e-step van Denver

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
ell&
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2015 11:07

e-step van Denver

Ongelezen bericht door ell& »

Mijn zoon heeft in november tijdens de black friday deals via AH een e-step van het merk Denver gekocht.
Maar.... de step rijdt niet het aantal km's op een batterij wat in de advertentie stond (7 km tegenover 3 km ongeveer) en ook rijdt het een stuk zachter (zou 20k,m/per uur moeten rijden maar komt tot 12 km per uur) dan wat in de advertentie stond.

Tijdens het rijden is de e-step er ook zomaar mee gestopt en wil niet meer opladen.

Wij zijn daarom helemaal niet tevreden over het product.

We hebben het product retour gestuurd en willen ons geld terug. Intersales waaronder de Denver e-step valt reageert nu dat de termijn van 30 dagen waarin we het product retour mochten sturen reeds zijn verstreken. Met andere woorden geld terug kunnen we wel vergeten.

Dat terwijl we begin januari al melding hebben gemaakt dat we niet tevreden waren, het voorstel was toen dat we het eerst met een andere lader moesten proberen. Dat hebben we gedaan maar ook met deze andere lader wilde de step niet laden.

Buiten dat de step zo snel kapot is gegaan zijn we dus ook niet tevreden over de snelheid en de batterijcapaciteit.

Kunnen we hier nog iets tegen beginnen? Eigenlijk willen we het product niet meer ook niet als het gerepareerd is.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: e-step van Denver

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Denver is zo’n beetje een low budget merk in diverse artikelen. Leuk betaalbaar, maar niet te vergelijken met echte merken. De actieradius is afhankelijk van een hoop zaken en valt altijd tegen in de praktijk. Hoe heeft u alles gemeten?
Verder hebt u recht op een degelijk product. Dat deze nu defect is wil zeggen dat u recht hebt op reparatie of vervanging. Dat laatste enkel als de oorzaak dermate groot is en reparatie echt niet zou lonen. Pas als beide oplossingen niet kunnen blijft ontbinding over.

sake1987

Re: e-step van Denver

Ongelezen bericht door sake1987 »

Snelheid en actieradius hebben ook met de gebruiker te maken.
Mijn vrouw en ik hebben exact dezelfde fiets, zij haalt met haar 60 kilo 100 km ik met mijn 100 kilo 70km.
Een kameraad van mij had vroeger een Yamaha waar hij met zijn 100 kilo niet boven de 50 uitkwam en ik met mijn toen nog 60 kilo makkelijk boven de 60 km reed,

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: e-step van Denver

Ongelezen bericht door grun »

En de buitentemperatuur niet te vergeten. Black Friday is het laatste weekend in november, dus de step is alleen in de winter gebruikt. Dan loopt de capaciteit van de batterij snel terug, wat het geringe bereik kan verklaren. Maar hij zou wel sneller dan 12km/u moeten kunnen. Ik las dat er een speciaal versnellingsknopje aan de rechterkant van het stuur zit, dat zal hopelijk niet over het hoofd gezien zijn?

Neemt niet weg dat hij gewoon moet kunnen opladen, anders heb je er niets aan. De garantie is twee jaar.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: e-step van Denver

Ongelezen bericht door D34M0N »

ell& schreef:
30 mar 2021 15:12
Mijn zoon heeft in november tijdens de black friday deals via AH een e-step van het merk Denver gekocht.
Nog even een tip: Weet jouw zoon eigenlijk dat hij maar beter geen politie tegen kan komen als hij op de openbare weg met een elektrische step rondrijdt?
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... ische-step

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: e-step van Denver

Ongelezen bericht door Moneyman »

ell& schreef:
30 mar 2021 15:12
.... en ook rijdt het een stuk zachter (zou 20k,m/per uur moeten rijden maar komt tot 12 km per uur) dan wat in de advertentie stond.
Dáár zou ik dan alleen maar blij mee zijn. Want 20 km/u is veel te snel, en als er ongelukken gebeuren ben je niet verzekerd. Ding is illegaal op de openbare weg...

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: e-step van Denver

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Afgezien van het feit dat ze de openbare weg niet op mogen, heb je weleens naar de remmen van een denver (en andere budget e stepjes gekeken? dan is 12 km al heel hard en 20 leuk maar teveel voor goedbedoeld speelgoed.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: e-step van Denver

Ongelezen bericht door Seinhuis »

ell& schreef:
30 mar 2021 15:12

Kunnen we hier nog iets tegen beginnen? Eigenlijk willen we het product niet meer ook niet als het gerepareerd is.
Als het goed is heb je garantie. Ik ga vanuit van 1 jaar op de accu, 2 jaar op overige onderdelen.

Het beste kan je bij de winkel waar je het gekocht hebt een beroep doen op de garantie. Hun moeten verzorgen dat het gerepareerd wordt, daarna zelfde artikel en kan dat niet dan je geld terug.

Je hebt een verkoop overeenkomst en daar kan je nu niet af.


Tenzij er sprake is van misleiding. Ik lees dat de step niet op de openbare weg mag (heb dit niet nagekeken). Als er wordt geadviseerd via de officiële bronnen dat het wel de openbare weg op mag (kijk ook naar de foto's op internet, in folders, filmpjes van de fabrikant), dan kan er sprake zijn van misleiding en bedrog. Zie https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... beeindigen, https://www.anwb.nl/juridisch-advies/ko ... ij-aankoop en https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... aan-maken/ hoe je dan van de koop af komt. Laat je helpen door je rechtsbijstandverzekering.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: e-step van Denver

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
31 mar 2021 11:06
Tenzij er sprake is van misleiding. Ik lees dat de step niet op de openbare weg mag (heb dit niet nagekeken). Als er wordt geadviseerd via de officiële bronnen dat het wel de openbare weg op mag (kijk ook naar de foto's op internet, in folders, filmpjes van de fabrikant), dan kan er sprake zijn van misleiding en bedrog.
Helaas gaat dit niet werken. Het stond er expliciet bij dat de step niet op de openbare weg mag.
https://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=2785362

benrev
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2022 02:52

Re: e-step van Denver

Ongelezen bericht door benrev »

Normaal mogen enkel RWD goegekeurde e-steps de weg op..
https://stepgids.com/wat-zijn-de-regels ... -nederland

Ramon1983!
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2023 17:07

Re: e-step van Denver

Ongelezen bericht door Ramon1983! »

Nog even een tip: e-steps zoals Denver zijn niet goedgekeurd door het RDW op de openbare weg: https://estep-vergelijken.nl/2022/08/04 ... g-op-2022/

Er zijn een aantal die wel mogen, die staan ook vernoemd in het artikel!

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: e-step van Denver

Ongelezen bericht door BreejKC »

"Mijn zoon heeft in november tijdens de black friday deals via AH een e-step van het merk Denver gekocht."

Dat "via AH", betekent dat uw zoon die step van Denver bij AH heeft gekocht? Of wat betekent anders het "via AH" ?

Er vanuit gaande dat die step bij AH is gekocht, dan heeft uw zoon een verkoopovereenkomst gesloten met AH, niet met Denver. De klacht over die step moet hij dus met AH afhandelen en met niemand anders.

Laat hij zich dus door het personeel van AH niet sturen naar Denver, zijn geld moet hij van AH terug ontvangen, of AH moet voor de reparatie zorgdragen. Hoe AH vervolgens het geld van Denver terugkrijgt is niet het probleem van uw zoon.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: e-step van Denver

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
18 jan 2023 22:06
"Mijn zoon heeft in november tijdens de black friday deals via AH een e-step van het merk Denver gekocht."

Dat "via AH", betekent dat uw zoon die step van Denver bij AH heeft gekocht? Of wat betekent anders het "via AH" ?
Als TS twee jaar geleden al niet reageerde, zal dat nu helemaal niet meer gebeuren, lijkt me.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: e-step van Denver

Ongelezen bericht door moederslink »

Zegge en schrijven : 3 (!) minuten online geweest :D
Aangemeld 9 febr 2022 : 02.52u - afgemeld 9 febr 2022: 02.55u. :D

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: e-step van Denver

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
18 jan 2023 22:38
Zegge en schrijven : 3 (!) minuten online geweest :D
Aangemeld 9 febr 2022 : 02.52u - afgemeld 9 febr 2022: 02.55u. :D
Eh.... dat zijn niet de gegevens van TS :wink:
Lid geworden op:
23 feb 2015 11:07
Laatst actief:
30 mar 2021 15:14

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: e-step van Denver

Ongelezen bericht door moederslink »

🤭😏oeps - foutje! Ik keek naar " benrev" ...

Plaats reactie