LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Elektrische fietsen..prima. Maar onder welke voorwaarden?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
wihe1
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2017 21:50

Elektrische fietsen..prima. Maar onder welke voorwaarden?

Ongelezen bericht door wihe1 »

Ik vind Amslod fietsen qua specificaties en prijs boven het gemiddelde uitsteken. Ik had graag 2 Hamilton SX fietsen voor mijn vrouw en mijzelf gekocht. Het ketste af op de voorwaarde dat ik de volledige prijs van 3200 euro vooraf moest voldoen. Ook andere voorwaarden vond ik eenzijdig in het voordeel van de leverancier. Wie heeft nog meer negatieve ervaringen met de algemene voorwaarden van deze of andere leveranciers van elektrische fietsen?

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Elektrische fietsen..prima. Maar onder welke voorwaarden?

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik heb weliswaar een Stella Vicenza gekocht, maar ik moest maar 100 Euro aanbetalen. De rest bij aflevering via een pinbetaling.
Stel een dergelijk bedrag voor aan Amslod. Gaan ze hier niet in mee, dan gaat u naar een andere winkelier.

wihe1
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2017 21:50

Re: Elektrische fietsen..prima. Maar onder welke voorwaarden?

Ongelezen bericht door wihe1 »

Dat is exact wat ik heb gedaan. Maar er viel niet over te praten.

stofzuigertje

Re: Elektrische fietsen..prima. Maar onder welke voorwaarden?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik ga er vanuit dat €3200 wel €1600 per stuk is?

De aanbetaling zou ik niet 100% doen.
Dit is wel een relatief jong merk zonder enige zekerheid.
Een Puch of huismerk is vaak zelfde of lagere prijs bij plaatselijke vakhandel en als je niet bij service punt van hun woonde zou ik andere kiezen.
Verder, hoe lang is batterij garantie en wat kost die?

Deze accu pack is meestal vrij duur en specifiek voor dit model fiets.
Ook ontbreekt de instructie dat als je hem half leeg of minder langer dan enkele dagen weg zet de accu vaak snel stuk gaat!
Dat is informatie die je hoorde te krijgen.
De Aldi fietsen vanaf €699,- tot €999,- waren perfect maar die had na een jaar of 5 zwaar school gebruik een dure accu nodig!
Deze was levertijd 6 weken en niet bepaald goedkoop.
Zelf opengebroken oude en nieuwe Li-ion cellen in gesoldeerd, flinke klus maar voordeliger en werken alle twee weer goed.


Amslod is jong merkt en bestaan die over enkele jaren nog?
De complimentjes van ANWB is leuk maar geen zekerheid en waar worden ze gemaakt, of is het alleen maar montage?
Als je blanco Chinese zooi in koopt en hier monteerde en stickers plakte Made in Holland, en die stickers kan ik hier zelf drukken!
Ja, ik weet niet hoeveel ze zelf doen maar de nieuwe modellen en leveren ze dan over enkele jaren de oude nog?

Ook grote merken maakte deze fout wel eens maar een jong vers merk is de kans op problemen zodra je een accu moet bestellen?
Mijn 6 weken en die prijs waren voldoende om losse cellen bij Ali Express te bestellen en zelf te klooien!
Daarom, betaal liever €1600,- bij plaatselijke fietsenmaker die weet dat je terug komt als er iets is...
Die zal geen rommel willen verkopen omdat hij dat komende 2 jaren moet oplossen en hij zijn naam niet kwijt wil!

Als hij een huismerk aanbied weet hij waar deze gemaakt is maar mag het niet zeggen....
Dan zit je meestal beter!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Elektrische fietsen..prima. Maar onder welke voorwaarden?

Ongelezen bericht door scontra »

wihe1 schreef:Ik vind Amslod fietsen qua specificaties en prijs boven het gemiddelde uitsteken. Ik had graag 2 Hamilton SX fietsen voor mijn vrouw en mijzelf gekocht. Het ketste af op de voorwaarde dat ik de volledige prijs van 3200 euro vooraf moest voldoen. Ook andere voorwaarden vond ik eenzijdig in het voordeel van de leverancier. Wie heeft nog meer negatieve ervaringen met de algemene voorwaarden van deze of andere leveranciers van elektrische fietsen?
Hoe is het ook al weer, "veel beloven en ...........". Op papier ziet het er allemaal heel erg mooi en veelbelovend uit, maar de echte kwaliteit is er echter één van beneden gemiddelde waarde.
Veel klachten over de elektronica en de gegeven service.
Van VARA-Kassa zijn ze zelfs met een klant terug geweest naar de leverancier waarop de klant uiteindelijk de fiets mocht teruggeven en het volledige aankoopbedrag terug heeft gekregen
Wees maar blij dat de koop is afgeketst, anders had u hier binnenkort een topic kunnen openen over de belabberde kwaliteit en slechte service.

credan2
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2005 23:27

Re: Elektrische fietsen..prima. Maar onder welke voorwaarden?

Ongelezen bericht door credan2 »

Hallo aan betalers

Ik heb ook een nieuwe fiets gekocht,en geen cent aan betaald
Ze vragen er wel om
maar ik betaal nooit niks aan , en als dat willen ga ik wel naar een ander winkel
Dus gewoon niks aan betalen,en anders kijk wel verder
Dan hoeft het in eens niet meer
Betalen bij aflevering ...

Huub

eierdop
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2017 14:54

Re: Elektrische fietsen..prima. Maar onder welke voorwaarden?

Ongelezen bericht door eierdop »

wij hebben kortgeleden 2 e-fietsen besteld die 7 weken levertijd hebben. We kunnen betalen als we ze ophalen.

harmen timmerman
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2015 21:16

Re: Elektrische fietsen..prima. Maar onder welke voorwaarden?

Ongelezen bericht door harmen timmerman »

stofzuigertje schreef:Ik ga er vanuit dat €3200 wel €1600 per stuk is?

De aanbetaling zou ik niet 100% doen.
Dit is wel een relatief jong merk zonder enige zekerheid.
Een Puch of huismerk is vaak zelfde of lagere prijs bij plaatselijke vakhandel en als je niet bij service punt van hun woonde zou ik andere kiezen.
Verder, hoe lang is batterij garantie en wat kost die?

Deze accu pack is meestal vrij duur en specifiek voor dit model fiets.
Ook ontbreekt de instructie dat als je hem half leeg of minder langer dan enkele dagen weg zet de accu vaak snel stuk gaat!
Dat is informatie die je hoorde te krijgen.
De Aldi fietsen vanaf €699,- tot €999,- waren perfect maar die had na een jaar of 5 zwaar school gebruik een dure accu nodig!
Deze was levertijd 6 weken en niet bepaald goedkoop.
Zelf opengebroken oude en nieuwe Li-ion cellen in gesoldeerd, flinke klus maar voordeliger en werken alle twee weer goed.


Amslod is jong merkt en bestaan die over enkele jaren nog?
De complimentjes van ANWB is leuk maar geen zekerheid en waar worden ze gemaakt, of is het alleen maar montage?
Als je blanco Chinese zooi in koopt en hier monteerde en stickers plakte Made in Holland, en die stickers kan ik hier zelf drukken!
Ja, ik weet niet hoeveel ze zelf doen maar de nieuwe modellen en leveren ze dan over enkele jaren de oude nog?

Ook grote merken maakte deze fout wel eens maar een jong vers merk is de kans op problemen zodra je een accu moet bestellen?
Mijn 6 weken en die prijs waren voldoende om losse cellen bij Ali Express te bestellen en zelf te klooien!
Daarom, betaal liever €1600,- bij plaatselijke fietsenmaker die weet dat je terug komt als er iets is...
Die zal geen rommel willen verkopen omdat hij dat komende 2 jaren moet oplossen en hij zijn naam niet kwijt wil!

Als hij een huismerk aanbied weet hij waar deze gemaakt is maar mag het niet zeggen....
Dan zit je meestal beter!
U schrijft: "Als je blanco Chinese zooi in koopt en hier monteerde en stickers plakte Made in Holland, en die stickers kan ik hier zelf drukken!
Ja, ik weet niet hoeveel ze zelf doen maar de nieuwe modellen en leveren ze dan over enkele jaren de oude nog?" Nu ik heb een dure e-bike van Sparta, gekocht bij de plaatselijke handelaar. Deze met de accu in het frame is rijp voor de sloop. Wat een waardeloze rommel. Nu kan ik wel een nieuwe accu kopen, maar het schijnt dat de electronica die boven op de accu is gemonteerd, regelmatig defect is. De ion-battrerijen schijnen nog in prima staat te zijn. Gewoon een vorm van gedwongen winkelnering! KOOP NOOIT GEEN SPARTA!!

JopGalop
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2011 20:27

Re: Elektrische fietsen..prima. Maar onder welke voorwaarden?

Ongelezen bericht door JopGalop »

Mensen, Koop een e bike bij een familie fietsbedrijf altijd de zelfde persoon als FP.
Merk onbelangrijk, wel de service die de "snelle jongens snel geld" soms niet geven of heel ingewikkelde procedures of ver weg. Of alleen als de tv erbij komt

wihe1
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2017 21:50

Re: Elektrische fietsen..prima. Maar onder welke voorwaarden?

Ongelezen bericht door wihe1 »

Dank voor alle reacties. Ik heb inmiddels prima fietsen van het merk RAP gekocht. Geen aanbetaling. Thuis bezorgd en ze reden nog beter dan da Amslod fietsen.

wihe1
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2017 21:50

Re: Elektrische fietsen..prima. Maar onder welke voorwaarden?

Ongelezen bericht door wihe1 »

Ik vraag me alleen af, of ze bij Radar nog iets gaan doen aan leveranciers die zich vanuit hun positie veroorloven om eenzijdig voorwaarden op te leggen aan hun klanten. En ja, pas op. Alles voor uit betalen geeft je in alle gevallen het risico dat je je geld kwijt bent als de leverancier failliet gaat voor hij geleverd heeft. Een risico dat ik voor een bedrag van 3200 euro niet wil lopen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Elektrische fietsen..prima. Maar onder welke voorwaarden?

Ongelezen bericht door Moneyman »

wihe1 schreef:Ik vraag me alleen af, of ze bij Radar nog iets gaan doen aan leveranciers die zich vanuit hun positie veroorloven om eenzijdig voorwaarden op te leggen aan hun klanten. En ja, pas op. Alles voor uit betalen geeft je in alle gevallen het risico dat je je geld kwijt bent als de leverancier failliet gaat voor hij geleverd heeft. Een risico dat ik voor een bedrag van 3200 euro niet wil lopen.
Volgens mij is het vooral de consument zélf die hier iets asn moet doen.

wihe1
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2017 21:50

Re: Elektrische fietsen..prima. Maar onder welke voorwaarden?

Ongelezen bericht door wihe1 »

Zeker. En het helpt als de consument er op gewezen wordt en voorlichting krijgt over de risico's die hij zij loopt

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Elektrische fietsen..prima. Maar onder welke voorwaarden?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
wihe1 schreef:Ik vraag me alleen af, of ze bij Radar nog iets gaan doen aan leveranciers die zich vanuit hun positie veroorloven om eenzijdig voorwaarden op te leggen aan hun klanten. En ja, pas op. Alles voor uit betalen geeft je in alle gevallen het risico dat je je geld kwijt bent als de leverancier failliet gaat voor hij geleverd heeft. Een risico dat ik voor een bedrag van 3200 euro niet wil lopen.
Volgens mij is het vooral de consument zélf die hier iets asn moet doen.
Niet alleen de consument. Wettelijk gezien mag de ondernemer geen 100% vooruit betaling verplichten. Instanties als branchevereniging (if any), ACM of Consuwijzer behoren deze ondernemer al terug te fluiten.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Elektrische fietsen..prima. Maar onder welke voorwaarden?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Uiteraard. Maar de consument is degene die vooraf 3200 euro overmaakt. Ik zou zeggen: voor jou 10 andere leveranciers. En als iedereen dat doet, is het snel afgelopen met deze onzin. Dát is de macht van de consument.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Elektrische fietsen..prima. Maar onder welke voorwaarden?

Ongelezen bericht door alfatrion »

En als dat geen optie is, dan kun je altijd nog de overeenkomst sluiten en vervolgens levering via de rechtbank afdwingen. Het zou niet de eerste keer zijn.

Gesloten