LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laarzen in de uitverkoop (vorige week gekocht, nu 50%!)

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Laarzen in de uitverkoop (vorige week gekocht, nu 50%!)

Ongelezen bericht door inxsnl »

Lees toch eens en vel dan een antwoordt
Elke ondernemer verkoopt naar de huidige inkoopprijs.
Het is dus onmogelijk de stelling van Dutchie

Medion
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:48

Re: Laarzen in de uitverkoop (vorige week gekocht, nu 50%!)

Ongelezen bericht door Medion »

Als de klant bij de kassa te weinig geld terugkrijgt begint hij te mekkeren en als hij te veel terugkrijgt dan houdt hij zijn mond.
Welke klant?

"Ikbenik" alweer het bewijs dat je negatief over klanten denkt als "ondernemer"" en dat jij("IkbenIk")
diegene bent aan de kassa die zijn mond houd!


Zoals de waard is vertrouwt ie zijn.....

Groetjes Medion.
Laatst gewijzigd door Medion op 14 jun 2006 17:40, 5 keer totaal gewijzigd.

Medion
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:48

Re: Laarzen in de uitverkoop (vorige week gekocht, nu 50%!)

Ongelezen bericht door Medion »

Wat nu als dezelfde paar laarzen (daar ging het toch over?) een week later verdubbeld zijn in prijs, mag de winkelier dan ook bij u (topic starter) dit geld alsnog komen halen?
Dutchie heeft niets met deze topic te maken, ideetje voor een nieuwe topic heb je in ieder geval 3 medestanders.

Groetjes,

Medion.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Laarzen in de uitverkoop (vorige week gekocht, nu 50%!)

Ongelezen bericht door tienepien »

"Ikbenik" alweer het bewijs dat je negatief over klanten denkt als "ondernemer"" en dat jij("IkbenIk")
diegene bent aan de kassa die zijn mond houd!
Helaas heb ik dezelfde ervaring als Ikbenik met een bepaalde groep klanten. Vaak zijn de mensen die het meest aan te merken hebben er als de kippen bij om te weinig te betalen. Mensen die eerlijk zeggen dat ze teveel terug hebben gekregen of dat er te weinig wordt aangeslagen, zijn vaak ook de mensen die het minst "moeilijk doen".
Als iedereen eerlijk zou zijn zou de wereld er een stuk mooier uitzien, maar dat is nu eenmaal niet zo.

Laten we eens ophouden met een winkelier bij voorbaat al te wantrouwen en laten we er als winkeliers voor oppassen dat we niet in elke klant een zeurpiet en een pingelaar zien. Het is niet "de goeden" tegen "de slechten".

ikbenik

Re: Laarzen in de uitverkoop (vorige week gekocht, nu 50%!)

Ongelezen bericht door ikbenik »

Laten we eens ophouden met een winkelier bij voorbaat al te wantrouwen en laten we er als winkeliers voor oppassen dat we niet in elke klant een zeurpiet en een pingelaar zien. Het is niet "de goeden" tegen "de slechten".
Dat moet je vooral tegen de consumentenbond zeggen!
Die hitsen de consumenten tegen de winkeliers op.
En maar roepen dat de consument niets met de fabrikant te maken heeft.
Dacht het wel!
De fabrikant maakt een product en is hiervoor aansprakelijk. De winkelier is maar een tussenpersoon.
De wet kan wel wat anders vinden, maar dit is nu de realiteit!

Daarbij heb ik laatst meegemaakt:
Een klant had ergens anders een computer gekocht. In de garantieperiode vertoont de computer blauwe schermen. Ik heb de computer nagekeken en hardwarematig geen fouten kunnen ontdekken.
Hij had zelf windows opnieuw geïnstalleerd en ik heb later de drivers van de hardware goed geïnstalleerd. Hij installeert een illegale versie van Norton Antivirus en de windows weigert op te starten.
Hij eist van mij dat ik het onder garantie verhelp.
Op software wordt nooit garantie gegeven en hij eist het wel. En ik verrekte dat. Want alles moest opnieuw geïnstalleerd worden.
Hij was verbaast dat ik de verstandhouding hierop stuk liet lopen. Maar hij weigert nu wel de rekening te betalen.

Dus hij eist iets waar hij totaal geen recht op heeft.

Conclusie: de degene met de grote mond denkt dat de consument altijd gelijk heeft en dat de winkelier maar alles moet pikken!
Wel fout gedacht!
Nu denken sommige mensen dat de consument wel eens naar de rechtswinkel moet gaan om zijn gelijk te krijgen, maar de ondernemers moeten veeeeel vaker deze mensen inschakelen, omdat de consument zijn rekeningen niet betaald.

Gelukkig zijn de meeste consumenten wel aardig en meedenkend.
Die geven ook eerlijk toe als ze zelf iets fout hebben gedaan.
Ikbenik" alweer het bewijs dat je negatief over klanten denkt als "ondernemer"" en dat jij("IkbenIk")
diegene bent aan de kassa die zijn mond houd!
helemaal niet! Ik geef de mensen vaak de voordeel van de twijfel!
Zoals de waard is vertrouwt ie zijn.....
Ik behandel de mensen ter goede trouw. Maar ik heb me wel ingedekt.
Niet omdat ik mensen niet vertrouw, maar om mensen die mij een poot proberen uit te draaien geen kans te geven.

Als mensen gewoon rustig en eerlijk zijn ben ik dat naar de mensen ook. Voor die categorie mensen heb ik veel over.

Maar voor de degene die mij als oud vuil behandelen, krijgen de dezelde behandeling en daarbij mogen ze wel rechten hebben. Maar daar kunnen ze dan wel naar fluiten! Voor die gasten doe ik niets.

Nogmaals:
Als je een product koopt en de prijs is de volgende week lager dan heb je geen recht op het verschil in prijs terug.
Ik vind het persoonlijk behoorlijk onbeschoft als mensen dit wel gaan vragen of eisen.
Sommige producten zijn nu eenmaal onderhevig aan prijsschommelingen.

Sommige mensen presteren het ook om een product terug te brengen, omdat bij de concurrent de prijs lager is.
Ik heb het zelf al eens meegemaakt dat sommige consumenten hiermee de winkeliers chanteren!
En voor die groep mensen moet ik dan respect hebben als winkelier?
Sorry dan Medion! Maar steeds meer mensen vertonen dat gedrag en dan moet ik als winkelier dan over deze mensen positief gaan denken?
Nogmaals sorry dan: maar dat doe ik dus niet.
Dit heeft niets te maken dat ik negatief over deze groep mensen denk.
Hoe zou dat dan komen? Omdat ze het zelf doen.

Ik ben de mensen ter goede trouw en ik heb veel voor de klant over. Niet voor de degene met de grote mond en helemaal niet voor de degene die tegen mij schreeuwt wat mijn plichten zijn en zijn rechten.
En voor de consumenten die dreigen met de consumentenbond. Zoek het lekker ff uit. Ik wordt daar heus niet bang van en voor deze categorie mensen doe ik ook niets meer.

Zoals de klant is zo vertrouwt hij zijn winkelier.......

Medion
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:48

Re: Laarzen in de uitverkoop (vorige week gekocht, nu 50%!)

Ongelezen bericht door Medion »

Als de klant bij de kassa te weinig geld terugkrijgt begint hij te mekkeren en als hij te veel terugkrijgt dan houdt hij zijn mond.
=bewering van "ikbenik"@

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Laarzen in de uitverkoop (vorige week gekocht, nu 50%!)

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als het een bewering van ikbenik is dan ben ik het er volledig mee eens. Als mensen te weinig krijgen maken ze een scene in de winkel, maar als ze te veel krijgen lopen ze stilletjes de tent uit en steken de winst in eigen zak.

En ja, ik ben zo iemand die het altijd eerlijk zal zeggen als ik teveel krijg, al komt dat vrijwel nooit voor.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Laarzen in de uitverkoop (vorige week gekocht, nu 50%!)

Ongelezen bericht door gjvisser »

Ik geef ook altijd eerlijk het geld terug wat ik teveel terugkrijg, maar ik zal ook (niet mekkeren uiteraard) mijn geld terugvragen als ik geld te weinig krijg (fouten kunnen gemaakt worden).

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Laarzen in de uitverkoop (vorige week gekocht, nu 50%!)

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ook dat ben ik met je eens, als ik te weinig krijg zal ik het ook zeggen en meestal kun je dat ook aantonen met behulp van de kassabon.

ikbenik

Re: Laarzen in de uitverkoop (vorige week gekocht, nu 50%!)

Ongelezen bericht door ikbenik »

=bewering van "ikbenik"@
Is ook een bewering van mij.

Wat ik bij deze topic bedoel is het volgende:
Er zijn consumenten die tegen de winkelier schreeuwen wat hun plichten zijn en de rechten van de consument. Zij behandelen de winkelier als oud stuk vuil. Daarnaast zullen deze groep consumenten altijd een voordeel overal uit willen slaan. Dus de winkelier ook beduvelen.
Voor deze groep consumenten ben ik ook zeer negatief. Zij krijgen van mij totaal geen sympathie. En mijn kijk op deze groep zal ook niet veranderen.
Ik ben zelf ook consument. En wat nu door verschillende instanties beweerd wordt is ronduit belachelijk!

Neem nu als voorbeeld garantie.
Garantie was een extra service wat je kreeg. De fabrikanten waren zo zeker van hun product dat je er drie maanden garantie op kreeg.

Nu wilt Brussel van die extra diensten rechten maken. Dus als 70% van de winkels een 14 dagen terugbrengservice hanteren (dus een extra dienst van de winkelier) dan vind Brussel dat dat een consumentenrecht is. onzin!!!!!!
Wat wettelijk is wordt nageleeft. Maar alle extra goede wil wordt nu dus een recht en dat is compleet bezopen.
Daarnaast zijn er instanties die de realiteit niet helemaal vertellen.
Dus naast de consumentenbescherming is er dus ook de winkeliersbescherming.
Nu heeft de "consumentenexpert" bij TV-Gelderland een hele belachelijke eis gesteld.
Alle defecten die optreden buiten de schuld van de consument valt onder non-conform het product. Dus levenslange gratis reparatie. heeft hij lettelijk gezegd. Waarop de winkelier daarop antwoorde: "En de verantwoordelijkheid dan van de consument?" Er werd hierop geen antwoord gegeven.
Dat mannetje

In de ogen van de onredelijke consument moet de winkelier de verantwoordelijkheden van de consument overnemen. Doen ze dat niet dan hangt de winkelier een boete van €450.000,- boven hun hoofd.
De consument zal de winkelier wel krijgen! Willen ze niet luisteren, dan moeten ze maar voelen!

Hiermee klink ik nogal negatief! Maar dit zijn de lettelijke woorden van de onredelijke consument! En moet ik dan respect en positief over deze groep consumenten gaan denken?
Wat denk je zelf. Dit is gewoon te bezopen voor woorden. De consumentenbond, de consumentenrechten-experts, sommige rechters en sommige geschillencommissies hebben maar 1 doel voor ogen!
De consument voorhouden dat de winkelier en de fabrikanten niet deugen en de consument tegen de winkelier en fabrikant opzetten!

En zie de verschillende uitspraken. Die zijn stuk voor stuk allemaal onrealistisch en te bezopen voor woorden.
De consument trapt erin en zie het resultaat! De consument heeft de oorlog verklaard aan de winkelier en de fabrikant. Precies wat die bovenstaande instanties willen.

Ik uit me hierover niet negatief over uit. Dit is de realiteit.

Medion
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:48

Re: Laarzen in de uitverkoop (vorige week gekocht, nu 50%!)

Ongelezen bericht door Medion »

Jeetje :roll:

@ikbenik

Ben je wel gelukkig?


Groetjes medion.

ikbenik

Re: Laarzen in de uitverkoop (vorige week gekocht, nu 50%!)

Ongelezen bericht door ikbenik »

Jeetje

@ikbenik

Ben je wel gelukkig?


Groetjes medion.
Jawel hoor! :D :D

Gisteren nog twee spoedreparaties gehad. Aangezien het voor bedrijven was heb ik geprobeerd om de tijd van overlast tot het minimum te houden.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Laarzen in de uitverkoop (vorige week gekocht, nu 50%!)

Ongelezen bericht door inxsnl »

@ikbenik.
Ik kan mij in jou gedachtengang geheel inleven.
En veroordeel die ook niet.
Maar er is ook een midden weg.
En die bewandel ik ,als ondernemer en als consument

ikbenik

Re: Laarzen in de uitverkoop (vorige week gekocht, nu 50%!)

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het lijkt wel of ik puur volgens de regeltjes handel. Wat dus niet het geval is. De klant krijgt bij mij ook altijd de voordeel van de twijfel.
Daarnaast mogen de klanten er altijd bijblijven met een reparatie.
De klanten mogen zien wat ik doe. Dus ik doe zelf nooit iets achter gesloten deuren.

De consument wilt wel netjes behandeld worden. Als winkelier verwacht je dat ook.
Mijn uitlatingen tegenover de consument is niet gericht op de gemiddelde consument, maar op die groep die altijd een grote mond hebben en de boel naar hun hand denken te zetten, zelfs als ze de waarheid om moeten draaien.

Hier is al eens gezegd dat je dat als winkelier dat maar moet pikken. Want dat is de moderne gedachte.
En daar pas ik voor. Ik laat me niet afbekken en chanteren.
Ja, als winkelier wordt je ook gechanteerd.
De consument klaagt wel eens dat ze geen gelijk krijgen en een rechtswinkel moeten inschakelen. En dat gebeurd dan bijvoorbeeld 2x per jaar.
Als ondernemer moeten wij die stap bijvoorbeeld 4x per maand nemen, omdat die consument die zoveel eist en ons wijst op onze plichten en hun rechten hun rekeningen niet betalen.

Ik bedoel dus te zeggen: De consument klaagt wel over de winkelier, maar zelf zijn ze soms veel erger. Dus de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet!

Zelf maak ik dit gelukkig niet vaak mee. Maar als de consument onredelijk is en hij bij mij geen gelijk krijgt, dan moet je ze eens horen!

Ik wil het anders zeggen:
Behandel de winkelier zoals jij als consument door de winkelier behandeld wilt en dient te worden!
Dus als je een winkelier een grote bek geeft, sta dan ook niet raar te kijken dat je een grote bek terugkrijgt. En dat snappen sommige consumenten niet. Die denken ons als stuk vuil te behandelen en dat wij dan vriendelijk blijven en dat wij dan alles voor ze doen. Droom lekker verder. Want dat verrek ik dus.
Hoe zou het toch komen dat ik over sommige consumenten negatief denk? Gossie. Ze doen het toch echt zelf!

prammy
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2006 21:07

Re: Laarzen in de uitverkoop (vorige week gekocht, nu 50%!)

Ongelezen bericht door prammy »

ruilen binnen 14 dagen met bon al eens geprobeerd?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Laarzen in de uitverkoop (vorige week gekocht, nu 50%!)

Ongelezen bericht door bot321 »

ikbenik Vertel mij is hoe zou het komen dat de consument
de winkelier een grote bek geeft?Zal ik dat eens vertellen.
in 90 van de 100 gevallen wordt je door de winkelier belazerd.
Dat heb je meestal pas door als je thuis bent en het product
uitpakt en blijkt dat het anders werkt als het het demo model dat wel perfect was.Nou dan ga je al kwaad op weg naar de winkelier.
Overigens blijf je de consument hardnekkig afkraken want ik
zie nog geen enkel positief bericht over de consument van je. :?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Laarzen in de uitverkoop (vorige week gekocht, nu 50%!)

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Bot321,

Scheren we nu niet alle zelfstandigen over één kam?,

O.k. ik heb ook wel eens een accefietje gehad over een aankoop die niet naar tevredenheid was (defect apparaat, e.d.),

Altijd is dit bij mij nog in de minne opgelost, mits je vriendelijk tegen het personeel blijft, zijn deze mensen echt wel bereikt om iedereen naar tevredenheid te helpen,

Wanneer de klant een grote vreet opzet, en de verkoper als hond behandeld, kan ik er zelf in komen dat deze klant door de chef wordt afgepoeierd, en het winkelpand wordt uitgezet,

Iedereen koopt wel eens een apparaat die niet deugt, of minder lang mee gaat, dan de verwachting was,

Met rustig met het winkelpersoneel praten kom je nog het verste,

Kom er desondanks er nóg niet uit, kun je alsnog gaan dreigen met consumentenbelangen organisaties, rechtsbijstand, ed., maar houdt het netjes!,

Dan blijft het winkelpersoneel ook netjes!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

ikbenik

Re: Laarzen in de uitverkoop (vorige week gekocht, nu 50%!)

Ongelezen bericht door ikbenik »

Overigens blijf je de consument hardnekkig afkraken want ik
zie nog geen enkel positief bericht over de consument van je.
Dan lees je toch niet goed genoeg!
Als je het over dit topic hebt dan heb je helemaal gelijk!
Want ik vind het behoorlijk onbeschoft zoals sommige consumenten zich uitlaten en dan vreemd vinden dat de winkelier niet hetzelfde denkt als hunzelf.
Laatst was er een onderzoek naar de kennis van de winkeliers over het consumentenrecht en dat ze zich daar niet aan houden.
Vind je het gek.
Als ik precies zou houden aan het consumentenrecht zoals die door de verschillende instanties wordt uitgelegd, dan kan ik morgen gelijk mijn bedrijf sluiten.
Wat ik nu vermeld is niet negatief bedoeld maar wel even een feit.
De consument klaagt dat, om zijn gelijk te krijgen, de jurist moet inschakelen. Stel voor dat dat 4 keer per jaar gebeurd.
Wij als winkeliers moeten dan 50 keer naar de jurist, om onze centen te krijgen, omdat die kritische consument het verdomd om zijn rekeningen te betalen.

Wel een positief bericht:
Ik maak ook wel positieve dingen mee.
Een tijdje terug had ik een computer gerepareerd en helemaal schoongemaakt. Toen de klant de computer terughad bleek dat de DVD-ROM speler wel CD's deed afspelen maar geen DVD's. De klant vond dit uiteraard niet leuk en ik kon alleen maar constateren dat die DVD-speler defect was. Was waarschijnlijk met de reparatie gebeurd. De klant wilde wel voor het materiaal betalen, maar ik heb bij hem de DVD-speler vervangen voor een nieuwe -> Hij hoefde geen materiaalkosten en geen uurloon te betalen. Want mijn motto is: als ik bij de klant iets per ongeluk iets kapot maak, dan hoeft hij er niets voor te betalen.
Klanten vragen soms ook wel eens of ze als er iets is mij nog een keer mogen bellen.
Of: Ben je een keer bij iemand geweest: krijg je de hele familie op je dak! Hebben ze allemaal stuk voor stuk allemaal problemen. En die mag ik dan gaan oplossen.
Iedereen koopt wel eens een apparaat die niet deugt, of minder lang mee gaat, dan de verwachting was.
Kan altijd gebeuren. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Waar gehakt wordt, vallen spaanders.
Geloof me, de consument is voldoende juridisch beschermd, zoals de winkelier ook beschermd is. We moeten allemaal onze eigen verantwoordelijkheid nemen en als er iets is, niet gelijk een grote bek opzetten.
Wat er nu gebeurd is dat de rotte appels tussen de consument nu overdreven beschermd worden en hun gelijk ten koste van de winkelier die ter goede trouw is.

Tuurlijk ben ik de mensen ter goede trouw. Maar ik heb wel mijn zaakjes goed geregeld. Niet voor de goede mensen, maar voor de degene die proberen ten koste van mij er zelf beter van te worden.
De winkelier staat nu veel in de schijnwerpers als oplichters. Maar geef jezelf eens de ogen de kost en kijk eens om je heen. Dan zal het je opvallen hoeveel consumenten proberen ten koste van de winkelier om zelf iets beter van te worden. Je zult nog eens versteld van staan hoeveel consumenten zich fout gedragen.
Gelukkig zijn er ook eerlijke consumenten. Dus ik scheer heus niet alle consumenten over 1 kam.

Maar waar de topicstarter mee komt, vind ik ook nogmaals te grof en behoorlijk onbeschoft als je zo iets doet. Ik ben zelf ook consument en ik vind dit als consument dit absoluut niet kunnen.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Laarzen in de uitverkoop (vorige week gekocht, nu 50%!)

Ongelezen bericht door tienepien »

ikbenik Vertel mij is hoe zou het komen dat de consument
de winkelier een grote bek geeft?Zal ik dat eens vertellen.
in 90 van de 100 gevallen wordt je door de winkelier belazerd.
Dat heb je meestal pas door als je thuis bent en het product
uitpakt en blijkt dat het anders werkt als het het demo model dat wel perfect was.Nou dan ga je al kwaad op weg naar de winkelier.
Zal ik als jonkie eens een gratis wijze les aan je geven?

"Wie goed doet, goed ontmoet"

Zorg eens voor wat meer begrip voor een ander! Het is niet zo dat de consument altijd goed is en dat de winkelier altijd iemand belazert. Dat weiger ik te geloven! En hoe kun je nu verwachten dat je op een juiste manier behandeld wordt als jij zelf de winkelier benaderd met de gedachte: "hallo ik kom iets kopen en jij gaat mij belazeren"?

Wanneer jij mensen fatsoenlijk benaderd, wordt er over het algemeen ook fatsoenlijk naar jou toe gehandeld.
Dus ben je boos? Zorg dan dat je eerst rustiger wordt, leef je uit op een kussen, blaas stoom af tegen iemand die je kent, maar zorg ervoor dat je je beheerst wanneer je met iemand spreekt van wie je iets gedaan wilt krijgen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Laarzen in de uitverkoop (vorige week gekocht, nu 50%!)

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou als je goed leest staat er niet ik kom iets
kopen en jij gaat mij belazeren.Er staat duidelijk
ik wil iets kopen en je wordt belazerd.Om het bij
de pc te houden waar ikbenik in werkt,je komt
in de winkel je ziet een pracht pc je krijgt uitleg
wat je allemaal kan doen en je ziet het op de demo
pc.Je besluit tot koop komt thuis blijkt het niet te
kunnen want je moet er nog veel meer bij kopen
om hetzelfde te doen als ze je hebben laten zien.
Waar ik het over heb is voornamelijk de audio-electronica
witgoed en pc zaken.Zitten teveel ondeskundig personeel
en dan krijg je ontevreden consumenten.Overigens heb ik
het maar weinig meegemaakt boze klanten.Neem direct aan
dat een winkelier het meer meemaakt want die staat er de hele dag.

Gesloten