LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
fofies
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2008 11:30

medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door fofies »

in januari 2011 een matras voor 600 euro gekocht. al na 6 weken een kuilvorming, na weken wachten na mijn klacht ingediend te hebben kwam er pa s in juni iemand . ik moest mijn electrische lattenbodem maar vervangen voor een stevigere zelfgemaakte...een kuil zag hij overigens niet. wat een kuloplossing maar goed op advies van de consumentenbond toch maar gedaan. nadat we in de winter een aantal maanden weggeweest waren moest ik toch weer op die matras gaan liggen. de kuil werd steeds dieper en ik moet me een soort aanloopje uit bed kogelen. weer een mail en nog een mail want de kuil was er niet als hij niet zichtbaar was, blablabla..ik heb gezegd dat de wind ook niet zichtbaar is maar er wel degelijk is. ik ben gaan dreigen met stappen te ondernemen en ja hoor ze gingen de klacht herzien...na twee weken niks gehoord te hebben weer gemaild..
de slotsom is dus dat als er geen kuil van 2 cm diep zichtbaar is op eventueel een foto dat er geen garantie op zit.en uit hun matrasproeven die ze afgenomen hebben tijdens de produktie is gebleken dat er niets aan mankeert en bovendien hebben ze nog niet eerder een klacht ontvangen over die matras van die produktieperiode..
oplossing van die gasten: ik kan wel hun aanbod aannemen om voor 300 euro mijn bed op te laten lappen met een nieuw stuk steviger traagschuim..
zo gek ben ik natuurlijk niet.
ik ga proberen andere mensen te behoeden voor een aankoop bij dit bedrijf ga via de geschillencommissie proberen mijn geld terug te krijgen .
zijn er meer mensen die zo'n slechte ervaring hebben met het bedrijf.
ze hebben overigens meerdere adressen en namen...
Laatst gewijzigd door fofies op 17 jun 2012 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door dhc »

Ga jij dat maar doen...anderhalf jaar na aankoop....
Over welk bedrijf hebben we het eigenlijk en als ze niet bij het CBW zijn aangesloten heb je bij de geschillencommissie niets te zoeken.
Oja, zonder onderbouwing "oplichterij" roepen getuigt ook niet van veel kennis van zaken...

Succes ermee...

MAXIEM

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door MAXIEM »

fofies

Je vraagt:
Zijn er meer mensen die zo'n slechte ervaring hebben met het bedrijf.
*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.

*Consumentenforums:

http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT

*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):

http://www.consuwijzer.nl/

Sukses, Maxiem.

Hans Veenman
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 okt 2007 10:03

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door Hans Veenman »

Geachte mevrouw, heer,

Wij stellen het op prijs dat u uw ervaring met het forum van Tros Radar deelt. Dit biedt ons de gelegenheid een toelichting te geven. Inderdaad is uw klacht bij ons bekend. Al na 6 weken informeerde u ons over "kuilvorming" in uw matras.

De kern van het MediActive matras is opgebouwd uit koudschuim voorzien van een toplaag van traagschuim. U heeft destijds gekozen voor de optie Ultrafresh traagschuim. Dit type traagschuim is het beste wat de markt op dit moment te bieden heeft.

Het MediActive matras maakt een mal van uw lichaam dat soms door de gebruiker ten onrechte als "kuilvorming" wordt ervaren. Juist deze malvorming zorgt er voor dat de drukpunten op uw lichaam tot een minimum worden beperkt. Deze speciale eigenschap van het matras kunnen wij niet wijzigen. Dit is juist de kracht van het matras.

Een service monteur is destijds bij u komen kijken en heeft ter plaatse vastgesteld dat uw matras geen "kuilvorming" kent. Controle op de materialen die in uw matras zijn verwerkt heeft ook geen bijzonderheden opgeleverd. Daarnaast hebben wij tot op heden geen vergelijkbare klacht ontvangen uit de productie run waaruit uw matraskern is voortgekomen.

Kennelijk zijn de specifieke eigenschappen van het MediActive matras voor u minder geschikt. Daarom hebben wij u aangeboden een ander type traagschuim matraskern te leveren tegen een geringe prijs. Op ons aanbod wenst u niet in te gaan.

Onze onderneming is aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). Deze organisatie kent een geschillencommissie. Wij juichen het toe dat u uw klacht voorlegt aan deze onafhankelijke commissie. Indien gewenst kunnen wij u hierbij ondersteunen. De uitkomst van dit onderzoek zien wij met vertrouwen tegemoet.

Met vriendelijke groeten,

Directie SelectComfort Company

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Hans Veenman, je moet dus elke dag in precies dezelfde houding
in bed gaan liggen omdat het matras dus zo blijft 'staan' ?

Een matras hoort normaal terug in zijn vorm te gaan (vooral bij een nieuw matras) en je zou dus geen kuilvorming mogen zien, maar dat is mijn mening.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik moet zeggen dat mijn man een speciaal merk!! Traag schuim hoofdkussen heeft,h
Goed merk en ook het schuim waar u het over heeft! En geen kuil!
Mag ook niet,traagschuim veer gewoon weer terug.
Idd voor drukpunten ,schuim wordt nog zachter naar mate je er langer op ligt,man ligt toch echt uren te slapen en geen kuiltje,kan je net zo vergelijken als matras...kul verhaal!!!

Matras is niet goed!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ook ik ben van mening dat het matras niet goed is, het matras hoort
terug te komen in orginele vorm als men er niet meer op ligt of als men
zich omdraait in bed.

Hans Veenman
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 okt 2007 10:03

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door Hans Veenman »

Beste lezers van het forum,

Zoals u wellicht weet werkt traagschuim malvormend en drukverlagend. Uiteraard blijft de malvorming bij het MediActive matras niet permanent aanwezig. Zodra het traagschuim niet meer wordt belast keert het materiaal direct terug naar de oorspronkelijke vorm.

Het traagschuim is bij het MediActive matras geplaatst op koudschuim van hoge kwaliteit. Dit schuim heeft van nature een enigszins onregelmatige, open celstructuur waardoor het materiaal zeer goed ademt en goed vocht afvoert. Het door ons verwerkte schuim biedt een hoge progressieve tegendruk. "Kuilvorming" kan bij dit koudschuim technisch niet voorkomen.

De klacht van Fofies is door ons bedrijf uitgebreid onderzocht. Van "kuilvorming" is gelukkig niets gebleken.

Met vriendelijke groeten,

Directie SelectComfort Company

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

als de man er naar kijkt,zonder dat het persoon er bv 8 uur op heeft gelegen?en je kracht moet zetten om je bed uit te rollen niet kan zien?kan hij ook geen goede beoordeling geven!!
de kuil zit in het schuim en zie je op het oog waarschijnlijk niet maar voel je wel als je er even op ligt...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door Chocomelk »

De schrijfster geeft duidelijk aan dat ze veel moeite moet doen
om uit bed te kunnen komen ook nadat het matras maanden niet gebruikt is.
Dit lijkt me al helemaal niet gezond dat je zoveel moeite moet doen om uit bed te kunnen komen.

Daarbij geeft de schrijfster aan Hans Veenman : ik kan wel hun aanbod aannemen om voor 300 euro mijn bed op te laten lappen met een nieuw stuk steviger traagschuim..

Van de ene kant geeft u het dus toe dat er een stuk steviger traagschuim ingezet moet/kan worden maar u laat daar de schrijfster wel 300 euro voor betalen wat ik dus ook nooit zou doen net als de schrijfster niet.

En omdat u niet meer klachten hebt gekregen kan en bestaat het probleem niet wat de schrijfster aangeeft. :shock:

Hans Veenman
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 okt 2007 10:03

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door Hans Veenman »

Beste lezers van het forum,

De klacht van Fofies is aanleiding voor een levendige discussie. Dat juichen wij toe want daardoor kunnen veel onduidelijkheden worden weggenomen en vragen worden beantwoord.

Een traagschuim matras is opgebouwd uit meerdere lagen. De bovenste laag wordt gevormd door het traagschuim.

Het alternatief dat wij aan Fofies hebben aangeboden betreft niet een hardere traagschuim toplaag maar een ander type basis materiaal. Wij hebben voorgesteld de drager op te bouwen uit stevig geveerde pocketveren om de opwaartse druk te vergroten. De door Fofies ervaren problemen zijn dan waarschijnlijk snel uit de wereld. Uiteraard mocht Fofies onze oplossing eerst 14 dagen gratis thuis uitproberen. Helaas wenst zij hiervan geen gebruik te maken.

De meerprijs die wij vragen voor deze oplossing is in onze ogen alleszins redelijk. Immers het MediActive matras dat wij hebben geleverd voldoet aan alle kwaliteitsnormen. Van een garantiegeval is geen sprake.

Met vriendelijke groeten,

Directie The Select Comfort Company

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik zou zo'n discussie niet toe juichen maar ieder het zijne.
Na het lezen van zo'n discussie-punt zou ik al nooit zo'n matras
gaan kopen.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Het kan aan mij liggen, maar geeft het bedrijf nu niet gewoon toe dat het gebruikte materiaal niet goed is? Anders zou er ook geen ander basismateriaal gebruikt hoeven te worden....

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja naar mijn mening ook,alleen een zeer eigenwijze verkoper die gelijk wilt hebben,dat niet ten goede komt voor de winkel en het merk!!!

Marionneke34
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jun 2012 07:36

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door Marionneke34 »

Ik heb exact dezelfde problemen met de Energy+ matrassen.
In december 2009 heb ik matrassen gekocht. Deze waren goed, tot na 2 jaar de zijkanten van de matrassen helemaal ingezakt waren. Gebeld, klachtenformulier ingestuurd, kreeg zonder problemen binnen een week nieuwe matrassen.
In december 2011 dus nieuwe matrassen gekregen. Deze zijn echt waardeloos en zeker niet meer van de kwaliteit zoals ik die destijds gekocht heb. Deze zijn veel te zacht, vormen meteen een kuil van enkele centimeters en kunt je niet meer fatsoenlijk omdraaien. 's nachts word je diverse malen wakker met rugklachten en tintelende handen omdat je niet kunt draaien. Deze medische klachten heb ik voorheen nooit gehad! Ook nu zakken de zijkanten in, en dat al na een half jaar!!!! Contact opgenomen, klachtenformulier gestuurd. Reactie is dat vervorming van matras mogelijk is door traagschuim en een blijvende kuilvorming van 2 centimeter toegestaan is, voordat er garantie is. Een blijvende kuilvorming van 2 centimeter wil zeggen, als je erin gaat liggen wordt de kuil alleen maar groter.
Over de ingezakte zijkanten, waardoor er een opening tussen beide matrassen ontstaat, en matrassen scheef worden, wordt niet meer in gegaan. En dit al na een half jaar. Mail hierover teruggestuurd, maar tot op heden nog geen reactie terug.
Ik merk een dusdanig verschil met de vroegere matrassen. Deze kwaliteit is gewoon slecht, en zie ook op diverse forums steeds meer klachten over de matrassen komen.

Ik hoop op een goede afwikkeling van Energy+, zoals ze de 1e keer ook hebben gedaan, maar heb na het lezen op diverse forums er een hard hoofd in.
Zodra er meer ontwikkelingen, reacties van Energy+ komen zal ik ze hier vermelden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Marionneke34 schreef:Ik heb exact dezelfde problemen met de Energy+ matrassen.
In december 2009 heb ik matrassen gekocht. Deze waren goed, tot na 2 jaar de zijkanten van de matrassen helemaal ingezakt waren. Gebeld, klachtenformulier ingestuurd, kreeg zonder problemen binnen een week nieuwe matrassen.
In december 2011 dus nieuwe matrassen gekregen. Deze zijn echt waardeloos en zeker niet meer van de kwaliteit zoals ik die destijds gekocht heb. Deze zijn veel te zacht, vormen meteen een kuil van enkele centimeters en kunt je niet meer fatsoenlijk omdraaien. 's nachts word je diverse malen wakker met rugklachten en tintelende handen omdat je niet kunt draaien. Deze medische klachten heb ik voorheen nooit gehad! Ook nu zakken de zijkanten in, en dat al na een half jaar!!!! Contact opgenomen, klachtenformulier gestuurd. Reactie is dat vervorming van matras mogelijk is door traagschuim en een blijvende kuilvorming van 2 centimeter toegestaan is, voordat er garantie is. Een blijvende kuilvorming van 2 centimeter wil zeggen, als je erin gaat liggen wordt de kuil alleen maar groter.
Over de ingezakte zijkanten, waardoor er een opening tussen beide matrassen ontstaat, en matrassen scheef worden, wordt niet meer in gegaan. En dit al na een half jaar. Mail hierover teruggestuurd, maar tot op heden nog geen reactie terug.
Ik merk een dusdanig verschil met de vroegere matrassen. Deze kwaliteit is gewoon slecht, en zie ook op diverse forums steeds meer klachten over de matrassen komen.

Ik hoop op een goede afwikkeling van Energy+, zoals ze de 1e keer ook hebben gedaan, maar heb na het lezen op diverse forums er een hard hoofd in.
Zodra er meer ontwikkelingen, reacties van Energy+ komen zal ik ze hier vermelden.
Goh en dan schrijft Hans Veenman dit :
Daarnaast hebben wij tot op heden geen vergelijkbare klacht ontvangen uit de productie run waaruit uw matraskern is voortgekomen.

Hans Veenman
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 okt 2007 10:03

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door Hans Veenman »

Beste lezers van het forum,

Niet elke matras is voor iedereen geschikt. Dit zal u niet nieuw in de oren klinken.

Onderzoek heeft aangetoond dat 75% van de mensen die een nieuw matras kopen niet helemaal tot helemaal niet tevreden zijn over de aanschaf.

Dit gegeven is voor ons bedrijf de reden geweest dat wij 14 dagen gratis thuis proefslapen hebben geïntroduceerd. Het risico dat de klant bij ons een verkeerd matras aanschaft wordt daardoor tot een minimum beperkt. Immers bevalt het matras tijdens de proefperiode niet dan halen wij de bestelling gratis weer op zonder andere verplichtingen. Ook vragen wij de klant niet vooraf te betalen. U hoeft dus niet bezorgd te zijn dat het vooruitbetaalde geld niet of niet tijdig teruggestort wordt.

Maar ondanks onze zorg voor service en kwaliteit kunnen wij niet volledig uitsluiten dat een matras na verloop van tijd toch niet bevalt. Dit kan o.a. veroorzaakt worden door veranderde lichamelijke omstandigheden. Ook komt het voor dat de bedbodem niet meer over voldoende dragend vermogen beschikt.

Over de kwaliteit van het Energy+ matras zoals deze door Marionneke34 wordt gerapporteerd willen wij het volgende zeggen. Het Energy+ matras is als een van de weinige matras merken sinds 2006 onafgebroken voorzien van het TNO Productlabel. Dit betekent dat het matras aan de allerstrengste keuringseisen voldoet. De eisen die TNO stelt zijn bijvoorbeeld aanmerkelijk zwaarder dan de testen van de Consumentenbond. In tegenstelling tot de klacht van Fofies kunnen wij de klacht van Marionneke34 niet traceren. Wij nodigen Marionneke 34 uit vandaag nog telefonisch contact met ons op te nemen op 030 2040608.

Indien u prijs stelt op ervaringen van echte gebruikers van onze producten dan verwijzen wij u graag naar de beoordelingen vermeld op het consumentenplatform Trustpilot. Bij Energy+ staan inmiddels 263 klantenreacties die het matras met een 8,6 beoordelen. Bij MediActive zijn vandaag de dag 114 berichten geplaatst met een waardering van 8,5 voor het matras. Dit zijn buitengewoon goede resultaten waar wij trots op zijn.

Met uw hulp streven wij er naar om uiteindelijk de felbegeerde 9,0 te realiseren. Wij nodigen u daarom uit uw reacties te blijven plaatsen. Want ook kritische berichten helpen ons een betere prestatie te leveren.

Met vriendelijke groeten,

Directie The Select Comfort Company.

Marionneke34
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jun 2012 07:36

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door Marionneke34 »

Dhr. Veenman is hier actiever met reageren hoe goed zijn matrassen wel niet zijn, dan met de afhandeling van de directe klachten mails die hij ontvangt. Ik wacht al dagen op reactie, maar hier krijg ik direct antwoord! U kunt mooi schrijven over wat de kwaliteit moet zijn, maar helaas halen uw matrassen dat bij lange na niet! Ook hier geen reactie op het inzakken van de zijkanten van de matrassen.

Waarom zou ik contact op moeten nemen, ik heb klachtenformulier ingestuurd en gereageerd op de mail. Als je belt wordt je verwezen naar het klachtenformulier. U kunt contact met mij opnemen, dat is wel zo gepast! Bij u in het systeem bekend onder de naam M. van Helmont.

De matrassen waarop ik 3 jaar geleden heb proef gelegen waren goed, maar zoals ik al schrijf heb ik een half jaar geleden nieuwe ontvangen. Deze zijn van een dermate andere kwaliteit als destijds.

Ik hoor graag van u.

Hans Veenman
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 okt 2007 10:03

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door Hans Veenman »

Geachte mevrouw Van Helmont,

Helaas moeten wij vaststellen dat iedereen die aan de discussie deelneemt anonieme berichten plaatst. Het is voor ons daardoor niet mogelijk om individuele klachten te achterhalen. Nu wij uw naam kennen hebben wij u in ons klantenbestand weten terug te vinden.

Op 13 juni 2012 heeft u een garantieformulier aan ons opgestuurd met een korte omschrijving van uw klacht. Dezelfde dag nog heeft u van ons een uitgebreid antwoord ontvangen met het verzoek om een paar digitale foto's aan ons op te sturen ter ondersteuning van uw klacht. Helaas heeft u daar tot op heden geen gevolg aan gegeven.

Pas 6 dagen na ons antwoord kregen wij een reactie van u maar de benodigde foto's waren niet bijgesloten. U zult begrijpen dat wij zonder uw medewerking in deze zaak niet veel verder komen. Dus nogmaals nodigen wij u uit uw klacht met foto's te documenteren.

Voor de vertraging die bij de afwikkeling van uw klacht is ontstaan voelen wij ons niet verantwoordelijk.

Uw conclusie dat het Energy+ matras in kwaliteit is gewijzigd delen wij overigens niet. Het matras is in basis kwaliteit de afgelopen jaren ongewijzigd gebleven. Als een van de weinige matras merken is het Energy+ matras al jaren voorzien van het TNO Productlabel. Dat zegt genoeg over de kwaliteit van het matras.

Met vriendelijke groeten,

Directie The Select Comfort Company

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Hans Veenman het is niet erg netjes om een
achternaam van iemand hier bekend te maken !

Zou heel erg netjes zijn van u als u die zou weghalen.



Heb ook het idee dat u klachten helemaal niet serieus neemt zoals ik
u hier zie schrijven op dit forum.
Foto's moeten maken van een matras.... :shock:



Toevoeging : zie bericht wat ik later heb geschreven Hans
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 22 jun 2012 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten