LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen geld retour bij gpsvolger.nl

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
jomerkelbach
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2020 15:04

Geen geld retour bij gpsvolger.nl

Ongelezen bericht door jomerkelbach »

Op 10 juni heb ik een gps volger voor mijn hondje besteld. Kosten €39,95. Dit is een product waarbij je geen simkaart nodig hebt en dus geen abonnement. Leek me ideaal om mijn jonge hondje altijd te traceren voor het geval hij toch eens weg zou lopen of verdwalen.
Het product op de site van www.gpsvolger.nl suggereerde dat dit met een app te volgens is.
Ik heb moeten wachten tot 29 juli op het product!
Bij de eerste testen bleek het product helemaal niet te voldoen. Het was onmogelijk om mijn hond te traceren en als hij iets verder dan 50 meter van me vandaan was begon de gps volger te piepen. Het signaal was weg en ik kon hem dus op de app zeker niet meer volgen.
Omdat ik dus ontevreden was heb ik gevraagd hoe ik hem kon retourneren. Dat was niet mogelijk omdat ik hem al geactiveerd had?
Hoe moest ik dit product testen zonder activeren? Ik heb aangegeven dat ik absoluut niet tevreden was en mijn geld terug wilde. Dan moest ik hem maar opsturen. Dit direct met track en trace gedaan waarbij duidelijk werd dat het product op 4 augustus bij hen ontvangen is.
Inmiddels ben ik 25 mails verder en wordt nog steeds aan het lijntje gehouden dat ze zo spoedig mogelijk het geld overmaken.
Als ik een week geleden vertel dat ik dit doorgeef aan het TV programma Radar en Kassa krijg ik bericht dat ik nog even geduld moet hebben. Ze maken het nog voor het weekend over. Dat gebeurt dus ook niet, waarna ik ook nog doorgeef dat ik aangifte ga doen.
Helaas heeft dat ook niet het gewenste effect.
Mijn vraag is of er misschien meer gedupeerden zijn van www.gpsvolger.nl?

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen geld retour bij gpsvolger.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »


NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen geld retour bij gpsvolger.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heeft u enig idee waar u gekocht heeft? Op de site staat een adres, maar dat lijkt in de verste verte niet op het adres wat de KVK aangeeft. Dat zou een bedrijf zijn in webhosting en gevestigd op een woonhuis. De algemene voorwaarden kloppen van geen kanten en mist relevante en verplichte onderdelen.
Verder staat er een hoop onzin op de site. Dat zij dit o.a. zelf ontwikkeld zouden hebben. Helaas, het komt gewoon van Ali af en is voor een schijntje daar te bestellen. Vandaar ook de lange levertijd.

Ook u bent in het trucje van een dropshipper getrapt. Topic nummer honderd en zoveel al dit jaar. En ja, ook gpstracker is al eens voorbij gekomen, u bent dus niet de enige. Het enige dat u kunt doen is achterhalen wat het juiste adres is en daar een incassobureau heensturen. Of zien als leergeld. Nooit zomaar ergens gaan kopen zonder eerst te kijken.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Geen geld retour bij gpsvolger.nl

Ongelezen bericht door hebra98 »

GPS volger was toch al eens in de uitzending van Radar?

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/a ... svolgernl/

De informatie bij dit bericht klopt niet.
22 september was een dinsdag.. Dat moet 21 september zijn.

En dat "item'' van de uitzending is niet terug te "zoeken"

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geen geld retour bij gpsvolger.nl

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jomerkelbach schreef:
29 okt 2020 10:13
Inmiddels ben ik 25 mails verder en wordt nog steeds aan het lijntje gehouden dat ze zo spoedig mogelijk het geld overmaken.
Als ik een week geleden vertel dat ik dit doorgeef aan het TV programma Radar en Kassa krijg ik bericht dat ik nog even geduld moet hebben. Ze maken het nog voor het weekend over.
Is ook een loos dreigement, geen idee waarom mensen denken dat dreigen met Radar of Kassa enig effect heeft.
jomerkelbach schreef:
29 okt 2020 10:13
Dat gebeurt dus ook niet, waarna ik ook nog doorgeef dat ik aangifte ga doen.
Helaas heeft dat ook niet het gewenste effect.
Aangifte is ook zinloos er is geen misdaad gepleegd u heeft een civiel probleem over € 39,95. U kunt natuurlijk gaan procederen, maar of dat raadzaam is over z'n laag bedrag vraag ik me af.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geen geld retour bij gpsvolger.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

hebra98 schreef:
29 okt 2020 11:27
GPS volger was toch al eens in de uitzending van Radar?

(...)

En dat "item'' van de uitzending is niet terug te "zoeken"
Dus toch! Mij kwam het ook al zo bekend voor, maar op het forum kon ik snel zoekend op gps of hondje geen topic vinden.

Dickt
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 feb 2007 12:57

Re: Geen geld retour bij gpsvolger.nl

Ongelezen bericht door Dickt »

Mijn overleden vader heeft begin 2020 bij GPS Volger een bestelling gedaan, hij heeft daar diverse keren per mail en telefonisch contact over gehad, maar er werd niets geleverd. Na zijn overlijden in augustus van dit jaar heb ik dat contact overgenomen, de medewerker van GPS Volger reageert snel en komt steeds met nieuwe beloftes en toezeggingen, steeds weer met een termijn van 2 weken. Ook al diverse keren de toezegging gehad dat het bedrag van € 39,95 terug betaald zal worden. Steeds maar nieuwe beloftes (je krijgt Track en Trace codes toegestuurd die niet werken), maar er wordt niets geleverd en het geld krijg je niet terug. Ik zie dat Tros Radar er in september een uitzending aan gewijd heeft en dat de eigenaar bezig is met het regelen / terugbetalen. Als ik de reacties op de diverse sites lees, dan is dat nog niet gelukt..... Er komen ook nog steeds nieuwe meldingen bij. Hoe triest is het als je op deze manier je geld moet verdienen. Ik ga in ieder geval aangifte doen bij de politie, wellicht kan Tros Radar de eigenaar ook nog eens bezoeken? Het is ook niet helder wie 'de medewerker' is.....

MatthijsBergsma
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2020 09:54

Re: Geen geld retour bij gpsvolger.nl

Ongelezen bericht door MatthijsBergsma »

Op 27 april heb ik ook een GPS volger besteld. Uiteraard kwam deze niet en heb ik diverse keren contact gehad met het bedrijf. Alle mails werden keurig, vaak binnen een uur, beantwoord. Allerlei zaken kwamen naar voren; door Corona problemen bij de fabrikant, zending vast gehouden bij de douane, geld wordt binnen wettelijke 14 dagen terug gestort, Echter dit geld kwam niet terug, want oor de grote hoeveelheid annuleringen hadden ze vertraging met het tergstorten.

Na de aandacht in het tv programma werd beloofd dat het opgelost zou worden. Gpsvolger maakte een nieuwe (!) order aan. En exact hetzelfde proces herhaald zich. Het lijkt er sterk op dat de mail automatisch verstuurd worden, danwel geknipt plakt. want het is een kopie van de eerste order.
Uiteraard ook aangifte gedaan.

Kan radar hier opnieuw aandacht aan besteden?

a9transport
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2020 16:48

Re: Geen geld retour bij gpsvolger.nl

Ongelezen bericht door a9transport »

Inmiddels heb ik ook begrepen dat er iets niet in de haak is bij GPS volger. Heb er 2 besteld en nooit 1 ontvangen. Wel snelle reacties via de mail. Laatste reactie is dat de winkel gestopt is en er actie wordt ondernomen om de gedupeerden tegemoet te komen.

Lijkt mij raadzaam met z'n allen een civiele zaak aan te spannen, samen staan we sterk.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen geld retour bij gpsvolger.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

a9transport schreef:
18 dec 2020 16:53
Lijkt mij raadzaam met z'n allen een civiele zaak aan te spannen, samen staan we sterk.
Daar heb je geen anderen voor nodig, dat kan je prima zelf. In dit soort civiele zaken is het gewoon "ieder voor zich".

Maar of het nou zo verstandig is om te gaan procederen... je moet veel kosten maken en je hebt een behoorlijk restitutierisico. Ik zou het wel weten: get over it.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen geld retour bij gpsvolger.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

MatthijsBergsma schreef:
14 dec 2020 10:32
Kan radar hier opnieuw aandacht aan besteden?
Heeft u enig idee hoe vaak er in allerlei media al gewaarschuwd is voor dropshippers? Hoe vaak moet er, volgens u, gewaarschuwd worden? Nu luistert er al niemand naar de goedbedoelde adviezen, waarom zou dat wel zo zijn als het weer eens behandeld wordt?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geen geld retour bij gpsvolger.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er zijn anders nog steeds genoeg mensen die denken aan een schip met drop als ze het woord "dropshipper" lezen.

En daar zit natuurlijk ook de pijn. De meeste mensen verwachten dat ze gewoon geleverd krijgen waarvoor ze betaald hebben. Hoe de vork verder in de steel zit boeit ze niet.

Totdat ze zélf schade ondervinden door dropshipping. Meer dan genoeg mensen hebben zich nog niet aan deze steen gestoten. Het "feestje" gaat daarom gewoon door.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Geen geld retour bij gpsvolger.nl

Ongelezen bericht door thecure »

jomerkelbach schreef:
29 okt 2020 10:13
Dit is een product waarbij je geen simkaart nodig hebt en dus geen abonnement.
snap niet dat mensen denken dat dit werkt.
hoe denk je dat het apparaat de locatie data van de gps-ontvanger naar je mobiel kan sturen zonder simkaart, en dus zonder gprs/3g/4g.

Pijotter
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2021 20:10

Re: Geen geld retour bij gpsvolger.nl

Ongelezen bericht door Pijotter »

Zelfde verhaal, tientallen mails en uiteindelijk 2 stuks ontvangen. De bijbehorende app werkte niet en heb ze beide teruggestuurd.
Vervolgens aan het lijntje gehouden maar nog steeds geen geld terug. 59.95
Ben nu bijna een jaar verder.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Geen geld retour bij gpsvolger.nl

Ongelezen bericht door taxikemperman »

jomerkelbach schreef:
29 okt 2020 10:13
Op 10 juni heb ik een gps volger voor mijn hondje besteld. Kosten €39,95. Dit is een product waarbij je geen simkaart nodig hebt en dus geen abonnement.
Misschien een gekke vraag, maar geen abonnement en geen simkaart??
Hoe wil die GPS ontvanger dan contact opnemen met uw telefoon? Dat kan dan alleen via Bluetooth en dat is maar een reikwijdte van een paar meter.

Mijn katten hebben een GPS halsband met ingebouwde simkaart en daar betaal ik dus ook abonnement voor.
Ik kan ze wereldwijd volgen.
Goedkoop is duurkoop

Gesloten