LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hevige allergische reactie Sensodyne Rapid Relief

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
FemkeDW
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2020 22:49

Hevige allergische reactie Sensodyne Rapid Relief

Ongelezen bericht door FemkeDW »

Op aanraden van de tandarts was ik Sensodyne Rapid Relief gaan gebruiken. In het begin begonnen de klachten mild waardoor ik de link nog niet meteen legde. Denk aan: taaie slierten speeksel tijdens het tandenpoetsen, licht gevoelig tandvlees, wittige uitslag op tong etc. Echter kreeg ik na een week last van (wat ik eerst dacht) vele aften. Dit was zeer pijnlijk en werd niet minder. De plekken werden heviger en groter en mijn tandvlees deed op alle plaatsen ondragelijk veel pijn. Onder mijn tong en de gehele binnenkant van mijn lip was volledig stuk en ontstoken. Eten en drinken was ondragelijk, zelfs praten was bijna niet mogelijk. Op het ergst was mijn onderlip tweemaal zo dik als hoe die hoort te zijn. Met deze klachten naar de tandarts gegaan en mijn vermoedens van de link tussen de klachten en de tandpasta verteld, waarna de tandarts meteen benadrukte om per direct met de tandpasta te stoppen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hevige allergische reactie Sensodyne Rapid Relief

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een tandarts weet natuurlijk niet waar en of u ergens allergisch voor bent. Nu dus maar op zoek gaan naar een andere tandpasta.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hevige allergische reactie Sensodyne Rapid Relief

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het kan natuurlijk dat er een bestanddeel in zit waar u overgevoelig voor bent.
Ik ben zelf overgestapt op Meridol, helpt ook prima tegen tandvleesproblemen en geen last van bijwerkingen meer.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hevige allergische reactie Sensodyne Rapid Relief

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je klachten kreeg en niet naar vorige product terug ging en later pas ging klagen?

Hij kan pas reageren als je iets melde... en er zijn meerdere, zomaar door poetsen met dure spul is niet slim.
Vaak geven ze een gratis probeer tube en elk mens is Uniek.

Daarom zijn er vele soorten leverbaar die vaak moeilijk verkrijgbaar zijn.

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: Hevige allergische reactie Sensodyne Rapid Relief

Ongelezen bericht door ateurlings »

Mij is niet geheel duidelijk wat je wil vertellen met dit verhaal.
Pietje is allergisch voor noten en sinds dat hij het weet eet hij ze niet meer.
Marietje is allergisch voor wol en draagt dat nu niet meer.
U bent allergisch voor bepaalde tandpasta en nu u dat weet gebruikt u hem niet meer. Zeer wijs besluit.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hevige allergische reactie Sensodyne Rapid Relief

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Had anders nog nooit gehoord van tandpasta-allergie. Er zit een tinverbinding in deze tandpasta die contactallergie kan veroorzaken. Zelfs na twintig jaar gebruik:

https://www.researchgate.net/publicatio ... _two_cases

Gesloten