LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
sake1987

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Haar verven is niet verkeerd als je de allergie test maar doet. En ook niet slecht voor het haar. Alleen je moet het haar niet meerdere keren achterelkaar verven, alleen de uitgroei en dan de laatste minuten even door kammen

Saarvw83
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2020 13:30

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door Saarvw83 »

Het kan goed zijn dat je van de chemicaliën huidirritatie ondervindt. Je zou eens een ‘natuurlijke’ variant kunnen proberen, hier zitten namelijk geen agressieve chemicaliën in.

Doe ook altijd eerst de ‘elleboogtest’, smeer dus een beetje van de verf in je elleboogholte en kijk hoe je erop reageert. Neem hier wel ruim de tijd voor, aangezien zo’n reactie niet direct opspeelt.

Vaak zijn er ook bepaalde stoffen die zo'n reactie veroorzaken. Dus daar zou je ook nog verder naar kunnen kijken, of het bepaalde stoffen zijn die het veroorzaken. Dan weet je wat je moet mijden.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 feb 2020 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciële links verwijderd

lies.van-der-heijde
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2020 10:50

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door lies.van-der-heijde »

Ik had ook allergische reacties op veel merken haarverf. Nu verf ik zelf mijn haar met Surya Brasil haarverfcreme. Nadeel is wel dat het semipermanent is; wanneer je haar nat is, spoelt het eruit.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door berndv »

lies.van-der-heijde schreef:
28 feb 2020 11:01
Nadeel is wel dat het semipermanent is; wanneer je haar nat is, spoelt het eruit.
dat valt bij mij niet onder semi-permanent.

sake1987

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door sake1987 »

berndv schreef:
28 feb 2020 15:46
lies.van-der-heijde schreef:
28 feb 2020 11:01
Nadeel is wel dat het semipermanent is; wanneer je haar nat is, spoelt het eruit.
dat valt bij mij niet onder semi-permanent.
Dit is ook geen verf maar een kleurspoeling

Gesloten