LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Rinustp »

Even een laatste update:
Bij ontvangst bleek een onderdeel van kast beschadigd te zijn. Direct klantenservice gebeld en een nieuw onderdeel is nu onderweg.
Toen ik ging kijken in het plaatselijk filiaal of het onderdeel al binnen was heb ik ook gesprokene over de gang van zaken bij de centrale klantenservice.

De klantenservice van het filiaal vond het totaal verkeerd zoals de centrale klantenservice had gehandeld. Zo werken wij niet bij Leen Bakker, zei hij.

Ik had ook wel degelijk recht op die korting. Daar heb je, volgens deze medewerker, recht op binnen 7 dagen na aankoop.
Hij heeft het ook direct gecorrigeerd en het verschil terugbetaald.

Ook het verzorgen van het reserveonderdeel had veel beter gekund, vond hij.

Mijn gevoel over de slechte service en de laconieke houding van de medewerkster van de centrale klantenservice was dus waar.

Het probleem is opgelost en wat ik al in mijn opening aangaf, op deze manier bestel ik dus nooit meer bij Leen Bakker.
Dank aan de medewerker in het lokale filiaal voor de goede service.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Ik had ook wel degelijk recht op die korting. Daar heb je, volgens deze medewerker, recht op binnen 7 dagen na aankoop“

Staat dat in de voorwaarden van Leen Bakker?

Wilde die medewerker u niet gewoon als klant behouden?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Rinustp schreef:
04 okt 2020 11:25
Ik had ook wel degelijk recht op die korting
Het recht dat u heeft is dat u ontvangt wat er besteld is. U was akkoord met de prijs, dus enig recht is er niet. Dat een winkelier coulant zou zijn is geen recht.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door D34M0N »

Rinustp schreef:
04 okt 2020 11:25
Het probleem is opgelost en wat ik al in mijn opening aangaf, op deze manier bestel ik dus nooit meer bij Leen Bakker.
Dank aan de medewerker in het lokale filiaal voor de goede service.
Goed om te horen dat het opgelost is. Een voordeel van stenen winkels.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Rinustp »

Volgens de winkelier staat het in de voorwaarden van Leen Bakker. Hij noemde het zelfs een consumentenrecht wat in wetgeving is vastgelegd. Ik weet niet of dat klopt want ik heb dat niet opgezocht.

Hij hoefde mij niet als klant te behouden want ik heb deze kast via internet besteld en niet via dat filiaal gekocht.
Hij adviseerde wel om de volgende keer in een filiaal te kopen. Dat is logisch.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Rinustp schreef:
04 okt 2020 11:25
(...) Dank aan de medewerker in het lokale filiaal voor de goede service.
Mooi dat deze medewerker het zo netjes voor u geregeld heeft -- en dat u dat hier even laat weten.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Rinustp »

D34M0N schreef:
04 okt 2020 11:39
Rinustp schreef:
04 okt 2020 11:25
Het probleem is opgelost en wat ik al in mijn opening aangaf, op deze manier bestel ik dus nooit meer bij Leen Bakker.
Dank aan de medewerker in het lokale filiaal voor de goede service.
Goed om te horen dat het opgelost is. Een voordeel van stenen winkels.
Ik koop de laatste tijd ook steeds meer in stenen winkels.
Dit was een uitzondering.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Rinustp schreef:
04 okt 2020 12:00
Volgens de winkelier staat het in de voorwaarden van Leen Bakker. Hij noemde het zelfs een consumentenrecht wat in wetgeving is vastgelegd. Ik weet niet of dat klopt want ik heb dat niet opgezocht.
Er is geen wet te verzinnen die bepaald dat u geld zou terug krijgen als een artikel op een later moment goedkoper wordt. Net zo min dat u dus ook niet hoeft bij te betalen als het daarna duurder is geweest.
Wettelijk gezien wordt u een product aangeboden voor een x prijs. Als u daarmee akkoord gaat heeft u de verplichting dat bedrag te betalen en de verkoper het te leveren. En daar houdt het dan ook mee op.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door hebra98 »

Het is geen recht maar komt wel vaker voor.
Wellicht is het ook om te voorkomen dat het product terug komt en men in een ander filiaal de goedkope gaat halen?
Ik had over coulance ook al eerder gehoord en vond deze..

https://community.consumentenbond.nl/wo ... n-nu-18890

En ik ben het met TS eens. De reden waarom het niet mogelijk was, strookte niet met de waarheid.

Moneyman
Berichten: 30073
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Rinustp schreef:
04 okt 2020 12:00
Volgens de winkelier staat het in de voorwaarden van Leen Bakker. Hij noemde het zelfs een consumentenrecht wat in wetgeving is vastgelegd. Ik weet niet of dat klopt want ik heb dat niet opgezocht.
Het is onzin. Het staat niet in de voorwaarden van Leen Bakker en het is al helemaal geen wetgeving. Typisch gevalletje “ik roep maar wat, als de klant maar tevreden is”.
Rinustp schreef:
04 okt 2020 12:00
Hij hoefde mij niet als klant te behouden want ik heb deze kast via internet besteld en niet via dat filiaal gekocht.
Hij adviseerde wel om de volgende keer in een filiaal te kopen. Dat is logisch.
En dus heeft hij niet een klant behouden, maar zelfs een klant gewonnen. Dat hij daar wel voor moet liegen is blijkbaar niet erg.

Mooie uitkomst voor jou, Rinus, maar het heeft mijn beeld over Leen Bakker niet ten positieve aangepast.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door omega19 »

Rinustp schreef:
04 okt 2020 11:25
Ik had ook wel degelijk recht op die korting. Daar heb je, volgens deze medewerker, recht op binnen 7 dagen na aankoop.
Hij heeft het ook direct gecorrigeerd en het verschil terugbetaald.
Daar zijn inderdaad wel meer voorbeelden van te vinden zowel bij Kassa als bij Trosradar. Het lijkt dus niet een eenmalige coulance te zijn

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar er is een verschil tussen coulance en recht.

Moneyman
Berichten: 30073
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Moneyman »

omega19 schreef:
04 okt 2020 14:10
Rinustp schreef:
04 okt 2020 11:25
Ik had ook wel degelijk recht op die korting. Daar heb je, volgens deze medewerker, recht op binnen 7 dagen na aankoop.
Hij heeft het ook direct gecorrigeerd en het verschil terugbetaald.
Daar zijn inderdaad wel meer voorbeelden van te vinden zowel bij Kassa als bij Trosradar. Het lijkt dus niet een eenmalige coulance te zijn
Ik kom Leen Bakker heel wat keren tegen op het forum, maar andere voorbeelden hiervan heb ik toch niet kunnen vinden. Nou heb ik maar een jaar of wat teruggezocht en ben jij, aangezien je meerdere voorbeelden hebt, blijkbaar beter in zoeken dan ik.

Help me eens met een paar linkjes naar de voorbeelden die je aanhaalt?


Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Har45 »

Op het kassa forum was al in 2016 sprake over coulanceregeling leenbakker.

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... een-bakker

Waarbij de klantenservice in email verkeer duidelijk stelt :

Het kan helaas voorkomen dat u een artikel in één van onze winkels aanschaft, dat later met korting in onze folders wordt aangeboden. Wij begrijpen dat dit heel vervelend is.

Hoewel wij een coulanceregeling hebben waarbij klanten het verschil in prijs terug kunnen krijgen, stellen wij daarbij wel als voorwaarde dat het artikel in de week voor het ingaan van de folder is aangeschaft.

Het spijt ons u te moeten berichten dat u buiten de coulanceregeling valt.

Zolang deze coulanceregeling dus in werking is kan je volgens mij dan ook spreken van een recht als de klant aan de voorwaarden voldoet. Het kan dan nooit zo zijn dat meneer A wel coulance krijgt en mevrouw B niet.

Moneyman
Berichten: 30073
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, en nu de linkjes naar je voorbeelden op Tros Radar?

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Aygulf »

Rinustp schreef:
28 sep 2020 22:52
NeoDutchio schreef:
28 sep 2020 22:14
Rinustp schreef:
28 sep 2020 20:39
Ik reageer geprikkeld omdat voorbij wordt gegaan aan de kern van mijn verhaal.
Nee hoor, u hebt iets besteld voor een prijs waar u het voor wilde hebben. En daarmee is de kous af. Dat een dag later een aktie is in gegaan heeft niets te maken met uw bestelling. Tenzij u ook graag had willen bijbetalen als binnen 10 uur de kast duurder was geweest. Of mag het alleen van 1 kant komen?
Ik belde eigenlijk omdat ik geen bestelbevestiging had gekregen. Terwijl ik in de wacht hing zag ik op de site dat de prijs verlaagd was.
Is het zo erg dat ik dan vraag of ik het voor die prijs mag hebben?
Moet de klantenservice dan van die smoesjes maken om dat verzoek af te wijzen? Waarom liegen over het folder? Dat is toch niet nodig?

Nee, ik ben wel zo eerlijk om te bekennen dat als het duurder was geweest ik er niet over gesproken zou hebben.
Daarbij heeft Leen Bakker eerder in vergelijkbare zaken het verschil aan de klant wel terug betaald.
Mag ik dat dan ook proberen?

Dit is dus de kern van het verhaal. Begrijpen jullie het nu?
Heel jammer maar begrijp er ook niets van. Natuurlijk kun je iets proberen, nee heb je ja kun je krijgen. En nu was het "nee" en daar maakt u heisa over? Verder nog een tip: het is DE folder en niet het folder..

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En de kast is trouwens niet in de winkel aangeschaft, maar on-line.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Tsja toen wij enige tijd geleden een tuinset aanschaffen voor 750 euro bij de Praxis, en deze 10 dagen later met 20% korting stond...baalde ik ook. Mrs me besloot echter bij de winkelmedewerker navraag te doen en op vertoon van de bon kregen we alsnog de korting.

Hun "motivatie" was dat klanten toch binnen 30 dagen geld terug konden vragen (regulier retourbeleid) en om te voorkomen dat mensen aan kassa 1 iets retour brengen en bij kassa 2 opnieuw met korting aanschaffen hanteren ze het beleid dat het tonen van de bon voldoende is binnen de ruilingstermijn. Aldus de medewerker...of het klopt weet ik niet maar het was toch mooi dat we het terug kregen.

En tsja...volgende x ga ik het zelf ook vragen.
Nee heb je ....

Moneyman
Berichten: 30073
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Logische keuze.

Gesloten