LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten Yarden

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
jaarco
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 apr 2007 18:02

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door jaarco »

Beste lotgenoten,

Gelet op de uitzending van gisteravond heeft Radar nu ook in de gaten, dat zij met de respons van 2 april 2007 door Yarden bij de neus is genomen. Misleiding zacht gezegd!!!!!
Dit biedt degenen, die al accoord zijn gegaan met hun nieuwe prutpolis :twisted: de mogelijkheid om Yarden alsnog aan te klagen wegens misleiding. Een gezamelijke aktie is een aanrader. Wellicht is Radar bereid om zich hier voor in te zetten. :D

Succes jaarco

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

Een goedenmorgen allemaal,

Ik heb goed nieuws voor iedereen 7 maart 2007 is deze wijziging bij ons door gevoerd, mijn collega bij een advokaten kantoor in Amsterdam en belde mij en zij je kunt ernog van af.

LET OP MENSSEN ALLEEN DEZE WEEK NOG DE EUROPEESCHE WET ZEGT NAMELIJK DAT JE BINNEN ZES WEKEN ER NOG VAN AF KUNT ZONDER DAT JE NOG IETS HOEFT TE BETALEN.

DAARNAAST IS HET OOK ZO DAT JE NU JE INLEG VOOR 50 PROCENT TERUG KRIJGT EN NA 2007 KRIJG JE 100 PROCENT TERUG.

YARDEN IS NALATIG EN HEEFT STEKEN LATEN VALLEN, YARDEN MOET MET EEN GOEDE VERZEKERING NU KOMEN EN DE CONSUMENTEN HELPEN DOEN ZE DIT NIET GA IK NAAR DE EUROPEESCH RECHTBANK IN BRUSSEL.

IN NEDERLAND MOET JE ANDERS DRIE STAPPEN DOEN EN DAT IS ONHAALBAAR, EERST NAAR DE RECHTER DAN NAAR DE KARTOONRECHTER EN DAN RECHTSHOF EN DAN NAAR EUROPEESCH HOF.
IK LAAT HET HIERBIJ NOG ZITTEN EN GA IEDEREEN OP DE HOOGTE HOUDEN VIA DE MEDIA. WE HEBBEN DE ZAAK NU AL GEWONNEN DIT MAG NIET VOLGENS DE EUROPEESCHHOF NATURA OM ZETTEN IN GELD WEL MAG JE EEN PREMIE VERHOGING AANBIEDEN VAN 10 PROCENT PER JAAR.

HOOGACHTEND JOHN
Laatst gewijzigd door johnnny op 08 mei 2007 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

EEN GOEDENMORGEN ALLEMAAL,

ZONET KRIJG IK OOK EEN TELEFOONTJE DAT JE DEZE POLIS OOK NIET MEER KUNT AFTREKKEN BIJ DE BELASTINGDIENST ALS JE HEM VOLSTORT.
DE NATURA WEL, DEZE KUN JE GEWOON AFTREKKEN EN KRIJG JE 760 EURO TERUG VAN DE BELASTINGDIENST ZIEN ZE DIT ALS INKOMEN DUS NIET DE NIEUWE POLIS TEKENEN MENSEN. DIT WORDT GEZIEN ALS INKOMEN LET OP. VOLGENS MEVROUW VAN BELASTING TELEFOON?

LET OP!!!!!!!

HOOGACHTEND JOHN
Laatst gewijzigd door johnnny op 08 mei 2007 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

Zonet hebben wij gebeld met yarden verzekeringen.

Wij hebben een vraag gesteld hoe ze omgaan met de aftrek van de polis van natura nu de geldpolis hoe we deze kunnen aftrekken van de belastingdienst. Ze konden mij op deze simple vraag nog geen antwoord geven. Erg jammer.
We gaan in de aanval.

Hij kon mij wel vertelen dat er mensen van de krant langs waren geweest. Ik heb al vier fouten ondekt.

Ik hou u op de hoogte,

John

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

Yarden mag wel 50 procent terug geven, omdat je wel verzekerd ben geweest voor je begrafenis. volgens de europeesche hof.
Maar het zou niet netjes zijn.
Dan hebben ze gelijk een heleboel winst te pakken.
We weten allemaal dat er steeds meer ouderen komen dus vandaar dat yarden nu ingrijpt erg slim.
Iedereen kan nu nog opstappen binnen zes weken. Let op je kunt voor 100 procent van af 7 maart 2007 terug van plus 9 euro administratiegeld plus 5 procent rente over het andere moet ik nog uitzoeken en de boeken nog inlezen in de wetgeving.
Alleen deze week nog, volgens de europeesche hof.
12 mei 2007 is de laatstedag met inleveren dus mensen je kunt je geld maar beter op je spaarrekening zetten. tegen 3 procent rente.
Alleen een nadeel is wel als je dood gaat zorg dat je wel geld op je rekening heb staan. Als je bij Yarden dood gaat dan krijg je nog 2600 euro in ons geval tussentijds als je de polis aanhoud net wat u wilt.
Wij hebben zelf twee polisen een bij delta en bij yarden als de een over de koop gaat heb ik altijd de ander nog. Je moet je in deze tijd goed indekken. Mijn vertrouwen in Yarden is een beetje weg, hoewel ik altijd tevreden was. Ik heb met yarden een afspraak gemaakt voor een andere voorstel. ik hou jullie op de hoogte. Een klein rekensom als iedereen zijn rechtsbijstand gaat in zetten dan moet yarden van zelf een persbericht eruit gooien dit kost heelveel geld voor yarden dus volgens yarden is dit maar 10 procent die klachten heeft hebben ze mij verteld.
Maar tien procent is wel genoeg om een groot deel van de winst te pakken. voor elke zaak moeten ze wel een advocaat erin zetten dat kost 300 per brief dan hou je ze nog even bezig dan kost het hun zelf ook meer geld. De kosten kunnen wel oplopen voor Yarden en dan zijn ze bijna tot op de afgrond hiervoor hoef je niet geleerd te hebben.
Ben ik slim of niet? of weet iemand anders nog een ander idee laat mij het maar horen. we gaan in de aanval kom op, we laten zien wie wij zijn?
Wij zijn toch niet dom? kom op vecht voor je geld !!!!!!


hoogachtend, john
Laatst gewijzigd door johnnny op 09 mei 2007 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilra
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2007 00:37

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Wilra »

Hallo beste mensen,
Tot voor kort was ik niet op de hoogte van de Yarden-problematiek.
Ik kwam erachter dat de automatische incasso van de kwartaalpremiebetaling voor het tweede kwartaal niet was gebeurd. Die voor het 1-ste kwartaal wel. Ik heb dus betaald t/m april '07.
Ik heb daarover opgebeld en kreeg een warrig verhaal te horen. Het kwam erop neer dat het incassosysteem veranderd is en als ik daar nog geen bericht over had ontvangen dat dan binnenkort wel zou gebeuren. Over andere wijzigigingen werd niets gezegd. Ik hoorde gisteren op de TV iets over de problematiek en ben op dit forum terecht gekomen en ben nogal geschrokken.
Ik heb van Yarden tot nu toe geen enkel bericht over welke wijzigingen dan ook ontvangen.
Nu is het zo dat de postbezorging ( o.a. Sand, die het kwartaalblad bezorgt) het nogal eens laat afweten.
Vraag 1: staks beweren ze dat ik post hierover wel heb ontvangen terwijl dat niet zo is; hoe zal ik hiermee omgaan ?
Vraag 2: moest je op de wijziging schriftelijk reageren ?
Vraag 3: kunnen ze mij nu alsnog een wijziging m.i.v. 1 jan. 2007 in mijn maag splitsen ?
Vraag 4: is er ook een premiewijziging per 1 jan.'07 geweest ?

Alvast dank voor eventuele reacties !

Wilra
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2007 00:37

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Wilra »

Correctie op bericht van Wilra d.d. 9 mei:
Ik heb dus betaald t/m maart 2007 i.p.v. t/m april 2007

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Karing »

Beste Wilra,

Helaas moet ik je teleurstellen. Ik kreeg eind maart een brief gedateerd op 1 maart en de poliswijziging is ingegaan per 1-1-2007.

Ik zal je zeker adviseren gelijk te reageren. Heeft op zich weinig nut want je krijgt een antwoord terug waar je totaal niets aan hebt. Maar......wettelijk moet je binnen een maand reageren anders wordt er vanuit gegaan dat je akkoord gaat met de wijziging.

Ik heb gelijk weer een brief gestuurd maar na 5 weken nog steeds geen antwoord. Je maakt je terecht zorgen.

In het schrijven van Yarden stond dat er de 1e 5 jaar niets veranderd maar dat na die 5 jaar de polis niet meer toereikend zal zijn en ik me alsnog moet bijverzekeren. Dit terwijl mijn polis al jaren premievrij is.

Ik ben nu bezig me aan te melden bij de advocaat die al voor zo'n 100 gedupeerden de zaak in behandeling heeft.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Jan9 »

Dat je een nieuwe polis krijgt per 1-1-2007 en dat veel mensen die nog niet ontvangen hebben maar wel betaald hebben dat is toch ook weer tekenend voor de handelswijze van Yarden.
Je moet meteen een brief schrijven als je nieuwe polis binnen hebt.
Stel dat je polis nu al 1000 euro minder waard is dan hebben ze een flink bedrag afgeboekt.
En wat heeft die waarde voor zin?
Je moet je diensten bij Yarden afnemen en zij bepalen de prijzen over Xaantal jaar. Dat kan een dubbele tariefstijging inhouden.

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

Een goedenmorgen allemaal

Yarden heeft een fout gemaakt in de polis, de brief die zij versturen gelijk met de polis die in gaat op 1 januari 2007 en de brief van 7 maart 2007. Dit mag niet. Yarden kon mij vertellen dat ze dit uit handen hebben gegeven aan een andere maatschappij.
De tweede vraag die ik stelde was waarom er nog niks van mijn rekening is afgeschreven. de antwoord is dat ze de polissen zijn omgezet. Raar krijgen we misschien een premie verhoging?

Dit mag niet volgens de nederlandse wetgeving, wij hebben gesproken met een advocaat die dit aan ons meegaaf.

Ik zal nog meer fouten eruit halen.

Hoogachtend john

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

yarden komt binnen 14 dagen met persbericht naar buit toe.
Zien nu in dat ze de klanten niet helemaal goed hebben in gelicht.
Dit hebben ze ons net medegedeeld.

Goednieuws er komt geen premie verhoging hebben ze ons medegedeeld. Ik blijf ze net zolang bellen tot dat ik antwoord krijg op al mijn vragen.

Tot nu toe krijg ik bijna al mijn vragen beantwoord.
Ik heb nog steeds een paar vragen openstaan, hierover wordt ik nog terug gebeld.

Hoogachtend john

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

Hallo allemaal,

Zonet onder google heb ik het jaarverslag 2006 en van 2005 gelezen van yarden.
Het beloofd wat.

Dalende winsten, dalende sterfte minder mensen minder kisten.


Dan zal je toch moeten zeggen dat je geld over moet hebben?
Meer kan ik jullie niet vertellen maar kijk zelf maar onder google.
vul maar in jaarverslag van yarden.

Blijven lachen mensen, dat doe ik ook.

jennie1
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2007 14:58

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door jennie1 »

Waar kun je je aanmelden om hier een zaak van te maken als je het er niet mee eens bent.

Ik heb vanmorgen mijn nieuwe polis binnen gehad en heb hun direct gebeld met mijn vragen,het moest gerustellend klinken maar toen ik mischien iets te bijdehand werd kreeg ik te horen dat sommige mensen eerst eens rustig alles nog een keer moesten door lezen en het dan mischien wel begrijpen.

Toen ik aangaf dat ik de aanvullende voorwaarden dan nu ook wil ontvangen om te zien wat alles kost was het antwoord de deadline is Juni dan krijgt u een nog een brief thuis.

Dus waar kunnen we onze klachten kwijt ???

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

de aanvullende voorwaarden die heb ik ook niet gekregen, wel omgevraagt maar niet gekregen ik ga zaterdag even langs mij tussen persoon. Anders ga ik deze man ook aansprakelijk stellen.
Want hij krijgt wel een bonus over mij, dan mag hij ook werken voor zijn geld!!!!

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Karing »

Beste Jennie,

Je moet in ieder geval z.s.m. schriftelijk bezwaar aantekenen bij Yarden. Verder houdt de consumentenbond, radar en advocaat Beilen (adres staat ergens in dit forum) zich hiermee bezig.

Succes

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

Wisten jullie dat je ook de diensten van yarden ook bij hun moest regelen dat vertelde mevrouw bij yarden. En nergens anders.

Dit mag ook niet volgens europeesche wetgeving, kijk maar naar andere bedrijven die op deze manier zijn gepakt. wisten jullie ook op de website forum niet meer in gebruik is van yarden?

Niet zo gek?????? raaaarrararrrarrararrraararra. dus je kunt je niet negatief op stellen? wisten jullie ook dat consumentenbond vroeger juist yarden in zevende hemel prijste. en nu laten niks meer van hun horen????? misschien een onder onsje?? handje klap misschien????
Ik durf deze beschuldigingen niet hard op zeggen maar toch denk ik dit.

dile
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2007 19:25

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door dile »

Johnnny, een vraag.
Wij hebben in 2004 - 4 koopsompolissen afgesloten. Geld daar ook voor dat ze de volledige koopsom terug moeten betalen. Wij hebben er wel om verzocht maar ze reageren niet. Toen wij het afsloten stond in de polis dat wij de koopsom terug zouden krijgen bij beeindiging van de polis. Nu staat er in 65% van de betaalde koopsom.

Adviseurtje
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2007 08:57

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Adviseurtje »

Aan Johnny,,

Wat de vrouw van yarden jou vertelde is niet waar.
Ik ben adviseur in uitvaartpolissen hellaas op dit moment ook van yarden.
Als je bij yarden bent verzekerd heb je vrije keus van opbaring of begraafplaats.
Op het moment dat je wel alles door yarden laat regelen krijg je 10% van je verzekerde vedrag Extra.
Dus als jij voor 8000 bent verzekerd krijg je 800 van hun omdat je het door hun laat regelen.
Van die 10% is al redelijk lang zo maar die vrije keus is net anderhalve maande geleden ingegaan.


Adviseurtje

Adviseurtje
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2007 08:57

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Adviseurtje »

Aan dile,

Als je iets van een polis terug krijgt is het pas na 5 jaar.
Een polis is voor de verzekering na 5 jaar pas waardevast dus als jij je polis binnen 5 jaar opzegt krijg je niks terug.
Pas na 5 jaar krijg je een deel van de betaalde premie terug.
Dit is hoe het moet zijn maar ik weet niet hoe yarden er nu mee omgaat omdat ze al veel gezijk hebben wat wel allemaal terecht is natuurlijk maar hou er rekening mee dat je dit antwoord van ze krijgt.

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

dille,

Helaas is het zo dat je maar de helft van je inzet terug kan krijgen.
Omdat je ook verzekerd ben geweest dus 50 procent meer niet dat zal niet redelijk zijn volgens de rechter.
En dan zal je de zaak ook niet winnen.
Maar yarden zegt pas naar vijf jaar ik betwijfel dit of dit wel mogelijk is, ik denk zelf van niet.
Dille waar staat dan ik kan dit niet terug vinden!!!!!!

Als ze ons 50 procent geven dan ben ik gelijk weg bij yarden en dan zal ik rustig sterven en met vrienden uit elkaar gaan in voor en tegen spoed. Ik ben blij dat ik ook nog een andere uitvaartverzekering heb dus voor ons maakt het niet uit maar voor de andere wel. Dit vind ik heel erg voor jullie. Ik weet zeker dat yarden op hun knieen gaat binnen 10 dagen. De medewerkers van yarden beginnen nu ook hun zelf niet lekker te voelen. Er zijn vast medewerkers die ook zo polis hebben hoe zullen die zich voelen. Ik zal mij bij zo werkgever gelijk ziek melden en nooit meer terug komen. En een andere baas zoeken.
En dan plaats ik gelijk op deze forum wat erin de brief staat. Maar daar is het nog wachten op.

Gesloten