LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hema textiel tegenwoordig van dubieuze kwaliteit

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
bennietgek
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 dec 2014 20:49

Hema textiel tegenwoordig van dubieuze kwaliteit

Ongelezen bericht door bennietgek »

Hema sokken 100% katoen van dubieuze kwaliteit.

De kreet “Echt Hema” is verdwenen uit de commercials, maar ik begrijp nu ook waarom.
De afgelopen jaren heb ik in fases zo’n 30 paar zomersokken 100% katoen gekocht bij de Hema van waar ik later achter kwam in dubieuze kwaliteit. Het textiel is zeer zeker niet “Echt Hema” meer !
Ik had zo'n goed vertrouwen in de blijkbaar niet meer bestaande kwaliteit van de Hema dat het even duurde voor ik het door had.
Onlangs vernam ik dat Hema een paar jaar geleden met de overstap op een andere textiellijn hard in kwaliteit is achteruit gegaan.

Enige tijd geleden heb ik ook tien nieuw gekochte onderbroeken teruggebracht waar slechte elastieken in zaten verwerkt en afzakten. Vergeleken met de oude kwaliteit was ook dit een onderdeel uit de textiellijn waar blijkbaar het goedkoopste materiaal in is gebruikt van zeer slechte kwaliteit !!

In zeker de helft van de sokken zitten nu aan de zijkant gaten waar het stiksel heeft losgelaten. Ik heb al eens een aantal sokken teruggebracht en nieuwe voor gekregen, maar ook deze zitten alweer vol met gaten. Ter verduidelijking, het ligt niet aan mijn schoenen die mogelijk op dat punt schade veroorzaken. Het is duidelijk overal op hetzelfde punt bij het stiksel waarmee de sok gevormd wordt. Ook nu kreeg ik weer na het aanschrijven van de Hema klantenservice het bericht dat ik terug naar de winkel moest gaan, maar dit heb ik al eerder gedaan.
Dit weiger ik nu omdat ik vind dat het hoofdkantoor zijn verantwoordelijkheid dient te nemen door een onderzoek in te stellen naar deze klacht en hun geleverde kwaliteit.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat dit geen incidenteel geval meer is en dat er veel meer klanten zijn die dit is overkomen. Alleen de meesten zullen na de constatering van dit feit naar een andere winkel zijn overgestapt en Hema niet hebben benaderd zoals ik. Op de website Klacht.nl vond ik ook meldingen hierover.
Ik verwacht nu dan ook een tegemoetkoming van de Hema in de gemaakte kosten voor dit wanproduct, ik heb hier meer dan 90 euro aan uitgegeven.

Ik roep eenieder op die dit ook herkent hier zijn verhaal te doen om Hema te overtuigen dat als ze zo doorgaan langzamerhand de klantenkring zal zien slinken, en zo weer in een neerwaartse spiraal terecht komen zoals eerder is gebeurd.
Laatst gewijzigd door bennietgek op 04 jul 2018 18:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hema textiel tegenwoordig van dubieuze kwaliteit

Ongelezen bericht door Lowieze »

"Ik verwacht nu dan ook een tegemoetkoming van de Hema in de gemaakte kosten voor dit wanproduct, ik heb hier meer dan 90 euro aan uitgegeven."

Sorry hoor, maar hier moest ik toch even om lachen. En toch maar steeds sokken en onderbroeken blijven kopen en ook nog met gebruikte onderbroeken terug naar de winkel gaan.
Ik was allang naar een andere zaak gegaan, maar u bent wel volhardend. Helaas zonder resultaat.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Hema textiel tegenwoordig van dubieuze kwaliteit

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik snap het hele probleem niet , zij geven toch prima service . En u wil niet naar de winkel terug dat is uw keus. Daarbij wil u nog onkosten vergoeding , u had beter naar de kwaliteit moeten kijken bij de koop. sorrie .

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Hema textiel tegenwoordig van dubieuze kwaliteit

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Niet alleen ú kon uw (onder-)broek niet ophouden, de Hema dreigt momenteel óók het probleem met het begrip 'zèlf je broek kunnen ophouden'!

Het bedrijf heeft de oude nederlandse manager uitgewisseld, de eigenaar is nu een britse investeringsmaatschappij en de formule "typisch Hema" kreeg een andere economische betekenis ... Het franchisenemer-systeem is de oorzaak voor uw klacht, dat u naar de plaatselijke Hema wordt terug verwezen.

Google even op 'de geschiedenis van de Hema' en stel daarna nog een paar actuele vragen over denog overgebleven overlevingskansen!

NB. De gaten in uw sokken kunnen veroorzaakt zijn door de draad waarmee twee sokken als paartje bij elkaar worden gehouden ... en/of door het onvoorzichtige doorknippen ervan.

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hema textiel tegenwoordig van dubieuze kwaliteit

Ongelezen bericht door juliomariner »

Koop dan ergens anders. Zal denk ik echter weinig helpen. Ik heb wel eens gehoord dat een groot deel van de wereldsokken productie in een paar fabrieken in 1 stad in china plaats vind. Dat u dan nog sokken van een superieure kwaliteit voor een GEMA prijs vind lijkt me dan ook sterk

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Hema textiel tegenwoordig van dubieuze kwaliteit

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Een oud nederlands gezegde is:

Het komt uit de lengte of uit de breedte.

M.a.w. omdat (nieuwe) Hema nog steeds geen winst weet te maken, moet er aan personeel, winkelkosten en de kwaliteit gesleuteld blijven worden.

https://www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/hem ... land-daalt

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Hema textiel tegenwoordig van dubieuze kwaliteit

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik koop al jaren mijn onderbroeken en sokken bij de HEMA en het valt mij op dat de prijzen zo goed als niet stijgen. Dan moet er toch echt ergens concessies aan worden gedaan. En zeg nou zelf, wat voor reacties zullen we hier krijgen als HEMA betere kwaliteit gaat leveren, maar daarvoor wel de prijs gaat moet gaan verhogen. Dan is het ongetwijfeld ook weer niet goed.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hema textiel tegenwoordig van dubieuze kwaliteit

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voor het geld wat u bij de Hema besteed hebt kunt u ook helemaal geen surperieure kwaliteit verwachten.

U kreeg er wel superieure service dat u uw gedragen onderbroeken kon retourneren. :lol: :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hema textiel tegenwoordig van dubieuze kwaliteit

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De sokken van V&D zijn beter.

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hema textiel tegenwoordig van dubieuze kwaliteit

Ongelezen bericht door juliomariner »

Bob Schurkjens schreef:De sokken van V&D zijn beter.
Correctie, waren beter zoals vroeger alles beter was. Zucht

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Hema textiel tegenwoordig van dubieuze kwaliteit

Ongelezen bericht door Spacestar »

Ook ik draag HEMA onderbroeken, (zo eens in de maand schone :D) de kwaliteit is prima. Ook na tig-keer wassen.
Sokken komen nog uit mijn eigen textielwinkel (midden jaren 80 vorige eeuw), deze BIX sokken kosten toen maar liefs 8 gulden per paar.
Iedere dag schone, dus die hebben al diverse wasbeurten gehad. Vergeet ook de grootste vernieler van textiel niet: de wasdroger....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hema textiel tegenwoordig van dubieuze kwaliteit

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik heb deze week een nieuwe onaangebroken doos waspoeder van de Hema in mijn kliko gegooid. De stank van dit waspoeder was/is "oorverdovend". Een misselijkmakende weëe zuurtjeslucht die door je hele huis trekt met ONgeopende verpakking. De doos in twee plastic zakken stoppen hielp niet. Ging dwars door het plastic heen. Inderdaad is de Hema niet meer wat het was. De reden is de concurrentie met Action etc. Daarnaast worden de toeleveranciers van Hema steeds verder uitgeknepen. Al met al verbaast het me niet.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hema textiel tegenwoordig van dubieuze kwaliteit

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan had u die doos moeten terugbrengen.

stofzuigertje

Re: Hema textiel tegenwoordig van dubieuze kwaliteit

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoewel ik geen Hema maar Action draag........
Ook daar gaat het sneller stuk, maar zal hun nooit de schuld geven!
Ik heb op mijn leeftijd nu eenmaal meer eelt onder de voeten en die werken als schuurpapier!
Dus elke sok zal bij vele ouderen sneller sneuvelen dan bij jongeren!
Wel weet ik dat puur 100% katoen sneller zal sneuvelen dan de 70% Katoen / 30% Polyester, zonder dat het zweterig word!

Ook de onderbroeken, 100% katoen heeft prettig comfort maar de 95% katoen / 5% elastaan blijven bij beginnende Vlaamse Bierbuik beter hangen en die hebben nauwelijks een band die strak zit als elastiek maar de hele broek sluit perfect aan.
De elastische kleding voelde nauwelijks anders aan, lekker strak en de band boven is decoratie als je broek iets zakte en iedereen ziet dan je Action/Ziki sluik reclame!

De reden dat ik niet bij de Hema koop, verder fietsen of ik moet parkeerplaats zoeken en parkeermeter vullen!
Ooit trouwe klant maar naar verhuizing en goede ervaringen elders... Koop eens als proef een ander model/merk....

bennietgek
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 dec 2014 20:49

Re: Hema textiel tegenwoordig van dubieuze kwaliteit

Ongelezen bericht door bennietgek »

Hema HAD altijd zeer goede kwaliteit textiel dat zeker vergelijkbaar was met duurdere merken, Ik kon me ook niet eens herinneren dat ik ooit ergens anders sokken en ondergoed had gekocht. Vandaar dat ik het maar niet kon geloven dat het zo hard achteruit was gegaan

Gesloten