DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Loes11
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2023 18:28

DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Loes11 »

Ik had DHL neerzettoestemming gegeven voor een pakket. Daarmee doe ik afstand van mijn rechten als de zending zoek raakt.
Ik had toestemming gegeven om het voor de deur van mijn flat te zetten, in een portaal dat alleen toegankelijk is voor mij en mijn buren, zeer veilig dus.

Mijn buurman vond het pakje vandaag in de algemene hal. Daar komen per dag honderden mensen doorheen. Flatbewoners, maar ook hun bezoek, hulpen, bezorgers etcetera. Geen veilige plek dus.

Als het pakje gestolen zou zijn, had ik niet kunnen bewijzen dat er wanprestatie geleverd was.
Erg onprofessioneel!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een afgesloten ruimte die enkel toegankelijk is voor u en uw buurman is inderdaad zeer veilig. Maar als er niemand anders kan komen, hoe kan de bezorger er dan komen?
Bezorgen gaat tot de eerste deur. Er zijn bezorgers die coulant zijn en wel een heel flatgebouw doorgaan, maar dat is geen onderdeel van de overeenkomst.
Eigenlijk is het zeer onprofessioneel dat u iets ergens laat bezorgen waar niemand is.

Morgan le Fay
Berichten: 502
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Dat is dus de boel=verantwoordelijkheid omdraaien. U weet heel goed dat deze manier van bezorgen veel tijd en handelingen kost. Beter is het om het pakket zelf op te halen bij een agentschap.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Morgan le Fay schreef:
11 apr 2023 10:21
Dat is dus de boel=verantwoordelijkheid omdraaien. U weet heel goed dat deze manier van bezorgen veel tijd en handelingen kost. Beter is het om het pakket zelf op te halen bij een agentschap.
Dat het veel tijd kost, hoeft op zich geen argument te zijn.
Wat belangrijk is is wat de algemene voorwaarden van DHL zeggen over het afleveren van goederen.
Als daarin staat dat de bezorger het pakket persoonlijk in de hand van de ontvanger moet stoppen, is dat wat de bezorger met de bestelde piano moet doen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ruud.A schreef:
11 apr 2023 10:52
Wat belangrijk is is wat de algemene voorwaarden van DHL zeggen over het afleveren van goederen.
Als daarin staat dat de bezorger het pakket persoonlijk in de hand van de ontvanger moet stoppen, is dat wat de bezorger met de bestelde piano moet doen.
Je kan bij diverse bezorgdiensten aangeven waar je het pakketvaartmaatschappij hebben als je niet thuis bent. Kan bij de buren of B.V. onder het afdakje bij het stookhout. Het zal wel een plek moeten zijn waar de bezorger kan komen. Achter gesloten deuren in een niet toegankelijke ruimte in een flatgebouw is dus geen optie.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Iets laten neerzetten op een plek waar de bezorger niet kan komen, dat is niet echt slim.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
11 apr 2023 10:15
Eigenlijk is het zeer onprofessioneel dat u iets ergens laat bezorgen waar niemand is.
Ik moet bij een dergelijke sneer toch denken aan de opmerking van Jozjan van eerder vandaag.

TS doet haar beklacht over DHL, die een pakketje onbeheerd in de ontvangsthal heeft achtergelaten. Die klacht is gegrond. Dat TS een locatie heeft aangegeven waar de postbode mogelijk niet kan komen maakt dat niet anders.

Wanneer de bezorger geen toegang heeft op de aangegeven plek of deze om een andere reden geen optie is, dan valt die optie af, en moet de bezorger handelen alsof er geen plek is aangegeven. Het onbeheerd achterlaten in de ontbangsthal valt daar niet onder.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door kuklos »

Loes11 schreef:
08 apr 2023 18:40
Ik had toestemming gegeven om het voor de deur van mijn flat te zetten, in een portaal dat alleen toegankelijk is voor mij en mijn buren, zeer veilig dus.
Is het dan toegankelijk voor de bezorger?

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door PGros »

TS geeft toestemming om het in portaal neer te zetten. Wat is een portaal als je een flatgebouw ingaat? Lijkt mij de toegang naar de hal. Dus als het niet duidelijker is aangegeven dan heeft de bezorger het goed gedaan.

Loes11
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2023 18:28

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Loes11 »

Even voor de goede orde, met de lift uit de hal naar 5 hoog sta je voor mijn deur. Iedereen kan er dus komen, ook de bezorger.
Maar niemand die niet bij mij of de buren wil zijn zal stoppen op de vijfde.
Zodoende is het dus veel veiliger dan in de hal waar honderden mensen per dag langskomen.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus goed beschouwd, kan iedereen er komen en uw pakje wegnemen.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door kuklos »

Loes11 schreef:
11 apr 2023 15:12
Even voor de goede orde, met de lift uit de hal naar 5 hoog sta je voor mijn deur. Iedereen kan er dus komen, ook de bezorger.
Maar niemand die niet bij mij of de buren wil zijn zal stoppen op de vijfde.
Zodoende is het dus veel veiliger dan in de hal waar honderden mensen per dag langskomen.
Maar dan klopt dit dus niet:
Loes11 schreef:
08 apr 2023 18:40
........... in een portaal dat alleen toegankelijk is voor mij en mijn buren, .............

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
11 apr 2023 15:16
Dus goed beschouwd, kan iedereen er komen en uw pakje wegnemen.
Dus goed beschouwd heeft DHL de wens van TS genegeerd en een andere niet gewenste plek uitgekozen om het pakket te dumpen.

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door BL2 »

Loes11 schreef:
11 apr 2023 15:12
Even voor de goede orde, met de lift uit de hal naar 5 hoog sta je voor mijn deur. Iedereen kan er dus komen, ook de bezorger.
Alles staat of valt met wat je precies, maar dan ook precies met DHL hebt afgesproken. Staat er letterlijk in dat de bezorger naar 5 hoog moet afreizen ?

rwolters
Berichten: 1474
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door rwolters »

Als we willen dat het altijd tot aan de drempel moet worden afgeleverd moeten we ook bereid zijn om een fatsoenlijk tarief voor pakketbezorging te gaan betalen. Maar zolang wij als consument webwinkels die niet "gratis" bezorgen links laten liggen zal er niet snel iets veranderen.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door alfatrion »

kuklos schreef:
11 apr 2023 15:19
Maar dan klopt dit dus niet:
Loes11 schreef:
08 apr 2023 18:40
........... in een portaal dat alleen toegankelijk is voor mij en mijn buren, .............
TS bedoelde uiteraard een portaal dat alleen ter dienst staat van TS en haar buren. Het is onwaarschijnlijk dat TS toestemming heeft gegeven om het pakketje achter te laten op een plek waar de postbode niet kon komen.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door kuklos »

alfatrion schreef:
11 apr 2023 17:12
kuklos schreef:
11 apr 2023 15:19
Maar dan klopt dit dus niet:
Loes11 schreef:
08 apr 2023 18:40
........... in een portaal dat alleen toegankelijk is voor mij en mijn buren, .............
TS bedoelde ...........
Doch dat schreef TS niet. Wat TS schreef is iets dat niet klopt, omdat iedereen er gewoon bij kon komen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door crazyme »

Spijkers op laag water zoeken moet echt een Olympische sport worden…..

Het is volgens mij volkomen duidelijk waarom ts het pakje liever voor haar deur heeft liggen dan bij de hoofdingang.

Dat heeft de pakketbezorger niet gesnapt of wilde er geen moeite voor doen.

Dat is het verhaal waar je verder niet zoveel mee kan doen. Een klacht indienen, maar dat lijkt mij zonde van de tijd.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door kuklos »

We herhalen deze excellent vraag van BL2 maar eens:
BL2 schreef:
11 apr 2023 15:23
Loes11 schreef:
11 apr 2023 15:12
Even voor de goede orde, met de lift uit de hal naar 5 hoog sta je voor mijn deur. Iedereen kan er dus komen, ook de bezorger.
Alles staat of valt met wat je precies, maar dan ook precies met DHL hebt afgesproken. Staat er letterlijk in dat de bezorger naar 5 hoog moet afreizen ?
Mijn (persoonlijke ervaring) met pakketbezorgers is dat ze niet erg happig zijn om vanaf hun vervoermiddel ver te moeten lopen en dus bezorgingen 5 hoog uitsluiten, tenzij specifiek afgesproken. Daarom de vraag van BL2: wat is er precies afgesproken?

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Zo excellent is de vraag van BL2 niet, want zo specifiek kun je dat helemaal niet aangeven. Blijkbaar is het teveel gevraagd om gezond verstand te verwachten van een bezorger. Want zelfs ik als niet-bezorger begrijp nog wel dat als iemand aangeeft dat hij bij de 'voordeur kan worden achtergelaten' niet de toegangsdeur tot het complex wordt bedoeld.

Ik zit in dezelfde woonsituatie als TS en geef dus, om dit soort fratsen te voorkomen, niet aan dat ze het bij mijn voordeur kunnen achterlaten. Telt overigens voor alle bezorgdiensten.
Bij de buren ook niet trouwens, want de buren kunnen wat bezorgers betreft, rustig enkele complexen verderop wonen of in het gunstigste geval 5 of meer etages lager.

Plaats reactie