LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fabrikant is geheim?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Fabrikant is geheim?

Ongelezen bericht door dhc »

gezondheid schreef:Nee het is niet opgelost het gaat om het feit daar waar het mij omdraait is hoe het mogelijk is dat fabrikanten geheim zijn. Wanneer je letselschade wilt indienen dan heb je een groot probleem. Want zo ik begrepen heb is dan volgens letseladvocaat de importeur dan aansprakelijk en wordt die gezien als fabrikant. Probleem is wel dat het Frans recht van toepassing is. Dus het levert allerlei blokkades op.
Het product is toegelaten tot de Nederlandse markt en DUS IS BEKEND waar het gemaakt is.Het is totaal onbelangrijk dat jij moet weten waar het vandaan komt.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 feb 2014 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: off-topic

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Fabrikant is geheim?

Ongelezen bericht door Radar »

Diverse berichten verwijderd en of aangepast. Reden: off-topic.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Fabrikant is geheim?

Ongelezen bericht door ruud_a »

het zou natuurlijk kunnen dat de fabrikant in een land zit dat je economisch niet wilt steunen.
dat zou een reden kunnen zijn dat fabrikanten zich niet bekend willen maken.
dat zou ook een reden moeten zijn om die fabrikant niet onbekend te laten blijven.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Fabrikant is geheim?

Ongelezen bericht door witte angora »

dhc schreef:
gezondheid schreef:Nee het is niet opgelost het gaat om het feit daar waar het mij omdraait is hoe het mogelijk is dat fabrikanten geheim zijn. Wanneer je letselschade wilt indienen dan heb je een groot probleem. Want zo ik begrepen heb is dan volgens letseladvocaat de importeur dan aansprakelijk en wordt die gezien als fabrikant. Probleem is wel dat het Frans recht van toepassing is. Dus het levert allerlei blokkades op.
Het product is toegelaten tot de Nederlandse markt en DUS IS BEKEND waar het gemaakt is.Het is totaal onbelangrijk dat jij moet weten waar het vandaan komt.
Dat blijf ik zeggen: de contactpersoon is de winkel/postorderbedrijf waar je dat ding koopt. Niet die fabrikant. En daarmee is die fabrikant dus totaal niet belangrijk.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Fabrikant is geheim?

Ongelezen bericht door Radar »

Beste Forumleden,

Dit topic gaat niet specifiek over de mosquito waarover diverse topics zijn geweest. Dit topic gaat over producten waarvan de fabrikant niet bekend is. Topic is niet in strijd met de gedragsregels. Graag on-topic reageren en anders niet reageren.

Herhaling bericht topicstarter:
gezondheid schreef:Een product waarvan de fabrikant geheim is? Ik dacht dat is niet meer van deze tijd. Toch blijkt het wel zo te zijn. Er zijn producten waarvan de fabrikant niet bekend is. Nu heb ik aangeklopt bij het loket van uitgifte van de Europees Artikel Nummer (EAN). Echter daar kan de fabrikant aangeven dat hij of zij haar gegevens niet bekend wil maken aan de consument. Wat is het belang er bij om de fabrikant geheim te houden? Immers volgens de Waren Autoriteit (NVWA) is de fabrikant verantwoordelijk voor een veilig product. Maar als die onbekend is?

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Fabrikant is geheim?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Navraag gedaan bij GS1 welke de nummers bij houdt:
Het EAN nummer waar u naar refereert behoort tot GS1 Frankrijk toe, het bedrijf heeft ervoor gekozen om zijn gegevens niet publiek te maken. Ik kan dus helaas niet achterhalen welk bedrijf erachter zit.


Met vriendelijke groet / kind regards,



Customer Support

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Fabrikant is geheim?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef:Navraag gedaan bij GS1 welke de nummers bij houdt:
Het EAN nummer waar u naar refereert behoort tot GS1 Frankrijk toe, het bedrijf heeft ervoor gekozen om zijn gegevens niet publiek te maken. Ik kan dus helaas niet achterhalen welk bedrijf erachter zit.


Met vriendelijke groet / kind regards,



Customer Support
En wat nu ?

Gesloten