LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL slechte service!

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

DHL slechte service!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Wie zijn pakketjes krijgt van DHL en niet thuis is, want er moet gewerkt worden, komt DHL nog een keer terug op het tijdstip dat je werkt. De 3e dag gaat ie terug naar het depot ergens in Nederland. Ik dacht dat Post.nl een slechte service had met dit slaat werkelijk alles. Je kunt ook niet aangeven wanneer je het wil ontvangen. Dag, tijdstip. Nee je bent helemaal over geleverd aan DHL.

Ook bellen heeft geen zin. Ze doen niks voor je. En ik zie op de reacties dat dit bedrijf al jaren zo werkt. Onbegrijpelijk dat leveranciers met dit soort bedrijven werkt.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: DHL slechte service!

Ongelezen bericht door henk51 »

Misschien eerst eens op DHL site kijken alvorens hier te klagen had u allang uw pakje in bezit gehad.
Ik kan tot 23.00 uur in de avond mijn pakje ophalen bij een benzine station dus ik kan het halen wanneer ik wil/kan.Maar ja dan moet je zelf weer aktie ondernemen,ik begrijp het druk druk druk.Klagen vanuit luie stoel is makkelijker. Bol .Com laat ik bij AH bezorgen hoef ik ook alweer niet thuis te blijven/zijn.

Onmisbaar onderdeel van onze dienstverlening is het DHL Servicepoint. Daarvan zijn er inmiddels ruim 850 in Nederland. Daardoor heeft 95 procent van de Nederlandse huishoudens een DHL Servicepoint binnen vier kilometer van het woonadres. Op de DHL Servicepoints kunnen consumenten hun online bestelde pakjes ophalen en retourneren. Doordeweeks of in het weekend. Zonder lange wachtrijen. En op het tijdstip dat hun het beste uitkomt.

Ligt er een pakje voor je klaar bij een DHL Servicepoint? Dan wordt er automatisch een sms of e-mail naar je verzonden. Wordt het pakje niet direct opgehaald, dan ontvang je nog twee herinneringsberichten.

Ben je een verzender en wil je je klant niet thuis laten wachten op de Selektvracht-koerier om het pakje terug te sturen? Dan kun je ook een DHL Servicepoint retourenaccount openen. De klant kan dan op ieder willekeurig DHL Servicepoint kosteloos zijn pakje inleveren, en ontvangt daar een bewijs van afgifte. Wij zorgen vervolgens dat het pakje snel en veilig retour komt.

De DHL Servicepoints zijn gevestigd in locaties als tankstations, supermarkten, drogisterijen, videotheken, gemakswinkels, etc.

Zoek een DHL Servicepoint

gr Henk

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: DHL slechte service!

Ongelezen bericht door sjohie »

PJ 66 schreef:Wie zijn pakketjes krijgt van DHL en niet thuis is, want er moet gewerkt worden, komt DHL nog een keer terug op het tijdstip dat je werkt. De 3e dag gaat ie terug naar het depot ergens in Nederland. Ik dacht dat Post.nl een slechte service had met dit slaat werkelijk alles. Je kunt ook niet aangeven wanneer je het wil ontvangen. Dag, tijdstip. Nee je bent helemaal over geleverd aan DHL.

Ook bellen heeft geen zin. Ze doen niks voor je. En ik zie op de reacties dat dit bedrijf al jaren zo werkt. Onbegrijpelijk dat leveranciers met dit soort bedrijven werkt.
Ze bieden de mogelijkheid om het pakket op een ander adres in hetzelfde land af te leveren, iets wat PostNL zeker niet doet. Het is een zakelijke dienstverlener, en dan is een vaste aflevertijd tijdens bedrijfsuren juist een pré, dus ik zou eerder de volgende keer wat beter opletten met welke partij de webshop in kwestie zijn pakjes verzend.

laurens043
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jun 2013 23:13

Re: DHL slechte service!

Ongelezen bericht door laurens043 »

je kan pakketje ook achter het huis laten neerzetten of schuur garage wat je maar wil :D

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: DHL slechte service!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ik heb ze vandaag gebeld. Maar nogmaals na 2 keer gaat ie naar het depot buiten de stad dus niks benzinestation. Ook kan ik geen andere dag aangeven. Alleen ander adres.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: DHL slechte service!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Pure onzin dat je pakjes lokaal bij servicepunten kunt ophalen. Dit is helemaal niet zo. Staat ook duidelijk op mijn DHL briefje. Na 1 gaat het pakketje naar het depot. Dan zou ik naar Arnhem moeten rijden. Belachelijk gewoon. En na 5 dagen niet ophalen gaat ie terug naar de verzender. Moeten ze het daar opnieuw versturen.

Nee, DHL levert hier een wanprestatie. Als het anders is mogen ze me bellen of mailen.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: DHL slechte service!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Reacties hierboven kloppen gewoon niet. Na 2 x niet thuis gaat het pakket bij mij naar Arnhem. Na 5 dagen niet ophalen gaat ie terug naar de verzender. Kunnen ze het pakket weer opsturen.

Dus niks lokaal
Niks SMS
Niks zelf tijd of dag bepalen

Kortom een hele slechte service. En als het echt anders is mogen ze me bellen of mailen.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: DHL slechte service!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Altijd grappig om hier te lezen dat ze andere mogelijkheden hebben. Nou bij mij niks geen sms. Geen locatie in de buurt, maar 20 km verderop in Arnhem. Na 2 gaat ie doodleuk naar het depot en na 5 dagen gaat ie terug naar de afzender die het pakket dan weer opnieuw moet versturen. Ja zo kan ik ook rijk worden.

DHL levert een wanprestatie. Bellen heeft ook al geen zin. Je kunt gewoon helemaal niks bij dat bedrijf. Wie stuurt er nou een pakket naar een andere stad als je 2 x niet thuis bent. Was het maar waar dat ze het naar een DHL servicepunt stuurde.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: DHL slechte service!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Altijd grappig om hier te lezen dat ze andere mogelijkheden hebben. Nou bij mij niks geen sms. Geen locatie in de buurt, maar 20 km verderop in Arnhem. Na 2 gaat ie doodleuk naar het depot en na 5 dagen gaat ie terug naar de afzender die het pakket dan weer opnieuw moet versturen. Ja zo kan ik ook rijk worden.

DHL levert een wanprestatie. Bellen heeft ook al geen zin. Je kunt gewoon helemaal niks bij dat bedrijf. Wie stuurt er nou een pakket naar een andere stad als je 2 x niet thuis bent. Was het maar waar dat ze het naar een DHL servicepunt stuurde.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: DHL slechte service!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Altijd grappig om hier te lezen dat ze andere mogelijkheden hebben. Nou bij mij niks geen sms. Geen locatie in de buurt, maar 20 km verderop in Arnhem. Na 2 gaat ie doodleuk naar het depot en na 5 dagen gaat ie terug naar de afzender die het pakket dan weer opnieuw moet versturen. Ja zo kan ik ook rijk worden.

DHL levert een wanprestatie. Bellen heeft ook al geen zin. Je kunt gewoon helemaal niks bij dat bedrijf. Wie stuurt er nou een pakket naar een andere stad als je 2 x niet thuis bent. Was het maar waar dat ze het naar een DHL servicepunt stuurde.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: DHL slechte service!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Weet inmiddels meer en vandaar sommige reacties hier die kennelijk niet wisten dat DHL opereert onder twee namen.

DHL Express
DHL select vracht.

DHL select stuurt inderdaad sms en heeft 850 servicepoints.

Maar DHL Express doet dit niet en heeft slechts 14 depots. Ze schijnen afzonderlijk te opereren. Waarom ze dan alle twee DHL heten weet ik niet.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: DHL slechte service!

Ongelezen bericht door sjohie »

PJ 66 schreef:Weet inmiddels meer en vandaar sommige reacties hier die kennelijk niet wisten dat DHL opereert onder twee namen.

DHL Express
DHL select vracht.

DHL select stuurt inderdaad sms en heeft 850 servicepoints.

Maar DHL Express doet dit niet en heeft slechts 14 depots. Ze schijnen afzonderlijk te opereren. Waarom ze dan alle twee DHL heten weet ik niet.
DHL Express liet bij mij een berichtje achter in de brievenbus, waarna ik na het invoeren van de code op hun site, de documenten de volgende dag kosteloos af kon laten leveren bij mijn ouders, een provincie verderop.

DHL Express is de professionele club, vergelijkbaar met UPS, Fed-Ex en TNT, DHL select vracht zijn die jopies die met eigen auto/fiets/brommer de Wehkamp bestellingen (niet) afleveren.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: DHL slechte service!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Er staat sowieso geen code op de Wij hebben u gemist! bon.........Er staat alleen een ritnummer op en de naam van de chauffeur verder niks. En zoals ik al zei na 2 x gaat ie richting depot naar meestal een andere stad. Je kunt daar zelf bij DHL helemaal niets aan veranderen.

Broodje aap verhaal dus shohie

Ze hebben mij echt duidelijk gemaakt dat de ontvanger zelf niets kan regelen bij DHL. Dit kan alleen geschiede via de verzender. Is mij twee keer duidelijk gemaakt door de telefoon.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: DHL slechte service!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

PJ 66 schreef: Nee, DHL levert hier een wanprestatie. Als het anders is mogen ze me bellen of mailen.
Als de manier van bezorgen overeenkomt met hetgeen de opdrachtgever met DHL heeft afgesproken leveren ze helemaal geen wanprestatie. Er is sprake van een wanprestatie als DHL zich niet aan de opdracht houdt. En dat is nog maar de vraag in dit geval.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: DHL slechte service!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ik heb het niet over een wanprestatie, maar over slechte service. Ze leveren geen wanprestatie, wat ik ook niet heb gezegd in dezen, want ze doen wat ze moeten doen. 2 x niet thuis, dan terug naar depot in andere stad.

Ik heb het over de slechte service. Je kunt als ontvanger helemaal niks regelen. En met service bedoel ik. Geen sms dienst. Geen tijd of dag bepalen. 's Avonds leveren kan niet. Na 2 x terug naar depot . Dat noem ik slechte service. Heeft niets te maken met een wanprestatie.

Klopt wat je zegt. Daarom had ik ook slechte service geschreven. Wanprestatie kan worden geschrapt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: DHL slechte service!

Ongelezen bericht door sjohie »

PJ 66 schreef:Er staat sowieso geen code op de Wij hebben u gemist! bon.........Er staat alleen een ritnummer op en de naam van de chauffeur verder niks. En zoals ik al zei na 2 x gaat ie richting depot naar meestal een andere stad. Je kunt daar zelf bij DHL helemaal niets aan veranderen.

Broodje aap verhaal dus shohie

Ze hebben mij echt duidelijk gemaakt dat de ontvanger zelf niets kan regelen bij DHL. Dit kan alleen geschiede via de verzender. Is mij twee keer duidelijk gemaakt door de telefoon.
Dan haal je vermoedelijk beide diensten door elkaar, want onderstaande komt letterlijk uit de email van DHL, en betreft de eerder genoemde bestelling die ik de volgende dag in een andere provincie heb laten afleveren bij mijn ouders.

Dear Sjohie, thank you for your order, no. 19003xxxxx.

We have dispatched your order 19003xxxxx by DHL EXPRESS with the following tracking ID 123145678910 today.
Enclosed you will find your tickets for the booked venue.

The tickets are being shipped to the following address:

Shipping address:
-----------------
Firstname: Sjohie
Lastname:
Company:
Street: boeitnietstraat 55
Country: NL
Zipcode: 1234 AB
Town: trosradarcity

Please ensure that someone will accept this delivery next working day (exclusive remote area).

In case the tickets could not be delivered, you will be informed by DHL EXPRESS with a notice in your mail/postbox.

Please contact DHL EXPRESS as soon as possible to arrange a new date of delivery.

If you were not contacted by DHL EXPRESS, the tickets might have been sent back to our office. In this case the tickets will lose in value and deteriorate.

To trace your delivery please follow this link by using this Tracking-ID: 123145678910

http://www.dhl.com/splash.html

(If you are unable to click this link, please copy it into the address field of your browser)

Please choose your country and "Track your Shipment" and type this Tracking-ID: 123145678910 then press the button "Track".


Misschien dat de verzender in mijn geval extra opties had aangevinkt bij het versturen, of dat het nog uitmaakt dat deze zending (envelop met documenten) uit het buitenland kwam, maar ik kon er dus voor kiezen om mijn bestelling op een adres naar keuze in Nederland af te laten leveren, en heb dat ook gedaan.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: DHL slechte service!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ik zal eens bij een DHL bedrijf contacten bij mij in de buurt hoe het nu precies zit.

wendyhk
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2009 22:03

Re: DHL slechte service!

Ongelezen bericht door wendyhk »

Ik heb ook vreselijke ervaringen met DHL. Ik had iets gekocht via Marktplaats en de verkoper stuurde het meteen die dag op, omdat ik na 3 dagen op vakantie zou gaan en DHL het pakket na een week terug naar de afzender stuurt. Drie dagen gewacht, geen pakketje. DHL gemaild, geen antwoord. Uiteindelijk kreeg ik na 5 dagen de melding dat mijn pakketje was bezorgd. Eerste frustratiepunt: waarom duurt het 5 dagen om binnen Nederland iets te bezorgen? Vervolgens DHL gemaild dat ik pas na 8 dagen terug zou zijn van vakantie. Nog een keer gemaild. Tweet gestuurd, niks teruggekregen. Tweede frustratiepunt: ze reageren nergens op. Toen kreeg ik na 7 dagen een mail dat het pakket terug was gestuurd naar de verzender (derde frustratiepunt). Ik weer mailen naar DHL, krijg ik dit terug: " U kunt het beste contact opnemen met de verzender zodat deze het pakket opnieuw naar u toe stuurt.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben." Vierde frustratiepunt: dit is echt het meest nutteloze antwoord wat DHL me had kunnen geven. De verkoper wil het pakketje nu niet nogmaals opsturen en iedereen is ongelukkig. :cry:

henk 1111
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2015 13:21

Re: DHL slechte service!

Ongelezen bericht door henk 1111 »

Bij het bezorgen van producten zakelijke klanten vraag dhl handtekening en is het niet mogelijk te laten bezorgen bij bv. buren ook wordt het dan niet bezorgd bij servicepunt in de buurt.
de opgegeven bezorgtijd is zeer ruim, in mijn geval, tussen 9.00 en 15.00 uur dan moet je maar thuis blijven....
Anders kan je het ophalen dan moet ik naar Den Haag, ik woon in Leiden en dat zou me minimaal ruim een uur reistijd kosten nog afgezien van de benzine of treinkosten en dan moeten er geen files staan.
Ook zeer slechte service aan telefoon, ongeinteresseerd en niet bereid mee te denken.
Ik koop nooit meer bij een bedrijf dat alleen via dhl bezorgd en vraag dit voortaan vooraf.

RemcoC
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2015 17:40

Re: DHL slechte service!

Ongelezen bericht door RemcoC »

Ik bestel best veel pakketjes (vinyl), dus dat er af en toe iets misgaat kan ik best begrijpen, maar de top 3 in het laatste jaar is allemaal voor DHL:
1) Een LP dubbelgevouwen in mijn brievenbus, terwijl het (vanzelfsprekend) was verzonden als pakketpost. Kosten niet vergoed.
2) Item is helemaal niet aangekomen en blijkt na "onderzoek" spoorloos. Kosten niet vergoed.
3) Na vier aaneengesloten dagen niemand thuis (nee, want ik was op vakantie) werd het pakket gewoon terug gestuurd (naar Duitsland!) en kon ik mooi nog een keer verzending betalen. Volgens klantenservice was dit toch echt zeer gebruikelijk en had nog nooit iemand geklaagd. De logica dat als iemand niet thuis is hij/zij het pakket ook niet wil ontgaat mij.

Gesloten