Geld terugkrijgen wordt steeds uitgesteld door leverancier van matras

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Noeske69
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2021 13:31

Geld terugkrijgen wordt steeds uitgesteld door leverancier van matras

Ongelezen bericht door Noeske69 »

WAT ZOUDEN JULLIE DOEN? HELP!
In februari hebben wij online matrassen besteld bij een webwinkel. Toen kwam de corona crisis en kregen we van het bedrijf te horen dat er ietsje vertraging zou zijn met de matrassen. In mei zei hij dat hij problemen had met zijn leverancier en dat hij een nieuwe had gevonden in Duitsland. Daardoor zou er nog meer vertraging zijn omdat alles opnieuw opgestart moest worden, maar eind juli begin augustus zouden de matrassen geleverd worden. Aangezien we niets meer hoorden, laatste bericht van hem was 30 juni, heb ik hem zelf eind juli maar een mail gestuurd met de vraag of er al bekend was wanneer de matrassen geleverd zouden worden. Op 19 augustus, dus 3 weken later, reageerde hij daar pas op met de mededeling dat hij het geld terug zou gaan halen bij zijn leverancier en dat we het aanbetaalde bedrag binnen 2 weken op onze rekening zouden hebben. Het is ondertussen 17 september en we hebben nog geen cent teruggekregen. Nu had ik hem gezegd dat ik het wachten zat was en dat ik het geld uiterlijk 15 september op mijn rekening wilde hebben. Krijg ik een mailtje vandaag dat hij het van zijn Duitse privérekening zou overmaken, maar dat het niet op tijd gelukt is en of we hem tot maandag uitstel willen geven. Of we geven hem nog een maand extra tijd en dan betaald hij 150 euro extra. Nu weten we niet of het verstandig is om er een deurwaarder of advocaat op af te sturen of om hem nog tot maandag te geven. Wat is wijsheid???

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld terugkrijgen wordt steeds uitgesteld door leverancier van matras

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, het is simpelweg gokken. Je kunt kosten maken, maar je weet niet of je die terug zult krijgen. Je kunt wachten, maar je weet niet of er betaald gaat worden.

Ik zou aansturen op een deelbetaling: betaal nu wat je kunt missen en volgende week de rest.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geld terugkrijgen wordt steeds uitgesteld door leverancier van matras

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@mariska

Gaat u nu overal reclame maken voor uw Anna matras?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geld terugkrijgen wordt steeds uitgesteld door leverancier van matras

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Lachen niet. Maar de mijne nodigt mij uit om langer te blijven liggen.

Silvester Kuijsters
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2022 17:39

Re: Geld terugkrijgen wordt steeds uitgesteld door leverancier van matras

Ongelezen bericht door Silvester Kuijsters »

Geld terug krijgen wordt altijd uitgesteld door matrasleverancier. U moet de reden weten en uw geld terugkrijgen. Er zijn drie veelvoorkomende redenen om geen geld terug te krijgen: 1) Het bedrijf is al failliet gegaan; 2) Het bedrijf heeft niet genoeg geld om terugbetalingen te doen; 3) Verstrijken van de tijdslimiet. U moet contact opnemen met het bedrijf, de situatie uitleggen en uw rechten opeisen.

Gesloten