LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Euro Media Team blad Wapiti

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
SonjaP
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:29

Euro Media Team blad Wapiti

Ongelezen bericht door SonjaP »

Een week of vier geleden werd ik gebeld door een mevrouw over het kinderblad Wapiti. Zij had mijn telefoonnummer via een vriendin van mij. Zij vroeg me of ik kinderen had en ik antwoorde: Ja, een zoon van bijna 9. Daar had zij een leuke aanbieding voor. Wapiti is een mooi tijdschrift voor kinderen waarin zij van alles kunnen lezen over dieren, experimenten etc. Met mooie foto's, uitleg en verhalen. Zij mocht mij een aanbieding doen voor drie nummer van dit blad voor €7,90. Eenmalig. Na deze drie nummers zou er niets meer komen en als je een abonnement zou willen kon je dit aanvragen. Zij verzekerde mij dat het echt na drie nummers zou stoppen. Ik vond de aanbieding aantrekkelijk, helemaal omdat je na drie nummers nergens aan vast zou zitten en ben accoord gegaan.

Gister ontving ik de eerste twee bladen. Bovenop zat een brief en toen ik die brief las was ik met stomheid geslagen. Daarin stond o.a. het volgende:

BEdankt voor uw interesse in ons maandblad Wapiti. De komende 2 maanden worden 3 nummers bijna gratis bij jullie thuisbezorgdt tegen een kleine bijdrage in de administratiekosten van slechts € 7,90. Voor de betaling hebben jullie toestemming gegeven om automatisch te incasseren van bank/gironummer *******

Vervolgens kunt u een abonnement nemen op de Wapiti. Deelname hieraan kost normaal € 5,75 per maand. Zonder tegenbericht gaan wij er van uit, dat wij het abonnementsgeld tegen de bovengenoemde abonneprijs, per halfjaar automatisch van de rekening mogen afschrijven. Is dit niet gewenst? Schrijf ons dan s.v.p. 1 maand voor einde van het proefabonnement een briefje.


Dus eigenlijk stopt het helemaal niet en als je dit dus niet goed leest ben je gewoon de pineut en zit je met een abonnement opgescheept, terwijl ze aan de telefoon heel duidelijk zeggen dat het na drie nummers absoluut vanzelf weer stopt...

Over misleiding gesproken.

Hebben hier meer mensen ervaring mee met dit blad?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Euro Media Team blad Wapiti

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Jeugdblad Wapitie.

U heeft in ieder geval een brief gekregen waar ook waarschijnlijk een adres op staat.

Ik maak mij sterk dat hier weer dezelfde mensen achter Wapiti zitten die ook blaadjes als Puzzelparty uitgeven.
Staat er ook als adres:
Postbus 121, 4850 AC Ulvenhout ??

Hetzelfde adres??
Dan heeft u te maken met een zekere Erik Vlieger.
Een man die een spoor van hier tot gunder achter laat op dat gebied!!

In ieder geval een aangetekende brief met bericht van ontvangst versturen naar het juiste adres (geen postbusnummer), een adres dat via de telefoongids of op naam bij de Kamer van Koophandel te achterhalen is.

Stel daarin dat u door de methode van aanbieden op het verkeerde been bent gezet en er dus sprake is van dwaling (het afwezig zijn van een wilsovereenkomst) zodat er geen sprake kan zijn van een overeenkomst.
Dat u geen genoegen neemt met 3 maanden toezending van dat blad en zeker geen toestemming verleent om bedragen van uw rekening af te halen.
Mocht men toch bedragen van uw rekening afhalen dan kunt u deze storneren = terug laten storten op uw rekening en vragen om een selectieve blokkade bij uw bank.

Is naam/adres anders dan graag voor de meelezers de gegevens op de brief vermeld graag in dit topic.
Een gewaarschuwd mens.........

Grootvader

pekeyo
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2007 16:02

Re: Euro Media Team blad Wapiti

Ongelezen bericht door pekeyo »

Hallo Sonja,

Ook ik ben een tijdje geleden gebeld over het maandblad wapiti. En ja, ook ik zou nergens aan vast zitten als alleen eenmalig het blad ontvangen en een eenmalige incasso van mijn rekening. Nu heb ik dus zelfs afgelopen maand de tweede keer het blad ontvangen en zag tot mijn stomme verbazing dat er zelfs brutaalweg geld is afgeschreven van mijn rekening en niet te zuinig ook.
Het blad is idioot duur en ik ben me gruwelijk aan het ergeren dat ik ook nog eens niemand aan de telefoon kan krijgen na drie keer bellen die het op kan zeggen en wel per direct.
Ik heb hier niet om gevraagd en ben uiterst ontevreden over de brutaliteit en onvriendelijkheid van de mensen die mij zomaar een tweede blad sturen en zelfs geld afschrijven, zonder dat ze dan ook iemand kunnen vinden die mij dit allemaal kan laten opzeggen.
Ik ben hier in elk geval nog niet klaar mee en ga verder, zodat ik zeker mijn geld terug krijg.

Ik wil dan ook alle mensen die dit lezen waarschuwen zich vooral nergens op te abboneren zonder dat ze er zelf erg in hebben....

Graag een reactie van iemand die het ook heeft meegemaakt en er wel vanaf is kunnen komen, want ik zou heel graag willen weten HOE.

Groetjes, Peggy.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Euro Media Team blad Wapiti

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Mocht men toch bedragen van uw rekening afhalen dan kunt u deze storneren = terug laten storten op uw rekening en vragen om een selectieve blokkade bij uw bank.
Volgens mij kan dit niet, terugstorting kan toch alleen bij individuele betalingsopdrachten? Wanneer er sprake is van automatische incasso kan je daar niets meer aan doen, althans niet via je bank.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Euro Media Team blad Wapiti

Ongelezen bericht door bot321 »

Volgens mij kan dit niet, terugstorting kan toch alleen bij individuele betalingsopdrachten? Wanneer er sprake is van automatische incasso kan je daar niets meer aan doen, althans niet via je bank.
Het is net andersom Captain.
Anders kunnen ze eraf halen wat ze willen
zonder dat je er iets tegen kan doen.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Euro Media Team blad Wapiti

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Oke is ook zo. Haalde twee dingen door elkaar.

G.I. Jane
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:05

Re: Euro Media Team blad Wapiti

Ongelezen bericht door G.I. Jane »

Mijn man leek het ook leuk om eens te kijken wat het was, die Handige Handjes en Wakou, eenmalig voor €9,95. Echter ik kreeg ook de bovenstaande mededeling over "zonder tegenbericht". Volgens mij mag dit helemaal niet, de zogenaamde negatieve optie. Dus iedereen die gebeld wordt en ze proberen op deze manier je iets aan te smeren, niet op in gaan!!!

Het gaat om Euro Media Team, Postbus 3004, 6160 GA Geleen.

eef01
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2007 13:57

Re: Euro Media Team blad Wapiti

Ongelezen bericht door eef01 »

Een aantal weken geleden kwam mijn vriendin met een flyer die bij haar pizza had gezeten. Er stond op dat als telefoneren je hobby was, je veel geld wilde verdienen en je eigen werktijden wilde regelen je moest mailen naar het volgende adres: xxx
We kregen meteen een reactie en werden niet veel later gebeld door een zekere xxx. Hij vertelde dat hij werkte bij een bedrijf dat telefonisch het kindertijdschrift 'Wapiti' verkocht, en als ik interesse had mocht ik naar een trainingsdag komen.
Ik heb toen gezegd dat ik er nog even over na moest denken maar terug zou bellen. Ik heb zijn nummer toen gekregen.

Toch vertrouwden mijn vriendin en ik het niet helemaal, onder andere door het feit dat we naar een hotmail adres moesten mailen en omdat de flyer er erg amateuristisch uitzag. We zijn toen op internet gaan zoeken en stuiten toen op dit forum.

We lazen dat er voor de mensen die voor de gek zijn gehouden niemand te bereiken is die ze hierop aan kunnen spreken en we bedachten dat we daar misschien mee konden helpen.
We weten niet of dit forum onderwerp nog actief is en of er uberhaupt nog iemand op kijkt dus als iemand het nummer van xxx wil hebben hoor ik het wel.

G.I. Jane
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:05

Re: Euro Media Team blad Wapiti

Ongelezen bericht door G.I. Jane »

Ik wil hem wel hebben, dan ga ik hem eens bellen over die negatieve optie, dat als je niet reageert dat je er aan vast zit. Het is nl. geen stijl als je telefonisch erop gewezen wordt dat het een eenmalige vrijblijvende afschrijving is en als je de tijdschriften dan thuis gestuurd krijgt, je als nog MOET reageren.

Jane

grijspetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2007 13:24

Re: Euro Media Team blad Wapiti

Ongelezen bericht door grijspetje »

Ook wij zijn "slachtoffer" geworden van deze praktijken. Inmiddels heb ik de giro opdracht gegeven te storneren en de rekening te laten blokkeren om ook in de toekomst afschrijvingen te voorkomen. Ik heb ook een brief gefaxt en per post verzonden met handtekening retour. Ze zijn heel moeilijk bereikbaar. (Is natuurlijk de hele opzet)

Ze hebben een adres in geleen en in uitgeest. Het postadres van Geleen is via de zite van de kamer van koophandel te achterhalen die van uitgeest heb ik nog niet kunnen achterhalen. Het adres is geleen is:

Euro Media Team BV
Heiweg 14
6161DA GELEEN
faxnummer 046-4757175

het rekeningnummer dat gebruikt wordt kan ik eventueel in dit forum vermelden als daar behoefte aan is.

Overigens zou ik ook wel het telefoonnummer willen hebben van die meneer, ik zou zelfs naar die gratis trainingsdag willen gaan om hem te ontmoeten....... lijk me wel apart

G.I. Jane
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:05

Re: Euro Media Team blad Wapiti

Ongelezen bericht door G.I. Jane »

Ik heb Euro Media gebeld vandaag, en ik werd binnen 3 minuten te woord gestaan door ene Natalie. Die heb ik het verhaal uitgelegd dat er duidelijk aan de telefoon werd gezegd dat je nergens aan vastzat en toen heeft ze mijn gegevens uit de computer verwijderd. Ze vroeg nog wie dit gezegd had, dat is dan degene die onderaan de brief staat (Anouska), en vertelde dat het niet klopte, ze had het wel moeten melden. Maar goed ik hou het in de gaten of er na de 2 maanden proef periode evengoed nog geld afgeschreven wordt. Anders moet ik zeggen dat ze het goed afgehandeld hebben, dus dat is even afwachten.

Jane

vliegerc
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2007 10:32

Re: Euro Media Team blad Wapiti

Ongelezen bericht door vliegerc »

TIP: stuur een e-mail aan: Euro Media Team BV, [email protected]
met CC: [email protected]

Ik heb dat via via gedaan en kreeg de volgende reactie:
(mijn mail staat onderaan)

----- Original Message -----
From: Euro Media Team BV
To: cxxxx
Sent: Thursday, April 19, 2007 9:49 AM
Subject: Fw: (proef)abonnement / verkoop van WAPITI

Geachte C xxx,

Bij deze kan ik u meedelen dat ik uw gegevens uit ons systeem heb gehaald.

Ik vind het zeer vervelend dat ze u niet de juiste informatie hebben verstrekt,
het is echt niet onze bedoeling om de klant te bedriegen, ze moeten er altijd bij vermelden dat u dient op te zeggen.
Ik zal hiervan dan ook melding maken bij het desbetreffende callcenter.

Maar u zult verder niets van ons ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Nicole
Euro Media Team

----- Original Message -----
From: [email protected]
To: 'Euro Media Team BV'
Sent: Thursday, April 19, 2007 9:44 AM
Subject: FW: (proef)abonnement / verkoop van WAPITI

--------------------------------------------------------------------------------
Van: Caroline xxx
Verzonden: donderdag 19 april 2007 9:02
Aan: Kristy Jonkergouw, Euro Media Team BV (a.u.b. doorsturen); Wapiti / Euro Media Team ; [email protected]
CC: radar ; kassa
Onderwerp: (proef)abonnement / verkoop van WAPITI


Geachte dames en heren van Wapit en Euro Media Team,

Hierbij deel ik u mede de telefonische verkoop d.d. woensdag 4-4-2007 (of donderdag 5-4-2007) aan mij van 3 gratis proefnummers van het blad WAPITI (tegen betaling van € 7,90) ongedaan te maken.

Ik ben op leugenachtige manier misleid en zie af van het proefabonnement.
Er is een leugenachtig verkooppraatje gehouden.
Het spijt me dat ik er ingetrapt ben.

Ik trek de telefonisch gegeven machtiging voor automatische incasso in.
U mag geen geld van mijn rekening laten afschrijven.
Ik zal alles laten terugstorten wat afgeschreven wordt.

Ik heb geen interesse meer in uw maandblad "Wapiti".

Verwijder a.u.b. mijn gegevens uit uw bestand.

Stuur deze mail a.u.b. door aan de betreffende instantie/persoon/administratie.

Hoogachtend,

Caroline xxx
PLAATS

PS Mijn adres is bij EURO MEDIA TEAM bekend

vliegerc
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2007 10:32

Re: Euro Media Team blad Wapiti

Ongelezen bericht door vliegerc »

correcte afhandeling door EURO MEDIA TEAM !!!!!!!!!!!!
------------------------------------------------------------

op verzoek van Nicole van Euro Media Team
geef ik nog het volgende hier door:

----- Original Message -----
From: Euro Media Team BV
To: C.
Sent: Thursday, April 19, 2007 10:28 AM
Subject: Re: (proef)abonnement / verkoop van WAPITI

Geachte C.,

Ik hoop dat u dit ook doorgeeft bij Radar en Kassa,
dat wij ook goede dingen doen.

----- Original Message -----
From: C.
To: Euro Media Team BV
Sent: Thursday, April 19, 2007 10:28 AM
Subject: Re: (proef)abonnement / verkoop van WAPITI

hartelijk dank voor deze correcte afhandeling

C.

----- Original Message -----
From: Euro Media Team BV
To: c.
Sent: Thursday, April 19, 2007 9:49 AM
Subject: Fw: (proef)abonnement / verkoop van WAPITI

Geachte C.,

Bij deze kan ik u meedelen dat ik uw gegevens uit ons systeem heb gehaald.

Ik vind het zeer vervelend dat ze u niet de juiste informatie hebben verstrekt,
het is echt niet onze bedoeling om de klant te bedriegen, ze moeten er altijd bij vermelden dat u dient op te zeggen.
Ik zal hiervan dan ook melding maken bij het desbetreffende callcenter.

Maar u zult verder niets van ons ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Nicole
Euro Media Team

vliegerc
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2007 10:32

Re: Euro Media Team blad Wapiti

Ongelezen bericht door vliegerc »

ik wil nog even melden voor alle duidelijkheid, dat ik geen enkele relatie heb met hierboven genoemde Erik Vlieger en hem ook niet ken

e-roosje
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2007 21:36

Re: Euro Media Team blad Wapiti

Ongelezen bericht door e-roosje »

Hallo Iedereen,
van collega's heb ik vernomen dat er negatieve berichten over euro media team gevonden konden worden via Google. Zodoende ben ik op dit forum beland. Ik werk zelf bij dit team en ben geschrokken van alle berichten. Ik ben als werknemer niet op de hoogte van de hoge bedragen die worden afgeschreven. Het is wel duidelijk dat ik mensen goed moet informeren over het feit dat er op de brief gereageerd moet worden binnen een maand; ik kan u allen dus ook verzekern dat iedere werknemer dat verplicht is te vermelden. Mijn collega's zijn hier dus niet nauwkeurig in! Blijf daar inderdaad altijd goed op letten! Als er vragen zijn wil ik die graag beantwoorden.
Groetjes e-roosje

inkie13
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2007 19:20

Re: Euro Media Team blad Wapiti

Ongelezen bericht door inkie13 »

Nou e-roosje,
Ik ben twee weken geleden gebeld voor Wapiti, en ook mij is verzekerd dat na die drie eerste nummers voor 7,90 het proefabonnement automatisch afloopt. Ik heb daar nadrukkelijk naar gevraagd. Het lijkt erop dat jij de enige van het team bent die weet hoe het moet...

Verder is me toegezegd dat ik direct een brief zou krijgen waarin alle afspraken nog eens zwart op wit zouden worden gezet. Die brief heb ik nog niet gezien, maar vandaag is wel het geld afgeschreven. Of het ligt aan Euro Media Team of aan de uitgever van Wapiti interesseert me eigenlijk niet, maar dit kan natuurlijk echt niet. Als het eerste blad niet binnen een week bij mij op de mat ligt laat ik het geld ook terugstorten.

Tom Streppel
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2007 22:28

Re: Euro Media Team blad Wapiti

Ongelezen bericht door Tom Streppel »

Beste mensen,

Ons is hetzelfde overkomen als Sonja P.
Ga direct een briefje sturen dat wij na de proefnummers geen nummers meer toegestuurd willen krijgen.
Of moet ik echt wachten tot 1 maand voor het einde van het proefabonnement.
Wellicht nog een addertje van deze bedrieglijke verkoopmethode.

ronald k
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2007 02:49

Re: Euro Media Team blad Wapiti

Ongelezen bericht door ronald k »

Ik werd onlangs ook gebeld door ze. Ze hadden mijn nummer van een vriendin van mij, dus heb ik eerst eens bij haar geinformeerd. En haar kinderen vonden de tijdschriftjes erg leuk vandaar dat ik ook wel zo'n pakketje wilde laten komen.
Omdat ik dit forum ondertussen ook gelezen had heb ik natuurlijk uitdrukkelijk gevraagd of ik er aan vast zou zitten toen ze me een week later terugbelden. Nee dat was niet het geval. Dat vond ik vreemd omdat mijn vriendin de blaadjes ook gewoon heeft door laten lopen in een abonnement. Die mevrouw legde me toen uit dat we nergens aan vast zitten maar dat we wel actie moeten ondernemen als we geen vervolg willen ontvangen. Ik kan me voorstellen dat veel mensen denken dat als ze er niet aan vast zitten ze ook niets hoeven doen... Maar ja, eerlijk is eerlijk het klopt dus wel wat ze zeggen. Ik heb het eerste pakketje ontvangen en meteen de brief terugestuurd waar het ook allemaal nog eens in staat. De kinderen waren erg blij met de boekjes dus misschien neem ik uiteindelijk toch wel een abonnementje.

Groeten,

Ronald

inkie13
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2007 19:20

Re: Euro Media Team blad Wapiti

Ongelezen bericht door inkie13 »

Ik heb inmiddels twee bladen (tegelijk) ontvangen en de brief waar iedereen het over had. Er wordt in verzocht hen te informeren als je het abonnement niet wilt laten doorlopen. Ze mogen dat wettelijk namelijk helemaal niet. Als je niet uitdrukkelijk een abonnement afsluit, is er sprake van ongewenste toezending en heb je het recht het afgeschreven geld weer terug te laten boeken. De toegezonden tijdschriften mag je dan evengoed houden.
Het is alleen een verschrikkelijke hoop gezeur als je in zo'n situatie belandt. Ik heb zelf dus ook direct een brief geschreven dat ik het proefabonnement niet automatisch door wil laten lopen. Als ik een abonnement wil, zal ik ze dat wel uitdrukkelijk laten weten. Nu maar afwachten of ik dat derde blad nog krijg...

roxxie85
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2007 18:34

Re: Euro Media Team blad Wapiti

Ongelezen bericht door roxxie85 »

Zoals eerder geschreven zit euromedia op 2 adres nm. Geleen en Uitgeest.
Het is zo dat alle abonneebestanden (wijzigingen/ aanmeldingen betalingen) lopen via Geleen en alleen het Incasso gedeelte loopt via Uitgeest, zij kunnen geen wijzigingen of betalingen (aan euro MT zelf) doorvoeren alleen die via hun eigen reknr binnenkomen.

Gesloten