend vind is dat meerdere personen hier mij de indruk geven dat ik er niet over zou mogen klagen, omdat zij het niet de moeite waard vinden om over te klagen.
Laatst gewijzigd door Erwin85 op 07 feb 2019 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erwin85 schreef:
07 feb 2019 14:21
NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 14:17
Het is geen leugen, het is een kapstok. Zoals eerder al gemeld door een ander forumlid, wij zijn niet in machte om de processen bij welk transportbedrijf dan ook te veranderden. U voelt zich persoonlijk aangevallen door het feit dat er ‘niet thuis’ staat, terwijl dit gewoon een administratieve handeling is.
U gaat telkens niet inhoudelijk op mijn argumenten in, maar komt enkel met een aanname.

Ook dit is niets meer dan een aanname van u. U loopt maar te gissen zoals eerder ook al door Teun aangegeven. En dan nog, al zou uw aanname correct zijn, dan blijft het een leugen. Dat het systeem van DHL in dat geval ondeugdelijk zou zijn en geen correcte melding kan geven doet niets af aan het feit dat de melding die ik ontvangen heb leugens zijn (van DHL via mail, van webshop via mail en van DHL via track&trace).
Heeft DHL contact gehad met de chauffeur? De track & trace geeft een administratieve handeling weer. Dit zit aan de webshop gekoppeld, dus niet vreemd dat deze dezelfde reden aangeeft. Een medewerker op kantoor kan alleen een status inzien en zal dit dus melden. U hebt dus niet 1 keer van 3 personen antwoord gehad, maar 3x van dezelfde. De webshop, de website en de medewerker halen de informatie van dezelfde plek.
Ze liegen niet tegen u, dit is de manier om zaken te verwerken. Dan kunt u hooguit verontwaardigd zijn waarom, maar de reden waarom het niet anders kan is u al uitgelegd.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door angel1978 »

nee ik doel op het feit dat je mij een uitspraak in mijn schoenen schoof die ik niet gezegd heb..

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 14:46
Ze liegen niet tegen u, dit is de manier om zaken te verwerken. Dan kunt u hooguit verontwaardigd zijn waarom, maar de reden waarom het niet anders kan is u al uitgelegd.
Als ze mij mailen dat ze om een bepaald tijdstip voor een dichte deur stonden, terwijl dat (aantoonbaar) onjuist is, noem ik dat toch echt een leugen.

Uw aanname dat het vanwege een administratieve handeling niet anders verwerkt kon worden is een optie, maar u doet alsof dat vaststaat. Het had net zo goed een bezorger kunnen zijn die er geen zin in had om vandaag te bezorgen. Feit is en blijft dat het een leugen is, wat daar verder achter zit doet er niet toe voor de vraag of iets een leugen is. U zit hier toch echt fout met uw stelling dat ze niet tegen mij liegen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Okay zet op je kalender dat het een leugen is. We weten het ondertussen allemaal.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door angel1978 »

Neen, er is een groot verschil tussen fouten en leugens.
Echt consequent ben je niet ;)

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 14:17
Het is geen leugen, het is een kapstok. Zoals eerder al gemeld door een ander forumlid, wij zijn niet in machte om de processen bij welk transportbedrijf dan ook te veranderden. U voelt zich persoonlijk aangevallen door het feit dat er ‘niet thuis’ staat, terwijl dit gewoon een administratieve handeling is.

Niet thuis, betekent dat er iemand niet thuis was. Zo simpel is dat. Dat DHL dat administratief niet op een correcte manier kan verwerken, is het probleem van DHL.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wat wilt u nu eigenlijk? Dat DHL zich op uw adres vervoegt en zich ter plekke kastijdt onder het uitroepen van Mea culpa, Mea culpa, Mea Maxima Culpa?

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

NeoDutchio, weet u wat het is met uw reactie, ik wil het graag illustreren met het volgende. Neem dit voorbeeld niet te letterlijk, het is enkel bedoeld om de 2 losstaande zaken van elkaar te scheiden.

Er is een verkeersongeluk gebeurd, iemand was daarbij betrokken en reed door. Het ongeluk is hierbij de fout dat er gisteren niet is bezorgd. En het doorrijden is de leugen dat ze voor een dichte deur stonden. Het ongeluk kan goedgepraat worden, het kan heel goed per ongeluk zonder schuld zijn gebeurd. Het kan volledig de fout van iemand anders zijn geweest. Of welke reden dan ook. Dat blijft gissen. Maar dat praat het doorrijden niet goed.

Terug naar uw redenering. U praat telkens de fout goed, maar daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om de leugen dat ze voor een dichte deur stonden. De fout doet hier niet ter zake, het is echter wel bijna het enige waar u hier telkens over praat.

Ik verwijt ze het ongeluk (de fout) niet, maar het doorrijden (de leugen). Ik weet immers niet hoe/waarom het ongeluk (de fout) is veroorzaakt.
Laatst gewijzigd door Erwin85 op 07 feb 2019 15:09, 2 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ZeerPrivé schreef:
07 feb 2019 14:55
NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 14:17
Het is geen leugen, het is een kapstok. Zoals eerder al gemeld door een ander forumlid, wij zijn niet in machte om de processen bij welk transportbedrijf dan ook te veranderden. U voelt zich persoonlijk aangevallen door het feit dat er ‘niet thuis’ staat, terwijl dit gewoon een administratieve handeling is.

Niet thuis, betekent dat er iemand niet thuis was. Zo simpel is dat. Dat DHL dat administratief niet op een correcte manier kan verwerken, is het probleem van DHL.
Daarom zeg ik, je kan je beter daarom verwonderen. Echter kunnen wij daar niets aan veranderen. Ook het proces wat er allemaal gedaan moet worden om hier een andere naam of code aan te hangen heb ik al uitgelegd.

Gesloten