LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IGLO SEA FRESH

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Korenwolf Claudia
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2012 19:01

IGLO SEA FRESH

Ongelezen bericht door Korenwolf Claudia »

IGLO heeft een nieuw productlijn met 'SEA FRESH', zeeverse vis dús!

Echter bij die zeeverse producten zit ook een niet-zeeverse product: Pangasius filets! Pangasius is familie van de meervalachtigen. Pangasius is een zoet/brakwatervis die hoofdzakelijk in het Chinese (zwaar vervuilde) Mekongdelta wordt gekweekt voor de consumptie.

IGLO wil ons knollen voor citroenen laten consumeren! Met andere woorden een zoet/brakwatervis als zeevers aanprijzen. :!: :idea: 8)

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: IGLO SEA FRESH

Ongelezen bericht door riddert »

brakwaterverse vis klinkt natuurlijk niet zo lekker als Sea-Fresh, dat zal ermee te maken hebben dat ze deze zoetwatervis als sea-fresh verkopen.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: IGLO SEA FRESH

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Ik geef toe dat het inderdaad wat misleidend klinkt, maar het ligt een beetje op een lijn met uitspraken als 'naar grootmoeders recept' of 'ambachtelijk bereid'. Het klinkt goed, maar betekent eigenlijk niets.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: IGLO SEA FRESH

Ongelezen bericht door ruud_a »

riddert schreef:brakwaterverse vis klinkt natuurlijk niet zo lekker als Sea-Fresh, dat zal ermee te maken hebben dat ze deze zoetwatervis als sea-fresh verkopen.
waarschijnlijk kwam die vis met de boot uit china
vandaar dat sea-fresh
vers van de boot

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: IGLO SEA FRESH

Ongelezen bericht door Brainless »

IGLO heeft de MSCkeurmerk op zijn vissen zitten.
Dit houdt in dat deze niet afkomstig zijn van oa kweekvis, waar de pangafilet uit Vietnam (niet China) onder valt.
Met de code op het pak, kun je op de site van Iglo zien waar de betreffende vis vandaan komt.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: IGLO SEA FRESH

Ongelezen bericht door dhc »

Korenwolf Claudia schreef:IGLO heeft een nieuw productlijn met 'SEA FRESH', zeeverse vis dús!

Echter bij die zeeverse producten zit ook een niet-zeeverse product: Pangasius filets! Pangasius is familie van de meervalachtigen. Pangasius is een zoet/brakwatervis die hoofdzakelijk in het Chinese (zwaar vervuilde) Mekongdelta wordt gekweekt voor de consumptie.

IGLO wil ons knollen voor citroenen laten consumeren! Met andere woorden een zoet/brakwatervis als zeevers aanprijzen. :!: :idea: 8)

Je vond je topic op Vara Kassan niet meer interessant en plaatst het hier gewoon nog een keer? Welke zinloze discussie ga je voeren? Over de interpretatie van reclameteksten?
Volgens mij heeft Iglo (lees Unilever) allang gereageerd maar kennelijk heb je deze zomer niets anders te doen....

graanvaarder
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 aug 2010 20:00

Re: IGLO SEA FRESH

Ongelezen bericht door graanvaarder »

Wow mensen checken dus elk consumenten forum waar je zin in hebt.
Er zijn leukere hobby's toch.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: IGLO SEA FRESH

Ongelezen bericht door ruud_a »

graanvaarder schreef:Wow mensen checken dus elk consumenten forum waar je zin in hebt.
Er zijn leukere hobby's toch.

er zijn ook minder leuke hobby's
zeker als het laat is, de tv hopeloos is en je geen zin hebt om te gaan slapen

Korenwolf Claudia
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2012 19:01

Re: IGLO SEA FRESH

Ongelezen bericht door Korenwolf Claudia »

Brainless schreef:IGLO heeft de MSCkeurmerk op zijn vissen zitten.
Dit houdt in dat deze niet afkomstig zijn van oa kweekvis, waar de pangafilet uit Vietnam (niet China) onder valt.
Met de code op het pak, kun je op de site van Iglo zien waar de betreffende vis vandaan komt.
Volkomen gelijk, het is Vietnam!

Korenwolf Claudia
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2012 19:01

Re: IGLO SEA FRESH

Ongelezen bericht door Korenwolf Claudia »

dhc schreef:
Korenwolf Claudia schreef:IGLO heeft een nieuw productlijn met 'SEA FRESH', zeeverse vis dús!

Echter bij die zeeverse producten zit ook een niet-zeeverse product: Pangasius filets! Pangasius is familie van de meervalachtigen. Pangasius is een zoet/brakwatervis die hoofdzakelijk in het Chinese (zwaar vervuilde) Mekongdelta wordt gekweekt voor de consumptie.

IGLO wil ons knollen voor citroenen laten consumeren! Met andere woorden een zoet/brakwatervis als zeevers aanprijzen. :!: :idea: 8)

Je vond je topic op Vara Kassan niet meer interessant en plaatst het hier gewoon nog een keer? Welke zinloze discussie ga je voeren? Over de interpretatie van reclameteksten?
Volgens mij heeft Iglo (lees Unilever) allang gereageerd maar kennelijk heb je deze zomer niets anders te doen....
Ben bij de Vara weg, dit terzijde.

Korenwolf Claudia
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2012 19:01

Re: IGLO SEA FRESH

Ongelezen bericht door Korenwolf Claudia »

graanvaarder schreef:Wow mensen checken dus elk consumenten forum waar je zin in hebt.
Er zijn leukere hobby's toch.
Zo moeilijk is dat niet met Google: trefwoord! Resultaat verschijnt online.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: IGLO SEA FRESH

Ongelezen bericht door puma73 »

weer zo'n trol die niks beter heeft te doen dan een beetje forumhoppen om interessant te lijken. Je valt hier zo door de mand korenwolf.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: IGLO SEA FRESH

Ongelezen bericht door sjohie »

Korenwolf Claudia schreef:IGLO heeft een nieuw productlijn met 'SEA FRESH', zeeverse vis dús!

Echter bij die zeeverse producten zit ook een niet-zeeverse product: Pangasius filets! Pangasius is familie van de meervalachtigen. Pangasius is een zoet/brakwatervis die hoofdzakelijk in het Chinese (zwaar vervuilde) Mekongdelta wordt gekweekt voor de consumptie.

IGLO wil ons knollen voor citroenen laten consumeren! Met andere woorden een zoet/brakwatervis als zeevers aanprijzen. :!: :idea: 8)
Een biochemicus heeft die filets getest, en de gevonden gehaltes van 2 met naam genoemde bestrijdingsmiddelen, zijn zo laag, dat je als volwassene respectievelijk 11 of 21 kg per dag van die vis zou moeten eten, voordat het enigszins schadelijk is. dit nog afgezien van het feit dat die LD50 waarden, afgeleid zijn van berekende waarden op basis van dierproeven, met een veiligheidsmarge van 50* als het om carcinogenen gaat.

Overigens is een delta het gebied van een een rivier die uitkomt in zee, én leeft Pangasius ook in brak water, ergens halverwege die delta dus. Dan kom je op een vrij theoretische discussie, wanneer trek je de grens in die delta tussen rivier en zee? En in dit geval is de mekong delta, die overigens niet in de buurt van China ligt bij mijn weten, ~39.000 km² groot, dat is zegmaar heel Nederland, minus de waddeneilanden. Dat is plenty voer voor de marketing afdeling van Iglo om er sea-fresh op te zetten.

Korenwolf Claudia
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2012 19:01

Re: IGLO SEA FRESH

Ongelezen bericht door Korenwolf Claudia »

sjohie schreef:
Korenwolf Claudia schreef:IGLO heeft een nieuw productlijn met 'SEA FRESH', zeeverse vis dús!

Echter bij die zeeverse producten zit ook een niet-zeeverse product: Pangasius filets! Pangasius is familie van de meervalachtigen. Pangasius is een zoet/brakwatervis die hoofdzakelijk in het Chinese (zwaar vervuilde) Mekongdelta wordt gekweekt voor de consumptie.

IGLO wil ons knollen voor citroenen laten consumeren! Met andere woorden een zoet/brakwatervis als zeevers aanprijzen. :!: :idea: 8)
Een biochemicus heeft die filets getest, en de gevonden gehaltes van 2 met naam genoemde bestrijdingsmiddelen, zijn zo laag, dat je als volwassene respectievelijk 11 of 21 kg per dag van die vis zou moeten eten, voordat het enigszins schadelijk is. dit nog afgezien van het feit dat die LD50 waarden, afgeleid zijn van berekende waarden op basis van dierproeven, met een veiligheidsmarge van 50* als het om carcinogenen gaat.

Overigens is een delta het gebied van een een rivier die uitkomt in zee, én leeft Pangasius ook in brak water, ergens halverwege die delta dus. Dan kom je op een vrij theoretische discussie, wanneer trek je de grens in die delta tussen rivier en zee? En in dit geval is de mekong delta, die overigens niet in de buurt van China ligt bij mijn weten, ~39.000 km² groot, dat is zegmaar heel Nederland, minus de waddeneilanden. Dat is plenty voer voor de marketing afdeling van Iglo om er sea-fresh op te zetten.

Vergelijkbaar met brakwater Oosterschelde/Westerschelde/Nieuwe Waterweg e.d.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: IGLO SEA FRESH

Ongelezen bericht door tenormin »

Korenwolf Claudia schreef:
dhc schreef:
Korenwolf Claudia schreef:IGLO heeft een nieuw productlijn met 'SEA FRESH', zeeverse vis dús!

Echter bij die zeeverse producten zit ook een niet-zeeverse product: Pangasius filets! Pangasius is familie van de meervalachtigen. Pangasius is een zoet/brakwatervis die hoofdzakelijk in het Chinese (zwaar vervuilde) Mekongdelta wordt gekweekt voor de consumptie.

IGLO wil ons knollen voor citroenen laten consumeren! Met andere woorden een zoet/brakwatervis als zeevers aanprijzen. :!: :idea: 8)

Je vond je topic op Vara Kassan niet meer interessant en plaatst het hier gewoon nog een keer? Welke zinloze discussie ga je voeren? Over de interpretatie van reclameteksten?
Volgens mij heeft Iglo (lees Unilever) allang gereageerd maar kennelijk heb je deze zomer niets anders te doen....
Ben bij de Vara weg, dit terzijde.
Korenwolf, was je niet meer tevreden bij KASSA? Je kreeg op je zelfde vraag op 1 juli anders wel 7 pagina's antwoord, dus aan interesse geen gebrek. Dhc (ook van de kassa, net als ik) schreef in een ander item dat hij/zij alle tijd van de wereld heeft om dingen na te pluizen, dus dat is dan zijn hobby, leuk. Maar de diversiteit van goede/slechte zaken die deze vis in zich heeft is behoorlijk omstreden. Of Appie ons op het verkeerde been zet met SEAFRESH, is ja en nee. Heb je dus ook niks aan. Ik kocht hem veel, totdat negatieve berichten bekend werden. Meestal (als kuddedier) laat ik zo'n visje dan maar "zwemmen".

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: IGLO SEA FRESH

Ongelezen bericht door sjohie »

sjohie schreef:
Korenwolf Claudia schreef: Een biochemicus heeft die filets getest, en de gevonden gehaltes van 2 met naam genoemde bestrijdingsmiddelen, zijn zo laag, dat je als volwassene respectievelijk 11 of 21 kg per dag van die vis zou moeten eten, voordat het enigszins schadelijk is. dit nog afgezien van het feit dat die LD50 waarden, afgeleid zijn van berekende waarden op basis van dierproeven, met een veiligheidsmarge van 50* als het om carcinogenen gaat.

Overigens is een delta het gebied van een een rivier die uitkomt in zee, én leeft Pangasius ook in brak water, ergens halverwege die delta dus. Dan kom je op een vrij theoretische discussie, wanneer trek je de grens in die delta tussen rivier en zee? En in dit geval is de mekong delta, die overigens niet in de buurt van China ligt bij mijn weten, ~39.000 km² groot, dat is zegmaar heel Nederland, minus de waddeneilanden. Dat is plenty voer voor de marketing afdeling van Iglo om er sea-fresh op te zetten.

Vergelijkbaar met brakwater Oosterschelde/Westerschelde/Nieuwe Waterweg e.d.
Nou nee, de Westerschelde is een estuarium (minder slib etc), geen delta, en de Nieuwe Waterweg een door de mens gegraven kanaal, wat ook iets anders is. En de Oosterschelde is door die grote dam ook niet echt 1-op-1 te vergelijken met de Mekong-delta. En in alle drie de gevallen zijn ze in verhouding gezien, niet meer dan een zijriviertje van de Mekong. Die Mekong-delta is zo groot als heel Nederland (minus half Drentse, soit) wat ook gevolgen heeft voor de biodiversiteit etc etc.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: IGLO SEA FRESH

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Fleurtjuh666 schreef:Ik geef toe dat het inderdaad wat misleidend klinkt, maar het ligt een beetje op een lijn met uitspraken als 'naar grootmoeders recept' of 'ambachtelijk bereid'. Het klinkt goed, maar betekent eigenlijk niets.
Mijn oma kon absoluut niet koken, dus "naar grootmoeders recept" is voor mij geen aanbeveling :-)

En zelfs als oma wel kon koken wil je in deze tijd eigenlijk helemaal geen dingen meer naar grootmoeders recept. Zo gezond was dat allemaal niet.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: IGLO SEA FRESH

Ongelezen bericht door tenormin »

GJvdZ schreef:
Fleurtjuh666 schreef:Ik geef toe dat het inderdaad wat misleidend klinkt, maar het ligt een beetje op een lijn met uitspraken als 'naar grootmoeders recept' of 'ambachtelijk bereid'. Het klinkt goed, maar betekent eigenlijk niets.
Mijn oma kon absoluut niet koken, dus "naar grootmoeders recept" is voor mij geen aanbeveling :-)

En zelfs als oma wel kon koken wil je in deze tijd eigenlijk helemaal geen dingen meer naar grootmoeders recept. Zo gezond was dat allemaal niet.
Toch werden ze er wel oud mee (of misschien 2 families met sterke genen?)
Die aten reuzel als broodbeleg, yak!

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: IGLO SEA FRESH

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

GJvdZ schreef:
Fleurtjuh666 schreef:Ik geef toe dat het inderdaad wat misleidend klinkt, maar het ligt een beetje op een lijn met uitspraken als 'naar grootmoeders recept' of 'ambachtelijk bereid'. Het klinkt goed, maar betekent eigenlijk niets.
Mijn oma kon absoluut niet koken, dus "naar grootmoeders recept" is voor mij geen aanbeveling :-)

En zelfs als oma wel kon koken wil je in deze tijd eigenlijk helemaal geen dingen meer naar grootmoeders recept. Zo gezond was dat allemaal niet.
:lol:
Ik zeg ook niet dat ik het goede aanbevelingen vind :p
Ben het met je eens dat er vroeger relatief ongezond gekookt werd soms, reuzel op je brood is inderdaad niet zo gezond.... Met mijn uitspraak bedoelde ik meer te zeggen, dat dit een soort 'aura'woorden zijn, die een product een bepaalde uitstraling moeten geven, iets wat mij eigenlijk juist de kriebels bezorgt. Marketingfoefje. Maar als ik iets 'naar grootmoeders recept' wil, pak ik het oude kookboek van m'n oma wel uit de kast (wat ik overigens niet eens verzin).

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: IGLO SEA FRESH

Ongelezen bericht door tenormin »

fleurtjuh666, ik trap wel degelijk in sommige marketing foefjes. Al jaren. Met de jam van Bon Maman!! Wat een oen (hoewel, dat kan niet als vrouw) ben ik toch. 't Foefje van de jam zit hem inderdaad in die vrolijk ogende pot en vind de jam heel lekker :wink:

Gesloten