LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
YouriIwema
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2020 10:12

Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door YouriIwema »

Hoi,

Onlangs heb ik mijn haar geverfd met huismerk haarverf van de Kruidvat. Nou kreeg ik daar behoorlijke huidirritatie van. Na wat onderzoek zie ik dat dit wel een meer voorkomend probleem is en dat er ook merken zijn die schijnbaar producten hebben die speciaal zijn voor mensen die irritatie ondervinden bij de ‘normale’ haarverven. Ik ben op zoek naar mensen die ook irritatie hebben ondervonden van haarverf en die zijn overgestapt naar een verf die geen irritatie veroorzaakte. Mijn vraag is wat voor merk/product valt aan te raden als je van ‘normale’ haarverven irritatie ondervindt.

Lady1234
Berichten: 26912
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien even bij een kapper navragen?

Ellen1953
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 mei 2019 09:25

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door Ellen1953 »

Op elke verpakking haarverf staat de tip om eerst een proefje uit te voeren in de binnenkant van de elleboog of achter het oor om erachter te komen of u overgevoelig bent voor dat merk.
Ik ben heel lang kapster geweest en bij nieuwe "verfklanten" deden wij dit altijd. Misschien een tip in geval u een ander merk wilt proberen.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik me niet vergis, ruikt de haarkleuring van het Kruidvat nogal sterk naar ammonia(k). U zou eens een product kunnen proberen zonder ammonia, bv Garnier. Dat is vermoedelijk wel een stuk duurder. (Mijn vrouw koopt het zelf, ik breng het alleen maar aan :wink:)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik verf mijn haar al jaren met ' L'Oreal Excellence ' , gaat prima , geen irritaties en pakt goed.
Kruidvat heeft hiervan regelmatig 1 +1 gratis .
Prijs is +- € 13 , dus niet echt heel goedkoop, maar goed spul, er zit nog een extra kleine flacon balsem verzorging in die je na iedere haarwasbeurt er even kunt laten intrekken. Werkt verzachtend.

sake1987

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ellen1953 schreef:
09 jan 2020 20:44
Op elke verpakking haarverf staat de tip om eerst een proefje uit te voeren in de binnenkant van de elleboog of achter het oor om erachter te komen of u overgevoelig bent voor dat merk.
Ik ben heel lang kapster geweest en bij nieuwe "verfklanten" deden wij dit altijd. Misschien een tip in geval u een ander merk wilt proberen.
Dit is de beste tip, ieder verf merk zet het in de gebruiksaanwijzing, eerst even testen, op de elleboog. Alle haarverven hebben een base (ammonia) nodig om de haar schubben te openen zodat het pigment naar binnen kan. Alleen de orginele henna brengt zijn kleur op de buiten kant van het haar aan.

Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als u de verf die u wilt gaan gebruiken wilt testen, smeer dan een klein beetje van de verf op de binnenkant van uw arm, doe er een pleister overheen en laat die minstens 24 uur zitten. Daarna kunt u zien of u allergisch of overgevoelig voor de verf bent.
Lijkt u echt allergisch te zijn, dan kunt u eventueel een allergietest bij de huisarts laten doen.

Overigens is alle haarverf slecht voor uw haar én huid, door alle chemische stoffen die er in zitten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Tijd?

Ja, vooral bij gevoelige huid is het beter om 2 dagen achter elkaar te verven, helft van tijd en beetje verf erop.
Dan is er zelden een allergie reactie en na Uw ervaring, vandaag ½ tijd verven, morgen rust en wassen.. en overmorgen nogmaals ½ doen, dat is meer werk, maar betere dekking en langere levensduur, teveel verf is nutteloos en moet erin trekken.
2x ½ werk doen blijkt zeer rendabel, zowel je eigen haren als Huis verven, 2 dunne lagen is altijd betere......

Ga dus vaker ½ werk doen!
Geen enkele Kapper zal dit doen, maar thuis lukt het wel!

Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Komkommertijd schreef:
10 jan 2020 08:28
Tijd?

Ja, vooral bij gevoelige huid is het beter om 2 dagen achter elkaar te verven, helft van tijd en beetje verf erop.
Dan is er zelden een allergie reactie en na Uw ervaring, vandaag ½ tijd verven, morgen rust en wassen.. en overmorgen nogmaals ½ doen, dat is meer werk, maar betere dekking en langere levensduur, teveel verf is nutteloos en moet erin trekken.
2x ½ werk doen blijkt zeer rendabel, zowel je eigen haren als Huis verven, 2 dunne lagen is altijd betere......

Ga dus vaker ½ werk doen!
Geen enkele Kapper zal dit doen, maar thuis lukt het wel!
Hoe verzint u het :lol: haarverf moet je mengen, dit veroorzaakt een chemische reactie en de verf moet je dan direct opbrengen. De verf kun je dan niet meer bewaren!
Dus totale onzin wat u schrijft.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Onzin?

Ik meng gewoon 2x ½ en ook de tijd doe ik voor zekerheid ½.

Zo simpel is dat.

Ook voor kale oude mannen die zwarte rand in plaats van grijs willen is ¼ ruim voldoende!
Ik wacht echt niet tot ik er 4 op 1 rij heb!

Bovendien zijn er diverse verven en de 99% is ook in meerdere keren bruikbaar.
Voor Coupe Soleil ga ik echt geen 3 verpakkingen misbruiken omdat je Blond, licht & donker bruine tinten wilde!

Ik verf wel vaker en vooral creatief!

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Op zich is het niet heel vreemd dat er bij de meeste typen haarverf een gerede kans op reacties (te beginnen van die van de huid) is.
Enerzijds wil je iets dat probleemloos kan worden toegepast zonder vervelende gevolgen anderzijds zoek je iets dat zodanig werkt dat het meteen pakt (= agressief) en zo lang mogelijk goed blijft zitten.
Als je zit wat er in de goedkopere (maar soms ook heel dure) verfproducten zit zou het niet een moeten willen gebruiken.
Er zijn voldoende alternatieven op natuurlijke basis in de markt verkrijgbaar (gericht op mensen met bekende allergieën echter die zijn nooit heel goedkoop en de kennis hierover zit vaak bij de betere kappers (aanbrengen is niet zo makkelijk als bij de meeste producten).
Zou beginnen met googelen en rondvragen en dan moet je zeker een alternatief kunnen vinden.

Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door Lowieze »

@ komkommertijd “Ik verf wel vaker en vooral creatief”

De vraag is: willen mensen wel lopen met “creatief” haar?

Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Veldt01 schreef:
10 jan 2020 08:47
Op zich is het niet heel vreemd dat er bij de meeste typen haarverf een gerede kans op reacties (te beginnen van die van de huid) is.
Enerzijds wil je iets dat probleemloos kan worden toegepast zonder vervelende gevolgen anderzijds zoek je iets dat zodanig werkt dat het meteen pakt (= agressief) en zo lang mogelijk goed blijft zitten.
Als je zit wat er in de goedkopere (maar soms ook heel dure) verfproducten zit zou het niet een moeten willen gebruiken.
Er zijn voldoende alternatieven op natuurlijke basis in de markt verkrijgbaar (gericht op mensen met bekende allergieën echter die zijn nooit heel goedkoop en de kennis hierover zit vaak bij de betere kappers (aanbrengen is niet zo makkelijk als bij de meeste producten).
Zou beginnen met googelen en rondvragen en dan moet je zeker een alternatief kunnen vinden.
Een oplossing is niet meer verven. De verf uit laten groeien, in een goed model laten knippen en fijn je eigen haarkleur houden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb eerbied voor je grijze haren!

Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:
10 jan 2020 10:38
Ik voel me nog niet zo oud dat ik die eerbied wil.
Bij mijn vertrouwde kapper laat ik mijn haren verven en knippen. Goedkoop is het niet, maar er zit garantie op en ik krijg een gratis kop koffie of thee MET koekje.
Nou ja, gratis.... :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik betaal bij de kapper 1 Cappuccino met koekje van €12,50 en word gratis Verknipt... nooit meer daar!

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door de auditu »

Onlangs zag ik iemand met groen haar met paarse puntjes. Dát zou de enige reden zijn om haren te verven.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door Moneyman »

de auditu schreef:
10 jan 2020 19:17
Onlangs zag ik iemand met groen haar met paarse puntjes. Dát zou de enige reden zijn om haren te verven.
Misschien haal je oorzaak en gevolg hier wel door elkaar... :mrgreen:

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door Redfloor »

In de meeste haarverf zit inderdaad iets waar je allergisch voor kunt zijn, of, in mijn geval, kunt worden (na 20 jaar verven). Sinds die tijd laat ik het bij de kapper doen. Die heeft een haarverf waar dat spul niet in zit. Wel duurder, maar mijn haar is nu ook beduidend beter van kwaliteit. Kleur blijft goed zitten én het is minder pluis.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Huidirritatie na haarverf, iemand een oplossing?

Ongelezen bericht door berndv »

De meest eenvoudige en goedkope oplossing is natuurlijk gewoon niet meer verven.

Gesloten