LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mcafee opzeggen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Mcafee opzeggen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Goedendag,

Via mijn creditcard afschrift kwam ik er achter dat deze maand Mcafee geld heeft geincasseerd. Na het inloggen op de site van Mcafee blijkt het om een verlenging te gaan van een abonnement die ik al eerder afgesloten heb, maar nu verder niet meer gebruik. Het vreemde is dat er geen mail verstuurd wordt over de verlenging en online is er ook geen factuur beschikbaar. Vreemd ook is dat ze van een creditcardnummer incasseren die al lang verlopen is.

Contact met Mcafee is niet te krijgen, maar ook geen info of opzeggen van dit abonnement. Uiteraard ga ik een betwisting starten via de creditcard maatschappij, maar liever los ik het rechtstreeks met Mcafee op.

Wie heeft enig idee waar te achterhalen is hoe contact te krijgen met Mcafee en via welke kanalen een abonnement op te zeggen is die online niet in te zien is?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Mcafee opzeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Naar wat ik heb begrepen koop je McAfee toch gewoon tot moment X en moet je daarna zelf verlengen? Overigens is het naar mijn ervaring shitty software en m.i. een verspilling van je geld.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Mcafee opzeggen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Staat er een vinkje aangevinkt in uw account bij 'automatisch verlengen'?
Zie ook https://home.mcafee.com/root/aboutus.as ... &cid=44630
Bij contact staat een telefoonnummer.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Mcafee opzeggen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

JvandeW schreef:Visa heeft ook al eens gezegd dat ze dit niet meer doen. Dat je dat niet hebt gelezen heb is niet mijn probleem en ga ik ook niet nogmaals vermelden.
Nogmaals: u hebt het nog nooit vermeld dus graag links naar de informatie die u beschrijft. Ik wacht af en ben zeer geduldig.

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Mcafee opzeggen

Ongelezen bericht door aarie25 »

Kun je niet inloggen op hun site?
Ik heb zelf al jaren Bitdefender en daar stond de eerste keer ook het vinkje aan van automatisch verlengen.
Ik kreeg wel netjes bericht dat hun dit zouden gaan doen, maar heb het toch uitgezet, want zelf verlengen via hun eigen site is stukken goedkoper.
Ik moest dan inloggen op mijn account en het vinkje even uitzetten.

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Mcafee opzeggen

Ongelezen bericht door aarie25 »

Dit komt uit het bericht van Klaas Jan.

Automatische verlenging:
U GAAT ERMEE AKKOORD DAT WIJ UW BETAALDE ABONNEMENT AUTOMATISCH VERLENGEN. VOORDAT UW ABONNEMENT AFLOOPT, STUREN WE U EEN BERICHT OP HET E-MAILADRES IN UW ACCOUNTPROFIEL, OM U TE INFORMEREN OVER DE AANSTAANDE VERLENGING. WIJ ZULLEN U DE ABONNEMENTSPRIJS ZONDER KORTING VOOR DE SOFTWARE OF DIENST IN REKENING BRENGEN ZOALS OP HET MOMENT VAN DE VERLENGING OP ONZE WEBSITE VERMELD, EXCLUSIEF EVENTUELE PROMOTIES OF KORTINGEN ('ABONNEMENTSPRIJS ZONDER KORTING').

Ze zou jou wel een email hebben gestuurd, niet toevallig in de spam map gekomen?
Of een ander email adres genomen?

BIJ VERLENGING ZAL DE NIEUWE LOOPTIJD EVEN LANG ZIJN ALS DE VERSTREKEN LOOPTIJD, TENZIJ DOOR ONS ANDERS AANGEGEVEN OP HET MOMENT VAN DE VERLENGING. BIJ ABONNEMENTEN VAN ÉÉN JAAR OF MEER WORDEN DE VERLENGING EN UW BETALING VERWERKT BINNEN 30 DAGEN NA DE VERVALDAG VAN DE LOPENDE ABONNEMENTSPERIODE EN ELKE VERVALDAG DAARNA. WIJ ZULLEN U OVER DE STATUS VAN UW ACCOUNT INFORMEREN EN U DE OVEREENKOMST MEEDELEN DIE OP DAT OGENBLIK VAN KRACHT IS (BIJVOORBEELD DOOR U EEN KOPPELING NAAR DE OVEREENKOMST TE STUREN).

De looptijd is dus weer een jaar en dus niet maandelijks opzegbaar.

OP ELK MOMENT NA AANKOOP VAN EEN ABONNEMENT KUNT U AUTOMATISCHE VERLENGING UITSCHAKELEN IN UW ONLINE ACCOUNT OF DOOR CONTACT OP TE NEMEN MET ONZE KLANTENSERVICE. ALS U NIET WILT DAT UW ABONNEMENT AUTOMATISCH WORDT VERLENGD, MOET U MINSTENS DERTIG DAGEN VOORDAT UW ABONNEMENT AFLOOPT DE OPTIE 'AUTOMATISCHE VERLENGING' UITSCHAKELEN. ALS U DE AUTOMATISCHE VERLENGING NIET UITSCHAKELT, ZAL UW ABONNEMENT GEDURENDE DE TERMIJN VAN DE VERLENGING BLIJVEN LOPEN VOLGENS DE OVEREENKOMST DIE TIJDENS ELKE VERLENGING VAN KRACHT IS, TENZIJ U DE VERLENGING UITSCHAKELT (OF WIJ HET ABONNEMENT BEËINDIGEN VOLGENS DEZE OVEREENKOMST).

Je zou 30 dagen van te voren het moeten uitzetten of melden bij de klachtenservice.
Ik hoop dus dat je er nog vanaf kan komen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mcafee opzeggen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

@aarie25, Mcafee is al op de vingers getikt aangezien dit niet volgens de Nederlandse wetgeving is. Ook staat er onder de uitleg dat dit niet voor Nederlandse klanten geldt en dat zij zich tot de klantenservice dienen te wenden. En die krijg ik dus niet te pakken.

Ik kan gewoon inloggen, zie ook gewoon mijn gegevens staan. Echter staat er overal dat een factuur niet beschikbaar is. Ook een simpele link naar een klantenserivce is ook niet te vinden.

Statler
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2017 21:01

Re: Mcafee opzeggen

Ongelezen bericht door Statler »

. Country:

Support Contacts

Netherlands / Nederland
Business and SaaS Customers
Customer Service
Tel: 00800 1225 5624
Email: [email protected]

Technische Support/Tech Support
Tel: 00800 6247 7463
For more information, see Technical Support ServicePortal.

Priveklanten en Home Office/Home & Home Office Customers
Customer Service & Technical Support
Our Customer Support team is standing by to help you via free online chat, community forums, and phone technical support. Phone numbers, online chat, and various self-help options can be found at https://service.mcafee.com.
Tel: 02 0504 0586
telnr, mail en livechat hoop dat het helpt

Vr grt

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Mcafee opzeggen

Ongelezen bericht door Veldt01 »

@aarie25, Mcafee is al op de vingers getikt aangezien dit niet volgens de Nederlandse wetgeving is.
Volgens mij is bovenstaande keurig aangepast aan de nederlandse wetgeving. Weet inmiddels meerder partijen die op de Nederlandse markt opereren en precies zo handelen (waaronder bijv. Marktplaats, ook voor haar "gratis" advertenties, negeer maar eens een herinnerings mail voor een geplaatste advertentie en je zit onherroepelijk vast aan aan een verlenging van je advertentie i.c.m. een automatische incasso, keuze is er overigens niet, ga je niet akkoord dan kun je geen advertentie plaatsen)

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mcafee opzeggen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

UPDATE:

Het heeft enkele uren geduurd, maar via een buitenlands callcenter eindelijk een levend persoon aan de telefoon gekregen. Op voorhand kwamen al de bekende smoesjes dat er minimaal 2 mailtjes verstuurd zijn en dat ik wel een oud mailadres doorgegeven zou hebben. Frappant genoeg kwam een controle mail wel aan. Men kon geen uitleg geven hoe het kan dat er geincaseerd werd van een verlopen creditcard. Met deze klacht ga ik nog wel naar Visa, want dit zou niet mogen gebeuren.
Een lopend jaarabonnement kan niet voortijdig opgezegd worden volgens de dame aan de telefoon. Na wat duidelijk gegeven te hebben over de wetgeving en de Wet van Dam was er 'ineens' een gaatje, binnen 60 dagen na aanvang kon geannuleerd worden. Voor mij iets nieuws, maar direct is de annuleren in orde gemaakt en het creditformulier is al doorgemaild (gek genoeg wel weer aangekomen bij mij).
Nu maar afwachten tot het geld echt is bijgeschreven, maar ik blijf erbij dat het een rare manier is van werken.

Iedereen bedankt voor het meedenken en meezoeken.

Gesloten