LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.
Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.
Even een laatste update:
Bij ontvangst bleek een onderdeel van kast beschadigd te zijn. Direct klantenservice gebeld en een nieuw onderdeel is nu onderweg.
Toen ik ging kijken in het plaatselijk filiaal of het onderdeel al binnen was heb ik ook gesprokene over de gang van zaken bij de centrale klantenservice.
De klantenservice van het filiaal vond het totaal verkeerd zoals de centrale klantenservice had gehandeld. Zo werken wij niet bij Leen Bakker, zei hij.
Ik had ook wel degelijk recht op die korting. Daar heb je, volgens deze medewerker, recht op binnen 7 dagen na aankoop.
Hij heeft het ook direct gecorrigeerd en het verschil terugbetaald.
Ook het verzorgen van het reserveonderdeel had veel beter gekund, vond hij.
Mijn gevoel over de slechte service en de laconieke houding van de medewerkster van de centrale klantenservice was dus waar.
Het probleem is opgelost en wat ik al in mijn opening aangaf, op deze manier bestel ik dus nooit meer bij Leen Bakker.
Dank aan de medewerker in het lokale filiaal voor de goede service.
Bij ontvangst bleek een onderdeel van kast beschadigd te zijn. Direct klantenservice gebeld en een nieuw onderdeel is nu onderweg.
Toen ik ging kijken in het plaatselijk filiaal of het onderdeel al binnen was heb ik ook gesprokene over de gang van zaken bij de centrale klantenservice.
De klantenservice van het filiaal vond het totaal verkeerd zoals de centrale klantenservice had gehandeld. Zo werken wij niet bij Leen Bakker, zei hij.
Ik had ook wel degelijk recht op die korting. Daar heb je, volgens deze medewerker, recht op binnen 7 dagen na aankoop.
Hij heeft het ook direct gecorrigeerd en het verschil terugbetaald.
Ook het verzorgen van het reserveonderdeel had veel beter gekund, vond hij.
Mijn gevoel over de slechte service en de laconieke houding van de medewerkster van de centrale klantenservice was dus waar.
Het probleem is opgelost en wat ik al in mijn opening aangaf, op deze manier bestel ik dus nooit meer bij Leen Bakker.
Dank aan de medewerker in het lokale filiaal voor de goede service.
Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.
“Ik had ook wel degelijk recht op die korting. Daar heb je, volgens deze medewerker, recht op binnen 7 dagen na aankoop“
Staat dat in de voorwaarden van Leen Bakker?
Wilde die medewerker u niet gewoon als klant behouden?
Staat dat in de voorwaarden van Leen Bakker?
Wilde die medewerker u niet gewoon als klant behouden?
Aygulf
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12322
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.
Volgens de winkelier staat het in de voorwaarden van Leen Bakker. Hij noemde het zelfs een consumentenrecht wat in wetgeving is vastgelegd. Ik weet niet of dat klopt want ik heb dat niet opgezocht.
Hij hoefde mij niet als klant te behouden want ik heb deze kast via internet besteld en niet via dat filiaal gekocht.
Hij adviseerde wel om de volgende keer in een filiaal te kopen. Dat is logisch.
Hij hoefde mij niet als klant te behouden want ik heb deze kast via internet besteld en niet via dat filiaal gekocht.
Hij adviseerde wel om de volgende keer in een filiaal te kopen. Dat is logisch.
Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.
-
- Berichten: 12322
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.
Er is geen wet te verzinnen die bepaald dat u geld zou terug krijgen als een artikel op een later moment goedkoper wordt. Net zo min dat u dus ook niet hoeft bij te betalen als het daarna duurder is geweest.
Wettelijk gezien wordt u een product aangeboden voor een x prijs. Als u daarmee akkoord gaat heeft u de verplichting dat bedrag te betalen en de verkoper het te leveren. En daar houdt het dan ook mee op.
Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.
Het is geen recht maar komt wel vaker voor.
Wellicht is het ook om te voorkomen dat het product terug komt en men in een ander filiaal de goedkope gaat halen?
Ik had over coulance ook al eerder gehoord en vond deze..
https://community.consumentenbond.nl/wo ... n-nu-18890
En ik ben het met TS eens. De reden waarom het niet mogelijk was, strookte niet met de waarheid.
Wellicht is het ook om te voorkomen dat het product terug komt en men in een ander filiaal de goedkope gaat halen?
Ik had over coulance ook al eerder gehoord en vond deze..
https://community.consumentenbond.nl/wo ... n-nu-18890
En ik ben het met TS eens. De reden waarom het niet mogelijk was, strookte niet met de waarheid.
Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.
Het is onzin. Het staat niet in de voorwaarden van Leen Bakker en het is al helemaal geen wetgeving. Typisch gevalletje “ik roep maar wat, als de klant maar tevreden is”.
En dus heeft hij niet een klant behouden, maar zelfs een klant gewonnen. Dat hij daar wel voor moet liegen is blijkbaar niet erg.
Mooie uitkomst voor jou, Rinus, maar het heeft mijn beeld over Leen Bakker niet ten positieve aangepast.
Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.
Daar zijn inderdaad wel meer voorbeelden van te vinden zowel bij Kassa als bij Trosradar. Het lijkt dus niet een eenmalige coulance te zijn
hebra98
vindt dit leuk
Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.
Maar er is een verschil tussen coulance en recht.
Dorfje
vindt dit leuk
Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.
Ik kom Leen Bakker heel wat keren tegen op het forum, maar andere voorbeelden hiervan heb ik toch niet kunnen vinden. Nou heb ik maar een jaar of wat teruggezocht en ben jij, aangezien je meerdere voorbeelden hebt, blijkbaar beter in zoeken dan ik.
Help me eens met een paar linkjes naar de voorbeelden die je aanhaalt?
Lady1234
vindt dit leuk
Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.
viewtopic.php?f=14&t=84657&p=1036749&hi ... r#p1036749
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... aanbieding
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... aanbieding
Laatst gewijzigd door omega19 op 04 okt 2020 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.
Op het kassa forum was al in 2016 sprake over coulanceregeling leenbakker.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... een-bakker
Waarbij de klantenservice in email verkeer duidelijk stelt :
Het kan helaas voorkomen dat u een artikel in één van onze winkels aanschaft, dat later met korting in onze folders wordt aangeboden. Wij begrijpen dat dit heel vervelend is.
Hoewel wij een coulanceregeling hebben waarbij klanten het verschil in prijs terug kunnen krijgen, stellen wij daarbij wel als voorwaarde dat het artikel in de week voor het ingaan van de folder is aangeschaft.
Het spijt ons u te moeten berichten dat u buiten de coulanceregeling valt.
Zolang deze coulanceregeling dus in werking is kan je volgens mij dan ook spreken van een recht als de klant aan de voorwaarden voldoet. Het kan dan nooit zo zijn dat meneer A wel coulance krijgt en mevrouw B niet.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... een-bakker
Waarbij de klantenservice in email verkeer duidelijk stelt :
Het kan helaas voorkomen dat u een artikel in één van onze winkels aanschaft, dat later met korting in onze folders wordt aangeboden. Wij begrijpen dat dit heel vervelend is.
Hoewel wij een coulanceregeling hebben waarbij klanten het verschil in prijs terug kunnen krijgen, stellen wij daarbij wel als voorwaarde dat het artikel in de week voor het ingaan van de folder is aangeschaft.
Het spijt ons u te moeten berichten dat u buiten de coulanceregeling valt.
Zolang deze coulanceregeling dus in werking is kan je volgens mij dan ook spreken van een recht als de klant aan de voorwaarden voldoet. Het kan dan nooit zo zijn dat meneer A wel coulance krijgt en mevrouw B niet.
Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.
Ja, en nu de linkjes naar je voorbeelden op Tros Radar?omega19 schreef: ↑04 okt 2020 15:18posting.,,,,,
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... aanbieding
Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.
Heel jammer maar begrijp er ook niets van. Natuurlijk kun je iets proberen, nee heb je ja kun je krijgen. En nu was het "nee" en daar maakt u heisa over? Verder nog een tip: het is DE folder en niet het folder..Rinustp schreef: ↑28 sep 2020 22:52Ik belde eigenlijk omdat ik geen bestelbevestiging had gekregen. Terwijl ik in de wacht hing zag ik op de site dat de prijs verlaagd was.NeoDutchio schreef: ↑28 sep 2020 22:14Nee hoor, u hebt iets besteld voor een prijs waar u het voor wilde hebben. En daarmee is de kous af. Dat een dag later een aktie is in gegaan heeft niets te maken met uw bestelling. Tenzij u ook graag had willen bijbetalen als binnen 10 uur de kast duurder was geweest. Of mag het alleen van 1 kant komen?
Is het zo erg dat ik dan vraag of ik het voor die prijs mag hebben?
Moet de klantenservice dan van die smoesjes maken om dat verzoek af te wijzen? Waarom liegen over het folder? Dat is toch niet nodig?
Nee, ik ben wel zo eerlijk om te bekennen dat als het duurder was geweest ik er niet over gesproken zou hebben.
Daarbij heeft Leen Bakker eerder in vergelijkbare zaken het verschil aan de klant wel terug betaald.
Mag ik dat dan ook proberen?
Dit is dus de kern van het verhaal. Begrijpen jullie het nu?
Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.
En de kast is trouwens niet in de winkel aangeschaft, maar on-line.
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.
Tsja toen wij enige tijd geleden een tuinset aanschaffen voor 750 euro bij de Praxis, en deze 10 dagen later met 20% korting stond...baalde ik ook. Mrs me besloot echter bij de winkelmedewerker navraag te doen en op vertoon van de bon kregen we alsnog de korting.
Hun "motivatie" was dat klanten toch binnen 30 dagen geld terug konden vragen (regulier retourbeleid) en om te voorkomen dat mensen aan kassa 1 iets retour brengen en bij kassa 2 opnieuw met korting aanschaffen hanteren ze het beleid dat het tonen van de bon voldoende is binnen de ruilingstermijn. Aldus de medewerker...of het klopt weet ik niet maar het was toch mooi dat we het terug kregen.
En tsja...volgende x ga ik het zelf ook vragen.
Nee heb je ....
Hun "motivatie" was dat klanten toch binnen 30 dagen geld terug konden vragen (regulier retourbeleid) en om te voorkomen dat mensen aan kassa 1 iets retour brengen en bij kassa 2 opnieuw met korting aanschaffen hanteren ze het beleid dat het tonen van de bon voldoende is binnen de ruilingstermijn. Aldus de medewerker...of het klopt weet ik niet maar het was toch mooi dat we het terug kregen.
En tsja...volgende x ga ik het zelf ook vragen.
Nee heb je ....
hebra98
vindt dit leuk
Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.
Logische keuze.