LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Goed idee, de meegroei-kinderstoel, die tot in de puberjaren gebruikt kan blijven worden ... werkelijk een goed idee?

"Ze kosten meer, dan de gewone kinderstoel, maar je hebt er wèl langer iets van" was óók mijn gedachte, toen we voor onze kleinkinderen meegroeistoelen kochten, mede na het lezen van een artikel van de Consumentenbond

https://www.consumentenbond.nl/kinderstoel/kopen

Maar ... het kwam onverwachts tòch iets anders. De kleinkinderen hebben namelijk al op zesjarige leeftijd àndere ideeën over de aanbevolen duurzaamheid door de cultuur binnen de leeftijdsgroep. "Wat ... jij heb nog een baby-meegroeistoel" waren de opmerkingen bij het laatste kinderfeestje? Daarmee bepaalden àndere kinderen, dat het ècht wel eens het tijd werd voor een èchte stoel.

Ik vraag me af, of dat gedrag vaker voorkomt en de optimistische aanbevelingen van de producenten, handelaars en de Consumentenbond niet met een *) voorzien moeten worden.

*) Er bestaat de mogelijkheid, dat dit artikel in de loop der tijd door de jonge gebruiker niet meer geaccepteerd gaat worden

Zijn er onder de forumdeelnemers nog andere voorbeelden van verkeerde duurzaamheid?

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:Goed idee, de meegroei-kinderstoel, die tot in de puberjaren gebruikt kan blijven worden ... werkelijk een goed idee?

"Ze kosten meer, dan de gewone kinderstoel, maar je hebt er wèl langer iets van" was óók mijn gedachte, toen we voor onze kleinkinderen meegroeistoelen kochten, mede na het lezen van een artikel van de Consumentenbond

https://www.consumentenbond.nl/kinderstoel/kopen

Maar ... het kwam onverwachts tòch iets anders. De kleinkinderen hebben namelijk al op zesjarige leeftijd àndere ideeën over de aanbevolen duurzaamheid door de cultuur binnen de leeftijdsgroep. "Wat ... jij heb nog een baby-meegroeistoel" waren de opmerkingen bij het laatste kinderfeestje? Daarmee bepaalden àndere kinderen, dat het ècht wel eens het tijd werd voor een èchte stoel.

Ik vraag me af, of dat gedrag vaker voorkomt en de optimistische aanbevelingen van de producenten, handelaars en de Consumentenbond niet met een *) voorzien moeten worden.

*) Er bestaat de mogelijkheid, dat dit artikel in de loop der tijd door de jonge gebruiker niet meer geaccepteerd gaat worden

Zijn er onder de forumdeelnemers nog andere voorbeelden van verkeerde duurzaamheid?
Ik vind dit uberhaupt geen voorbeeld van verkeerde duurzaamheid... Ik ken heel wat gezinnen waarin de welbekende Stokke stoel tot in lengte van jaren gebruikt wordt. De term "meegroeistoel" zegt slechts iets over het product. Het gebruik ervan is aan de gebruiker - evenals de keuze om wel of niet toe te geven aan kinderwensen/ grillen.

Als we daar al waarschuwingen voor moeten plaatsen, vraag ik me af hoe lang het duurt voordat de Amerikaanse toestanden hier ook gemeengoed zijn.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Elk normaal mens snapt dat dat een verkoop verhaaltje is. Geen kind ouder dan een kleuter, en zeker een puber, gaat in een kinderstoel zitten. Hoe ver die ook meegroeit.

Gewoon gebruiken voor de volgende kleinkinderen. En tzt gebruiken voor de achterkleinkinderen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Misschien kan ik nog toevoegen dat de ouders vooral voor hun kinderen een pestgedrag van andere kinderen willen voorkomen en het géén verwende-kinder-grillen zijn, die gewoon dan maar onderdrukt moeten worden.

De stoelen staan inmiddels bij de hergebruik-winkel, waarmee een duurzaamheid wèl gegarandeerd is, maar iets anders dan ooit bedoeld.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar elke ouder snapt al bij voorbaat dat een groter kind daar niet in wil zitten.

NeoDutchio
Berichten: 12308
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Qua stevigheid van de TripTrap gewoon een volwassene aan hoor. Ik zit er ook wel eens op. Zit hoger dan een normale stoel en kan wel eens handig zijn. De stoel staat nu al 10 jaar aan de keukentafel en als die niet meer nodig zou zijn gaat die naar de volgende. Hoe duuraam wil je het hebben dan?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Lady1234 schreef:Maar elke ouder snapt al bij voorbaat dat een groter kind daar niet in wil zitten.
De kinderen zèlf hebben deze situatie niet veroorzaakt maar de druk komt vanuit de groep kinderen waarmee zij omgaan.
Ik denk niet dat dit op voorhand duidelijk had moeten zijn bij de aankoop, "omdat iedere ouder dit al moest weten".

Misschien zijn de grootouders te naief geweest om deze stoelen mee te brengen en is een *) opmerking toch aangebracht, tenminste voor naieve grootouders, bij de tekst van de Consumentenbond.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:Maar elke ouder snapt al bij voorbaat dat een groter kind daar niet in wil zitten.
Dat is dus niet waar, al is het maar omdat veel grotere kinderen en volwassenen er gewoon wél in/ op zitten.
NeoDutchio schreef:Qua stevigheid van de TripTrap gewoon een volwassene aan hoor. Ik zit er ook wel eens op. Zit hoger dan een normale stoel en kan wel eens handig zijn. De stoel staat nu al 10 jaar aan de keukentafel en als die niet meer nodig zou zijn gaat die naar de volgende. Hoe duuraam wil je het hebben dan?
Dat dus.
hänschen klein schreef:Misschien kan ik nog toevoegen dat de ouders vooral voor hun kinderen een pestgedrag van andere kinderen willen voorkomen en het géén verwende-kinder-grillen zijn, die gewoon dan maar onderdrukt moeten worden.
Wat mij betreft moeten kinderen er ook aan wennen dat niet ieder signaal uit de omgeving omgezet wordt in actie. Ook dat is gewoon opvoeden.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Iedereen mag van mij in die kinderstoel gaan zitten. Maar dat een instantie zou moeten “waarschuwen” dat grotere kinderen daar niet meer in willen, is onzin.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Lady1234 schreef:Iedereen mag van mij in die kinderstoel gaan zitten. Maar dat een instantie zou moeten “waarschuwen” dat grotere kinderen daar niet meer in willen, is onzin.
Ik heb het inmiddels de Consumentenbond zèlf voorgelegd of een kleine tekst-aanpassing een optie is.
Natuurlijk zijn de verkopers niet geïnteresseerd.

PS.
Tenminste staat de vraag nu in de Google-zoekmachine en kunnen kopers hierover op voorhand even over nadenken.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 22 jun 2018 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door kweenie »

Je kunt bij ieder product wel zeggen dat mensen/kinderen het na verkoop van tijd verouderd vinden en iets anders willen. Dat zegt niets over de duurzaamheid van het product, het zegt alleen iets over de duurzaamheid van de gebruikers en de kennissen van de gebruikers.

Het zal vooral aan de 'cultuur' van de vrienden en kennissen liggen hoe er op zo'n stoel gereageerd wordt. Hier wordt de triptrap op de middelbare school nog steeds gewoon gebruikt. Ook bij vriendjes en vriendinnetjes. Dus totaal geen probleem ermee.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Overigens ... (een bijvangst), wanneer je je er intensiever mee bezighoudt ...

blijkt iedere tweede meegroeistoel volgens de Stiftung Warenstest ook nog eens gebrekkig te zijn (20 stoelen getest):

https://www.test.de/Kinderhochstuehle-i ... 1557913-0/

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat zal dus beslist wel meevallen als ze in zoveel huishoudens nog zo langdurig gebruikt worden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zal beslist een hoop kaf tussen het koren zitten. Waarbij die tests natuurlijk ook bedoeld zijn om zeer kritisch op elke slak zout te leggen (terecht), zonder dat het meten om totaal onbruikbare producten gaat.

(Overigens is die triptrap volgens de test wel zeker en vrij van schadelijke stoffen en bovendien zeer ergonomisch. Geen slechte koop dus.)

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:Overigens ... (een bijvangst), wanneer je je er intensiever mee bezighoudt ...

blijkt iedere tweede meegroeistoel volgens de Stiftung Warenstest ook nog eens gebrekkig te zijn (20 stoelen getest):

https://www.test.de/Kinderhochstuehle-i ... 1557913-0/
Iedere tweede, of iedere tweede van bepaalde merken?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Moneyman schreef:
hänschen klein schreef:Overigens ... (een bijvangst), wanneer je je er intensiever mee bezighoudt ...

blijkt iedere tweede meegroeistoel volgens de Stiftung Warenstest ook nog eens gebrekkig te zijn (20 stoelen getest):

https://www.test.de/Kinderhochstuehle-i ... 1557913-0/
Iedere tweede, of iedere tweede van bepaalde merken?
Iedere tweede van twintig verschillende modellen die getest werden.
In Nederland NIET getest en duitse tests worden bijna nooit overgenomen als bron, vandaar het delen van informatie hier.
Potentiële meegroeistoelen kopers kunnen deze test echter wèl tegen vergoeding bestellen.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mijn Duits is iets te roestig, en bovendien heb ik mijn aanschaf al lang achter de rug ;)

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Moneyman schreef:Mijn Duits is iets te roestig, en bovendien heb ik mijn aanschaf al lang achter de rug ;)
Dit topic kàn ook interessant zijn voor consumenten die het een leuk cadeautje zullen vinden ...
dus wie weet, voor een (achter-)kleinkind?

Over een eventuele afwaardering van dit soort aanbevolen producten vermeldt de Stiftung Warentest ... niets! Het betreft m.i. ook eerder een item dat marketeers èn vakbladen over kinderproducten zal interesseren. Het 'pestgebeuren' wordt elders (ouders gerelateerd) wèl uitvoerig uitgelicht.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:Het betreft m.i. ook eerder een item dat marketeers èn vakbladen over kinderproducten zal interesseren. Het 'pestgebeuren' wordt elders (ouders gerelateerd) wèl uitvoerig uitgelicht.
denk je dit serieus? Ik geloof niet dat iemand dat interessant zal vinden. Er is mijns inziens helemaal niets aan de hand namelijk. In denk dat je je persoonlijke ervaring of inschatting net even te makkelijk extrapoleert naar de rest van de maatschappij.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Moneyman schreef:
hänschen klein schreef:Het betreft m.i. ook eerder een item dat marketeers èn vakbladen over kinderproducten zal interesseren. Het 'pestgebeuren' wordt elders (ouders gerelateerd) wèl uitvoerig uitgelicht.
denk je dit serieus? Ik geloof niet dat iemand dat interessant zal vinden. Er is mijns inziens helemaal niets aan de hand namelijk. In denk dat je je persoonlijke ervaring of inschatting net even te makkelijk extrapoleert naar de rest van de maatschappij.
1 - is het een probleem voor de producent en verkoper wanneer dit waargebeurde verhaal breder uitgemeten wordt
2 - mòet het een thema zijn voor iedere marketeer die ervoor of ertegen zal zijn
3 - wacht ik nog op een antwoord van de adviserende organisatie de Consumentenbond
4 - pestverhalen zijn momenteel 'hot' en ouders, opvoeders en redacties zoeken de middenweg
5 - zoek ik juist reacties zoals de uwe ... dus de vóór en tégens
6 - ben ik nog steeds benieuwd welke artikelen eveneens 'gevoelig' liggen zoals misschien Zeeman-kleding als voorbeeld?
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jun 2018 14:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd

Gesloten