LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energiecontract Nle - budgetenergie

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
PRINSE
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2019 00:08

Energiecontract Nle - budgetenergie

Ongelezen bericht door PRINSE »

in 2017 energie contract af gesloten bij nle voor 5 jaar vast, nu word ik door een bemiddelingsbureau benaderd met een vaag verhaal
dat nle word overgenomen budgetenergie .of ik wil overstappen naar budget energie met 200 euro welkom en ga niet meer betalen
deze sukkels bellen uit Utrecht inmiddels is de tactiek veranderd zie bellen nu uit Breda. met andere worden het is er alles aan gelegen
om mij contract te ontbinden 5 jaar vast is 5 jaar vast
Laatst gewijzigd door Radar op 14 apr 2019 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid

NeoDutchio
Berichten: 12313
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Energiecontract Nle - budgetenergie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ze bellen niet vanuit Utrecht of Breda, ze sturen met het bellen willekeurige getallen mee. Het echte telefoonnummer van het callcenter is niet te achterhalen. Ze doen dit omdat veel mensen anonieme telefoontjes niet opgenomen worden.
Verder proberen alle callcenters met hele leugens en halve waarheden nieuwe klanten te werven. Als NLE al overgenomen ZOU worden, dan zal er niets voor u veranderen.
Elke ongevraagde verkoper werkt met 1 doen: zijn provisie. Nooit op in aan dus.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Energiecontract Nle - budgetenergie

Ongelezen bericht door berndv »

NeoDutchio schreef:
14 apr 2019 16:35
Als NLE al overgenomen ZOU worden
Dat zijn ze al:
https://www.nu.nl/ondernemen/5072525/en ... t-nle.html

Maar beide merken zijn op dit moment nog gewoon onder dezelfde naam actief en er zit ook niet direct iets aan te komen dat 1 van beide uitgefaseerd gaat worden als ik de nieuwsberichten zo bekijk.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Energiecontract Nle - budgetenergie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het beste antwoord is het scheidsrechter fluitje!

Dan zijn ze met hun Headset op enkele minuten doof en zullen U zeker op de zwarte lijst van gestoorde gekken plaatsen!
Als vele dit gaan doen wil niemand nog in een Call Center werken en stopt dit eindelijk.

Alle andere methodes zijn nutteloos tot nu toe, ophangen en ze bellen nogmaals....
Dus geef ze het eind signaal.

NeoDutchio
Berichten: 12313
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Energiecontract Nle - budgetenergie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Komkommertijd schreef:
15 apr 2019 12:12
Het beste antwoord is het scheidsrechter fluitje!

Dan zijn ze met hun Headset op enkele minuten doof en zullen U zeker op de zwarte lijst van gestoorde gekken plaatsen!
Als vele dit gaan doen wil niemand nog in een Call Center werken en stopt dit eindelijk.

Alle andere methodes zijn nutteloos tot nu toe, ophangen en ze bellen nogmaals....
Dus geef ze het eind signaal.
Nog beter is gewoon nee zeggen. Als ze niets meer verkopen komt er geen geld meer binnen en stoppen ze vanzelf.
Het vreemde is dat er winkels wel moeten sluiten waar te weinig mensen komen, maar iedereen van roept dat ze moeten blijven. Terwijl aan de andere kant de louche callcenters en doorverkoopsites blijven bestaan. Wat doen wij toch fout met z’n allen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Energiecontract Nle - budgetenergie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je na NEE zeggen toch weer gebeld word, van Microsoft tot Energie aanbieders, ik luister eerst, en dan
toch maar fluitje, als mijn nummer op zwarte lijst komt is beter dan nog 100x Nee zeggen en ze proberen dan of ik vandaag even tijd heb... na een verhaal komt toch de verkoop weer naar voren dus ik weiger nog langer Nee te zeggen.

Het is niet netjes, weet ik maar regelmatig met allerlei misleidende zooi iemand lastig vallen, blokkeren kan niet....
Dan geeft ik het eind signaal!

hutjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2019 10:33

Re: Energiecontract Nle - budgetenergie

Ongelezen bericht door hutjes »

Frustraties en schending van onze persoonlijke gegevens,

Nooit weer, echt nooit weer een overstap maken, deze les hebben we nu wel geleerd...
Al jarenlang zijn we klant bij Essent, bevalt ons eigenlijk erg goed, dus geen reden om dit te veranderen.
Echter toen we aan het winkelen waren bij de Mediamarkt in Hengelo zijn we toch overgestapt, mooie aanbieding en een leuke cadeaukaart te besteden bij de Mediamarkt..
We zijn overgestapt op 8 juli en op 15-7 werd de eerste betaaltermijn van 190 euro van onze rekening afgeschreven.
Op 23-7 kregen we een mail van BudgetEnergie dat er binnenkort een eerste termijnbedrag van onze rekening zou worden afgeschreven, 210 euro. Ik dacht dit klopt niet, er achter aan gebeld en hierbij aangegeven dat de eerste betaaltermijn inmiddels voldaan was en dat het bedrag 190 euro zou zijn ipv de 210. Ik zou hierover nog teruggebeld worden, helaas niet.
Dus ben ik op 24-7 weer achter de telefoon gekropen, ik heb ruim een half uur zonder resultaat aan de telefoon gehangen, doorwijzing hier, en wachtstand daar..Ik werd hierom alleen maar gefrustreerder en heb ik besloten om terug te keren naar Essent, want daar hadden we nooit geen problemen mee.
Essent aan de lijn gehad, en na wat administratie, hebben ze ons overgezet per 25-7. Het contract en bevestiging van levering kregen we snel via de mail. Ha fijn dacht ik, zo hoort het te gaan.
Maar daar bleef het helaas niet bij.
Op 30-8 kregen we 2 mailtjes van Essent, dat onze leveringsovereenkomst opgezegd zou zijn, en dat we per 1-8 geen stroom en gas geleverd zouden krijgen van Essent. Ik dacht hoe kan dit nu, ik heb alles toch goed geregeld.
Op 31-8 ben ik gaan bellen met Essent met de vraag hoe dit zit, blijkt dat de Nederlandse Energie Maatschappij zou maar ons contract bij Essent, zonder onze toestemming en medeweten heeft opgezegd en ben hen aangemeld.
Ik was des duivels en heb de NEM opgebeld om hierover meer duidelijkheid te krijgen. Blijkt dat de NEM en BudgetEnergie onder hetzelfde moederbedrijf vallen.
Ik kreeg te horen dat ons contract op toevallige wijze bij hen terecht is gekomen.. maar dat kan toch niet, dit zijn onze persoonlijke gegevens en ik heb hier niet eens toestemming voor gegeven. Een heel vreemd verhaald, het zou te maken hebben met een tussenpersoon/tussenbedrijf welke via de telefoon potentiële klanten werft...Ik heb niemand aan de lijn gehad en mijn man ook niet. Ik ben erg verontwaardigd. Ze gaan deze situatie melden bij de klantenservice van de NEM. Ik heb hiervan een kopie/bewijs van gevraagd zodoende ik dit aan jullie (RADAR) kan laten zien.Dit kan toch echt niet, mijn gegevens zonder mijn toestemming, sorry nogmaals, maar ik ben echt erg boos, heel erg boos. Uiteraard heb ik ook contact gezocht bij Budget Energie, zij geven aan dat ze niet onze gegevens hebben doorgespeeld naar de NEM, maar daar heb ik mijn twijfels over,... er zal vast een grijs gebied zijn van potentiële klanten.
Ik heb nu nog een bedrag van 190 min de gebruikte kosten van Budget Energie tegoed, ik hoop dat ik dit nog terug krijg. Maar het uiteindelijke verhaal en een goed advies; stap niet over op Budget Energie of de NLE, dan kan je dit soort dingen verwachten, blijf lekker bij Essent, want die verdient wel een dikke pluim van ons.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Energiecontract Nle - budgetenergie

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je zegt het verkeerd. Stap niet over via onbekende tussenpersonen die je van alles beloven. Laat je niet verblinden met een cadeaubon die jezelf betaald. Het ligt niet aan de energieleverancier waar je naar toe bent gegaan maar aan de tussenpersoon die je sprookjes vertelt zonder dat je op dat ogenblik overzicht van je verbruik hebt.

Ik stap al voor de zesde keer op rij over. Maar niet onderweg of aan de deur. Ik vergelijk via gaslicht.com. Ik reken alles goed na en zodra mijn contract bijna afgelopen is ben ik bij de goedkoopste met de hoogste bonus. In zes jaar inmiddels meer dan € 1000,00 aan bonussen ontvangen en altijd het laagste tarief. Met de slimme meter hoef je nooit meer standen doorgeven, je kunt je historisch verbruik altijd controleren.
Laatst gewijzigd door Theotrucker op 31 jul 2019 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energiecontract Nle - budgetenergie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een beter advies is om in een winkel waar u naar toe gaat om het een of ander te kopen, u niet te laten overhalen een heel andersoortig contract aan te laten smeren, want daarvoor ging u toch niet naar MM?

Frankhof
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 jun 2019 21:20

Re: Energiecontract Nle - budgetenergie

Ongelezen bericht door Frankhof »

Theotrucker schreef:
31 jul 2019 11:19
Je zegt het verkeerd. Stap niet over via onbekende tussenpersonen die je van alles beloven. Laat je niet verblinden met een cadeaubon die jezelf betaald. Het ligt niet aan de energieleverancier waar je naar toe bent gegaan maar aan de tussenpersoon die je sprookjes vertelt zonder dat je op dat ogenblik overzicht van je verbruik hebt.

Ik stap al voor de zesde keer op rij over. Maar niet onderweg of aan de deur. Ik vergelijk via gaslicht.com. Ik reken alles goed na en zodra mijn contract bijna afgelopen is ben ik bij de goedkoopste met de hoogste bonus. In zes jaar inmiddels meer dan € 1000,00 aan bonussen ontvangen en altijd het laagste tarief. Met de slimme meter hoef je nooit meer standen doorgeven, je kunt je historisch verbruik altijd controleren.
Inderdaad, overstappen loont, je kunt er honderden euro's per jaar mee besparen. Maar regel dat gewoon zelf via een vergelijkingssite of direct op de website van de energieleverancier zelf. Nooit ingaan op de gladde verkooppraatjes aan de deur, aan de telefoon of in een winkel zoals Mediamarkt. Leuke praatjes, maar je kunt op dat moment niets checken, ze kunnen je van alles wijsmaken. Op een website kun je het gewoon rustig bekijken en niet overhaast beslissen.

ZeerPrivé
Berichten: 5430
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Energiecontract Nle - budgetenergie

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als @hutjes nou gewoon via de 'mijn' omgeving het maandelijks voorschot had verlaagd, was er niets aan de hand geweest. Ze heeft er nu zelf een onoverzichtelijk gebeuren van gemaakt.

Eén keer zelf ook een contract met Essent in de MediaMarkt afgesloten, even op de smartphone ingelogd bij de andere leverancier, kon ik zo de prijzen vergelijken. Had er zeker wel voordeel bij. Alle andere jaren stap ik altijd probleemloos over via Gaslicht.com.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Energiecontract Nle - budgetenergie

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
15 apr 2019 22:32
Als je na NEE zeggen toch weer gebeld word, van Microsoft tot Energie aanbieders, ik luister eerst, en dan
toch maar fluitje, als mijn nummer op zwarte lijst komt is beter dan nog 100x Nee zeggen en ze proberen dan of ik vandaag even tijd heb... na een verhaal komt toch de verkoop weer naar voren dus ik weiger nog langer Nee te zeggen.

Het is niet netjes, weet ik maar regelmatig met allerlei misleidende zooi iemand lastig vallen, blokkeren kan niet....
Dan geeft ik het eind signaal!
De zwarte lijst bestaat niet. Blijkt ook wel dat je nog regelmatig wordt lastig gevallen zoals je zelf schrijft. Bel me niet register en je telefoonnummer niet overal delen is veel effectiever.

Gesloten