LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extreme verzendkosten plastic zakje

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
HenkStruik
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2012 11:56
Locatie: Warns
Contacteer:

Extreme verzendkosten plastic zakje

Ongelezen bericht door HenkStruik »

Zoals veel mensen is mijn vrouw gek van Diamond Painting. Hiervoor maak je gebruik van een wax om de steentjes vast te plakken. Deze wax is erg lastig los te verkrijgen in winkels, Zit vaak in een pakket samen met onderdelen die je niet meer nodig hebt. Blijft over de webshop. Deze week dus 10 plakjes van 2 cm bij 2 cm besteld bij Bol.com. Kosten €13,95
Voor dit product maakt Bol.com gebruik van de Joba Store. Tot mijn stomme verbazing komt de postbode aan de deur met een pakketje. Hierin 1 plastic zakje met de wax. Op de site van de Joba Store staat hetzelfde artikel vermeld voor €4,95.
Maar pas op! Bestel je 1 zakje (dat makkelijk in een envelop past) dan rekent de webwinkel verzendkosten, te weten €6,95.
Voor het product van €4,95 betaal je dus uiteindelijk €11,90 Iets goedkoper dan Bol.com die Joba Store verplicht de verzendkosten (en iets meer) op te nemen in de prijs vermeld op de Bol.com site.

Net uitleg gevraagd bij Joba Store. Gevraagd waarom men dit kleine zakje niet via een envelop stuurt maar als belachelijk pakje met extreem hoge verzendkosten. Antwoord: PostNL raakt zo veel brievenpost kwijt dat men voor deze oplossing gekozen heeft.
Dus omdat PostNL haar werk niet goed schijnt te kunnen uitvoeren moet de consument bij Bol.com of Joba Store extra bloeden.
Heb mijn vrouw verzocht een andere hobby te nemen want dit vind ik afzetterij. Wat is jullie mening?
Laatst gewijzigd door HenkStruik op 01 okt 2018 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04
Beste antwoord
Gekozen door HenkStruik

Re: Extreme verzendkosten plastic zakje

door Lady1234 » 01 okt 2018 17:35

Dan had ik maar een paar pakjes besteld, kon ze voorlopig vooruit.
criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Extreme verzendkosten plastic zakje

Ongelezen bericht door criticus2 »

mijn mening? noem mij een hobby die geen geld kost...
zeker wanneer er speciale materialen aan te pas komen.
Wanneer ik zaken op mp koop die in een envelop passen vraag ik vaak speciaal om verzending als pakket, dan is ie en te volgen, en risico op "'kwijt raken"" aanzienlijk minder. En ja dat kost mij dan extra. Vind ik wel zo prettig als extra zekerheid.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Extreme verzendkosten plastic zakje

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan had ik maar een paar pakjes besteld, kon ze voorlopig vooruit.

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Extreme verzendkosten plastic zakje

Ongelezen bericht door BL2 »

HenkStruik schreef:
01 okt 2018 17:23
Zoals veel mensen is mijn vrouw gek van Diamond Painting. Hiervoor maak je gebruik van een wax om de steentjes vast te plakken. Deze wax is erg lastig los te verkrijgen in winkels, Zit vaak in een pakket samen met onderdelen die je niet meer nodig hebt. Blijft over de webshop. Deze week dus 10 plakjes van 2 cm bij 2 cm besteld bij Bol.com. Kosten €13,95
Voor dit product maakt Bol.com gebruik van de Joba Store. Tot mijn stomme verbazing komt de postbode aan de deur met een pakketje. Hierin 1 plastic zakje met de wax. Op de site van de Joba Store staat hetzelfde artikel vermeld voor €4,95.
Maar pas op! Bestel je 1 zakje (dat makkelijk in een envelop past) dan rekent de webwinkel verzendkosten, te weten €6,95.
Voor het product van €4,95 betaal je dus uiteindelijk €11,90 Iets goedkoper dan Bol.com die Joba Store verplicht de verzendkosten (en iets meer) op te nemen in de prijs vermeld op de Bol.com site.

Net uitleg gevraagd bij Joba Store. Gevraagd waarom men dit kleine zakje niet via een envelop stuurt maar als belachelijk pakje met extreem hoge verzendkosten. Antwoord: PostNL raakt zo veel brievenpost kwijt dat men voor deze oplossing gekozen heeft.
Dus omdat PostNL haar werk niet goed schijnt te kunnen uitvoeren moet de consument bij Bol.com of Joba Store extra bloeden.
Heb mijn vrouw verzocht een andere hobby te nemen want dit vind ik afzetterij. Wat is jullie mening?
Mijn mening is iemand zijn/haar hobbij afnemen not-done is.
Verder ben ik het wel eens met je stelling. maar de verzendkosten waren toch al bekend bij betalen, daarmee ben je ook akkoord gegaan ?

HenkStruik
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2012 11:56
Locatie: Warns
Contacteer:

Re: Extreme verzendkosten plastic zakje

Ongelezen bericht door HenkStruik »

@BL2 Bij Bol.com is de prijs vermeld zonder verdere verzendkosten. Wist toen niet wat de normale prijs op de Joba site was en dat Bol dus de verzendkosten IN de prijs opneemt. Uiteraard was de opmerking over haar hobby cynisch bedoelt. :-)

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Extreme verzendkosten plastic zakje

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik hoop “ironisch”.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Extreme verzendkosten plastic zakje

Ongelezen bericht door mahadma »

Bij bol heb je een verzendkostenvrije voet van € 20,00 (vaak tot altijd). Bestel je voor minder krijg je dus verzendkosten (iemand die het inpakt, een doosje, een etiket printen, het naar de post brengen hoeft natuurlijk niet betaald te worden volgens uw gedachte)
Als het artikel in een enveloppe met een EEN of TWEE zegel verzonden wordt is de kans dat er tig berichten komen "niet ontvangen" komen en er nog een keer verzonden moet worden per enveloppe heb je als web shop houder een slechte tijd te gaan.
Nu wordt het als pakje met t&t verzonden en dus is er controle op de ontvangst.
Dat u uw vrouw verzocht heeft een andere hobby te nemen kon u wel eens duur komen te staan, als ze een andere, lees duurdere hobby, gaat nemen zult u daar niet vrolijker van worden vrees ik.

mh73

Re: Extreme verzendkosten plastic zakje

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik heb zelf een (web)winkel in kralen en benodigdheden en verstuur vrijwel alles als brievenbuspost. Als ik één, twee pakjes per jaar kwijt raak is het veel.

Het is een tijdje heel slecht gegaan, toen raakten er aan de lopende band bestellingen zoek, maar dat is alweer een paar jaar geleden.

Waarschijnlijk biedt Bol.com de optie brievenbuspost gewoon niet aan? Want als ik op de eigen website van jobastores kijk betaal je maar € 2,50 voor verzending van een los zakje kralen. Dat zal dus gewoon per brievenbuspost gaan. Mmmm, bij het kopje verzendkosten staat dan weer dat je altijd € 6,95 betaalt. Die hebben het boeltje dus niet helemaal op orde.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Extreme verzendkosten plastic zakje

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een bedrijf moet aan Bol betalen als ze via daar verkopen. Vandaar dat via Bol altijd iets duurder is dan rechtstreeks bestellen.

En dan het verzenden. Een afzender is verantwoordelijk voor de verzending totdat de ontvanger het in handen heeft. Als het per brievenpost verwerkt wordt is er geen bevestiging dat iets ontvangen is en zou je tot in 2087 kunnen zeggen dat je niets ontvangen hebt waarna de winkelier het weer opnieuw moet versturen. Dus logisch dat het per pakketpost gaat. En ja, dat zal voor rekening van de koper komen, die wil het immers hebben. Of moet de winkelier opdraaien voor de dure transportkosten?
Wees overigens blij dat u dat soort kleine bestellingen kan doen. Als je kijkt wat er voor marge zit op 1 zakje van € 4,95 waar de medewerker, het computersysteem en de verpakking van betaald moet worden, dan schiet een verkoper er al bij in.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Extreme verzendkosten plastic zakje

Ongelezen bericht door mahadma »

mh73 schreef:
01 okt 2018 18:32
Ik heb zelf een (web)winkel in kralen en benodigdheden en verstuur vrijwel alles als brievenbuspost. Als ik één, twee pakjes per jaar kwijt raak is het veel.

Het is een tijdje heel slecht gegaan, toen raakten er aan de lopende band bestellingen zoek, maar dat is alweer een paar jaar geleden.

Waarschijnlijk biedt Bol.com de optie brievenbuspost gewoon niet aan? Want als ik op de eigen website van jobastores kijk betaal je maar € 2,50 voor verzending van een los zakje kralen. Dat zal dus gewoon per brievenbuspost gaan. Mmmm, bij het kopje verzendkosten staat dan weer dat je altijd € 6,95 betaalt. Die hebben het boeltje dus niet helemaal op orde.
Maar als je alles via brievenbuspost verzend, en er komt iets (al of niet waar) NIET aan, ben je dan nog steeds als webshophouder verplicht om of het geld terug te storen of nogmaals te versturen?

mh73

Re: Extreme verzendkosten plastic zakje

Ongelezen bericht door mh73 »

Ja, dan hoor je dat opnieuw te verzenden of het bedrag terug te betalen. Dat is volgens de wet en dat doe ik in ieder wel. Maar pakketpost kan ook zoek raken.

HenkStruik
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2012 11:56
Locatie: Warns
Contacteer:

Re: Extreme verzendkosten plastic zakje

Ongelezen bericht door HenkStruik »

Iedereen dank voor de reacties.
Na de nodige tips in het vervolg bestellen bij Ali Express. 50 blokjes wax INCLUSIEF verzendkosten €2,05.
Case closed zullen we maar zeggen.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Extreme verzendkosten plastic zakje

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan maar klagen dat de Chinezen alles overnemen. :lol: :lol:

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Extreme verzendkosten plastic zakje

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

HenkStruik schreef:
01 okt 2018 23:54
Iedereen dank voor de reacties.
Na de nodige tips in het vervolg bestellen bij Ali Express. 50 blokjes wax INCLUSIEF verzendkosten €2,05.
Case closed zullen we maar zeggen.
Wel even een paar weekjes wachten he. Niet dat u volgende week hier al terug komt dat u nog niets binnen heeft.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Extreme verzendkosten plastic zakje

Ongelezen bericht door sjohie »

NeoDutchio schreef:
02 okt 2018 07:34
HenkStruik schreef:
01 okt 2018 23:54
Iedereen dank voor de reacties.
Na de nodige tips in het vervolg bestellen bij Ali Express. 50 blokjes wax INCLUSIEF verzendkosten €2,05.
Case closed zullen we maar zeggen.
Wel even een paar weekjes wachten he. Niet dat u volgende week hier al terug komt dat u nog niets binnen heeft.
Dacht ik ook gelijk. :shock:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Extreme verzendkosten plastic zakje

Ongelezen bericht door bprosman »

Wel even een paar weekjes wachten he. Niet dat u volgende week hier al terug komt dat u nog niets binnen heeft.
En onder de 22 Euro blijven.

Gesloten