LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lina Lift van Oslo Brands: bestelling komt niet aan

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Sansj
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2020 22:19

Lina Lift van Oslo Brands: bestelling komt niet aan

Ongelezen bericht door Sansj »

Hoi,
Volgens mij heb ik me erin laten luizen. BH gekocht van het merk LinaLift. Dit valt onder Oslo Brands. Ze beloofden dat het werkelijk geweldig zat. De levering laat echter nu al twee maanden op zich wachten. En op andere websites, zoals trustpilot.com, klaagden ontvangers steen aan been. Dat het echt flut-kwaliteit is. En dat ze het niet terug konden sturen. Men kreeg geen enkele reactie.

Bij mij reageren ze alleen op mail met een standaard-mail, waarin ze vertellen dat ze bezig zijn hun mail achterstanden aan't inlopen zijn. En dat je als je nogmaals schrijft onderop de stapel zou komen.

Ben bang dat ik mijn geld kwijt ben. Dus...KOOP NIET bij Oslo Brands/Lina-lift. Ook de naam "N for Nicole" valt onder deze onderneming.

Iemand nog meer ervaringen? Iemand een idee hoe deze praktijken gestopt kunnen worden?

Groet,
Sansj
Laatst gewijzigd door Radar op 20 aug 2020 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Lina Lift van Oslo Brands: bestelling komt niet aan

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Slecht Nederlands, geen naw gegevens te vinden, geen KVK, enz. Echt een site om meteen te gaan bestellen. Hoe deze praktijken gestopt kunnen worden is heel eenvoudig. Waarom bestaan Edah, Kijkshop, V&D, enz, niet meer? En waarom blijven dropshippers, wijkopenauto’s.nl en ticketdoorverkoopsites wel bestaan? Als een consument niet oplet en blind gaat bestellen bij de eerste de beste site, dan blijven ze bestaan. Als de consument gaat nadenken en ziet dat de site aan geen enkele voorwaarde voldoet, dan koop je daar dus niet. En als een bedrijf niets verkoopt zullen ze stoppen. Soms kan het zo makkelijk zijn.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Lina Lift van Oslo Brands: bestelling komt niet aan

Ongelezen bericht door D34M0N »

Sansj schreef:
19 aug 2020 22:36
Iemand een idee hoe deze praktijken gestopt kunnen worden?
Ja, in de honderden andere topics over wazige webshops staan al genoeg tips.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Lina Lift van Oslo Brands: bestelling komt niet aan

Ongelezen bericht door berndv »

Sansj schreef:
19 aug 2020 22:36
Iemand een idee hoe deze praktijken gestopt kunnen worden?
door eerst op trustpilot te kijken en pas daarna te kopen zou een prima idee zijn. Het is heel simpel, de praktijken gaan door omdat er nog steeds klanten zijn.

Als ik alleen op trustpilot af moet gaan, 163 reviews en 1 ster :roll: Hoe duidelijk moet het zijn? Dit soort praktijken wordt in stand gehouden door de mensen die er artikelen kopen en naderhand de reviews gaan lezen. Of op een forum als dit. Nu is het wel zo dat het hier gaat om een relatief nieuwe aanbieder, de reviews zijn enkele maanden oud.

Dat geldt voor zowel oslobrands als voor linalift. Als ik de voorwaarden van linalift zo eens door lees is het in ieder geval een winkel om met een grote boog om heen te lopen. Of beter gezegd, hard weg te rennen. Het is zo te lezen een bedrijf dat ergens in de VS gevestigd is. Een voorbeeldje uit de service voorwaarden:
We kunnen geen terugbetaling aanbieden als de klant van gedachte verandert na de aankoop of het product niet wenst te behouden.
maar verderop staat dan:
Af en toe kan het echter nodig zijn dat u een item moet retourneren. Om in aanmerking te komen voor een terugbetaling moet het item zich in de originele verpakking bevinden, ongebruikt en in dezelfde conditie waarin u het ontvangen heeft. U beschikt over zeven kalenderdagen om een item te retourneren vanaf de datum dat u het ontving.
Beide zijn niet conform de wetgeving.
En wat betreft levering, ze geven aan dat de termijn 10 tot 14 dagen duurt, vermoedelijk levering vanuit China. Maar het mooiste komt nog:
We gaan ervan uit dat alle bestellingen binnen 90 dagen vanaf de dag van aankoop bij de klant geleverd worden.
Verder staan nergens contactgegevens, dus totaal onbekend met wie je zaken doet.

PieterDiesveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2020 11:16

Re: Lina Lift van Oslo Brands: bestelling komt niet aan

Ongelezen bericht door PieterDiesveld »

Gekocht een BH bij Lucky Breece op 13 Maart, diverse malen gereclameerd tot op heden 23 augustus niets ontvangen , weg gegooid geld.

Gesloten