DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
ZeerPrivé
Berichten: 5325
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Op de DHL site staat o.a.

Een bezorger zal eerst aanbellen en proberen het pakket te overhandigen. Als dat niet lukt, controleert en plaatst hij het pakket op de afgesproken plek rondom het huis. We geven onze bezorgers nadrukkelijk mee: bezorg alleen wanneer de plek overdekt is en niet zichtbaar vanaf de straat.

https://www.dhlparcel.nl/nl/zakelijk/fa ... roken-plek

Een toegangsdeur is altijd zichtbaar vanaf de straat.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door alfatrion »

PGros schreef:
12 apr 2023 12:10
Nee, want DHL zegt dat het bezorgt is op de plek die TS heeft aangegeven.
Dat is geen bewijs. DHL is een hulppersoon van de verkoper en die verklaring is daarmee een partijverklaring. Als DHL een foto heeft gemaakt dan is objectief te verifiëren waar ze het hebben achtergelaten, terwijl het zonder verklaring het woord van DHL tegenover dat de klant is.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

We vergeten wel even dat TS de afspraak met DHL heeft gemaakt.

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is maar gelukkig dat het pakje niet kwijt was.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door alfatrion »

angel1978 schreef:
12 apr 2023 12:29
Een ontvanger kan geen afstand doen van rechten richting een partij waar geen overeenkomst mee is. Er is tussen TS en vervoerder geen overeenkomst. Wel tussen TS en verzender en die moet aantonen dat het pakket is overhandigd.
Ik zie hier geen probleem mee. De verzender is een hulppersoon van de verzender. Wanneer de ontvanger de vervoerder toestemming geeft om het pakket ergens neer te zetten, dan is de verzender daarmee gedekt.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
12 apr 2023 12:10
Nee, want DHL zegt dat het bezorgt is op de plek die TS heeft aangegeven.
Dat draait niet de bewijslast ineens om. Die blijft bij de verzender liggen.
Methusalah schreef:
12 apr 2023 12:26
Moneyman schreef:
12 apr 2023 11:31
Je verandert hier alleen heel subtiel wat TS zegt: van "mijn deur" en "mijn flat" naar "de deur van de flat". Maakt nogal verschil...
Ho ho, dat is wat ze hier zegt. Er is geen enkele manier waarop jij zeker weet dat het ook letterlijk zo gecommuniceerd is naar DHL en dat is de hele reden dat deze discussie een beetje onzinnig is.
Ik ga uit van hetgeen TS schrijft, uiteraard. Er is geen concrete reden om aan te nemen dat dat onwaar zou zijn. En hoe dan ook doet dat niets af aan de draai die Nijogeth eraan geeft.
Nijogeth schreef:
12 apr 2023 12:55
We vergeten wel even dat TS de afspraak met DHL heeft gemaakt.
Nou nee hoor. In tegendeel...

Kees.Netelvrees
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2023 16:25

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Kees.Netelvrees »

Voor het eerst een pakket laten versturen naar een DHL-pakketautomaat. Toen ik het pakket vandaag wilde ophalen bleek de automaat leeg te zijn. DHL customer service gebeld maar DHL beschouwd het openen van de pakketautomaat als "bezorgd" en wil niets meer doen. Wat zijn mijn opties?

Overigens, toen ik het deurtje weer wilde sluiten, ging het vanzelf weer open. Is dat normaal is of is de DHL pakketautomaat in dit fimpje gewoon stuk?
https://www.youtube.com/watch?v=k1ljflt06bc

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door ramon250 »

24 mei een pakje via DHL verzonden naar Zalando. Pas gisteren kreeg ik bericht dat het wordt doorgestuurd door DHL naar Zalando.
Vreemd dat het langer dan een week blijft liggen bij DHL.

Verder zag ik een tijdje terug dat de DHL bezorger het pakket in de kliko gooide van de overburen. Ik ging er op af en vroeg of hij wist dat de kliko zou worden geleegd diezelfde dag. De buren hadden dit niet zo afgesproken dat DHL pakketjes bij hen in de kliko zou werpen.

Ik vind dat DHL maar een rrrraarrrrrrrrr bedrijf.

J. Deltoer
Berichten: 3054
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En dan lees ik hier op het forum dat de postverzenders niet (nauwelijks) aansprakelijk zijn voor niet ontvangen verzendingen. Logisch dat de bezorgers de pakketjes gewoon in een kliko gooien. Des te eerder zitten ze weer aan het bier (de thee).

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ramon250 schreef:
09 jun 2023 10:48
24 mei een pakje via DHL verzonden naar Zalando. Pas gisteren kreeg ik bericht dat het wordt doorgestuurd door DHL naar Zalando.
Vreemd dat het langer dan een week blijft liggen bij DHL.
Bij ons DHL punt was laatst een storing waardoor een dag lang niets gescand kon worden. Daarna was DHL dagenlang te laat waardoor wij al dicht waren. Dat geeft vertraging.
ramon250 schreef:
09 jun 2023 10:48
Verder zag ik een tijdje terug dat de DHL bezorger het pakket in de kliko gooide van de overburen. Ik ging er op af en vroeg of hij wist dat de kliko zou worden geleegd diezelfde dag. De buren hadden dit niet zo afgesproken dat DHL pakketjes bij hen in de kliko zou werpen.

Ik vind dat DHL maar een rrrraarrrrrrrrr bedrijf.
Wat is er raar aan? Als ik in mijn DHL app aangeef waar ik mijn pakje wil hebben, dan heeft mijn buurman daar niets mee te maken. Dat is de afspraak tussen mij en DHL.

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Stond die kliko dan aan de straat?

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door ramon250 »

NeoDutchio schreef:
09 jun 2023 12:12

Wat is er raar aan? Als ik in mijn DHL app aangeef waar ik mijn pakje wil hebben, dan heeft mijn buurman daar niets mee te maken. Dat is de afspraak tussen mij en DHL.
Dat is het hem juist. Ze hadden helemaal niets afgesproken daarover. Het overkwam hen eerder dat de bezorger bedacht een pakje in de fietstas te doen van die buren. Die fiets werd nauwelijks gebruikt en na vele weken werd het pakje pas ontdekt.

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door ramon250 »

Lady1234 schreef:
09 jun 2023 12:45
Stond die kliko dan aan de straat?
Nog niet, maar die zou wel aan de straat gezet worden. De kans is groot dat het pakje niet opgemerkt wordt. Als de bezorger dit op eigen initiatief doet zonder kennisgeving, is de kans groot dat het pakje in de vuilniswagen verdwijnt.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ramon250 schreef:
09 jun 2023 13:15
NeoDutchio schreef:
09 jun 2023 12:12

Wat is er raar aan? Als ik in mijn DHL app aangeef waar ik mijn pakje wil hebben, dan heeft mijn buurman daar niets mee te maken. Dat is de afspraak tussen mij en DHL.
Dat is het hem juist. Ze hadden helemaal niets afgesproken daarover. Het overkwam hen eerder dat de bezorger bedacht een pakje in de fietstas te doen van die buren. Die fiets werd nauwelijks gebruikt en na vele weken werd het pakje pas ontdekt.
Misschien wordt het dan tijd dat die buren eens thuis zijn als ze pakketjes krijgen. Dit komt over als een bezorger die continue daar langs de deur moet en er steeds niemand is. En anders maar ergens laten bezorgen waar ze het op kunnen halen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
09 jun 2023 16:54
ramon250 schreef:
09 jun 2023 13:15
NeoDutchio schreef:
09 jun 2023 12:12

Wat is er raar aan? Als ik in mijn DHL app aangeef waar ik mijn pakje wil hebben, dan heeft mijn buurman daar niets mee te maken. Dat is de afspraak tussen mij en DHL.
Dat is het hem juist. Ze hadden helemaal niets afgesproken daarover. Het overkwam hen eerder dat de bezorger bedacht een pakje in de fietstas te doen van die buren. Die fiets werd nauwelijks gebruikt en na vele weken werd het pakje pas ontdekt.
Misschien wordt het dan tijd dat die buren eens thuis zijn als ze pakketjes krijgen. Dit komt over als een bezorger die continue daar langs de deur moet en er steeds niemand is. En anders maar ergens laten bezorgen waar ze het op kunnen halen.
Hou toch op. Zelfs als je gewoon thuis bent, flikkeren ze pakketjes gewoon ergens neer wat ze goed dunkt. Dat slappe geouwehoer en verdedigen van DHL elke keer..

Net hier ook weer: gewoon thuis en melder gaf aan dat er iemand voor de deur stond, maar pakketje gewoon gedumpt en nee dat was niet de afspraak.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
09 jun 2023 16:54
Misschien wordt het dan tijd dat die buren eens thuis zijn als ze pakketjes krijgen.
Nope. Thuis zijn is géén onderdeel van de overeenkomst. DHL heeft zich gewoon aan de afspraken te houden en moet gewoon z'n werk doen. Dáár worden ze voor betaald.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

angel1978 schreef:
09 jun 2023 17:21
Nijogeth schreef:
09 jun 2023 16:54
ramon250 schreef:
09 jun 2023 13:15

Dat is het hem juist. Ze hadden helemaal niets afgesproken daarover. Het overkwam hen eerder dat de bezorger bedacht een pakje in de fietstas te doen van die buren. Die fiets werd nauwelijks gebruikt en na vele weken werd het pakje pas ontdekt.
Misschien wordt het dan tijd dat die buren eens thuis zijn als ze pakketjes krijgen. Dit komt over als een bezorger die continue daar langs de deur moet en er steeds niemand is. En anders maar ergens laten bezorgen waar ze het op kunnen halen.
Hou toch op. Zelfs als je gewoon thuis bent, flikkeren ze pakketjes gewoon ergens neer wat ze goed dunkt. Dat slappe geouwehoer en verdedigen van DHL elke keer..

Net hier ook weer: gewoon thuis en melder gaf aan dat er iemand voor de deur stond, maar pakketje gewoon gedumpt en nee dat was niet de afspraak.
Misschien de voordeurbel even laten nakijken. Heb nooit problemen gehad, en anders altijd bericht dat het later wordt.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
09 jun 2023 17:31
Nijogeth schreef:
09 jun 2023 16:54
Misschien wordt het dan tijd dat die buren eens thuis zijn als ze pakketjes krijgen.
Nope. Thuis zijn is géén onderdeel van de overeenkomst. DHL heeft zich gewoon aan de afspraken te houden en moet gewoon z'n werk doen. Dáár worden ze voor betaald.
Zo lust ik er nog wel een paar. Ik bestel iets online, ik wil het thuis bezorgd hebben, maar ik wil vervolgens niet thuis zijn om het in ontvangst te nemen. Is het dan zo vreemd dat bezorgers alternatieven gaan zoeken? Bij de buren aanbellen kost tijd wat er niet is, naar een afhaalpunt brengen wil zeggen verlies lijden en de klant die gaat klagen dat die helemaal ergens heen moet terwijl die het thuis bezorg wilde hebben.
DHL is kinderlijk eenvoudig. In de app zie je wanneer een pakje verwacht word en je kan direct online alles regelen. Niet thuis? Waar kan het dan wel heen. Afhaalpunt? Direct aangeven welke.
Als consument kan je zelf met nagenoeg elke grote bezorgdienst je eigen wensen afspreken.

En ja, bezorgers die niet aanbellen of zelfstandig dingen gaan doen is niet juist. Maar hoe vaak komt dat voor?

ZeerPrivé
Berichten: 5325
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik bestel iets online, ik wil het thuis bezorgd hebben, maar ik wil vervolgens niet thuis zijn om het in ontvangst te nemen.
En hoeveel dagen had je dan gedacht dat iemand vrij moet nemen om 1 pakketje in ontvangst te nemen? Zo vaak plan ik een bezorgdag in op een dag dat ik toch thuis ben, jammer dan, krijg je in de loop vd dag dat het niet gelukt is blablabla.

Zowel bij DHL als Postnl kan je er allang niet meer op vertrouwen dat als 's morgens in de app staat dat het pakket 'vandaag' bezorgd wordt, het ook daadwerkelijk geleverd wordt. Postnl geeft tegenwoordig standaard de melding dat het druk is, kan je toch ook niet serieus meer nemen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door angel1978 »

WeerIemandanders schreef:
09 jun 2023 17:53
angel1978 schreef:
09 jun 2023 17:21
Nijogeth schreef:
09 jun 2023 16:54

Misschien wordt het dan tijd dat die buren eens thuis zijn als ze pakketjes krijgen. Dit komt over als een bezorger die continue daar langs de deur moet en er steeds niemand is. En anders maar ergens laten bezorgen waar ze het op kunnen halen.
Hou toch op. Zelfs als je gewoon thuis bent, flikkeren ze pakketjes gewoon ergens neer wat ze goed dunkt. Dat slappe geouwehoer en verdedigen van DHL elke keer..

Net hier ook weer: gewoon thuis en melder gaf aan dat er iemand voor de deur stond, maar pakketje gewoon gedumpt en nee dat was niet de afspraak.
Misschien de voordeurbel even laten nakijken. Heb nooit problemen gehad, en anders altijd bericht dat het later wordt.
Die deurbel doet het prima. Die heeft namelijk perfect op beeld gezet dat de bezorger de deurbel nooit ingedrukt heeft maar enkel het pakketje heeft gedumpt.
Triest weer die verdediging.

Plaats reactie