LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kleingeld; hoe zat het ook alweer?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
marietje.
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2006 12:01

Re: Kleingeld; hoe zat het ook alweer?

Ongelezen bericht door marietje. »

Misschien moeten sommige mensen even lezen waar het om ging. Het ging niet om hoge bedragen, of om €30,- willen betalen in centen. Het ging om een lullig bedrag van €7,-. Lijkt me niet bepaald belachelijk onrealistisch.

Storten op de bank? Wederom; lees aub even terug, bij teveel banken kost het tegenwoordig geld om je eigen kleingeld te kunnen storten. :shock:

Lahan; mijn hemeltje, hopelijk kom ik jou nooit tegen in een supermarkt! :shock: Lees ook jij nog eens terug voor je veroordeelt. Ik heb duidelijk vermeld kassa-ervaring te hebben, dus je verwijt slaat als een tang op een varken. "De rij mensen die op dit soort mensen moet wachten"? Op jou wellicht, dat weet ik niet. Ik behoor echter tot de groep sociale mensen die even achter haar kijkt, even een blik van verstandhouding en waar nodig even vragen of mensen geen haast hebben. En nee, dat hadden de 2 vrouwen achter mij totaal niet, een voordeel van elkaar kennen in een dorp.


Hoe het verhaal is afgelopen? De filiaalmanager heeft zoals beloofd gebeld en excuses aangeboden voor wat er gebeurd is. De muntjes had de cassiere sowieso moeten aannemen , maar dat deed er al niet meer toe. De bejegening daar is men van geschrokken en ik moet zeggen ik schrok positief van de reactie hierop. De cassiere in kwestie zou er op aangesproken worden en, ik citeer, "dit gebeurt in mijn filiaal niet. Gebeurt het ooit wel, dan is het einde oefening en kan zo'n werknemer direct vertrekken". Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar alleen al een uitspraak als deze geeft mij het gevoel dat men wel heel erg belang hecht aan een normale omgangsvorm. Erg netjes, al had ik nooit verwacht dat het zo hoog opgepakt wordt.

Er is aangeboden om nog een gesprek in de winkel te hebben zodat de filiaalleider ook in persoon zijn excuses kan aanbieden. Ik heb daarop aangegeven het niet nodig te vinden nogmaals zijn excuses te krijgen. Deze chagerijnige actie was immers niet van zijn hand, noch was hij daar ten tijde van het akkefietje bedrijfsleider en in die hoedanigheid eindverantwoordelijk voor het personeel. Al met al kunnen we rustig stellen dat waar de ex-assistenfiliaalleider grandioos blunderde het nu meer dan netjes opgepakt is. :D

Gasssst

Re: Kleingeld; hoe zat het ook alweer?

Ongelezen bericht door Gasssst »

De Kassa wordt dan weliswaar gevuld met het "edele metaal", maar reken er op dat het humeur van de caissiëre én de andere klanten voor de kassa er niet beter van worden!

Het kleingeld is erg makkelijk, maar gebruik het ook waarvoor het bedoelt is!,
Je zou het humeur van die mensen eens moeten meemaken als er een tekort aan wisselgeld is. Eerst vragen aan de collega's , dan kassa op slot, naar de filiaalleider, kluissleutel opzoeken, rolletjes geld halen, boekhouding bijwerken, geld overdragen, kassa weer open maken, rolletjes openpeuteren, geld in het laatje ruimen, hoeveel was het ook alweer...?

Zo'n kassajuffrouw kan dan wel humeurig worden bij een betaling in pasmunten, maar beter zou ze er rekening mee houden dat ze er morgen weer om moet bedelen. Want niks is zo wispelturig als een klant. Ze zal er nog wel eens over terugdenken als op maandagochtend 10 minuten na openingstijd al 5 klanten met een briefje van 100 hebben betaald...

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Kleingeld; hoe zat het ook alweer?

Ongelezen bericht door showgirl »

wij hebben hier 1 bakker en 1 slager :P
de bakker geeft nog 1 cent terug. de slager doet hier niet meer aan mee en wil ze eigenlijk ook niet ontvangen als ik er een paar heb.
om al dat gedoe voor te zijn gaan ze bij mij ook altijd de pot in.
loopt lekker op.

valentijn101
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2005 12:04

Re: Kleingeld; hoe zat het ook alweer?

Ongelezen bericht door valentijn101 »

Tja, nu valt mij het volgende in. Ik stond laats bij de kassa en een klein meisje stond voor mij een candybar af te rekenen 0,53 cent. De kassiere ronde dit af naar 0,55 cent. Helaas had het meisje het precies gepast (0.53 cent) en kreeg de reep dus niet mee. Kan dit zo maar?

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Kleingeld; hoe zat het ook alweer?

Ongelezen bericht door tienepien »

Jah, das wel flauw bij zo'n klein meisje.

Het wordt alleen iets anders wanneer dat meisje dit elke keer doet. Bij mij in de winkel komt er bijvoorbeeld elke zaterdag een meisje die elke zaterdag 5 cent te weinig bij zich heeft. We hebben haar twee keer het product toch maar meegegeven, maar nu doen we dat natuurlijk niet meer...

valentijn101
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2005 12:04

Re: Kleingeld; hoe zat het ook alweer?

Ongelezen bericht door valentijn101 »

Te weinig betalen... logisch. Maar het meisje had het juiste bedrag bij zich. De reep koste 0,53 cent en dat wilde ze ook betalen. Door het afronden kwam ze 0,02 cent te kort.

ikbenik

Re: Kleingeld; hoe zat het ook alweer?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Bijna iedereen doet afronden.
Ik weet niet of dit verplicht is.
Maar ik doe er in ieder geval niet aan mee.
Dus als er bij mij €5,53 betaald moet worden, dan krijgen de mensen netjes €0,02 terug.

S. ;-)

Re: Kleingeld; hoe zat het ook alweer?

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Te weinig betalen... logisch. Maar het meisje had het juiste bedrag bij zich. De reep koste 0,53 cent en dat wilde ze ook betalen. Door het afronden kwam ze 0,02 cent te kort
Je hebt helemaal gelijk. Dan moeten ze binnen europees verband die 1 en 2 centen maar afschaffen!! Zolang ze nog in omloop zijn is het gewoon een wettig betaalmiddel en kwam die kleine niets tekort.

Zo, ik heb gesproken en ga........Afbeelding

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Kleingeld; hoe zat het ook alweer?

Ongelezen bericht door tienepien »

Weltrusten :)

Wanneer iemand er echt op staat, moet diegenen wel precies gepast kunnen betalen, zo was dat toch ook afgesproken?
(Neemt niet weg dat ik dan bij mezelf denk: stakker.

Het enige waar die centen echt goed voor zijn is wanneer je er veel hebt en er iemand jarig is. Lekker vieze smurrie met centen, prachtig cadeau :)

S. ;-)

Re: Kleingeld; hoe zat het ook alweer?

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Centen met vieze smurrie: idd een prachtig kado voor Zalm. :lol:
Zijn wij van die centen af en hij weet vast wel een goede besteding ervoor. :wink:

ilseb
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2004 14:26

Re: Kleingeld; hoe zat het ook alweer?

Ongelezen bericht door ilseb »

Als iets 53 cent is en je kan 53 cent betalen is dat goed, ook als het wordt afgerond naar 55 cent. Als er gepint wordt betaal je ook het beradg in centen zonder afronding. De winkelier mag dat niet weigeren, net als betalingen met 1 of 2 centen tenzij dat staat aangegeven. Sommige winkels hebben een sticker mer hier hebben wij niet van terug, logisch, voor deveiligheid heeft een kassa niet veel geld als inhoud.

Maar ik ben van mening dat winkels het moeten aannemen de munten enzoals een vorige gebruikster al schreef, geeft het muntgeld uit en pot het niet op. Vaak moet je betalen om het inteleveren bij een bank en winkels moeten weer betalen om het op te nemen bij een bank, laten we ze die lol nou ontmenen ( die van de banken bedoel ik ), menig winkel is zeer blij met kleingeld en zo is het cirkeltje dan weer rond.

Gesloten