Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Mandala
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2022 17:59

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Mandala »

Hierbij de reactie van Ziggo,

Beste meneer M,

Tijden veranderen en Ziggo is uiteraard volop bezig om zo energiezuinig te werken, dat geldt ook voor de apparatuur die wij leveren. Ik heb alleen mijn twijfels of het onderzoek wat men toont en of het echt zo veel meer kost op jaarbasis. Het verandert echter niks aan het feit dat we niet alle klanten op korte termijn zo maar kunnen omzetten naar een Next.

Een rekensommetje van een collega van mij (ik kan niet bevestigen of dit correct is):

Zelf even op internet gaan zoeken naar daadwerkelijke kosten:
Stroomverbruik van de Mediabox Next 11,12 Watt
Stroomverbruik van de Mediabox XL 34 Watt
Dat is beide in de snelste opstart modus. Verschil is omgerekend 25 Watt. Het gene wat een gemiddelde/zachte* lamp in huis verbruikt.
"25 watt / 1000 (24 uur * 365 dagen) / 1000 = 219 kilowatt per jaar. Bij een kWh-Prijs van €0,20 komen de jaarlijkse kosten op €43,80" Delen door 12 kom je op 3,65 uit en is de 0,50 meerprijs van de Next het waard



Inderdaad is de Mediabox Next kennelijk energiezuiniger, dit is bevestigd. Het is echter niet zo dat de prijs van het abonnement met € 5,00 omhoog zal gaan. Wanneer ik uw pakket aanpas naar Internet Complete en TV Complete Next zijn de kosten hiervoor € 71,00. U betaalt nu maandelijks 70,50. Een verhoging van € 0,50 slechts.

Hannie van Ieperen
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 sep 2005 14:11

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Hannie van Ieperen »

Hoe het ook is, paar weken geleden een energiecoach (initiatief van de Gemeente) thuis gehad. Omdat ik een veel te hoog elektriciteitsverbruik had heeft deze man alles nagemeten en de mediabox sprong er uit als de boosdoener.
Inmiddels de XL vervangen door de Next.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kon u dan precies aangeven hoe vaak u waste, droogde, de vaatwasser of oven aanzette, hoelang ‘s avonds de lampen branden en ga maar door?

Energiecoach, wat een gekkigheid.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Moneyman »

De mediabox als boosdoener van hoog energieverbuik in een woning - da's wel weer doorslaan naar het andere uiterste. Want dat zogenaamde "stroomslurpen" uit de topictitel is uitermate relatief...

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
02 apr 2022 14:09
Energiecoach, wat een gekkigheid.
Hier een voorbeeld, gemeente Westerveld
Ik denk dat vrijwel elke gemeente zoiets heeft (georganiseerd).

Hannie van Ieperen
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 sep 2005 14:11

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Hannie van Ieperen »

Ja, alle apparaten zijn doorgemeten en natuurlijk ook de frequentie van gebruik is in het onderzoek meegenomen. Ik bezit geen droger of vaatwasser. Ik ben alleenstaand en wat moet ik met deze apparaten. Ik was 1 x per 14 dagen, douche alleen in het zwembad en s'avonds heb ik 1 lamp aan. Allemaal heel sober en simpel.
Energiecoach vreemd? Och de gemeente kwam er mee aan en ik dacht "laat maar komen, kan ik iets van leren".

Styxs_NL
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2022 19:08

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Styxs_NL »

Mediabox XL was toch ook een modem??
Laatst gewijzigd door Styxs_NL op 07 apr 2022 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

redronnie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2022 17:53

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door redronnie »

Hoihoi,

Ik heb er ook een sinds september. Ik hoorde het kastje veel geluid maken, ik dacht dat is irritant. Dus ik ging google. Het bleek de mediabox veel stroom verbruikte dus ik ging hem in ecomodus zetten. Toen merkte ik sochtends dat de mediabox XL ook aangaat. Stroomverbruik meter ertussen gezet. Het blijkt dat de mediabox ook 1 maal per avond gewoon 28 watt verbruikt dus gewoon 1 uur aangaat, ik denk voor zoeken naar updates. Ook gaat hij vaak 4 uur aan dus verbruikt 120 watt zoiets. Nu staat hij op een slimme stekker en moet je hem met de app aanzetten. Stekker verbruikt overigens 0,1 watt. Dus de conclusie is dat ook de ECO modus niet zo ECO is als je zou denken.

BOGERD1709
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2022 11:33

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door BOGERD1709 »

Hebben idd ook een mediabox XL gehad.
Na jullie uitzending contact gemaakt met Ziggo en dit voorgelegd.
Nu hebben we de mediabox next gekregen.
Abb. prijs is €0,50 per maand extra ipv de €5 die jullie noemden.

Bobdebouwer_
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2022 09:50

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Bobdebouwer_ »

Tja ik heb het inwerktraject gedaan bij Ziggo om dus monteur te worden.

In de praktijk liep het zo dat eco altijd uit stond bij de installatie. Want klanten verwachten dat het modem gelijk werkt als ze thuiskomen.

Nu is het zo dat Ziggo gebruik maakt van zzp'ers via een ander bedrijf (guidion). Die werken omgerekend voor zo'n 20,- ex btw. bruto per uur. Daar moeten ze ook nog een auto voor rijden om bij de klanten te komen. Maar de betaling ging per klant en niet per uur. Om bij elke klant dus een paar minuten te besteden aan het uitleggen van de eco functie en de klant een keuze te geven kost de zzp'er dus broodnodige omzet. Aangezien dat al heel krap was sloeg iedereen het dus over. Om klachten van de klant te voorkomen dus gewoon eco uit.

Dat is een beetje hoe Ziggo werkt.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bobdebouwer_ schreef:
23 okt 2022 11:11
Dat is een beetje hoe Ziggo werkt.
Dat is alleen niet mijn ervaring met Ziggo-monteurs. Heb geen andere ervaring dan volop de tijd nemen - en veel verder gaan dan ik had verwacht. Alles om maar een werkende situatie achter te laten. Terwijl toch echt mijn voorgangers de coax-kabels in de kruipruimte hadden doorgeknipt en verstopt... :roll:

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Mandala schreef:
31 mar 2022 18:05

Stroomverbruik van de Mediabox Next 11,12 Watt
Stroomverbruik van de Mediabox XL 34 Watt
Verschil is omgerekend 25 Watt. Het gene wat een gemiddelde/zachte* lamp in huis verbruikt.
Op het verschil kan je gratis een forse koelkast laten lopen.

DeZiggoGuy
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2023 10:29

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door DeZiggoGuy »

Goede dag,

Deze test is niet geldig omdat het namelijk niet word vergelijkt met een mediabox met dezelfde functionaliteit.
De mediabox XL heeft een ingebouwd modem voor klanten die een slechtere aansluiting hebben omdat ze bijvoorbeeld in een afgelegen gebied wonen. Hierdoor kan een klant toch Internet en TV van Ziggo afnemen zonder dat het signaal verdeeld moet worden over een apart modem en een aparte mediabox, hierdoor is het Stand-by verbruik van de XL hoger dan menig ander mediabox.

Dit word tevens niet vermeld in jullie onderzoek, maar word wel vermeld op de site van Ziggo zelf.

Mvg,

DeZiggoGuy

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Moneyman »

DeZiggoGuy schreef:
04 jan 2023 10:35
Deze test is niet geldig omdat het namelijk niet word vergelijkt met een mediabox met dezelfde functionaliteit.
Vergelijkt...? Los daarvan: je verdedigt een enorm hoger stroomverbruik voor alle gebruikers met een verklaring die slechts een klein deel van de klanten betreft. Dat kan slimmer natuurlijk.
DeZiggoGuy schreef:
04 jan 2023 10:35
DeZiggoGuy
DeZiggoGuy...?? Wie ben jij dan en namens wie spreek je?

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door marnix »

Ik ben mijn stroomslurpende box nu net kwijt,
ziggo wilde wel eerder omwisselen maar dan moest dat ding worden terug gestuurd, geen zin in.
Maar hij mocht nu in de kliko,
Wat een zegen, niet meer steeds het idee dat er een helikopter opstijgt in de kamer.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Moneyman »

marnix schreef:
04 jan 2023 12:06
Wat een zegen, niet meer steeds het idee dat er een helikopter opstijgt in de kamer.
Herkenbaar :wink: heb je 'm ook ingewisseld voor de Next?

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door marnix »

Moneyman schreef:
04 jan 2023 12:25
marnix schreef:
04 jan 2023 12:06
Wat een zegen, niet meer steeds het idee dat er een helikopter opstijgt in de kamer.
Herkenbaar :wink: heb je 'm ook ingewisseld voor de Next?
ja, blij mee!

rwolters
Berichten: 1544
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door rwolters »

marnix schreef:
04 jan 2023 12:06
Ik ben mijn stroomslurpende box nu net kwijt,
ziggo wilde wel eerder omwisselen maar dan moest dat ding worden terug gestuurd, geen zin in.
Maar hij mocht nu in de kliko,
Wat een zegen, niet meer steeds het idee dat er een helikopter opstijgt in de kamer.
Heb je de Next of de Next Mini? Ik heb die laatste en die is echt geweldig. Gewoon verbinden met wifi ipv coax zodat je de tv overal neer kunt zetten waar je wilt zonder lange kabels langs de muur.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door marnix »

moet toegeven dat ik ze allebei heb,
de mini in de slaapkamer, werkt goed, heeft alleen geen teletekst, raar!

schoneveld
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2020 02:09

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door schoneveld »

hoe ziet dat next kastje er uit foto!:
en hoe ziet de XL box er uit?:
dan zie ik welke ik heb.

Plaats reactie