Lege doos Iphone 12 Pro

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
KT2606
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2021 19:59

Lege doos Iphone 12 Pro

Ongelezen bericht door KT2606 »

Op 21 december kon ik mijn pakket ophalen bij een postNL punt. Officieel zou dit bij mijn huis worden afgeleverd, maar volgens de bezorger was ik niet thuis (terwijl ik de hele dag thuis was).
Bij het ophalen moest ik mijn handtekening zetten en identiteitsbewijs laten zien. Ik kreeg alleen het pakket als ik dit heb gedaan. Toen ik het pakket aannam bleek deze leeg te zijn. Niet mijn slimste stap, maar kreeg pas de doos na tekenen en kon dan moeilijk terug. de winkelmedewerker vond hem ook leeg aanvoelen en het voelde niet als een halve kilo.
Dus nadat dit is gebeurd heb ik een verklaring van niet ontvangst na mediamarkt gestuurd. Na 7 werkdagen kreeg ik het bericht dat ze er niks aan gingen doen. Ben nu echt overstuur en weet niet meer wat ik moet doen. Heeft iemand meer ervaring ermee en wat nu mijn beste stappen zouden zijn? :cry:

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Lege doos Iphone 12 Pro

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Voordat je de handtekening zet, moet je controleren of de doos en de verzegeling erop zit. Dit als tip voor de volgende keer.

MediaMarkt is eindverantwoordelijk voor de verzending. Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering voor hulp, of met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies voor advies.

Indien betaald met je creditcard, neem dan contact op met je creditcard maatschappij, doe een beroep op aflevering garantie.

Als laatste redmiddel kan je naar www.degeschillencommissie.nl voor een bindend uitspraak.

Bewaar de doos als mogelijk bewijsmateriaal.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Lege doos Iphone 12 Pro

Ongelezen bericht door sylvesterb »

fonsflons schreef:
30 dec 2021 13:18
Toevallig vandaag een relaas op internet gelezen van een bedrijf dat bij mij en andere klanten als extreem goed aangeschreven wordt over gestolen drones en de handel daarin. Daaruit blijkt dat er bij dpd in Oirschot een hele handel aan de gang is wat betreft het ontrekken van drones uit leveringen. Normaal neem ik dat soort berichten met een korreltje zout, maar hier werd het wel heel uitvoering en geloofwaardig toegelicht. Het lijkt dus idd mogelijk dat er bewust bepaalde producten systematisch verdwijnen bij vervoerders waarbij klanten en bedrijven gedupeerd achterblijven.
Maar dat is van alle tijden dat bepaalde producten worden ontvreemd. Ik heb +/- 20 jaar geleden voor een bedrijf gewerkt wat zakcomputers maakte en daar stuurde we pakketten zonder onze bedrijfsnaam erop, enkel retour adres. Hierdoor nam het aantal pakketten wat ontvreemd werd enorm af, daarvoor was het relatief ook een klein aantal maar het gebeurde te vaak.

Al is hier TS ook wel raar bezig geweest want het verschil tussen een lege doos, als zelf de medewerker dit merkt, is merkbaar en ik zou dan de doos direct in de winkel openen dan heb je gewoon een getuige. Nu is het enkel het verhaal dat de medewerker dit heeft gezegd en was niemand erbij toen TS de dood opende.

Blijven altijd lastige verhalen. Want er zullen vast wel situaties bij de Mediamarkt bekend zijn waar de doos niet leeg was en de consument beweerde van wel. Helaas komt dit soort misbruik ook voor en hiervan worden de echte gedupeerde het slachtoffer. Daarmee zeg ik niet dat TS dit heeft gedaan, maar wil ik enkel benoemen dat het gebeurd.

Het advies om de betaling als deze via een creditcard is gegaan te annuleren is zinloos, immers heeft TS getekend voor ontvangt dus een beroep doen op aflevering garantie is compleet zinloos, los dat dit je betalingsverplichting niet weg neemt.

Direct de juridische weg in gaan is ook niet noodzakelijk, je kunt gewoon de stappen volgen die op https://klantenservice.mediamarkt.nl/ap ... a_id/14032 staan hierbij staat ook een link naar de geschillencommissie die je altijd kan bewandelen wanneer je het niet eens bent met het definitieve antwoord van de Mediamarkt.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Lege doos Iphone 12 Pro

Ongelezen bericht door Dirkie »

Seinhuis schreef:
30 dec 2021 13:12
Voordat je de handtekening zet, moet je controleren of de doos en de verzegeling erop zit. Dit als tip voor de volgende keer.
In alle gevallen zit er om de doos van het product nog een doos. Daardoor is de inhoud niet herkenbaar en past het verzend label er ook op. Geen enkel PostNL punt zal het toelaten om deze doos zonder te tekenen voor ontvangst open te maken om de inhoud te controleren. Zij moeten slechts de doos overhandigen en hebben geen kennis van de inhoud en kunnen dus ook niet beoordelen of jouw bevindingen goed zijn.
Wat TS eventueel kan doen (maar dan moet Apple (en Media Markt) wel meewerken) is het blokkeren van deze telefoon middels het IMEI nummer. Op de factuur staan als het goed is het serie nummer en het IMEI nummer. Ook zou Apple kunnen uitzoeken waar deze telefoon zich bevind als deze aan staat. Of kijk ik te veel naar Hunted misschien?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Lege doos Iphone 12 Pro

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Dirkie schreef:
30 dec 2021 14:29
Ook zou Apple kunnen uitzoeken waar deze telefoon zich bevind als deze aan staat. Of kijk ik te veel naar Hunted misschien?
Je kijkt teveel Hunted. Uiteraard zal Apple hier niet aan meewerken, wel aan het blokkeren maar niet aan het opsporen. Na het tekenen krijg je het pakket in ontvangst, maar daarvoor kun je het zien als je ziet dat het is aangebroken moet je uiteraard niet tekenen.

Na ontvangst als hij zo leeg aanvoelt kun je hem natuurlijk in het bijzijn openen van de medewerker, deze kan dan later ook verklaren dat de doos direct na ontvangst leeg was.

Nu is het zijn woord tegen die van de verzender en dat maakt het altijd lastig.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Lege doos Iphone 12 Pro

Ongelezen bericht door 16again »

Dirkie schreef:
30 dec 2021 14:29
Wat TS eventueel kan doen (maar dan moet Apple (en Media Markt) wel meewerken) is het blokkeren van deze telefoon middels het IMEI nummer. Op de factuur staan als het goed is het serie nummer en het IMEI nummer. Ook zou Apple kunnen uitzoeken waar deze telefoon zich bevind als deze aan staat. Of kijk ik te veel naar Hunted misschien?
Is aangifte doen niet gewoon de 1e stap voor dit soort opsporingspraktijken?

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Lege doos Iphone 12 Pro

Ongelezen bericht door Nevyn »

Als ik een telefoon bij Belsimpel koop, zit de doos er ook binnenstebuiten om.
Eerste keer dacht ik per ongeluk, maar blijkt dus standaard.

Mister Twister
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 dec 2021 11:37

Re: Lege doos Iphone 12 Pro

Ongelezen bericht door Mister Twister »

De kans dat pakketjes van waarde gejat worden is tegenwoordig aanwezig. De personen die werken in de bestel en afleverketen zijn helaas toch een afspiegeling van de samenleving.
Mijn advies….bestel evt op internet…maar haal het artikel gewoon af in de winkel en betaal met creditcard.

ben2709
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jun 2019 14:52

Re: Lege doos Iphone 12 Pro

Ongelezen bericht door ben2709 »

Vervelend zo'n ervaring! Ik had die nog niet zo lang geleden ook. De bij Lidl via internet bestelde bluetooth oordopjes bleken niet in de doos te zitten.
Na contact met Lidl, verstuurde men zonder discussie prompt opnieuw. Zo kan het ook!

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Lege doos Iphone 12 Pro

Ongelezen bericht door k2p »

Ik weet dat Apple in ieder geval apparaten op afstand onklaar kan maken als deze gestolen zijn. Het serienummer en IMEI staan volgens mij op de (lege) doos.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Lege doos Iphone 12 Pro

Ongelezen bericht door k2p »

Overigens bestaat er nog een onprettige sfeer bij bezorgers/afhaalpunten wanneer je vóór het tekenen even het pakketje wilt checken. Is deze geopend? Is de doos nog geseald? Dat willen ze allemaal niet. Graag eerst tekenen, en aub niet vertragen. Dit moet veranderen!

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Lege doos Iphone 12 Pro

Ongelezen bericht door Nevyn »

k2p schreef:
03 jan 2022 11:47
Ik weet dat Apple in ieder geval apparaten op afstand onklaar kan maken als deze gestolen zijn. Het serienummer en IMEI staan volgens mij op de (lege) doos.
Niet als de hele doos uit de verpakking doos is ontvreemd.
Maar dan heeft de MediaMarkt hen nog wel of staat hij op de factuur.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lege doos Iphone 12 Pro

Ongelezen bericht door Moneyman »

ben2709 schreef:
03 jan 2022 10:49
Zo kan het ook!
Ik durf wel te gokken dat jouw Lidl oordopjes in een heel andere prijsklasse zitten dan een Iphone 12 pro. Dat maakt natuurlijk wel verschil.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Lege doos Iphone 12 Pro

Ongelezen bericht door Aygulf »

ben2709 schreef:
03 jan 2022 10:49
Vervelend zo'n ervaring! Ik had die nog niet zo lang geleden ook. De bij Lidl via internet bestelde bluetooth oordopjes bleken niet in de doos te zitten.
Na contact met Lidl, verstuurde men zonder discussie prompt opnieuw. Zo kan het ook!
Heel netjes van Lidl maar een paar oordopjes vertegenwoordigen wel een héél ander bedrag dan een I PHONE 12 Pro...... Als bedrijf zou ik ook niet prompt opnieuw een nieuwe I Phone 12 Pro opsturen!

markmark1974
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26

Re: Lege doos Iphone 12 Pro

Ongelezen bericht door markmark1974 »

Gewicht opvragen! Enkele keren in het proces bij de vervoerder zal het pakket gewogen worden.

Gesloten