LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] frontline anti-vlooien druppels

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: frontline anti-vlooien druppels

Ongelezen bericht door hharteman »

Frontline werkte hier ook niet goed meer.
Ben overgegaan op Stronghold.
Is gelijk ontworming en dood ook de uitgevallen neten en eitjes.
Voorkomt tevens dat je de omgeving moet desinfecteren.
Werkt perfect voor mijn katten.
Is wel wat duurder.
http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/vlooien.html

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: frontline anti-vlooien druppels

Ongelezen bericht door Wubo »

Heb zelf 15 jaar ervaring in speciaalzaken - dierenartsenpraktijken etc. en verkocht gemiddeld 20 maal per dag frontline (hoewel mijn voorkeur uitging naar exil) en werkte perfect,pipetten of spray, dat maakte niets uit.
dierenartsen weten ook niet alles, zij zijn niet heilig.
Mijn dierenarts en vorige dierenarts verkopen het ook nog steeds, en de 2 praktijken waar ik rondgelopen heb verkochten het ook en werkt erg goed.
dat zegt echter nog niet dat dit bij elk dier goed werkt of evegoed toepasbaar is.
Sommige dieren kunnen er een bepaalde reactie op geven omdat het dier niet tegen een bep. stof kan, maar dit is niet alleen bij frontline dit is bij elk product.
de samenstelling v.h bloed is bij elk dier verschillend en bij elk dier dus een andere reactie op vlooien of vlooien prik, dus ook elk dier een andere reactie vertoont bij een product.

Ik zelf ben meer voor de producten van exil, die werken bij ons altijd goed en gebruik ik ook voor mijn eigen dieren.

doodgewoon
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jun 2007 15:28

Re: frontline anti-vlooien druppels

Ongelezen bericht door doodgewoon »

Was al googlend opzoek naar een middel tegen vlooien dat wel werkt en kwam hier terecht. Kan alleen maar beamen wat TS zegt, Frontline is dure rommel die niet werkt. Het heeft altijd wel gewerkt en het spul dat uit het pipetje kwam rook altijd sterk, de hond was er niet blij mee, maar toen werkte het nog. Dan betaal je weer 30 euro voor 4 pipetjes en het leek wel of er water in die pipetjes zat, het rook niet sterk meer en het werkte ook voor geen meter meer. Niet alleen boos op Frontline omdat het niet werkte.... je geeft je hond nu eenmaal niet snel achter elkaar een 2e dosis en het arme beest werd zo langzamerhand gek van de vlooien. Drie pipetjes leken wel met water te zijn gevuld, werkten voor geen meter, het laatste pipetje leek wel te werken, dat rook ook weer zo sterk als ik het kende van toen het nog wel werkte.

Nee, Frontline moet ik niet meer hebben, die raad ik iedereen ten sterkste af, dure water verkopers zijn het, die merknaam kunnen ze wel weggooien want als ik dat zie staan ga ik er met een grote boog om heen.

En dan die opmerking hier van iemand.... dat het verplicht zou moeten zijn om je huisdier tegen vlooien te behandelen en dat dan de vlooien wel uit zouden sterven.... ach soms denk ik wel eens dat die fabriekanten van anti vlomiddelen die beestjes in stand houden om vooral maar hun dure produkten te kunnen blijven verkopen... :wink:

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: frontline anti-vlooien druppels

Ongelezen bericht door plumber »

Frontline werkt wel degelijk.Bij mijn hond
tnminste wel.Ben alleen bang dat de mensen
het er niet goed op brengen.Het is niet het pipetje
leegspuiten op de hond,je moet het met zijn
tweeén doen.Goed de haren opzij en op de
huid inspuiten.Het moet nml.door de huid opgenomen
worden.

doodgewoon
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jun 2007 15:28

Re: frontline anti-vlooien druppels

Ongelezen bericht door doodgewoon »

Beste Plumber,

Ik schreef al dat het heeft gewerkt, de manier van aanbrengen was mij reeds bekend en was bij mij niet de oorzaak dat het niet werkte. Ik schreef al dat er pipetjes in de verpakking zaten die de bekende geur mistten. Als 2 van de 3 pipetten die geur missen en achteraf niet blijken te werken, en de hond geplaagd wordt door vlooien, dan zult u moeten begrijpen dat je dan een merk als frontline absoluut afraad bij de andere hondenliefhebbers. Het leek wel of er water in de pipetten zat, schandalig als je zoveel moet betalen voor een middel en als het dan ook nog eens niet blijkt te werken en je het beste wilt voor je huisdier, nu was het arme dier een tijd geplaagd door de vlooien. Voor mij geen rotzooi van frontline meer, ik ben toch geen sadist die wil blijven gokken met frontline op de manier van doet ie het wel of doet ie het niet, en dan ook nog eens het geld dat je kwijt bent, nee dank je wel, voor mij en andere hondenliefhebbers in de buurt geen frontline meer. (ik was niet de enige met klachten over frontline en hondenliefhebbers maken zoals bekent onderling graag een praatje)
Ben blij dat het bij uw hond wel werkt, je wilt tenslotte niet dat je beestje gek wordt van de vlooien en zich stukbijt van de jeuk....

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: frontline anti-vlooien druppels

Ongelezen bericht door Wubo »

Heb bijna 12 jaar ervaring met verschillende soorten vlooienmiddelen.
ben meer gek van ander merk dat ik niet zal noemen, waar erg moeilijk aan te komen is.

Dus mijn 3 katten onder de vlooien, Frontline proberen, de 3 pipetten, heb het jaren lang elke dag verkocht, en ja, ik weet hoe het opgebracht moet worden en hoe het werkt en wat er voor werkzame bestanddelen inzitten kortom, tha whole shabang.

troep werkt niet!

Er zitten vlooien zo groot dat ze een eigen postcode hebben.
like freaking catnip for clones.

heb met erg veel moeite mijn oude middel weer op de kop weten te tikken, heeeeerlijk!

ikwilalleenmaarzwemmen
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2008 10:50

Re: frontline anti-vlooien druppels

Ongelezen bericht door ikwilalleenmaarzwemmen »

Ik gebruik al jaren Frontline (pipetten) bij mijn kat en het werkt 100%. Mijn kat is veel buiten en er zitten veel teken. Als hij een teek in z'n huid heeft dan gaat die binnen een paar dagen dood. Ik vind dat heel prettig want zo 'stofzuigt' mijn kat de tuin leeg van teken en springen ze niet op mijn dochtertje. Voorheen woonde ik in de binnenstad en mijn buren gebruikte nooit enig vlooienmiddel dus hun beesten zaten onder de vlooien. Dan sprong er wel eens een vlo over op mijn kat maar ik heb dankzij Frontline nog nooit een plaag gehad. Van resistentie heb ik dus nog nooit iets gemerkt.
Als ik Google op dit onderwerp, krijg ik wel de indruk dat andere fabrikanten/leveranciers anti-frontline-propaganda zitten te verspreiden. Geen enkel ondersteunend bewijs maar ondertussen hebben ze wel in een financieel belang in de verkoop van een ander middel (bv die wilhelminakliniek).
Persoonlijk kan het mij niet schelen welk middel ik gebruik maar ik heb er gewoon een hekel aan wanneer consumenten producten proberen te bespreken en dat er dan commerciele anti-propaganda tussen wordt gezet.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: frontline anti-vlooien druppels

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Frontline werkt perfect, zowel de druppels als de spray. De spray mag overigens ook op kittens worden gebruikt en dat Frontline in bepaalde gedeelten van het land niet zou werken is kul. En "doodgewoon" zal wel de Frontline van de Lidl hebben :lol: :lol: want de duurste Frontline voor honden van 40-60 kg kost bij ons € 27,95 per doosje van 3 let wel 3 "doodgewoon" want doosjes van 4 bestaan NIET
Dan betaal je weer 30 euro voor 4 pipetjes
wel doosjes van 6.

Robert Ramaker
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2008 13:17

Re: frontline anti-vlooien druppels

Ongelezen bericht door Robert Ramaker »

Tja, ik zal ook wel bij zo'n antivlooienmiddelfabriek werken dan.

Mijn jonge poesjes hadden vlooien. 1 keer sprayen met Frontline spray en alle vlooien kwamen met tranen in hun ogen van de poes afspringen en waren ze in een dag helemaal vlovrij.

en toen ze 4 maand later weer vlooien hadden heb ik ze met hetzelfde spul behandeld en ditmaal zonder enig effect.
Twee of drie weken later de behandeling herhaald, extra goed ingewreven omdat het moeilijk is om de huid te raken en nog steeds geen effect.
Gister 2 pipetjes gekocht van het merk bolfo gold, dat vergelijkbaar is met advantage en vandaag zat er al geen vlo meer op de poes.

Het verhaal dat frontline water verkoopt als vlooienmiddel lijkt me een beetje erg sterk, maar ik kan me voorstellen dat bepaalde vlooien of bepaalde huisdieren beter op het middel reageren dan andere. Bij mij werkte het middel bij dezelfde twee katten de eerste keer wel en de tweede keer niet.
Het lijkt me dan aannemelijk dat het aan de vlooien ligt en niet aan het huisdier. De eerste vlooien waren afkomstig uit Onstwedde, de tweede uit Groningen.

Ik denk dat het verstandig is dat mensen zelf kiezen wat ze willen gebruiken. Als Frontline niet blijkt te werken zou ik aanraden om iets anders te proberen en je huisdier niet bloot te stellen aan steeds grotere doses van hetzelfde middel.

Mocht iemand de moeite willen doen om wetenschappelijk onderzoek te doen: Dan pas weten we het zeker. Tot die tijd ga ik af op wat ik hoor en zie en vermoed aan de hand van mijn eigen ervaringen.

akapinga
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2008 10:22

Re: frontline anti-vlooien druppels

Ongelezen bericht door akapinga »

Ik heb jarenlang frontline gebruikt maar het laatste werkt het niet meer.
ben toen naar de dierenwinkel gegaan en die vertelde mij dat dan waarschijnlijk me hele huis onder vlooien zat alsof ik een viespeuk ben.
Vervolgens na drie pakjes frontline te hebben gebruikt heb ik contact opgenomen met mijn fokker waar mijn kat vandaan komt en hun vertelden mij dat frontline niet meer werkt.Ik ben toen naar de direnarts geweest en heb daar hetzelfde te horen gekregen.
Heb nu een ander middel tegen vlooien van de dierenarts en dat werkt.
Ben toen naar de dierenwinkel gegaan en daar me verhaal gedaan. De eigenaar van de dierenwinkel reageerde geirriteerd en nee krijg zeker niet me geld terug. schandailg vindt ik dit een produkt wat niet werkt dan heb je toch recht op je geld terug? [/b]

benvandupelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2009 01:32

Re: frontline anti-vlooien druppels

Ongelezen bericht door benvandupelen »

niemand leest dit topic vast nog,
oh nee, dat is niet waar, ik las het net :)

Hoe dan ook, ik moest gewoon een beetje lachen, vooral om grootvader eigenlijk. Het KAN natuurlijk best zijn dat diegene die dit topic begon inderdaad loopt te liegen. Maar het KAN ook dat dat niet zo is, nietwaar? De wereld is inderdaad vol kwade krachten, maar zeker niet alles en iedereen zit vol slechte motieven of liegt. Het is maar hoe je grootgebracht bent wellicht?

Oftewel, ik start met de topic-beginner te geloven. En ik verzet met tegen mensen die meteen daar emotioneel tegen aan beginnen te trappen, zonder de mogelijkheid open te houden dat het waar KAN zijn (je hoeft het niet meteen voor waar aan te nemen). Dat is terugschieten (naar misschien alleen een verbeelde vijand) met dezelfde wapens (als die eventueel verbeelde vijand). Dat is wel erg bruut een 'pre-emptive strike' uitvoeren, want je trapt zeer waarschijnlijk (in mijn ogen) in dit geval naar een onschuldige. Ik zou mn energie tegen het kwade daar kanaliseren waar het wel nodig is, grootvader!

Goed, ik zal het ook even een beetje onderbouwen: Het belangrijkste is dat de tegenstelling die geschetst wordt, "het werkt wel" versus "het werkt niet", wellicht geen tegenstelling is: het kan allebei. Bij sommige mensen in sommige omgevingen zal het niet meer werken, dat lijkt me waarschijnlijk na het lezen van deze topic.
Dat is ook precies wat alle het-werkt-niet-mensen schrijven: Eerst werkte het wel, nu niet meer. Dat sommige het-werkt-wel-mensen dat ter discussie stellen vooral omdat het bij JEZELF (nog) wel werkt is, zacht gezegd, een slechte argumentatie.
Akkoord niet iedereen brengt het zo en geeft gewoon zijn eigen ervaring, hulde daarvoor. Het is toch geen debat ofzo? Want dat is wat we kunnen doen: onze ervaring afgeven, een ander moet maar uitmaken of het kan kloppen, dat blijft zo hier op internet en ook in het echte leven.

En mijn ervaring als kattenoppas in de stad Utrecht was met een huis waar in 3 dagen een totale vlooienovername van het huis had plaatsgevonden dat Frontline inderdaad daar niet meer werkte. Net zo min als op een ander adres, waar Frontline ook niet werkte. En dat is een nare ontdekking, want je wilt zo'n beest ook niet een overdosis van iets geven en mixen van stoffen (dus een ander merk) is ook wat spannend. Voor mijzelf ook naar, want een 'vlooienadres' moet aan het eind van de dag met een speciale set kleren die ik daarvoor apart houd (anders heb ik overal vlooien), bovendien wordt je soms zelf ook fanatiek besprongen en gebeten. Veel kammen iig en vlooien verzuipen, zodat de kat een beetje minder druk heeft.
Als een huis 100% onder de vlooien zit, heb ik gemerkt dat stofzuigen en spuitbussen anti-vlo voor het huis (let wel, niet voor de kat) niet meer echt werken. Heeft dat met hygiëne te maken? Wel als je het hebt over stofzuigen, voor de rest, nee, lijkt me niet. En die mensen waren erg netjes. Ik heb nu 3 klanten (van de 300) gehad met vlooien, ik mag hopen dat ik met enige ervaring spreek over katten en vlooien.

Ik heb wat info opgescharreld, die naast de handige tips over knoflook (moet ik zeker eens proberen) misschien handig is:

"In het geval van een vlooienplaag zijn er ook andere methodes die kunnen helpen. Zo is de luchtvochtigheid en temperatuur van de omgeving van groot belang voor vlooien. Eitjes hebben een luchtvochtigheid van 75% nodig om uit te komen, en larven hebben een luchtvochtigheid van 50% nodig om te overleven. Hierdoor kan het gebruik van ontvochtigers heel effectief werken tegen vlooien. Ook vertragen temperaturen onder de 21 graden Celcisus de levenscyclus van een vlo, en is bekend dat het gebruik van een stofzuiger ongeveer 96% van alle volwassen vlooien doodt.
Het beste middel tegen een vlooienplaag is daarom een combinatie van gecontroleerde luchtvochtigheid en temperatuur, samen met het gebruik van een stofzuiger. Eén van deze factoren kan ook al een hoop schelen, maar is geen garantie dat het de plaag compleet uitroeit. Verder is het gebruik van insecticides natuurlijk ook een goede tip, als bovenstaande methodes niet voldoende werken of niet ingezet kunnen worden." (http://artikelen.foobie.nl/dieren/vlooien/)

Misschien moeten sommige mensen toch accepteren dat er sommige vlooienpopulaties zijn die resistent zijn tegen Frontline. EVENTUEEL, he. Dat ZOU toch kunnen bij ons :) Misschien is grootvader toch echt wel door FL betaalt, ook al beweert hij van niet (hij kijkt wel goed uit, natuurlijk, dan werkt het niet)? Oei oei, wie kunnen we nog vertrouwen? Wordt u ook al een beetje paranoïde? :)

PS Dierenkliniek Whilhelminapark is de beste dierenartsenpraktijk die ik ken. He, ook iemand uit Utrecht, zelfde probleem, hmmmm, ik voel iets resistent worden! ;)
PS2 Als ik paranoia genoeg ben, zou je kunnen zeggen dat de dierenklinieken de vlooien resistent hebben gemaakt en de eitjes op de huisdieren planten.....om dan vervolgens alle FL gratis weg te geven...oh nee...he? Nee, nee, het zit vast zo, de CIA probeert via vlooien....

wordt vervolgd...

Gesloten