LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ha-ra schoonmaakmiddelen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Zwaan

Ha-ra schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door Zwaan »

Hallo,
Ik ben uitgenodigd op een Ha-ra "party", nu is mijn vraag.
Is het goed spul.
Als je de prijzen ziet is het schrikken, maar als het echt zo goed is dan is het misschien de moeite waard.
Wie weet er meer van en kan mij er meer over vertellen.
Gr Greta

piet paaltjens
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2006 01:14

Re: Ha-ra schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door piet paaltjens »

Niet aan beginnen!!!
Dit zijn MLM (Multi level management) bedrijven die alleen interesse hebben in je geld en de werking over het algemeen niet beter is dan welk willekeurig produkt dan ook. Lees er de verhalen over pyramidespelen en MLM er maar eens op na in dit forum.
(sla wel het nodige geouwe**** over m.b.t. bepaalde smeersels en pseudo-wetenschappelijke bewijzen waarmee bepaalde figuren elkaar om de oren slaan, scheelt een hoop tijd) :P :P
Succes en wijsheid toegewenst.

piet paaltjens
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2006 01:14

Re: Ha-ra schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door piet paaltjens »

Zwaan,
Ik wilde nog even wat toevoegen.
Ik ben eigenlijk stomverbaasd dat je van tevoren al prijzen van de schoonmaakmiddelen hebt gezien.
Ik weet niet of je scheikundig onderlegd bent, maar anders moet je eens naar de soorten en concentraties van de werkzame stoffen kijken.
(kijk maar eens bij je huidige schoonmaakmiddelen, daar vind je genoeg voorbeelden).
Om dan zo iemand op de proef te stellen, kun je hem/haar het hier knap lastig mee maken, door te vragen wat er precies inzit, Begint de verkoper erom heen te draaien of alles op het milieuvriendelijke te gooien, laat het dan maar gerust staan.
Neem van mij aan: er zijn geen milieuvriendelijke schoonmaakmiddelen, alleen middelen die het milieu minder belasten.
Groetjes,

Zwaan

Re: Ha-ra schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door Zwaan »

Tja ik heb toch het gevoel hier nog niks aan te hebben.
Alles is toch piramide.
Iedereen bedrijf heeft toch interesse in mijn geld.
Maar zijn er mensen die er ervaring mee hebben?
Tot nu toe hoor ik alleen maar positieve reacties om mij heen en op het internet hetzelfde.
Ik heb: bv ook al eens op "poppeliers" gezocht na een vervelende ervaring in die winkel, daar was genoeg over te vinden.
Zodat wij daarom geen bankstel hebben gekocht en al was het de laatste banken-zaak op aarde, dan nog niet.
Maar graag info over HA-RA!!!!
Groet Greta

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Ha-ra schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Ik vraag me af wat je tegenhoudt om de produkten te testen...

Ooit toen ik nog klein was - een jaar of 24 - hadden mijn ouders deze produkten ook en zij waren er erg tevreden over...

Nogmaals wat houdt je tegen..... HA-RA heeft - omdat het een DIRECTE VERKOOP organisatie is zich aangesloten bij de vereniging direkteverkoop (www.direkteverkoop.nl)...

Als ik me niet vergis heb je een 30-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie... En ja het internet is een mooi medium om info te zoeken...

piet paaltjens
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2006 01:14

Re: Ha-ra schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door piet paaltjens »

@Greta: Hoeveel procent van internet bestaat uit onzin?
Een procentje of 90!!!!
Google brengt zo al 10 pagina's als je HA-Ra als zoekterm ingeeft
Ik heb zitten kijken, maar het zijn over het algemeen links en schoonmaakpagina's die weer doorlinken naar demonstratrices of naar HA_RA en weer naar de demonstratrices van dit spul. :? :?
Die zullen hun produkten inderdaad niet afkraken!
Heb ook een zitten kijken op de site van HA-RA. Als jij zoveel geld uit wilt geven aan schoonmaakmiddelen: leef je uit en doe je best. Voor die centen koop je Blokker leeg!
Schoonmaakmiddelen zijn gebaseerd op citroenzuur (wat ik al vermoedde).
Hoeveel wil je hebben? 1 m3?
Ook de nodige ervaringen met citroenzuur: het maakt wel schoon, maar het is absoluut niet spectaculair.
Om resultaat te halen, moet je concentraties gaan toepassen die in de procesindustrie thuishoren en niet dit soort fluitjeswater.

E-nergetix zelf is zelf bij dit soort handel betrokken. Forumpagina's Win ltd. heeft hij/zij genoeg geschreven (ik hou het netjes)
Geloof hem/haar ook niet teveel.

Kan nergens iets vinden over 30dagen niet goed geld teruggarantie.
Alleen garanties van 5 jaar op bijvoorbeeld swifferstokken.
Niet goed = Geld weg.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ha-ra schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 07 Jan 2007 15:13 door E-nergetix Quote...


--------------------------------------------------------------------------------

Ik vraag me af wat je tegenhoudt om de produkten te testen...

Ooit toen ik nog klein was - een jaar of 24 - hadden mijn ouders deze produkten ook en zij waren er erg tevreden over...

Nogmaals wat houdt je tegen..... HA-RA heeft - omdat het een DIRECTE VERKOOP organisatie is zich aangesloten bij de vereniging direkteverkoop (www.direkteverkoop.nl)...

Als ik me niet vergis heb je een 30-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie... En ja het internet is een mooi medium om info te zoeken


===================================================

De reactie van E-nergetix is niet bepaald vrij . Hij/Zij is heel bekend in het MLM-topic en het Piramide-topic. Daar kan je veel van zijn voor gekookte meningen vinden over mlm in het algemeen.

Jor

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Ha-ra schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door S. »

Hallo,

Even gezocht en bekeken, en vrij eenvoudig een prijslijst gevonden:
http://members.lycos.nl/lexel/prijslijst.html

De producten zijn bijna identiek aan Leifheit Hausrein, met als verschil dat HaRa nogal errug duur is.
Zelfde vezeldoeken en de wissers komen ook behoorlijk overeen.
Leifheit werkt prima, alleen stukken goedkoper en te koop bij o.a Blokker.
Dus; het zal prima schoonmaken, maar ik vind de prijzen veel te hoog bij HaRa.

Groeten.

Rebella
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 dec 2006 12:35

Re: Ha-ra schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door Rebella »

Heb je de producten eigenlijk wel eens uitgeprobeerd?
Ik gebruik al jaren de blauwe fles met verzorgingsmiddel speciaal voor de ruiten. En hun eigen ruitentrekkertje met spons (vezelstructuur)
Werkelijk één druppel op de spons van de trekker, even ietwat nat maken en verdelen over de spons en soppen maar. Streeploos schoon!
Geen onzin maar eigen ervaring. Dit is mijn 3e fles in 15 jaar tijd.
Dus reken maar uit.

Toolboy

Re: Ha-ra schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik maak hier geen reklame :wink:
Doe al jaren de ramen met spiritus en kanhet nog drinken ook :wink:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Ha-ra schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door bot321 »

Heb nog nooit iets gebruikt.
Laat het gewoon door de glazenwasser doen.
De goede man wil niet eens koffie. :wink:

Geplaatst op 08 Jan 2007 23:16 door Toolboy

Ik maak hier geen reklame
Doe al jaren de ramen met spiritus en kanhet nog drinken ook
Drankorgel :lol:

Zwaan

Re: Ha-ra schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door Zwaan »

Nou daar heb ik iets aan als jullie elkaar onderling gaan xxxxxxxx
Ik wil gewoon advies van mensen met ervaring met Ha-ra.
En ja ik maak al jaren schoon, wie niet, de ramen met spiritus en ik drink het niet.
Maar spiritus op de vloer????
Dat lijkt mij nou zo heerlijk, dat na het dweilen, de vloer Echt schoon is.
Dat er geen voetafdrukken van schoenen meer instaan.
Misschien zijn er toch nog mensen die gewoon op de vraag van mij kunnen reageren!!
De ervaringen met HA-RA
Gr Greta

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Ha-ra schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 09 Jan 2007 17:05 door Zwaan

Nou daar heb ik iets aan als jullie elkaar onderling gaan xxxxxxxx
Ik wil gewoon advies van mensen met ervaring met Ha-ra.
En ja ik maak al jaren schoon, wie niet, de ramen met spiritus en ik drink het niet.
Maar spiritus op de vloer????
Dat lijkt mij nou zo heerlijk, dat na het dweilen, de vloer Echt schoon is.
Dat er geen voetafdrukken van schoenen meer instaan.
Misschien zijn er toch nog mensen die gewoon op de vraag van mij kunnen reageren!!
De ervaringen met HA-RA
Gr Greta
Dacht toch dat er inmiddels genoeg advies staat.
Of verwacht je nog iets van Ra-Ra :wink:

Zwaan

Re: Ha-ra schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door Zwaan »

Advies???
Jullie lezen de vraag volgens mij niet!!!
Alleen maar los commentaar, maar over het produkt dus niks.
Ik geef duidelijk aan dat ik hier niks aan heb en gewoon info wil over het produkt.
En zelfs dan wordt weer voor mij besloten dat ik daar maar genoeg aan moet hebben.
Als je het produkt niet kent, reageer dan niet!!

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Ha-ra schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door S. »

Zelfde vezeldoeken en de wissers komen ook behoorlijk overeen.
Leifheit werkt prima, alleen stukken goedkoper en te koop bij o.a Blokker.
Dus; het zal prima schoonmaken, maar ik vind de prijzen veel te hoog bij HaRa.

---------------------------------------------------------------------------------
Heb je de producten eigenlijk wel eens uitgeprobeerd?
Ik gebruik al jaren de blauwe fles met verzorgingsmiddel speciaal voor de ruiten. En hun eigen ruitentrekkertje met spons (vezelstructuur)
Werkelijk één druppel op de spons van de trekker, even ietwat nat maken en verdelen over de spons en soppen maar. Streeploos schoon!
Geen onzin maar eigen ervaring. Dit is mijn 3e fles in 15 jaar tijd.
Dus reken maar uit.
Lijkt me info genoeg.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Ha-ra schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door E-nergetix »

E-nergetix zelf is zelf bij dit soort handel betrokken. Forumpagina's Win ltd. heeft hij/zij genoeg geschreven (ik hou het netjes)
Geloof hem/haar ook niet teveel.

Het klopt inderdaad dat ik iets met MLM te maken heb...

Is dat dan nu een reden om mijn advies niet serieus te hoeven nemen...??

Mijn ouders gebruiken het al jaren en zijn uitermate tevreden hierover. Ik deel die info niets meer of minder.. En toen was ik 14 dat is 20 jaar geleden toen wisten velen nog niet wat MLM was en ik was toen erg druk bezig met school!! DUH!!

BTW. HA-RA is geen MLM maar directe verkoop... Zij betalen niet aan de consulentes/demonstratrices over meerdere lagen uit...

BTW2.. Als je het goed gelezen hebt bij WINltd weet je dat ik die firma en hun methodes niet hoog in het vaandel heb staan. En dat voor een MLM'er !! Niet alles wat zijn produkten/diensten via MLM "verkoopt" is een goed MLM bedrijf net als in de "normale" wereld :shock:

WIN is een firma die van mij liever gister dan vandaag verboden mag worden in Europa voor hun praktijken!!!

meat loaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2007 15:42

Re: Ha-ra schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door meat loaf »

Graag wil ik even reageren op het Ha-Ra verhaal.
Ha-Ra is een schoonmaaksysteem dat al 35 jaar bestaat in Duitsland en al ruim 15 jaar in Nederland.
Ha-Ra wordt verkocht door consulente's op thuisdemonstraties, de vergoeding die de consulente's krijgen gaat in procenten van de inkoop dus heeft niets met wat voor piramide dan ook te maken.
Elke consulente werkt zelfstandig en doet daar naar ik aanneem zelf belastingaangifte van.

Dan over de producten.
Voor wie de producten niet kent is het moeilijk voor te stellen dat je met doekje en water en een druppetje uit de genoemde blauwe fles veel sneller en veel beter schoon kunt maken. Er zitten geen chemische bestanddelen in en het ruikt nauwelijks maar het gaat bij Ha-Ra niet om de vloeistof maar om de vezels die gebruikt worden. Sommige doekjes hebben miljoenen vezels die goed reinigen.
Duur, wat is duur. Als je gemiddeld 2 jaar met een fles doek en nog langer met de doekjes wat is dan duur. De aanschaf is duur maar voor de rest is het erg duurzaam. Je kunt Ha-Ra een beetje met Tupperware vergelijken, het zijn allebei unieke producten en weten jullie dat Leifheit het volgens mij heeft afgekeken van Ha-Ra!!!!!! Want leifheit kwam veel later op de markt en de doeken zijn veel dunner.
Voor de vraagsteller, waarom niet gewoon naar die avond toegaan en zelf beslissen of het wat voor je is. Er geldt geen koopverplichting en het is vaak heel gezellig en alleen dan kun je het product beoordelen want dan wordt er verteld over alle producten en kun je aan de consulente vragen stellen of zelf dingen uitproberen.
Nu hoor je de klok wel maar weet niet waar de klepel hangt

Liedjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2007 12:42

Re: Ha-ra schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door Liedjes »

Ik geef duidelijk aan dat ik hier niks aan heb en gewoon info wil over het produkt.
Hara producten worden via een thuisdemonstratie verkocht, omdat er uitleg bij nodig is (opletten dus, ipv 'party-en') Het middel -die blauwe fles- is niet het schoonmaakspul, maar de doeken doen het werk, en zeer goed. Zo goed dat er volop wordt nageaapt met flessen, doeken en verhalen. Hara heeft patenten, waardoor andere merken niet hetzelfde resultaat geeft. Bijv.: bij een vriendin nav zo'n party, met mijn doekje een vloertegel gepoetst. Zij kon nl. niet geloven dat het iets zou uitmaken. Met het haradoekje kwam er vuil af. Ze vond dat onuitstaanbaar en probeerde met haar leifheit (toevallig) de tegel ernaast: daar kwam niets af.... Toen 'durfde' ze wel artikelen aan te schaffen. Inmiddels is dat al > 5 jaar geleden en nog steeds zeer tevreden. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Wat betreft het milieu: Het verbruik van 'de fles' dat is 2 druppels(!!!) op 5 liter water. Als je dat vergelijkt met een allesreiniger.... alleen al qua kosten en dan nog de belasting van het milieu 2 druppels tegen 2 dopjes. En dan het resultaat!
Wat betreft een pyramide enz. Het bedrijf is lid van de Directe Verkoop organisatie. En elke ondernemer wil geld verdienen. Een winkel koopt in bij zijn groothandel en die bij zijn groothandel en tenslotte by de fabrikant. Ketens hebben hun opslag, winkelruimtes en salarissen als onkosten.

Als advies zou ik zeggen: Ga er naar toe; en zet je oren open. Bezoek nog eens (of vaker) een demonstratie (zonder iets te kopen) en koop pas wanneer jij overtuigt bent dat je je geld goed besteedt. Er is geen aankoopverplichting (misschien sociaal naar de gastvrouw?). Bij Hara kan er ook producten 'geleent' worden. Maar dat zou je pas willen wanneer je twijfelt wàt je wilt hebben. Met de hara wordt je vloer na het dweilen [/quote] Echt schoon[/quote] zonder dat je 'echt moe' bent.
Succes ermee

Zwaan

Re: Ha-ra schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door Zwaan »

Ik heb dus een raamwisser aangeschaft en het schoonmaakmiddel.
En....het werkt super...had te weinig ramen om schoon te maken, want je bent zo klaar.
Ook de manier van werken, geen druppen langs het raam, wat je naderhand nog moet droogmaken.
Daar ben ik dus erg tevreden over.
Het is duur, maar als het werk wel.
En als ik zie wat ik in de loop der jaren heb gekocht, dan haal je het er makkelijk uit.
Gr Greta

wouw123
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2007 15:00

Re: Ha-ra schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door wouw123 »

Heel veel geschrijf over Ha-Ra met toch wel veel onnodige negatieve reacties. Ik ben blij dat je met je raamreiniger tevreden bent. Overweeg in de toekomst misschien nog een Ha-Ra doek of hanschoen te kopen. Samen met het verzorgingsmiddel maak je huis blinkend schoon.
:D

Gesloten