Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
marja30
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2003 12:39

Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door marja30 »

Pas op voor verkoper Handelshuis Friesland/ Men Giessen uit Drachten.
Deze meneer verkoopt kapotte jaccuzies
Wij kochten bij hem voor 850 een Kleine tweedehands jaccuzi ( de vraagprijs was meen ik 1400)en vervoer van dat ding 100 aan transporteur.
Volgens meneer wS deze jaccuzi prima en werkte alles naar behoren. Hij heeft mij een filmpje gestuurd van een werkend bad( achteraf blijkt dat op dat filmpje ook alleen de jets aan staan en niet de gewone bubbel) Op basis van dat filmpje en zijn info tot aankoop overgegaan. Hij liet mijn transporteur een factuur tekenen maar dat bleek een vodje vol spelfouten waarin hij zegt bad is goed geen garantie( int kort)
Thuisgekomen blijkt er 1 component op printplaat kapot, ozonsysteem niet aangesloten en werkt de blower die voor gewone bubbel zorgt niet. Ok das al balen maar is evt te fixen. Op mijn vragen daarover werd al snauwerig gereageerd door verkoper.
Wij vullen het bad, bad zit vol en laten hem opwarmen. Wij gaan naar boven. Mijn man controleert half uur later en ziet dat de temp omhoog gaat dus das goed en loopt weer naar boven. Uur later controleer ik en ik beland in een finaal waterballet! Bad leeggepompt, vloer gedweild( die nu naar de haaien blijkt, gereedschap wat in water lag is nog afwachten) Meneer blijft op uiterst vervelende wijze volhouden dat bad bij hem goed was en op geen enkele manier over de brug gaat komen. De dag erna bekijken we de onderkant waar de lekkage vandaan komt en zien daar een nieuw stuk pur zitten anders van de rest dus we halen dat pur weg en treffen een gescheurde leiding aan. De scheur is zo n 20 cm lang en provisorisch met wat tape en kit en isolatiefoam en klemringen gefixt. Wat de verkoper net tijd genoeg heeft gegeven een filmpje te maken van een werkend bad. Meneer zegt: u had zelf bad kunnen testen maar bad stond al leeg. Meneer zegt we hadden kunnen vullen, stekker eraan zetten en testen. Dan was nog deze lekkage niet in half uurtje aan licht gekomen en dat wist hij.
Meneer beweert dat wij hem dan onkundig vervoert of geplaatst hebben. Ook dat is niet gebeurd. T bad lekt door die scheur die er al zat en door hem of iemand die bij hem werkt zo gefixt is dat ie verkocht zou kunnen worden en who cares verder als hij de centen maar binnen heeft. Er stond nog een ander bad die 100 euro duurder was, mijn oplossing was evt te ruilen voor dat bad, dat kon wel mits ik even 500 bij betaalde want hij kreeg dan immers kapot bad terug. Wtf kerel dat bad was al kapot toen jij t leverde!!! Mijn monteur wist exact over welke verkoper ik het had, die leverd hem nl heel veel werk op. Vervolgens na dag appen over oplossing die meneer niet wenst te geven plaats ik een negatieve recensie op plaats waar helaas nog meer negatieve recensies over hem staan( had ik die maar eerder gelezen. Binnen 3 minuten hangt meneer boos aan de lijn om te melden dat ik oplossing nu helemaal kon vergeten en ik zijn advocaat wegens smaad en laster op dak krijg. Tuurlijk meneer doe uw best.
Ik overleg met mijn advocaat over welke stappen ik moet nemen en vul online de papieren voor kort geding in en ik meld dat bij de verkoper die t dan op zijn beurt weer nodig vind mij een nare ziekte toe te wensen (middels voicebericht)vanwege mijn geplaatste recensie en zet mij onder druk de recensie te verwijderen en dan wil hij verder praten. Helaas hij heeft voldoende tijd tot oplossing gehad wat hij pertinent niet ging doen. Ik ga dus mijn recensie niet verwijderen. Eerst een oplossing dan verwijder ik mijn recensie pas. meneer kan de dagvaarding tegemoet zien.
Kortom koop hier geen jaccuzi want je bent je geld kwijt!
Meneer schijnt samen met zijn zus te werken en ook vanuit Zeist te handelen. En Venlo. ( of dit correct is weet ik niet maar dat lees ik in andere negatieve recensies op www.meldnu.nl Het grootste deel vd jaccuzi aanbiedingen op marktplaats is van hun.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U koopt dus blind bij een onbekende verkoper een jaccuzi waar ook nog eens een derde van de prijs af ging?
Vervolgens gaat u waarschuwen en merkt u dat u niet de enige bent. Wat heeft het waarschuwen dan voor zin? Ook in uw geval blijkt waarschuwen tegen dovemansoren te zijn.
Gelukkig pakt u wel door. De enige reden om malafide verkopers aan te pakken is om door te pakken. Dergelijke verkopers leven bij de gratie van consumenten die eerst doen en daarna pas kijken. Af en toe een figuurlijke tik geven zal hopelijk werken.
Houdt u ons op de hoogte van de zaak?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een nieuwe bad vol laten lopen zonder afvoer er naast in de vloer?
Dat is bij problemen eigen schuld..... en korting en gebruikte... denk foute restpartij of retouren gekocht en nu dumpen.

Zelf maar €320 betaald voor een erg Lekker bad, 5 slangen lekte en afgebroken koppelingen maar na montage betere slangen, gelijk allemaal gedaan en hersteld een perfecte werkende op de kras na, maar dat was op foto voor de koop al te zien.
Nooit bestellen en laten bezorgen, gewoon goed kijken en zelf inladen, aanhanger is ruim zat, en dan weet je vooraf wat je kocht.

Ik heb diverse duurdere laten staan omdat de elektronica, daar was duidelijke aan gewerkt!

Arizonakid
Berichten: 1123
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Zoiets op afstand kopen is link, kan erg veel aan mankeren, maar daar ben je al achter ondertussen.
Hoe dit ook afloopt, nooit je negatieve recensie verwijderen of veranderen, dan trapt de volgende er ook weer in!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Door te eisen dat een referentie weg moet en weigeren te betalen.... dan blijft dit zeker staan.

Ik betaalde minder als gevraagd en deze extra Lekkere.... zo noemde ik deze ging voor minder als helft weg.
Slangen genoeg en veel werk, maar ik ben zeer tevreden mee.

Naast dit mooie bad vooral daar de bodem gekeken met techniek, ruig polyester en is het te herstellen of niet.
Toch een uur of 5 bezig geweest met vervangen en testen, 1 lek gevonden, mijn fout....!

Maar als er nu een slang lek of los gaat, in mijn badkamer zit putje in de vloer dus zou dat €0,00 schade opleveren, alleen het water koste geld.
Ik zag online nieuw prijzen van boven de €2000,- voor die ik kocht , maar dat is mijn teveel.

marja30
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2003 12:39

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door marja30 »

Waar heb jij de leidingen gekocht komkommer? Want das nu beetje ons euvel. Dat ik nergens de leidingen kan kopen als particulier

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De koppelingen waren nergens te koop, gewoon slangen met klemmen gedaan.

Maar hebben we wel zelfde type, bij mijn kon de slang eraf en daar op geklemd.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door Revoked »

marja30 schreef:
25 dec 2019 17:29
Waar heb jij de leidingen gekocht komkommer? Want das nu beetje ons euvel. Dat ik nergens de leidingen kan kopen als particulier
Komkommer leeft in een fantasie-wereld, in een statig huis dat gebouwd is op een terp van asbest. Heeft alles meegemaakt, en vaak nog veel erger.
U heeft de Wereldoorlog meegemaakt? Komkommer heeft voor de Wereldfederatie in de ruimte tegen gigantische insecten gevochten, en grote blauwe mensachtigen van de ondergang gered. En als dank mag hij de rest van zijn leven onzin verkondigen op dit forum.

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door BL2 »

marja30 schreef:
25 dec 2019 17:29
Waar heb jij de leidingen gekocht komkommer?
Welkom op het forum. Regel 1 is alhier: Ga nooit serieus op komkommer / ex stofzuiger in. Mag al jaren onzin schrijven hier zonder enig rem erop van "bovenaf"..

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ga gewoon met een slang die u verwijderd hebt naar een bouwmarkt of sanitair winkel.

Of kijk op internet. Die slangen zullen weleens meer kapot gaan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik had naast kapotte ook twijfelachtige en weet wat de levertijd en prijs van originele meestal is.
En de auto materialen met slang klem werkte goedkoop en goed.
Gewoon 5 meters gehaald en hield nog over.

Maar ik zag bij deze handelaar meerdere merken en weet niet welke Marja gekocht heeft.
De meeste kun je zo doen, maar enkele niet helaas.
Zoals je de slang van een een greep mengkraan ook niet zo kunt herstellen, moet je die metalen leidingen gewoon voor kopen!

Maar mijn Jacuzzi had koppelingen waar met fabrieksklem een slang op vastgezet was...
slijp je klem door en slang is los, wel gewone slangen klem nodig.
Zo simpel, net als in elke auto ze vast zitten.

Maar bij het zoeken veel variatie gezien en dat mag ik toch melden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De knijp klemmen zijn eenmalige zooi, dus zou je een complete slang met koppelingen moeten kopen.
Maar omdat de ijzerzaag gebroken was, de haakse slijper gaat sneller en was er ook nog.

Dan de matige plastic slang eraf plukken en de witte doorkijk vervangen door zwarte rubbers, en daar de gewone schroefklem op die je kunt na draaien bij zweten... of te hard aandraaien en breekt deze! (helaas ervaringsdeskundige geworden!)

Bewust geen tuinslang gekozen, goedkoper en soepeler maar bij het auto wassen, als ik achterom keek, en vooral als ik even slang dicht kneep zie ik 20 meters fontein van de 14 jaren oude slang.
Vooral omdat vele merkloze verkopen en geen Gardena helaas....

Verder allen bedankt voor de humor, Moderators kunnen straks weer flink aan 't werk nadat ze zijn bijgekomen van 't lachen!

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:
26 dec 2019 09:20
U koopt een tweedehands jaccuzi die volgens de verkoper prima werkt maar ik lees niet dat de verkoper een goede werking garandeert. Tweedehands goederen aanschaffen brengt altijd een risico met zich mee en zeker als u de jaccuzi zonder gezien te hebben aanschaft. Het grootste probleem is een slang die gescheurd is en provisorisch middels tape hersteld is maar wist de verkoper dat ook of is de verkoper door de vorige eigenaar om de tuin geleid en de gebreken heeft verzwegen. Bewijzen dat de verkoper zelf aan het sleutelen is geweest wordt moeilijk want dan zou u met getuigen dienen te komen die gezien hebben dat de verkoper dit gedaan heeft.
2e hands bij een handelaar kopen, geeft je gewoon het recht op een deugdelijk product (=goede werking)
Bij problemen tijdens de eerste 6 maanden ligt de bewijslast juist bij de verkoper.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

6 Maanden garantie op gebruikte zooi?

Als ik alleen de 4 echt lekke slangen had vervangen had ik nu een Lekkage Loterij gehad!
Dan telkens voor elke slang bad los, omdraaien en slang vervangen.
Ik heb een vrij groot model gekozen, kleine zijn makkelijker te plaatsen en daarom duurder!

Ook had ik met verwijderen nog goede slangen vaak dat na loshalen knijp klem de slang afbrak en een stukje bleef zitten.
Het in en uitbouwen en afkoppelen en weer aansluiten is flinke klus.

En als 1 slang lek, de rest is ook op leeftijd en preventief alles vervangen vind ik beter!
In mijn auto hetzelfde, naast de slangen ook de lampjes, bij 1 stuk gaat binnenkort vaak die andere ook....
Vooral als het door ouderdom komt is in 1x alles vervangen beter en de handelaar had het blijkbaar met Duke Tape..... en dan werkte deze op dat moment prima.....

Verder zou ik ook adviseren, maak gelijk putje in de vloer!
Als ik in vol bad stapte is de overloop te klein, en mijn kleine Augurkjes maken er ook altijd een puinzooi van, net als een douche met deur op kiertje... dan is een extra vloer afvoer wel zo handig,
in Rusland is dat in bouwbesluit dus welkom in Bananen Republiek Nederland!

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

snuffel1 schreef:
26 dec 2019 09:20
U koopt een tweedehands jaccuzi die volgens de verkoper prima werkt maar ik lees niet dat de verkoper een goede werking garandeert.
Ook bij tweedehands aankopen geldt gewoon wettelijke bepalingen. Je koopt niet een jacuzzi om niet te kunnen gebruiken.
snuffel1 schreef:
26 dec 2019 09:20
Tweedehands goederen aanschaffen brengt altijd een risico met zich mee en zeker als u de jaccuzi zonder gezien te hebben aanschaft.
De verkoper heeft een meldingsplicht.
snuffel1 schreef:
26 dec 2019 09:20
Het grootste probleem is een slang die gescheurd is en provisorisch middels tape hersteld is maar wist de verkoper dat ook of is de verkoper door de vorige eigenaar om de tuin geleid en de gebreken heeft verzwegen. Bewijzen dat de verkoper zelf aan het sleutelen is geweest wordt moeilijk want dan zou u met getuigen dienen te komen die gezien hebben dat de verkoper dit gedaan heeft.
De klant hoeft niets te bewijzen.


Maar ja, aan de andere kant, wat kan je verwachten van een 2de hands jacuzzi voor een dergelijke prijs? Een jurist is al ingeschakeld, ik ben benieuwd naar het vervolg.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

...Als u in uw recentie de verkoper expliciet van dit soort praktijken beticht dan kan dat als smaad en/of laster opgevat worden en kan u voor de rechter gedaagd worden.
Het staat consumenten geheel vrij om te klagen over een ondernemer, mits redelijk onderbouwd. Dus ook op dit forum. Uw waarschuwing voegt helemaal niets toe aan dit topic. Over smaad/laster is al veel gezegd en geschreven, o.a. https://tweakers.net/nieuws/72728/tros- ... reren.html

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zag er meerdere staan, mocht uitzoeken en naast stoffig ook enkele met Duke Tape gezien.
Ik kocht de toen grootste met kapotte slangen!
Niet werkende en dat wist ik.
Daar was de prijs ook naar.

Ik kreeg een adres voor een paar nieuwe slangetjes en dan doet deze 't weer....
Die paar waren er iets meer.
Nooit op foto kopen maar altijd even langs gaan, bovenkant is altijd mooi maar de onderkant was erg veel werk!
Wel de slangen 1 voor 1 vervangen, anders kreeg je een zeer creatief resultaat en een flinke Puzzel!

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
26 dec 2019 12:00
Maar ja, aan de andere kant, wat kan je verwachten van een 2de hands jacuzzi voor een dergelijke prijs?
Je mag verwachten dat een tweedehandse jacuzzi geschikt is voor normaal gebruik. Eigenschappen die voor normaal gebruik niet nodig zijn mogen afwezig zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
27 dec 2019 22:37
NeoDutchio schreef:
26 dec 2019 12:00
Maar ja, aan de andere kant, wat kan je verwachten van een 2de hands jacuzzi voor een dergelijke prijs?
Je mag verwachten dat een tweedehandse jacuzzi geschikt is voor normaal gebruik. Eigenschappen die voor normaal gebruik niet nodig zijn mogen afwezig zijn.
Het verwachtingspatroon bij een handelaartje die van alles en nog wat heeft staan is heel anders dan bij een officiële verkoper van jacuzzi's.

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Handelshuis Friesland aankoop tweedehands Jaccuzi

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
28 dec 2019 10:42
Het verwachtingspatroon bij een handelaartje die van alles en nog wat heeft staan is heel anders dan bij een officiële verkoper van jacuzzi's.
Hoezo? Je hebt evengoed recht op een deugdelijk product.

Plaats reactie