Illegale afslankproducten in Nederland

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Mariejo_86
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2021 17:56

Illegale afslankproducten in Nederland

Ongelezen bericht door Mariejo_86 »

Goedenavond,

Ik heb laatst via Instagram van iemand een flesje Supanova Liquid Fat Burner gekocht van TS-life. Deze gebruik ik nu een maand en sindsdien onwijs veel last van maagzuur & misselijkheid, daarboven op voel ik mij ook nog eens hartstikke slecht. Toen ik mijn voedingscoach dit product liet zien gaf zij aan dat deze producten waarschijnlijk illegaal verkocht worden in Nederland omdat er geen Nederlandse beschrijving op het etiket staat. Uiteraard ben ik toen meteen met het product gestopt. Ik krijg mijn geld niet terug van desbetreffende distributeur.

Het lijkt me toch niet dat mensen weg kunnen komen met illegale praktijken!! Of nog erger, de distributeur heeft geen idee dat zij illegale producten verkoopt.

Kan ik bepaalde stappen ondernemen en weet iemand de exacte regels waaraan een product moet voldoen om legaal verkocht te mogen worden in NL?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Illegale afslankproducten in Nederland

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mariejo_86 schreef:
28 jan 2021 18:10
Het lijkt me toch niet dat mensen weg kunnen komen met illegale praktijken!!
Zolang er mensen dit soort producten blijven kopen bij dergelijke vage shopjes komt men daar uiteraard gewoon mee weg.
Mariejo_86 schreef:
28 jan 2021 18:10
Kan ik bepaalde stappen ondernemen en weet iemand de exacte regels waaraan een product moet voldoen om legaal verkocht te mogen worden in NL?
Heb je überhaupt een idee met wie je concreet zaken hebt gedaan? Als dat niet zo is, kan je geen kant op.

Methusalah
Berichten: 1165
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Illegale afslankproducten in Nederland

Ongelezen bericht door Methusalah »

Mariejo_86 schreef:
28 jan 2021 18:10
Goedenavond,

Ik heb laatst via Instagram van iemand een flesje Supanova Liquid Fat Burner gekocht van TS-life. Deze gebruik ik nu een maand en sindsdien onwijs veel last van maagzuur & misselijkheid, daarboven op voel ik mij ook nog eens hartstikke slecht. Toen ik mijn voedingscoach dit product liet zien gaf zij aan dat deze producten waarschijnlijk illegaal verkocht worden in Nederland omdat er geen Nederlandse beschrijving op het etiket staat. Uiteraard ben ik toen meteen met het product gestopt. Ik krijg mijn geld niet terug van desbetreffende distributeur.

Het lijkt me toch niet dat mensen weg kunnen komen met illegale praktijken!! Of nog erger, de distributeur heeft geen idee dat zij illegale producten verkoopt.

Kan ik bepaalde stappen ondernemen en weet iemand de exacte regels waaraan een product moet voldoen om legaal verkocht te mogen worden in NL?

Ik zal je een simpele tip geven. Alles wat claimt vet te verbranden is rotzooi wat je niet in je lichaam wil hebben. De enige manier om gezond af te vallen is beweging en een gezond eetpatroon (en dat is nog goedkoper ook). Shortcuts zijn niet de manier.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Illegale afslankproducten in Nederland

Ongelezen bericht door sjohie »

Mariejo_86 schreef:
28 jan 2021 18:10
Goedenavond,

Ik heb laatst via Instagram van iemand een flesje Supanova Liquid Fat Burner gekocht van TS-life. Deze gebruik ik nu een maand en sindsdien onwijs veel last van maagzuur & misselijkheid, daarboven op voel ik mij ook nog eens hartstikke slecht. Toen ik mijn voedingscoach dit product liet zien gaf zij aan dat deze producten waarschijnlijk illegaal verkocht worden in Nederland omdat er geen Nederlandse beschrijving op het etiket staat. Uiteraard ben ik toen meteen met het product gestopt. Ik krijg mijn geld niet terug van desbetreffende distributeur.

Het lijkt me toch niet dat mensen weg kunnen komen met illegale praktijken!! Of nog erger, de distributeur heeft geen idee dat zij illegale producten verkoopt.

Kan ik bepaalde stappen ondernemen en weet iemand de exacte regels waaraan een product moet voldoen om legaal verkocht te mogen worden in NL?
Wat voor coach is dat in hemelsnaam? Dit leest alsof een hardloopcoach een route voor je uitzet over het spoor.

sake1987

Re: Illegale afslankproducten in Nederland

Ongelezen bericht door sake1987 »

Dus je gebruikt al een maand lang een product waar je ziek van wordt en denkt niet na de eerste paar dagen, laat ik er maar mee stoppen.
Een drankje via Instagram gekocht?
Mag ik je adviseren het flesje weg te gooien en de tip van Methusalah verschillende malen heel aandachtig te lezen.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Illegale afslankproducten in Nederland

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Instagram, is dat eenzelfde soort webwinkel als Bol? Waarom blijven mensen toch kopen bij vage sites zonder te weten waar ze kopen. En dan zelf ook niet zien dat er geen Nederlandse tekst op staat?

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Illegale afslankproducten in Nederland

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

sake1987 schreef:
29 jan 2021 11:19
Mag ik je adviseren het flesje weg te gooien
Hoho, dát is pas illegaal.
Inleveren bij chemisch afvaldepot, al neemt u dan een onverstandig risico.
Aangezien het spul van binnen branden veroorzaakt moet je aannemen dat het chemisch actief is, wellicht zelfs explosief.
Niet meer aan komen, vlucht, waarschuw de E.O.D.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Illegale afslankproducten in Nederland

Ongelezen bericht door Moneyman »

't Spul kost nog een paar centen ook...
https://www.bol.com/nl/b/ts-life/603213745/

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Illegale afslankproducten in Nederland

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Dit product wordt verkocht door o.a. Bol.com of via affiliate marketing via Facebook of Instagram. Het is een voedingssupplement dus het mag zonder test of bewijs worden verkocht. Een ding is zeker, je valt er financieel van af. M.b.t. gewicht val je niets van af.

Bol.com verkoopt het enkel voor het geld. Als er teveel klachten zijn, wordt deze parner verwijderd door Bol.com. Verder zul je zien dat een aantal websites dit product de hemel inprijzen, voor de commissie.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Illegale afslankproducten in Nederland

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als je alles met muntjes van 5 cent betaalt, dan kan dat toch al gauw kilo's aan gewicht schelen.

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Illegale afslankproducten in Nederland

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op de website van een van de verkopers vond ik deze ingrediëntenlijst: Water, Glycerine, Cassis, Geconcentreerd zwartbessap, Hibiscus-extract (bloem), Assenextract (blad), Guarana-extract (zaad), Groene thee-extract (blad), Quackgrass-extract (wortel), Paardebloem-extract (blad), Kola-extract ( zaad), Ginseng-extract (wortel), Venkel-extract (zaad), Citroenzuur, Kaliumsorbaat (conserveermiddel), Natriumbenzoaat (conserveermiddel.

Hoeveelheden of percentages staan er niet bij, maar het is een vreemde lijst. Hoofdingrediënten zijn water en glycerine. Daarmee ga je geen "vet verbranden".

Wat het verschil is tussen "cassis" en "geconcentreerd zwartbessap" is mij niet duidelijk. Cassis is volgens mij eenvsiroop of frisdrank met (de smaak van) zwarte bessen.

Quackgrass is in Nederland bekend als kweekgras, een hinderlijke wilde grassoort (onkruid) in het gazon.

Al met al lijkt het mij een nogal onsmakelijk (on)kruidendrankje.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Illegale afslankproducten in Nederland

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Samenvattend :D Het is rotzooi en een soort van kwakzalverij. Je heb meer van dit soort dubieuze producten, die soortgelijke producten aanbieden. De rode lijn is het is volgens de producent een wonder middel. Er wordt geen wetenschappelijk bewijs geleverd. Het flesje + inhoud kost hooguit 3 euro en de verkoopprijs is rond de 30 euro. Het gaat hier om het geld en niet om de mens, die een paar kilo wil afvallen.

Ze vertellen wat je wilt horen en jij betaald hiervoor de hoofdprijs.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Illegale afslankproducten in Nederland

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Je zou kunnen overgaan op ketox24 druppels. Petra heeft nog een kortingscode voor je in de aanbieding :mrgreen:

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Illegale afslankproducten in Nederland

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Klopt, gebruik petra1987, dan krijg gegarandeerd korting op dit geweldige afslankproduct. Niet dat je er van afslankt, maar het is toch aardig.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Illegale afslankproducten in Nederland

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je portemonnee slankt er gegarandeerd van af en dat was toch de bedoeling?

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Illegale afslankproducten in Nederland

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Op jaarbasis kun je gemakkelijk hiermee bijna 400 euro afvallen. Met KETOX24 kun je nog meer financieel afvallen, als je goed je best doet en een DETOX kuur neemt, met kortingscode RADAR of PETRA1987 haal makkelijk 900 euro.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Illegale afslankproducten in Nederland

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Als ik zomaar ergens op straat ga staan met een doos van dat spul. Zou je het dan ook van me gekocht hebben?

missie1975
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2010 21:11

Re: Illegale afslankproducten in Nederland

Ongelezen bericht door missie1975 »

Het gaat hier niet om een illegaal product. Het gaat om een voedingssuplement dat verkocht wordt door distributeurs. Hun horen wel een Nederlands beschrijving erbij te geven dus in dat geval is ze in gebreke gebleven. Het voeding suplemant is plantaardig en zorgt er voor dat jou verbranding aan t werk gaat. Net als het vleugels drankje doet. Dus je krijgt energie in je lichaam.

sake1987

Re: Illegale afslankproducten in Nederland

Ongelezen bericht door sake1987 »

missie1975 schreef:
02 mar 2021 21:39
Het gaat hier niet om een illegaal product. Het gaat om een voedingssuplement dat verkocht wordt door distributeurs. Hun horen wel een Nederlands beschrijving erbij te geven dus in dat geval is ze in gebreke gebleven. Het voeding suplemant is plantaardig en zorgt er voor dat jou verbranding aan t werk gaat. Net als het vleugels drankje doet. Dus je krijgt energie in je lichaam.
En toen kwam er een olifant met een lange snuit, die blaasde dit sprookje uit.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Illegale afslankproducten in Nederland

Ongelezen bericht door BL2 »

missie1975 schreef:
02 mar 2021 21:39
Net als het vleugels drankje doet.
Maar kan je dan ook echt vliegen, of slechts eenmalig zoals Herman B. deed ?

Gesloten