LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
boskabouter
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mei 2007 10:36

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door boskabouter »

Inderdaad, dat is op het forum te lezen sinds 2002. Ik heb ze vandaag aan de lijn gehad met de mededeling mij eindelijk eens uit de administratie van hun te halen. Heb ze ook nog eens duidelijk gemaakt dat ik géén contract met ze heb. Het bleek inderdaad om een offerte te gaan dat gaven zij toe aan de telefoon. Nou, bij mijn weten stuur je nooit een offerte op met een aangehechte acceptgiro. Schandalig gewoon!

KMP
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2008 14:56

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door KMP »

Ik heb in mei van dit jaar een factuur ontvangen van BIZZtelefoongids en ook nog betaald !! Ik ben er dus met open ogen ingestonken. Ik voel me zo belazerd door deze club mensen. Kan daar nu werkelijk niets tegen gedaan worden. Deze criminelen zijn al vanaf 2002 actief. Hoe is dit mogelijk !!!

kmp

interesse2008
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2009 13:29

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door interesse2008 »

nou heel leuk www.biztelefoongids.nl was blijkbaar niet van deze ratten.
.com wel.

wij hebben uiteraard niet betaald, maar ze bestaan al veel te lang en ook erg dat TNT Post hun als klant wil hebben, want de brieven zijn voorzien van voorbedrukte enveloppen met :
TNT Post, Port betaald.

TNT moet hun weigeren als klant!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wie gaat daarvoor zorgen?

Reageren, mail terugsturen, zelf ook nepfacturen sturen heeft geen zin.
Er is maar 1 oplossing voor zon gast:......... maar die straf hebben we hier in NL niet, wel levenslange opsluiting of gewoon een pyromaan die de bron van ellende gaat platbranden.

Sickos zijn het.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik heb deze wel betaald!

Maar dan maar €0,01 dus iets tekort en kreeg nogmaals brieven en incasso, maar ik had wel het juiste code van acceptgiro genomen en niet het bedrag.

Zo veroorzaak je meer porto kosten en werk als zij ooit kregen.
Na 14 maanden totaal 34 brieven gehad voor maar 1x 1 cent betalen!
Dus zo pak je ze terug.
Ik betaalde de waarde van hun gids en ik wacht nog steeds op de beloofde rechtszaak.

Een tevreden wanbetaler die geniet van hun dure onzin dreigementen!

Gast55
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2009 12:28

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Gast55 »

Het is weer zover. De jaarlijkse misleidende "factuur'' van Biz. Ziet eruit als een echte rekening, met klantnummer en al. Rekening moet binnen 14 dagen betaald worden. Verder de gebruikelijke kleine lettertjes over 'dit is een aanbieding'.

Dit gebeurt nu al een aantal jaren. Ik zou het zeer op prijs stellen als Radar hier eens aandacht aan wil besteden!!!

Total Sounds
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2009 16:12

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Total Sounds »

Hier ook vandaag een FAKE rekening van Biz ontvangen. Direct geprobeerd te bellen, alleen er wordt niet opgenomen.

Asociale benadering voor niets vermoedende ondernemers!! Natuurlijk moet ik kijken en natuurlijk ligt het aan mij, maar wanneer gaat Radar er nou eens aandacht aan schenken?? Wanneer stopt dit?

astilbe
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2009 12:44

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door astilbe »

Ook weer een nep factuur van Biz telefoongids. Gelukkig ben ik een 1-vrouwszaak, en wist ik dat ik niets besteld had. De kleine letters zijn wel erg klein, en het duurde even voor dat ik zag dat het geen echte factuur was. Ik kan me voorstellen dat een heleboel ondernemers er in tuinen. Wat kunnen we met z'n allen (en met radar) hieraan doen?

groenteboer
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2009 19:02

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door groenteboer »

Wie kan mij een tip geven om het betaalde geld terug te krijgen ik ben zo stom geweest om te betalen dacht dat het de gewone gids was
heb al wel gebeld met bizz en doordat ik binnen 8 dagen reageer zou ik het geld teruggestort krijgen maar twijfel er eigenlijk aan wie heeft er ervaring mee en kan mij hier mee helpen

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door mar42 »

Je zou ze een brief kunnen schrijven dat je het bedrag binnen 2 weken teruggstort wilt hebben en afziet van vermelding, en daarbij teves vermelden dat indien dit niet binnen de gestelde termijn is gebeurd je een deurwaarder inschakeld en dat die kosten geheel voor rekening komen van hun. :wink:

groenteboer
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2009 19:02

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door groenteboer »

Dank je ga dit zeker doen en hoop er maar het goede van
heb in ieder geval mijn dure lesje geleerd
laat het nog horen als het is gelukt

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door mar42 »

stuur deze brief wel aangetekend met bericht van ontvangst zodoende heb je een goed bewijs van schrijven in handen anders kunnen ze ook nog zeggen dat ze de brief niet hebben ontvangen. :wink:

En mocht je deze brief alsnog terug krijgen als niet in ontvangst genomen of gweigerd, dan kan je direct een deurwaarder inschakelen. :wink:

groenteboer
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2009 19:02

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door groenteboer »

Denk je dat ik wel recht van spreken heb, omdat het mijn stomme fout is geweest door klakkeloos te betalen krijg ik dan niet de kosten voor een deurwaarder op mijn dak

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door mar42 »

nee daar hoef je niet bang voor te zijn omdat dit misleidend is gweest, en mocht je wel een brief krijgen dan vertel je ook hun hetzelfde als wat je bizz hebt mede gedeeld.

groenteboer
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2009 19:02

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door groenteboer »

dank je wel voor de informatie en ik ga mijn best er voor doen om onze zuurverdiende centen weer terug te krijgen je hoort nog wel

fleur koning
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2009 17:34

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door fleur koning »

Ik ben er dus wel ingetrapt en heb een eenmanszaak. 295,12 euro's betaald aan deze oplichters. Het geld groeit me niet op mijn rug. Kan ik dit geld op 1 over andere manier terug krijgen?
En hoe voorkom ik dat er volgend jaar niet hetzelfde gebeurd. Kunnen ze nu standaard geld van mijn rekening nemen?

Vriendelijke groet Fleur

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door mar42 »

Ze direct een brief aangetekend met bericht van ontvangst sturen dat je hierbij opzegd, met ingang van wanneer de volgende termijn ingaat. Als dit bv volgend jaar juli zou zijn dan vermeld met ingang van juli 2010, maak ik geen gebruik meer van jullie diensten.

Sturen zij ondanks jouw opzegging geen bevestiging, dan heb je wel bewijs van versturen. :wink:
En kan je via je bank mochten ze toch afschrijven, dit terug laten storten. Dan moet je wel regelmatig je bankrekening in de gaten houden.

Toolboy

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik zou per direct actie ondernemen., met de betaling bent u waarschijnlijk een overeenkomst aangegaan staat vaak in kleine lettertjes onder aan de factuur.

Ik vind het hoog tijd dat Radar wat gaat doen met dit soort oplichters.
Of heeft Radar ook een vermelding in de Biz gids ??? :roll:

T

groenteboer
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2009 19:02

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door groenteboer »

Fleur
iki kreeg een tip om de bank waar je zaken mee doet
een bericht te geven dat ze geen betalingen meer mogen doen naar biztelefoongids met hun rekeningnummer erbij
dus blokkeren
het zal wel schriftelijk moeten
wij zijn ook nog steeds bezig om ons geld weer te krijgen

rabarbara
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:56

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door rabarbara »

Ik heb er deze maand ook zoeentje ontvangen. Het ziet eruit als een factuur, maar dat is het niet. Als je het goed doorleest, zie je ook de tekst staan "dit is een aanbieding en geen factuur". Betaal je dan toch, dan zit je aan een overeenkomst vast (lees de algemene voorwaarden op de achterkant van deze 'aanbieding').

Ik ben er niet ingestonken, maar wel even goed in de materie GEDOKEN. En Biz Telefoongids is zeker NIET HET ENIGE BEDRIJF. Blijf dus altijd opletten waar je je handtekening onder zet of wat je betaald (beide uitingen wordt gezien als instemmen).

Meer lees je in het artikel dat ik hierover heb geschreven op mijn blog http://www.barbarakremers.nl. De directe link naar het artikel is:
http://tinyurl.com/biztelefoongids

Hier lees je ook waar je terecht kunt. Het Steunpunt Acquisitie Fraude roept overigens iedereen op een copie van de 'aanbieding' naar hen te faxen of mailen (dus ook als je niet betaald zou hebben). Ze verzamelen deze en hebben er al meer dan 1000. Volgens hen het spreekwoordelijke topje van de ijsberg.

marjot
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2009 07:26

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door marjot »

Ook ik heb een nepfaktuur van Biz ontvangen.
Dat is schrikken zo'n faktuur in deze crisistijd.
Gelukkig zag ik de kleine lettertjes.

Let op ,nu al juli 2009 en ze zijn nog steeds bezig!
Wanneer komt hier een einde aan?

Gesloten