LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gamma G1 verf

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
evdbeek99

Gamma G1 verf

Ongelezen bericht door evdbeek99 » 16 aug 2010 21:58

Afgelopen najaar van 2009 heb ik mijn overkapping geschilderd. Een beetje tegen de gewoonte in heb ik geschilderd met Gamma G1 verf, meestal gebruik ik Sikkens maar om het grootte prijs verschil wilde ik het wel proberen.

Deze verf wordt verkocht als gelijkwaardig aan de groote merken zoals Wijzonol en Sikkens. Nu een klein jaar verder begint deze verf te bladderen en ziet de verlaag er niet meer goed uit.

Wat is jullie ervaring met deze Gamma G1 verf, ik had me wel ingesteld dat het wat minder was dan Wijzonol of Sikkens maar als ze 7 jaar duurzaamheid op de pot zetten verwacht ik niet dat ik een jaar later weer kan schilderen. Dit heeft overigens niets te maken met het hout, ik had juist alle planken en balken vervangen die niet meer goed waren. Het houtwerk was dus weer prima op orde.

rvankoningsveld

Re: Gamma G1 verf

Ongelezen bericht door rvankoningsveld » 13 nov 2010 14:43

In mei 2010 heb ik de nieuwe zogenaamde "proffesionele" gamma G1 verf gekocht. De verf was bedoeld om de trap mee te schilderen. Volgens Gamma was het een zeer goede verf. Wij hebben de helft van de trap ermee geschilderd. Na 3 maanden is de verf heel erg van kleur verschoten van echt wit (zoals gekocht) naar gelig creme. Ik ben terug geweest naar Gamma, met het verfblik. Zelf op het blik kan je zien hoe erg de vergeling is. Gamma heeft de klacht in behandeling genomen. De conclusie van Gamma (leverancier) was dat de verf in donkere ruimnte vergeeld. doelend door op de trap. helaas voor Gamma is het een open trap met een lichte vide en veel ramen.
Het is een zeer slechte verf en niet vergelijkbaar met Wijzanol of Sikkens. De trap moetn wij nu opnieuw schilderen.

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch » 13 nov 2010 14:54

De Gamma-verf komt gewoon bij Akzo vandaan, waar ook Sikkens en Flexa (onder andere) vandaan komen en mogelijk is er sprake van een slechte batch.

Leverancier moet dit gewoon oplossen, maar omdat de verf zoals gezegd dezelfde is als Sikkens en Flexa zal dit probleem zich ook voorgedaan hebben bij de duurdere merken. Het heeft dus niets te maken met het feit dat de Gamma-verf goedkoper is.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 13 nov 2010 15:35

Ik ben wel tevreden over de G1, zowel Creme als Zaans groen dus 2 potten en ze zitten sinds voorjaar 2009 nog perfect op de gevel buiten, ik zie geen kleurverschil, ook niet na verwijderen lamp die defect was en nu een kleinere maar de kleurkeuze kan ook invloed hebben.

Een rode is gevoeliger voor verkleuren dus welke kleuren koos je?
Mijn auto is daarom Rood Metallic en niet gratis Standaard Rood!

evie01

Ongelezen bericht door evie01 » 16 nov 2010 13:55

Vergeling treed alleen binnen op! Buiten zal je er nagenoeg geen last van hebben! Donkere kleuren kunnen wat valer worden door UV straling.

Omdat de verf een veel lagere prijs heeft, zullen er ook andere (lees goedkopere) grondstoffen zijn gebruikt zoals bindmiddel. Iedere Alkyd verf verkleurd! Vooral in donkere ruimtes. (bij acryl verven is er ook sprake van vergeling, maar dan in mindere mate) Dat je trap is vergeeld kan ook te maken hebben met de houtsoort van de trap, in bv eiken kun je te maken hebben met de looistoffen die omhoog komen. je zou kunnen overwegen om voor je trap Wijzonol LBH silicon alkyd of Sigma s2U te gebruiken deze zijn beide zeer krasvast

Bladderen heeft te maken met hechting, je verteld dat je nieuwe planken gebruikt hebt. Zijn die ook in de grondverf gezet? Verstandig is om bij nieuw hout een vocht regulerend systeem te gebruiken, dan heb je al veel minder kans op bladders. bv Sigma schakelverf, sikkens rubbol EPS of Wijzonol Systeemverf.

Je kunt beter naar een Verfspeciaalzaak gaan, dan weet je in de meeste gevallen zeker dat je met het juiste product aan het werk gaat!

Boris_Delft

Ongelezen bericht door Boris_Delft » 17 feb 2012 23:16

inderdaad erg slechte verf, ik heb deze ook eind 2009 aangeschaft met een sticker erop dat je het wel in dunne lagen moet opbrengen.
Vorig jaar geverf, erg dun en goed laten drogen, wat erg lang duurde. Bij het schuren (na een week gedroogd te hebben) merkte ik al dat de hechting erg slecht was, maargoed nog een dunne laag erop en weer met de voordeur open geslapen terwijl het 25+ graden was en ik om 9 uur 's ochtends al was begonnen.
Goed inmiddels een jaar verder en de verf heeft, waar ik al bang voor was, erg slecht gehecht en komt op redelijk wat plekken gewoon los.
Ik vandaag terug naar de GAMMA. Natuurlijk hadden ze er nooit problemen mee en ze toonden geen enkele aanstalten om mij enigzins te compenseren voor de verspilde moeite en kosten. Ik al lang blij dat ik van die verf af was, heb de pot daar gelaten en ben zonder vergoeding in welke vorm dan ook weer weg gegaan.
Het moet wel zo zijn dat ze inmiddels de formule hebben aangepast, maar die bij de introductie was slecht en als ze een goed bedrijf zouden zijn dan hadden ze die verf terug geroepen en de gedupeerden gecompenseerd. Kortom slecht product, slechte service! :oops:

Gesloten