LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Jury

Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Jury »

Ik wil iedereen graag attent maken goed op te letten als er post binnenkomt van 'BIZ telefoongids' (www.biztelefoongids.com).
Deze post lijkt zo op een originele faktuur met een aangehechte acceptgiro voor (in dit geval) fl. 589,05 met de tekst 'Gaarne betaling binnen 14 dagen'. Op de faktuur stond als artikel 'Vermelding in BIZ telefoongids 2001-2002'. Compleet met BTW-nummer en klantnummer alsof je al klant bent.
Mijn werkgever heeft eind december ook zo'n mail gekregen en schrok zich rot, en vroeg zich af of 1 van de medewerkers wellicht iets had aangevraagd.
De faktuur lijkt zo echt dat hij na enkele dagen pas de 'kleine lettertjes' in de gaten had waar staat: 'Dit is een aanbieding en geen faktuur'. Er is gelukkig dus niets betaald.
Ik zou de redactie van TROS-radar toch willen verzoeken hier ook in de uitzending aandacht aan te besteden voordat vele in een zo echt lijkende faktuur/acceptgiro trappen.
In elk geval hierbij de vraag of hier meerdere klachten over zijn bij anderen die dit lezen, of van gelijkluidende zaken bij andere dergelijke bedrijven.
Het is toch te brutaal dat een bedrijf je op deze manier probeert op te lichten, want dat is het in mijn ogen gewoon.

Jury.

Metamorfose

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Metamorfose »

Ik heb dezelfde mailing ontvangen, gelukkig niet voor de eerste maal dus ik ben er niet in getrapt. Het is in elk geval buitengewoon misleidend. Ook de betreffende telefoongids heb ik nog nooit in het echt gezien - hij zal best bestaan maar met een dermate noodlijdende oplage dat je advertentie c.q. vermelding volkomen nutteloos lijkt.

Stefan Franke

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Stefan Franke »

Ik heb een bedrijf in Middelburg en heb ook de op een factuur lijkende aanbieding van BIZ telefoongids gehad.
Gelukkig wist ik van het hele nepverhaal, maar ik wil zeker andere bedrijven hiervoor waarschuwen!!!

BETAAL NIET!! HET IS GEEN FACTUUR!!

BHV Expo Groep bv

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door BHV Expo Groep bv »

Ook wij hebben vandaag een "factuur" ontvangen en schrokken ons rot!
Meteen het telefoonnummer gebeld wat er bij stond, dit bleek constant in gesprek te zijn.
Na het verder bekijken van de factuur bleek het dus een aanbieding te zijn en geen factuur, zo verwarrend!
Ik kan me voorstellen dat veel bedrijven hier intrappen aangezien het dus echt net een echte factuur lijkt!
Is hier niet iets aan te doen? Is dit niet strafbaar of zo?
Het lijkt me wel goed als Radar hier aandacht aan besteed.

Met vriendelijke groet,
BHV Expo Groep bv
Ingrid van Gils

Marianne

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Marianne »

Wij kregen er ook een van BIZ en wat hebben we gedaan? We hebben zelf een hele mooie factuur in elkaar gedraaid op de computer en daar een aantal produkten opgezet voor een leuk bedrag en netjes naar hen gepost! Ben benieuwd

harry

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door harry »

Ik heb ze even gebeld, ze hadden nog het lef om er een telefoonnummer op te zetten. Als je geluk hebt kan je er nog wat van verstaan, want met de Nederlandse taal hebben ze daar de nodige moeite. Echt leuk om te lezen zijn de verkoopvoorwaarden. Het komt er op neer dat wanneer de site niet werkt door wat voor oorzaak ook, zij er niets aan kunnen doen en er al helemaal niet voor verantwoordelijk zijn. Sorry, maar wie hier intrapt moet niet zeuren, die moet zich schamen.

Harry

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Harry »

Ik moet wel zeggen dat de site www.biztelefoongids.nl op zich mooi ontworpen is en goed werkt. Maar 250 euro vragen voor een link is natuurlijk belachelijk voor een nauwelijks bekeken site

Marielle

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Marielle »

Marianne,

GEWELDIGE STUNT !!!

Zouden meer mensen moeten doen ;-)

Sylvia

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Sylvia »

Vandaag ontving ik minstens de 6e nepfactuur van Biz.
Ik heb ze gefaxt, gebeld, en weer gefaxt de afgelopen maanden on uit hun adressenbestand te worden verwijderd, maar ze blijven sturen. Ik heb zelfs aangifte gedaan bij de politie en ze dat ook gemeld. Natuurlijk kan ik alles zo in de prullenbak gooien, maar ik erger me dood aan deze praktijken. Is hier nou echt niets aan te doen?

Frits Mostert

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Frits Mostert »

Wij hebben hier inmiddels de achtste nepfactuur in zo'n anderhalf jaar van Biz binnengekregen. Is ook niet verwonderlijk, wij zijn een grote zorgorganisatie in Fryslân met 15 instellingen. En elke instelling krijgt van tijd tot tijd weer zo'n 'aanbieding'. We hebben nooit een cent betaald uiteraard en alle aanbiedingen beantwoord met een niet erg vriendelijk briefje. Maar als je op hun website kijkt, zie je wél keurig netjes al onze vestigingen in hun telefoongids vermeld staan. Gratis dus. Raar maar waar! Trouwens, ieder zich zelf respecterend bedrijf of instelling staat toch ook in de KPN-telefoongids en de Gouden Gids, die je ook kunt raadplegen via internet én op grote schaal op papier wordt verspreid. Biz-telefoongids biedt geen enkele meerwaarde.

m de jong

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door m de jong »

iedereen bedankt voor de attentie!!!!!!!!!!!!!!
hij lag bij mij vandaag dus ook op de mat,en of ik maar even €295,- wil betalen . hufters zijn het om een groot deel van de nederlanse bedrijven op 't verkeerde been te zetten , alles is er alleen maar op gericht om verwarring te zaaien . hopelijk volgt er in de nabije toekomst een justitieele aanpak op dit soort formules.
vriendelijke groet martin.

Ton ( insektenwereld)

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Ton ( insektenwereld) »

Dze week weer raak een faktuur in de bus die ik openmaakte omdat onze penningmeester van de stichting ziek was.
Dat is schrikken even betalen zo'n bedrag voor een armlastige stichting als wij dus gelijk contact opgenomen met de penningmeester wist van niets dus maar gebeld met BIZ een ongelooflijke schoftelijke man stond mij te woord Nee wij waren geen klant of wij niet konden lezen wat erbij stond moest maar een bril kopen !
Toen ik zij dat wij uit het bestand wilde vroeg hij naar ons klanten nummer maar wij zijn geen klant dus geef ik ook geen nummer dan bleven wij in het bestand staan om woedend van te worden.
Daarna werd de hoorn erop gekwakt.
Ben nu blij dat ik het heb ontdekt want anders was de kans groot dat er wel betaald was ! en wat denk je vandaag ook nog een faktuur van nog zo'n oplichters bende het IRD
Dus penningmeesters van stichtingen verenigingen en natuurlijk boekhouders van bedrijven pasop !
RADAR KUNT U NOGMAALS DIT GEVAAR BEHANDELEN IN UW PROGRAMMA?
BIZ EN IRD !! Oplichters in het nette pak !
Gr Ton

bennolarue
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2007 13:49

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door bennolarue »

Heden een aanbod van Biz Telefoongids ontvangen wat op een rekening lijkt. TRAP ER NIET IN!
gr. Benno

jasperes
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2007 09:39

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door jasperes »

Hier wederom een rekening ontvangen van Biz Telefoongids, kosten 295 euro en 12 centen. Inderdaad een factuur met aangehecht acceptgiro. Datum factuur 16 maart 2007

Deze vorm van misleiding moet beeindigd worden, hier moet tegen opgetreden gaan worden. Als je even niet oplet of je werknemer(s) dan ga je de boot in. En velen zullen dit als zeer pijnlijk ervaren.

Deze vorm van verkoop moet bij de wet verboden worden!

marbrick
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2007 10:28

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door marbrick »

Als een ieder die deze nep factuur heeft ontvangen per 1 januari zijn oude telefoonboek in een envelop doet en ongefrankeerd opstuurd naar:

Biztelefoongids BV
Postbus 888
1000 AW AMSTERDAM
NEDERLAND

Wens ik hun veel plezier met de portokosten!

barthezzz
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2007 12:41

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door barthezzz »

Ook hier vandaag weer een factuur ad 295,12 ontvangen.
Hoe is dit te stoppen?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Biz-factuur.

Het valt niet te stoppen maar door gewoon niet te reageren en op die acceptgiro duidelijk te schrijven "oplichting" en wel te bewaren zult u geen slachtoffer worden.
Zelfs niet als er dreigende taal gaat komen van incassobureau's

Men noemt dit "spookfacturen" en behoort tot de groep acquisitiefraude's.

Als amsterdammer zou ik dus zeggen: "Niet op reagere Lena!!"

Grootvader

kalsbeek
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2007 12:31

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door kalsbeek »

Vandaag 11 december weer een nepfactuur gekregen van biztelefoongids. Je wordt bijna nieuwsgierig naar wat voor mensen dat nu zijn. Is het een bedrijfje, is het maar 1 persoon? Toch maar weer gebeld naar hen om duidelijk te maken dat ik hier niet van gediend ben. Of het helpt? Het viel me trouwens wel op dat er geen vermelding van de KvK opstaat. Is dat niet verplicht? Kunnen we daar niets mee?

Yvonne

Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Creatura »

Het jaar 2008 is net gestart, of de fraudeurs beginnen alweer met hun run voor 2008. Biztelefoongids BV met hun spookfactuur van € 295,12 incl. BTW (hebben ze hun prijzen niet verhoogd in 2008? Het blijven ook amateurs.... :wink: ).

Voor de mensen die aangifte willen doen via http://www.fraudemeldpunt.nl en een nummer van de KvK nodig hebben (staat niet op de factuur):

Biztelefoongids B.V.
Prins Hendrikkade 134
1011AR Amsterdam
KvK-nummer: 34152412 0000

Opbellen is inderdaad leuk.... ze vragen naar je klantnummer, terwijl je geen klant bent. Nou, OK dan. Krijgen ze als cadeau van mij een regeltje voor de Google-zoekmachine:
BIZTELEFOONGIDS: OPLICHTERS EN AQUISITIEFRAUDEURS!!!

lucdevos
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2008 11:21

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door lucdevos »

... en nog steeds ontvangen velen de zogenoemde spookfacturen van BIZ Telefoongids.

Ben eens benieuwd of er toch ondernemers zijn die hier ingetrapt zijn. Voor zover ik kan zien, is BIZ hier al sinds 2002 mee bezig. Wordt het niet eens tijd om hier voor eens en altijd mee af te rekenen?

Hoop dat Radar verder onderzoek instelt, zodat ik het gezicht achter de mensen van BIZ Telefoongids eens wit zie wegtrekken.

:twisted:

Luc

Gesloten