Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Radar »

Als je een product bestelt bij een webwinkel, verwacht je dat het heelhuids en binnen de afgesproken tijd bij je wordt afgeleverd. Helaas blijkt de praktijk nog wel eens anders te lopen. Pakketten worden te laat geleverd of bij een afhaalpunt gelegd terwijl je gewoon thuis was op het afgesproken bezorgmoment. Soms krijg je zelfs een kapot product, omdat de bezorger er lomp mee is omgegaan.

Wat is jouw ervaring met het ontvangen van pakketjes? Heb je wel eens geklaagd bij de webwinkel of bij de bezorgdienst, zoals PostNL, DHL, DPD, FedEx of UPS? Hoe werd er omgegaan met je klacht?

Radar besteedde aandacht aan dit onderwerp in de uitzending van 20 september.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Radar schreef:
20 sep 2021 14:19
Wat is jouw ervaring met het ontvangen van pakketjes?
Nog nooit problemen gehad met welke partij dan ook. Als we niets thuis zijn ligt het 9 van de 10 keer bij de buren en anders is het af te halen, veelal probeer ik echter rekening te houden met de bezorging en is er gewoon iemand thuis.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Mijn (min of meer standaard) ervaring is dat website beweert: "Vandaag besteld, morgen in huis".

Hij geeft inderdaad de bestelling snel door.
Maar die wordt pas de volgende dag gepickt in een magazijn.
Dan komt de verzender in beeld en wordt zijn route ingepland, wat vaak ook een dag 'kost'.
De dag erna komt je eerste kans op bezorging.

Ergo: vandaag besteld, 2 of 3 nachtjes slapen, en dan komt het pakketje, ....misschien.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik sluit me aan bij de reactie van @sylversterb, heb er zelf geen problemen mee gehad.
Mijn dochter echter woont in een appartementencomplex en daar doen de bezorgers niet eens meer moeite om een pakket daar te bezorgen. Ze krijgt standaard bericht dat het ergens in een depot opgehaald kan worden. Dus ze geeft nu zelf maar aan waar ze het gaat ophalen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb totaal geen slechte ervaringen met wat voor bezorgdienst dan ook. Op de afgesproken tijd en netjes, met allemaal vriendelijke bezorgers.

De enkele keer dat ik er niet ben, hang ik een briefje op met het verzoek het pakje in de blauwe kliko te doen, of er achter te zetten. Werkt flitsend.

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Wij bestellen best veel via internet en hebben wekelijks pakjes via alle bezorgbedrijven.
Tot nu toe nog nooit iets niet geleverd of kapot geleverd gekregen. Wordt ook altijd keurig netjes door alle bezorgers aan de deur bezorgt.
Zijn we er een keer niet verzoek ik via de ring of ze het in een speciaal hiervoor geplaatste container willen leggen.
Dus hier tot nu toe dik tevreden over alle bezorgers.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Cro »

Geip Suusje schreef:
20 sep 2021 14:49
Mijn (min of meer standaard) ervaring is dat website beweert: "Vandaag besteld, morgen in huis".

Hij geeft inderdaad de bestelling snel door.
Maar die wordt pas de volgende dag gepickt in een magazijn.
Dan komt de verzender in beeld en wordt zijn route ingepland, wat vaak ook een dag 'kost'.
De dag erna komt je eerste kans op bezorging.

Ergo: vandaag besteld, 2 of 3 nachtjes slapen, en dan komt het pakketje, ....misschien.
Dan vraag ik me wel waar jij besteld. Hier juist de compleet tegenovergestelde ervaring, vrijwel altijd wanneer ik iets bestel dat op voorraad is heb ik dit ook de volgende dag in huis. Eigenlijk ook onafhankelijk van de verkoper of bezorgdienst. Het is dus ook niet dat PostNL het beter doet dan DHL in mijn geval, vrijwel alleen maar goede ervaringen hier. En het zijn ook niet alleen de grote landelijke jongens waar ik besteld, ook bedrijven uit de regio die adverteren met morgen in huis leveren eigenlijk altijd wat ze beloven.

Niet te klagen eigenlijk hier.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door alfatrion »

De laatste keer heeft PostNL mij geen afhaalbericht gegeven. Ze zeggen zelf dat je die nu per e-mail krijgt, maar dat heb ik ook niet gehad. De reden die ze hiervoor gegeven is duurzaamheid, maar ik vind het versturen van de (aangetekende) brief per e-mail nog veel duurzamer is.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik heb nog nooit gehad dat iets later werd bezorgd dan aangegeven. Uiteraard wel dat dingen niet binnen. 1 of 2 dagen werd bezorgd maar dat was dan duidelijk aangegeven. Spullen van de grote webwinkels die voor 23:59 zijn besteld zijn er eigenlijk altijd de volgende dag.

En gezien de nog steeds enorme groei van online bestellingen lijkt me dat veruit de meeste mensen goede ervaringen hebben. Anders zou het niet zo snel groeien.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook hier tot nu toe niet tot nauwelijks problemen. Ben ik niet thuis, dan proberen ze het bij de buren.
Ook ik neem regelmatig pakjes aan voor de buren.
Een doodenkele keer in de afgelopen jaren werd het niet bezorgd terwijl ik wél thuis was.
Bezorgers zijn vriendelijk.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik ben er heel makkelijk in. Als de bezorger slecht of niet aflevert dan meld ik mij bij de webwinkel waar ik het besteld heb. Dan mogen zij het gaan oplossen met de bezorgdienst.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Jablan »

Afgezien van maart-april 2020 laten we alles op een afhaalpunt bezorgen. Gaat prima. Enigste minpunt aan de pakketten: artikelen onderin en daar boven plastic vulmateriaal.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door grun »

Meestal worden pakjes snel en goed bezorgd door PostNL, DHL en DPD. GLS de laatste tijd ook wel, maar er is een tijd geweest dat alle pakjes van GLS opengesneden waren en weer dichtgeplakt. Een keer zat er minder in de doos dan wat erin had moeten zitten, dat heeft de leverancier toen vergoed.
Met UPS eens een keer gehad dat de bezorger een duur pakket zomaar voor de deur achtergelaten had. Dat was vanaf de straat niet te zien, maar ik keek wel vreemd op.
Ik hou er bij het bestellen wel rekening mee dat de bezorger bij voorkeur op maandag-vrijdag komt. Dat zijn vaak vaste bezorgers die ik bij naam ken. Op zaterdag komt er vaak een invalkracht die de weg niet kent (het portiek ligt als enige in de hele straat aan de achterkant van het blok, dat moet je wel weten), of geen zin heeft naar tweehoog te lopen.
Bezorgers krijgen standaard een Snickers als fooitje.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door D34M0N »

Ik heb de indruk dat dit vooral een probleem van 'de grote stad' is. Bij mij komen de bezorgers altijd netjes 4 verdiepingen naar boven om pakketten bij mijn appartement af te geven. Vrij regelmatig zeggen ze ook vriendelijk gedag.

Ik heb een paar keer meegemaakt dat de verpakking van het product iets beschadigd was, maar dat lag vooral aan het feit dat de verzender had beknibbeld op verpakkingsmateriaal of opvulling.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door HADES2001 »

"Wat is jouw ervaring met het ontvangen van pakketjes? Heb je wel eens geklaagd bij de webwinkel of bij de bezorgdienst, zoals PostNL, DHL, DPD, FedEx of UPS? Hoe werd er omgegaan met je klacht?"
uhm... komen jullie wel is op je eigen forum? is er niet bijna dagelijks wel een nieuwe post die je dit kan beantwoorden. geloof in ieder geval niet dat er 1 is van de 5 die jullie noemen die dit jaar nog niet 5x minimaal voorbij is gekomen

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Lowieze »

HADES2001 schreef:
21 sep 2021 09:58
"Wat is jouw ervaring met het ontvangen van pakketjes? Heb je wel eens geklaagd bij de webwinkel of bij de bezorgdienst, zoals PostNL, DHL, DPD, FedEx of UPS? Hoe werd er omgegaan met je klacht?"
uhm... komen jullie wel is op je eigen forum? is er niet bijna dagelijks wel een nieuwe post die je dit kan beantwoorden. geloof in ieder geval niet dat er 1 is van de 5 die jullie noemen die dit jaar nog niet 5x minimaal voorbij is gekomen
Over het algemeen wordt er alleen een topic op Radar geopend met klachten over bezorging.
In dit topic wordt aangegeven dat er ook veel mensen helemaal geen klachten hebben. Lijkt me toch ook niet helemaal onbelangrijk.

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Webbie »

Mijn ervaring met Postnl is letterlijk bedroevend.
Het is voor mij het meest beroerde post bezorging bedrijf van nederland geworden.
Ik ben inmiddels ook begonnen om uit te zoeken of het bedrijf waar ik wil bestellen met dit ellende bedrijf de pakketjes bezorgd.
Ook al lees ik dat veel mensen ook over andere klagen zoals DHL maar mijn ervaring is best heel positief over DHL
Deze doen letterlijk wat ik ze aangeef en plaatsen het pakket als ik niet thuis ben in de papier container, maar ik heb dan ook duidelijk aangegeven bij DHL hoe deze eruit ziet.
En tot dusver is het bij elke levering exact en juist uitgevoerd, dus als ik een pakje verwachtte en thuis kwam zat het onder wat papier in de papierbak. Want blijkbaar was deze bezorger zo slim om het pakje te maskeren met een stapeltje papier in de container.
Tot op heden heeft er geen enkele keer een DHL bezorger niet aangebeld of getracht het pakket meteen te dumpen.
Uiteraard is het wel eens voorgekomen dat ik onder de douche stond, maar dan vond ik het pakketje netjes in de container.
En hoorde duidelijk 2 tot 3 goede pogingen of er iemand thuis was.
Postnl maakt het moedwillig onmogelijk om na te gaan of een bezorger de boel flest, want men heeft alweer een nieuwe maatregel genomen om enig bewijs van hun falen te verwijderen. Want bezorgers hoeven helemaal niets meer te doen om het belazeren van de klant te maskeren. Geen briefje in de bus meer nodig dus nog makkelijker om snel door te rijden naar het nieuwe afhaalpunt.
Want de meeste oude en vertrouwde plekken kappen met dit niet zo fraaie bedrijf, vanwege de slinkende vergoedingen voor het vele werk wat deze ellende hen word bezorgd. Het vroegere afhaalpunt vertelde mij dat het zo een enorme hoeveelheid gemiste bezorgingen voor de kiezen kreeg dat ze het spul nergens meer kwijt konden.
Dat na eindeloze jaren als betrouwbaar afhaal en brengpunt bedrijven dan afhaken zegt veel meer dan woorden.
Gevolg men vind bedrijven die financieel al niet meer zo heel solide zijn die dat vele werk voor dat kleine beetje geld willen doen.
Helaas voor de klant zitten die nu blijkt redelijk ver weg.
Maar ach dat zal postnl worst zijn want zij hebben toch hun werk zogenaamd gedaan... maar niet heus.
Ik betrapte al vaker dat postnl bezorgers gewoon snel doorvlammen als men denkt dat er niemand thuis is omdat je de lamellen op een kier hebt. En dan zit je in je bankje te kijken, en ziet dat je verwachtte pakje onderweg gaat naar alweer naar zo een verdraaid afhaalpunt verdwijnt.
Bij een keer denk je nog wat vreemd, maar na 20 keren heb je schoon genoeg van dit slechte bedrijf.
Geweldig al dat privatiseren, je krijgt er al heel snel een hoop ellende voor terug en nog meer wanbeleid dan voor de privatisering.
Want nu worden je klachten afgedaan met de melding wij bespreken het in de groep, waarbij ik nu al weet dat men zegt goed gedaan man nog meer pakjes weg .. Goed he.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De ene ontvanger klaagt dat het pakket in de kliko gelegd word, en de andere ontvanger wil juist dat het in de kliko gelegd wordt. Bij de een is men blij dat het pakketje in de achtertuin gelegd word, de ander vind het weer een schending van de privacy dat deze bezorger op prive terrein komt.
Wat dat betreft kunnen ze het dus nooit goed doen voor iedereen. Maar ja, als ze strikt volgens de voorwaarden gaan werken gaat men weer klagen dat het te lang duurt, of dat de ontvanger te ver moet reizen om het ergens af te halen mochten ze niet thuis zijn.

Karel123##
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 aug 2020 11:43

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Karel123## »

Met geen elke genoemd bedrijf problemen gehad. Altijd netjes en goed verpakt op tijd bezorgd door meestal zeer vriendelijke bezorgers !!!

asmit8850
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2013 12:41

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door asmit8850 »

Mijn ervaring met Postnl is niet altijd even goed. Laatst nog meld de bezorger dat we niet thuis waren, terwijl we gewoon thuis waren. Ik heb een Ring deurbel, en dus even terug gekeken in de beelden of de postbezorger geweest was. De postbezorger was niet te vinden op de beelden en heeft dus nooit aangebeld. Verder ligt er een pakketje uit het buitenland al twee maanden vast bij de inklaring van Postnl. Ik heb hier over geklaagd bij Postnl, maar die zeggen dat ze het druk hebben, en er gebeurt dus helemaal niks. Dus Postnl heeft nog heel veel te verbeteren.

Plaats reactie