Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
29 dec 2019 21:13
NeoDutchio schreef:
29 dec 2019 08:41
Waar hebt u het meeste vertrouwen in en bij wie durft u blind een auto te kopen?
Het ontgaat mij wat een aspitant Ferrari te koper met deze casus te maken heeft. TS heeft voor 850 een kleine tweedehands jaccuz gekocht bij verkoper Handelshuis Friesland/ Men Giessen uit Drachten. De printplaat is kapot, het ozonsysteem is niet aangesloten en de blower voor gewone bubbels werkt niet. Je mag van een tweedehands product verwachten dat het geschikt is voor normaal gebruik. Het verwachtingspatroon dat TS van deze verkoper zou moeten hebben veranderd daar niets aan.
Wat het er mee te maken heeft is dat je bij dergelijke verkoper altijd dubbel moet checken voordat je tot aankoop overgaat. Recht hebben is leuk, maar vaak enkel te krijgen door een jurist in te schakelen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door moederslink »

Als ik iets 2e hands koop kán ik verwachten dat er bv wat " gebruikerssporen " op zitten , tegelijkertijd kan en mag ik verwachten dat het product in ieder geval voldoet en doet wat ie móet doen.

De " verwachting " dat een 2e hands product ' perfect ' is zou ik niet 1-2-3 hebben , bij een nieuw product gekocht in een zaak heb ik die verwachting uiteraard wél voor 100%.
Ik denk dat Neo dat bedoelt .

In dit geval is dat product , op afstand en ongezien , gekocht en getransporteerd voor bijna € 1000.
En het deugt niet !
Deze handelaar heeft de TS dus beduveld . Dat is sowieso zuur en waardeloos natuurlijk.
Maar via internet kún je louche handelaartjes tegenkomen , dus dan moet je juist goed checken van te voren, vóór je de koop sluit en geld overmaakt. Niet slim om dat niet te doen. 🙄

Dat valt TS wellicht ook te verwijten, als je al over verwijten kunt spreken.
Laatst gewijzigd door moederslink op 29 dec 2019 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
29 dec 2019 08:41
Waar hebt u het meeste vertrouwen in en bij wie durft u blind een auto te kopen?
alfatrion schreef:
29 dec 2019 21:13
Het ontgaat mij wat een aspitant Ferrari te koper met deze casus te maken heeft. TS heeft voor 850 een kleine tweedehands jaccuz gekocht bij verkoper Handelshuis Friesland/ Men Giessen uit Drachten.
NeoDutchio schreef:
29 dec 2019 21:30
Wat het er mee te maken heeft is dat je bij dergelijke verkoper altijd dubbel moet checken voordat je tot aankoop overgaat.
NeoDutchio schreef:
29 dec 2019 08:41
Het lijkt mij redelijk om een TS te helpen (...).
Het ontgaat mij hoe je een TS, die al iets heeft gekocht, helpt door aan te geven dat hij de verkoper dubbel had moeten controlleren. Het doet mij denken aan de aflevering Captain Hindsight van Southpark. Er zitten mensen gevangen in een brandende flat en de brandweer kan niet bij ze komen. Captain Hindsight komt aanvliegen en merkt dan op er aan de ontwikkelaar aan de rechter kant een vluchtweg hadden moeten maken, het dak had steviger gemaakt moeten worden zodat een helikopter daar kon landen en het gebouw links had daar niet gebouwd moeten worden omdat je nu de brandweerwagens niet kan neerzetten waar je ze nodig hebt. Captain Hindsight geeft aan dat zijn werk op zit en hij vliegt weer weg. De mensen zitten nog steeds gevangen in een brandend gebouw en de brandweer kan nog steeds niet bij ze. Dus nee, ik zie niet hoe je een TS helpt met een dergelijke opmerking.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 29 dec 2019 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door moederslink »

Deze topicstarter is er niet ( meer ) mee geholpen , hopelijk wél alle andere meelezers, passanten op Radar.
Koop niet/ nooit een dergelijk (duur) product op afstand zonder het gezien en werkend te hebben. :!:
Helaas maar waar , je kunt nu eenmaal bedonderd worden door handelaren, of dat nu op MP is of via een ander kanaal. Opletten is de boodschap.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door moederslink »

Je mag rustig verwachten dat een product , met eventueel wat gebruikerssporen , in ieder geval werkt , zelfs op MP !
Dat zal iedereen kunnen beamen.
Maar haal het product op , niks ongezien overmaken en laten opsturen svp, wees verstandig.
Is het té ver weg ? Laat maar gaan dan 😏

v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Moneyman schreef:
29 dec 2019 14:30
Ach. Als ik op een forum kom voor een onderwerp waarvan ik totaal geen verstand heb, kost het mij toch echt niet zoveel moeite om in te schatten wiens adviezen ik wel en wiens adviezen ik niet serieus neem. Met gezond verstand en logica komt je meestal een heel eind.
En dat geldt tevens voor het kopen van welk tweedehands goed dan ook.
Alleen is men achteraf vaak wijzer (of zoals ze hier in de buurt wel eens opmerken: "achteraf kujje een koe in de kont kieken".

v.d.Heyden

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door moederslink »

Toen onze moeder overleed heb ik nog een hele tijd wat mooie spullen proberen te verkopen via MP . Wat ik tegenkwam, op een paar uitzonderingen na, was alleen maar gedoe, gezeur en het voor een kwart vd waarde willen hebben. Wat een energie en tijd heeft me dat gekost.
Uiteindelijk heeft de Kringloop alles gratis mogen ophalen.
Ik was er klaar mee.
Wat ik nog wel eens doe is foto.s vh product maken en in de plaatselijke supermarkten een plakkaat ophangen met tekst en de foto.s en alleen mijn tel.nr.
Dat werkt goed.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beste Mede forum leden;

Ik zie dat vrijwel alles van mijn zeer serieus is genomen!
En dat enkele Humor volle Juristen nu veel zullen missen!

Deze handelaar heeft meerdere merken en types, en als er niet merk/type genoemd werd kan ik niet oordelen of mijn methode ook bij haar te doen is... meestal wel, maar niet 100% zekerheid.
De wit/kleurloze slangen van hard geworden plastic kunnen bij ouder worden breken als je er tegenaan stoot, dus bij transport is de kans op verse lekken groter.
Bij demonteren van de nog goede braken ze ook vaak af!
Daar is geen garantie voor mogelijk, want met alle slangen door originele vervangen word deze flink duurder door!
Ook het testen is aansluiten en proef draaien koste veel tijd en dus geld.

Verder de waterschade, vele misbruiken het ooit douche putje in de vloer voor Bad aansluiten!
Dan is er geen afvoer meer over voor als het door mijzelf of kinderen een plons overheen ging , of nog erger, een lekke slang!
Dan is dat gewoon domme montage fout vind ik.

Ooit een huis gekocht met douche bak, hogere instap en bij deur niet goed sluiten bleef water staan!
De oude put was voor de hoge Douche bak en ik mocht dweil pakken!

Mijn advies;
Zorg voor naast de Douche of Bad ook altijd voor een putje dat goed afwaterde in de vloer.
Dat voorkomt schade en je kunt bij ongelukje gewoon je WC ook afspoelen en loopt gewoon weg!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De meeste Juristen hebben hoog WC eend gehalte, adviseren blind vaak altijd een rechtszaak te starten, zonder vooraf
goed te informeren of er een slaging kans is en wat kosten / rendement vermoedelijk zou zijn.

Bij verloren zaken of dubieuze handelaren is het vaak rendabel om niets te doen helaas, een gewonnen zaak waar niets meer is te halen heb ik hier vaker langs zien komen, dus kijk eerst naar vermoedelijk uitspraak en ook of er wel iets te halen is!

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forummers,

We hebben wederom wat offtopic bijdragen verwijderd. Houd je reactie inhoudelijk relevant s.v.p., en feedback aan de moderatie kun je kwijt in het daarvoor bestemde topic.

Fijne jaarwisseling alvast!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dit word nu oorlog met onze Juristen!
Vooral de laatste kan erg gevoelig zijn.

Handelshuis (kamer)?

Maar Moederslink nu ook gezien, en ze heeft gelijk,
vele vragen voor oude waardeloze zooi teveel en klagen dat het maar 25% waard is!

Zo vragen vele vrolijk €1600,- voor oude auto met gebreken, en na lang adverteren op Marktplaats voor €25,-,
diverse proefritten en als niemand meer bood dan maar naar mijn voor de geboden €350,- zonder gezeur gelijk meenemen en ik zie wel...... en als opgeknapt en 2x meer geld voor onderdelen dan aanschaf dus totaal €1000,- aan kosten word de vorige eigenaar boos omdat ik wel deze nu perfect geworden voor €2750,- moeiteloos verkocht!

Ja, ik reageer vaak op enkele weken oude zooi want dan zijn ze allen suf gezeurd en heb je echte koopjes.
Je moet op Marktplaats nooit overvragen en de tijd nemen, en om gezeur te voorkomen geen telefoon maar alleen mail doen.

Ook dit bad, gekocht voor 1/3 van Topic starter betaalde en de klemmen en slangen erbij maar kan wel €1500,- vragen voor de nu perfect werkende maar dan zit ik zelf zonder!
Want hoewel €1200,- meer vragen dan aankoop + herstel materiaal erg veel lijkt, ik heb wel een perfect werkende en kan ook herstellen mits je niet in buitenland woonde.... Zelf doen kan veel opleveren dus als ik ooit een defecte vind, dan verkoop ik mijn grote 2¾ persoons versie voor familie bad zeker, kost kapitaal aan water en de badkamer is nu erg krap geworden!

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
30 dec 2019 22:07

Maar Moederslink nu ook gezien, en ze heeft gelijk,
vele vragen voor oude waardeloze zooi teveel en klagen dat het maar 25% waard is!
Eerlijk gezegd heb ik niet het idee dat moederslink onrealistische bedragen vraagt. Waar je wel gelijk in hebt, is dat MP voornamelijk bevolkt wordt door twee types mensen: louche handelaren en degenen die alles het liefst gratis willen hebben. Verkopers kunnen inderdaad regelmatig onrealistische prijzen vragen.

Ach, ik ben op die manier 6 niet-werkende klokken voor een leuke prijs kwijt geraakt. Nota bene wist hij dat ze niet werkten. Prima toch?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb één klok in de advertentie gezet, en er duidelijk bij gezet dat hij niet werkt. Vraagprijs was 25 euro, terwijl werkende exemplaren minimaal 75-100 op moeten brengen. Duidelijker kan het niet.

Sja, toen kwam hij bij me thuis en zag nog veel meer hangen. Die allemaal stil stonden, omdat ze niet werkten.

Dat het een kleine handelaar was had ik van tevoren al gezien. Kwestie van je huiswerk doen. En ik weet ook wat voor prijzen hij vraagt. Maar goed, als hij er blij mee is? Ik ben er van af, en heb geen verlies geleden. Prima toch?

Overigens zal ik niet snel meer klokken via MP kopen. Zo'n 60% mankeert wel iets aan. Doorgaans achterstallig onderhoud, maar je ziet ook 'reparaties' dat je eerst even een uurtje een luchtje moet gaan scheppen voor je verder gaat.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een niet werkende klok op oudejaarsavond melden!

Ik wil niets zeggen maar dat is vragen om Humor.
Waren die klokken wel waterproof want anders is het Off Topic en verboden volgens de niet Thuis regels hier!

En prijzen, je mag altijd alles vragen en ook alles bieden!
Een restaurant met Michelin * kan pal naast de budget Chinees zitten, en waar kreeg je meer voeding voor minder geld?

Dus Witte Angora, een zeldzame oude defecte Friese Staartklok kan wel 1000x meer opbrengen dan perfecte digitale klok!
Zo is mijn grote 2¾ persoons Jaccuzi minder waard dan de kleine van Topic starter, want de meeste badkamers zijn veel te klein of de bewoners vinden het waterverbruik extreem hoog!
De hogere nieuwwaarde is vaak lagere tweedehands waarde!

Zo is de Audi A8 goedkoper dan de A2 , beide roesten nooit wegens Aluminium, maar als 20+ wil niemand de luxe A8 en iedereen de A2 hebben!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Klokken die niet lopen zijn ten alle tijden non conform!
Behalve twee keer per dag!

RRett
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2019 16:08

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door RRett »

Helaas, ook ik ben de pineut. Ik heb nog goede hoop dat meneer van G. alles, zoals beloofd door hem, goed gaat oplossen. Ik mag de "goed werkende jacuzzi", waar een besturingscomputer uit ontbreekt, inruilen op een andere. Alleen weiger ik om bij te betalen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dat is nog flink zoeken in die voorraad.

Maar een zonder Computer inladen, die zijn lastig te vinden of erg duur!
Liever een Lekkere slang en die zelf herstellen, waren meerdere die vermoedelijk slangen hadden die flink zweten... nog wel dan....

RRett
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2019 16:08

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door RRett »

Donderdag NIET naar meneer terug geweest. Dit in overleg met onze verzekering. Alle gegevens en communicatie gaan naar de verzekering en via die weg zal meneer verder worden benaderd. Even afwachten dus.

marja30
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2003 12:39

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door marja30 »

Mijn man kon gelukkig zelf alle benodigde reparaties uitvoeren. Verder laten wij het er
Maar bij. Kost hoop tijd energie en geld. De kerel is gewoon 1 grote *******.

Cdinah
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2020 19:05

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door Cdinah »

Ook ik heb een tweede handse jacuzzi gekocht in Drachten . Ik ben naar de zaak geweest en ze hadden meerde jacuzzi’s staan en ook gloed nieuwe bubbelbaden . Dus totaal geen argwaan . Afspraak was onze oude jacuzzi ongezien meenemen en bezorgen van die we uitkiezen . Eenmaal afgeleverd bleek er geen stekker aan te zitten . Verkoper vraagt aan mijn man of hij zelf een kabeltje kan aansluiten . Hij verteld welke kabel het moet zijn . ( tie al moesten de alarm belletje moeten rinkelen ) maar aangezien mijn man monteur is zei hij ja dat kan ik wel . Vervolgens na aansluiting alles gedaan volgens de tekening , doet die jacuzzi het niet . Wij meerder malen gebeld werd niet opgenomen . Uiteindelijk een monteur aan de telefoon die heel agressief reageerde omdat hij tegen mijn man zei dat alle jacuzzi getest worden voordat het uit de loods gaat . Mijn man vroeg hem hoe hij dat deed zonder water en geen kabel . Op de factuur stond dat omdat wij die jacuzzi niet wekend hebben gezien , wij voor alle reparaties verzekerd waren . Pas na twee maanden komen ze eindelijk de jacuzzi maken . Mijn man was er niet . Na een half uur klugelen komen ze na mij toe en zeggen we hebben goed en slecht nieuws . Uw man heeft de jacuzzi verkeerd aangesloten waardoor de printplaat stuk is , maar de pompen doen het wel . Ik hug , mijn man heeft absoluut niets verkeerd aangesloten . En als dat zo was waarom heb heb mij er niet meteen bij gehaald . Die monteur werd uiteindelijk erg ombesoft . De verkoper zei ik wil u wel tegemoet komen . Een nieuwe printplaat kost € 1000 € , ik betaal de helft en u betaald de andere helft . Ze bleven maar herhalen u man heeft het verkeerd aangesloten . Ik zei mijn man is er niet , ik neem geen beslissing ik kom er wel op terug . Vervolgens appen heen en weer maar krijg of geen reactie of uw man is fout geweest . Ik heb hem uiteindelijk een paar opties gegeven en als hij daar geen gehoor aan geef ik mijn rechtsbijstand verzekering zal inschakelen , waarmee hij mij succes wenst .
Marja is het bij jiu wel opgelost ?

Plaats reactie