LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] inlegkruisjes en allergie

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
aknut
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2013 14:01

inlegkruisjes en allergie

Ongelezen bericht door aknut »

tot een jaar geleden kon ik nog her en der inlegkruisjes kopen waarbij ik geen jeuk kreeg .
(Da- ,Libresse -inlegkruisjes) Maar ook deze inlegkruisjes zijn verworden tot synthetische kruisjes .

Waarom kunnen /willen fabrikanten geen katoenen (deels) inlegkruisjes meer vervaardigen.
Daar ik in een vak zit waar ik veel hoor over jeuk en irritatie vaginaal, kom ik ,met dus alle klachten die ik hoorde en mijn eigen ervaring tot de conclusie dat de kwaliteit van inlegkruisjes voor de vrouwen in een korte tijd zeer bedroevend is geworden.
Inhoud van de doosjes met minder kruisjes ,kwalitatief slecht en voor het zelfde geld.
Hoe kunnen we als vrouw de fabrikanten weer duidelijk maken dat veel vrouwen steeds meer overgevoelig zijn voor de " moderne" kruisjes?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: inlegkruisjes en allergie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Toevallig kwam vorige week mijn buurvrouw,die had het erover,ze voegen allelei luchtjes toe etc..
En dat gaat irriteren,oftwelde vrouw krijgt weer een probleem..bv schimmelinfectie..

Ikdenk dat iedereen persoonlijk een klacht in moet dienen bij merk wat ze altijd hadden,als ze genoeg klachten krijgen,of klanten verliezen....

Het is irritant en zo zie je dat ze niet nadenken over de gevolgen...
Zou niet uitmaken als je er normale naast houd in assortiment voor vrouwen die,die graag willen,niet alle vrouwen zijn gevoelig...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: inlegkruisjes en allergie

Ongelezen bericht door tenormin »

@TS, Depend eens proberen? Kan geen link gevenwant dan is het reclame, maar ze claimen "naturel" te leveren, dus zonder toegevoegde geurtjes e.d.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: inlegkruisjes en allergie

Ongelezen bericht door eleven »

tenormin schreef:@TS, Depend eens proberen? Kan geen link gevenwant dan is het reclame, maar ze claimen "naturel" te leveren, dus zonder toegevoegde geurtjes e.d.
Klopt, maar je kan TS een PB sturen. :shock:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: inlegkruisjes en allergie

Ongelezen bericht door tenormin »

vogels schreef:
aknut schreef:tot een jaar geleden kon ik nog her en der inlegkruisjes kopen waarbij ik geen jeuk kreeg .
(Da- ,Libresse -inlegkruisjes) Maar ook deze inlegkruisjes zijn verworden tot synthetische kruisjes .

Waarom kunnen /willen fabrikanten geen katoenen (deels) inlegkruisjes meer vervaardigen.
Daar ik in een vak zit waar ik veel hoor over jeuk en irritatie vaginaal, kom ik ,met dus alle klachten die ik hoorde en mijn eigen ervaring tot de conclusie dat de kwaliteit van inlegkruisjes voor de vrouwen in een korte tijd zeer bedroevend is geworden.
Inhoud van de doosjes met minder kruisjes ,kwalitatief slecht en voor het zelfde geld.
Hoe kunnen we als vrouw de fabrikanten weer duidelijk maken dat veel vrouwen steeds meer overgevoelig zijn voor de " moderne" kruisjes?
Door massaal te stoppen met het gebruik er van.
Wat wil je er dan voor in de plaats 'zetten'? Ouderwets grijs toiletpapier in je onderbroek stoppen? Kan jij je als kerel toch niks bij voorstellen, mag ik hopen?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: inlegkruisjes en allergie

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Wist u ook dat (te) lang gebruik van inlegkruisjes dezelfde klachten kunnen veroorzaken?
Het feit dat de boel minder kan ademen, omdat er een inlegkruisje voor zit heeft een negatief effect op de natuurlijke flora.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: inlegkruisjes en allergie

Ongelezen bericht door encore »

Maar er is toch een onderbroekenmerk dat de (dubbele) kruisjes in de onderbroeken op een beter plek innaait? Schijnt veel irritaties weg te nemen.
Geen idee of ze nog worden verkocht....

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: inlegkruisjes en allergie

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zou eens kijken bij een biologische supermarkt/winkel, die voeren juist dit soort producten, ook wat betreft dameshygiëne. Volgens mij zag ik laats iets liggen bij de lokale ekoplaza.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: inlegkruisjes en allergie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Zie mijn reactie,ik neem ts toch serieus..

Mannen kunnen niet oordelen,maar die hebben andere problemen waar wij weer niks van weten..
Ik zelf zit op goed merk,nu dan,maar,verschoon me liever paar keer per dag( ook al is dat niet nodig,maar gevoel,wat ik schreef door rugklachten)
Het is een onderwerp waar veel vrouwen zivh voor schamen,wat niet nodig is ,zijn ergere dingen..

Het gaat om een simpel inlegkruisje,dus geen verband of??er allemaal is.

Maar zodra ik zie dat mijn merk nu( had ander merk foute boel ook geurtje,kamillie of iets??) ook geurtjes gaat aanbrengen nok ik ermee..

Wat ik zei,die dingen zijn eigenlijk niet goed,broeierig etc...dus verschoon me,voor mijn gevoel.
Ga ik weg,bv naar fysio hop...dan wel..

Ik ga nu maar gewoon vol op alles in..over wat het veroorzaken niet goed is,tja he is levensverhaal,maar ja ts vraagd ervaringen met inlegkruisjes..

Overigens ts,wat ik schreef kijk uit,met toilletpapier etc,als ze ineens met geurtje hebben,ik had dat dus uit duitsland wat ik schreef,rook lekker...maar uh...menselijk flora fauna vond het niet fijn...

Fabrikanten willen zich onderscheiden,het aantrekkerlijker maken etc,gaan vanzelf wel merken dat vrouwen het gaan vermijdne en veel vrouwen er problemen mee krijgen,,

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: inlegkruisjes en allergie

Ongelezen bericht door tenormin »

aknut schreef:de reacties vallen mij tegen .Kennelijk zijn mensen anoniem in staat om zeer onvolwassen reacties te geven.
Het probleem blijft dat plastic/latex aan je billen zeer onaangenaam is en allerhande onaangename bijwerkingen geeft.
En van vrouwen zou ik daar graag een normale reactie op willen hebben. Zodat we samen actie kunnen voeren richting fabrikanten .
Ik dacht dat RADAR de rest van deze pulp reacties zou verwijderen
Ja, als "mannen" er geintjes over gaan maken wordt ik ietwat stekelig. Maar misschien, als alternatief zou je eens bij een apotheek kunnen vragen naar verschillende soorten. Een Super heeft alleen maar schappen met: een apotheker heeft meer kennis van zaken en zou je e.e.a. kunnen vertellen waar al dan geen katoen is verwerkt. Dus je gewoon eens laten adviseren. Anders, heb geen idee hoeveel last je ervan hebt, zou je ook eens een consulante van de Tena lijn kunnen vragen om advies. Je bent werkelijk niet de enige die met dit soort problemen kampt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: inlegkruisjes en allergie

Ongelezen bericht door tenormin »

@aknut, http://www.tena.nl/vrouwen/
Scrol naar beneden en zoek anders even naar rechtstreeks contact. Dat kost minder dan apotheek, ergo: info kost daar niets.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: inlegkruisjes en allergie

Ongelezen bericht door tenormin »

vogels schreef: Wat ik mij wel af vraag: waarom koop je die dingen nog als ze je toch niet bevallen? Je bent toch niet verplicht een inlegkruisje te gebruiken?
Alweer, meneer vogels; waarom zo'n 'advies', daar heeft de TS toch niets aan; niet 1 vrouw gebruikt dit voor haar plezier.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: inlegkruisjes en allergie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@vogels

Uh...ik snap wel wat je bedoeld,maar sommige vrouwen hebben dit nodig...
U .... :wink: stel u lekt hele dag uit u..ja hoe zal ik hem netjes noemen,je wortel :lol: je ondergoed gaat ruiken,je gaat jezelf ruiken,dat is niet fijn..
Daar zijn dus inlegkruisjes voor.....geen andere oplossing..
Ja wat ik doe,maar ik ben thuis,trek bv om de twee a drie uur schoon ondergoed aan,maaaaaar ik ben thuis en mensen die werken,en dan heb ik het,mini mini mini maal,maaar ook vrouwen,heftiger,niet heftig plons,maar gewoon goed nodig..

Dus...ja die dingen bestaan jaar en dag,altijd gewaarschuwd mee uitkijken...dagelijks gebruik..
Maar gaan ze nog eens kunstmatige geurtjes toevoegen...foute boel,laat het zoals het was,maar jaallesmoet beter denken ze...

Enige wat ts kan doen is,ander merk,haar oude merk fabrikant aanschrijven,missvhien meerdere klachten en zien ze verkoop zakken..

Depend is goed merk,maar kan ts ook fout op reageren,is maar net waar je tegen kan...( ik wel)
Maar daar gaat het ts geloof ik niet om,is meer boos dat alles synthetisch wordt..

Maar zover ik weet en dat is al heeeel lang,waarschuwen artsen etc ,kijk uit met die dingen ook al is het deels katoen,door broeirig effect,,,krijg je die problemen ook..

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: inlegkruisjes en allergie

Ongelezen bericht door Shine »

Overigens is het soort ondergoed dat iemand draagt ook van invloed. Nylon ondergoed met nylon/badstof kruis broeit ook en kan deze vervelende vrouwen kwestie verergeren. Te strakke kleding (broek) eveneens. Ennehm, kruis niet wassen met zeep maar alleen afspoelen.
Ik vrees dat het een kwestie van uitproberen zal worden om te ontdekken op welk merk inlegkruisje er niet zo heftig wordt gereageerd. Sowieso vermijdt hoe dan ook die gegeurde dingen. Niets is zo slecht dan je kruis constant met haar neus in een vorm van parfum te duwen. (Klinkt even raar maar boodschap is duidelijk)
Ik vrees dat ieder merk synthese er in heeft verwerkt. Alleen is het uitzoeken welk merk het minst.
Succes.
Ik ben blij dat ik ze niet meer nodig heb. Snap het probleem van dit vrouwen ongemak heel goed.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: inlegkruisjes en allergie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Vogels

Ik weet toch ook niet hoe het voelt als jij bv last van je prostaat hebt?
Je kan het weten,van idd je vrouw dochters! Maar voelen hoe het voelt niet...dat is min intentie in elk geval..
Ik ganiet op details in..maar jeuk dat je uh....erruuugh gek wordt,pijn,ook dat,etc...je kan je inleven,maar weet niet hoe het voelt...of lekken zeg maar..

Dat is mijn intentie met mannen kunnen daar niet over oordelen

Ninc
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:39

Re: inlegkruisjes en allergie

Ongelezen bericht door Ninc »

Huismerk HEMA (pantyliners classic rose verpakking)
Is nu dezelfde als de oude DA huismerk inlegkruisjes :-)

Ik zoek me ook elke keer suf...

Tip... Leg n flinke voorraad aan...

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: inlegkruisjes en allergie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ts heeft helaas ook de da geprobeerd :(

Elgje
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 nov 2014 18:40

Re: inlegkruisjes en allergie

Ongelezen bericht door Elgje »

Heel irritant en irriterend inderdaad, zowel qua materiaal maar zeker ook tegenwoordig die toegevoegde geurtjes. Er nietsvermoedend een keer 'ingestonken'. Voor diegenen die maar niet kunnen snappen waarom sommige vrouwen het echt nodig hebben, hier een wat concretere uitleg: wat denk je van eind van de menstruatie, dan zijn tampons echt niet meer comfortabel.Daarnaast kan er ook op een ander moment van de cyclus veel vochtverlies optreden, dat qua hoeveelheid echt niet door ondergoed alleen kan worden opgevangen. Geen mens wil toch met een nattige (onder) broek buitenshuis rondlopen? Even googelen levert nog wel wat ecologisch op. Bijv. Natracare (als ik dat mag noemen).

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: inlegkruisjes en allergie

Ongelezen bericht door moederslink »

En bij lichte tot matige incontinentie....je krijgt het dan zelfs vergoed door de zorgverzekeraar op " recept "
via de HA.
Tena Lady , zonder geurtjes :P--------- geen irritaties , gewoon ook vaak " verschonen "
( OT ook ik denk dat Vogels een man is en Encore ook......Mispoes?? :roll:)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: inlegkruisjes en allergie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja mAar dat is voor zwaardere gevallen.....dit is gewoon wat veel vrouwen hebben,beetje lekken en jezelf frisser erbij voelen.

Oh ja las post ts nog eens,plakt aan je billen :shock: nou ik maak hoop mee,maar die vat ik even niet?

Gesloten