LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn Cadeau Shoppers-maanlamp komt van AliExpress

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
femke.femke
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2020 01:17

Mijn Cadeau Shoppers-maanlamp komt van AliExpress

Ongelezen bericht door femke.femke »

Op 17 december heb ik bij cadeau shoppers, volgens de site gevestigd in Nijmegen een maanlamp besteld voor €44,90, afgeprijsd zelfs, van €90 voor €44,90. Leuk ding dachten ik en mijn vriend. Het leek ons de moeite.

De verzending duurde nogal lang waardoor ik een mailtje heb gestuurd. Hier gaven ze aan dat het druk was in verband met de feest dagen en het 2 tot 4 weken zou gaan duren.
Er zou een mailtje komen wanneer de bestelling verzonden was. Dit mailtje is nooit gestuurd.
Tot ik plotseling een melding kreeg in de Post NL app. Er was iets naar me onderweg.
Contact gehad met post NL was het een pakket uit China, heb daar niks besteld.
Tot de bezorger van post NL 8 januari aan de deur stond, en bleek het de maanlamp te zijn.
Na een onderzoekje op Ali express kosten de lampen hier +- €15
Hierdoor ben ik tot de conclusie gekomen dat ik dus zwaar hard ben opgelicht door cadeau shoppers te Nijmegen.

BESTEL DUS NIKS VIA CADEAU SHOPPERS NIJMEGEN, ze hebben mij opgelicht met een ruime 25 a 30 €
Laatst gewijzigd door Radar op 09 jan 2020 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mijn Cadeau Shoppers-maanlamp komt van AliExpress

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Daar is het woordje oplichting weer. Ik zal u eens een geheimpje vertellen, de supermarkt waar u uw boodschappen doet verkoopt zijn spullen ook voor een hogere prijs van waarvoor het ingekocht wordt. Van dat geld wat ze er meer voor vragen kan het pand betaald worden, het personeel, de inrichting, enz enz. Dan blijft er zelfs nog wat over voor de baas of de aandeelhouders. Dat heet geen oplichting, maar marge.
Deze verkoper biedt iets aan en u bent akkoord gegaan. Ja, u had het ook rechtstreeks kunnen bestellen, maar dan had u niet dezelfde rechten gehad als nu. U hebt 14 dagen recht op herroeping en u hebt zelfs nog wettelijke garantie. Ook dat zit in de meerprijs meeberekend. En de bananen bij de Aldi zijn ook goedkoper dan bij de AH. Dat is ook geen oplichting.

En dan over de webwinkel, na lang zoeken staat er een mailadres in de AV, maar het contact willen ze enkel via een formulier. Geen telefoonnummer en geen adres. De levertijden laten al ruiken dat het om een dropshipper gaat. Via de KVK het adres achterhaald, hoe verrassend een woonhuis.

Fora worden overspoeld met topics over zolderkamerhobbiesten. Men kijkt niet waar ze kopen, maar schijnbaar klikken ze blind op advertenties op sociaal media. Er zijn veel lijstjes te vinden waarop men moet letten bij het online kopen.

U kunt wel genieten van een mooie lamp, u hebt wat extra gekregen wat u niet had als u rechtstreeks had besteld en voor die paar euro dat er daadwerkelijk verschil in zit heeft u weer iets geleerd.

sake1987

Re: Mijn Cadeau Shoppers-maanlamp komt van AliExpress

Ongelezen bericht door sake1987 »

Femke Femke, je ziet op dit moment, vooral op Facebook, veel sites die van alles aanbieden van schoenen, sokken, jassen tot lampen enz.
Deze producten vind je allemaal precies hetzelfde op Ali een stuk goedkoper.
Dit heet geen oplichting maar handel.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mijn Cadeau Shoppers-maanlamp komt van AliExpress

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u vond die lamp toch leuk en het geld waard? Dus u hebt gekregen wat u wilde.

Of hebt u hem alleen maar gekocht omdat u dacht dat hij afgeprijsd was van € 90 naar € 44,90? Ja, dat is vaak hele goeie reclame.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Mijn Cadeau Shoppers-maanlamp komt van AliExpress

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wie van de vaste reageerders houd er dit jaar er een lijstje bij van klachten over dropshipsites?

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Mijn Cadeau Shoppers-maanlamp komt van AliExpress

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik zal u eens een geheimpje vertellen, de supermarkt waar u uw boodschappen doet verkoopt zijn spullen ook voor een hogere prijs van waarvoor het ingekocht wordt.
Stelletje oplichters die supers!😡 Gelukkig zijn de Blokker, Action en de Hema wel betrouwbaar...

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Mijn Cadeau Shoppers-maanlamp komt van AliExpress

Ongelezen bericht door juliomariner »

PietertjeTwee schreef:
09 jan 2020 19:43
Ik vind het vooral erg jammer dat mensen als TS evenveel stemrecht hebben als ik.
Geen verstand hebben is geen schande. Wel verstand hebben maar het niet gebruiken is zonde.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Mijn Cadeau Shoppers-maanlamp komt van AliExpress

Ongelezen bericht door crazyme »

juliomariner schreef:
09 jan 2020 21:04
PietertjeTwee schreef:
09 jan 2020 19:43
Ik vind het vooral erg jammer dat mensen als TS evenveel stemrecht hebben als ik.
Geen verstand hebben is geen schande. Wel verstand hebben maar het niet gebruiken is zonde.
Het resultaat is hetzelfde...

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Mijn Cadeau Shoppers-maanlamp komt van AliExpress

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

UWV & gemeentelijke Sociale dienst vraagt of je elke baan wilde nemen, met dreiging op korten!

Dit soort Webshop starten voldoet aan hun eisen om niet gekort te worden.
Dat ze nauwelijks verkopen doet er niet toe.
Dan krijg je een "Loop naar de Maan lamp van Ali van deze Webshop!

Als je echter deze wilde terug sturen, niet naar China maar verkoper en zit deze met huis vol goed bedoelde zooi!
Verder hoeft het geen Ali te zijn, Banggood is voordeliger als je meer kocht, en dan mag je ook 10x zelfde naar 10 adressen sturen....
Dus misschien is jou gevonden prijs nog zelfs te duur en marge nog hogere......

Een eigenaar die via andere Chinees nog voordeliger dit ook doet.
Alleen geen kwetsbare goederen als lampen wegens garantie claims en wetende hoe de pakjes vaak ook als Luchtpost door de bestelbusjes gaan!

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Mijn Cadeau Shoppers-maanlamp komt van AliExpress

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Ze hebben u niet opgelicht, aangezien u het gewoon heeft gekocht. Dat het elders goedkoper is of dat zij inkoopkanalen vanuit China gebruiken dat doet er niet toe.

U heeft het 8 januari ontvangen, dus u kunt het nog retour sturen naar de webshop in Nijmegen, dan krijgt u uw geld terug en kunt u de lamp zelf bestellen op AliExpress. Ik zag op de website dat ze ook veel gepersonaliseerde lampen verkopen (met foto etc.), mocht u dit hebben gekocht, dan kunt u het niet meer retourneren aangezien het ''op maat'' is gemaakt voor u, en zij dit niet meer kunnen verkopen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mijn Cadeau Shoppers-maanlamp komt van AliExpress

Ongelezen bericht door kweenie »

Je bestelt een lamp bij een Nederlandse webshop. De lamp wordt, na een tijdje, geleverd. Je krijgt dus wat je besteld hebt, van een webshop die onder de Nederlandse wet- en regelgeving valt wat betreft garantie, retourbeleid etc. Prima toch?

Dat je een product ook zelf uit het buitenland kunt halen staat daar eigenlijk los van. Dat kun je namelijk bij nagenoeg ieder product dat je bestelt. Het enige verschil is dat het in dit geval ook voor de 'nietsvermoedende consument' duidelijk wordt dat de spullen die je koopt gewoon uit het buitenland komen. Alleen de stap waarin de spullen worden herverpakt in een doos van Bol, Coolblue, Zalando of wat dan ook is hier vervallen. En daardoor zou dat bedrijf je dus ineens oplichten? Vreemde conclusie.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Mijn Cadeau Shoppers-maanlamp komt van AliExpress

Ongelezen bericht door thecure »

ben bang dat we niets meer horen van femke femke....

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Mijn Cadeau Shoppers-maanlamp komt van AliExpress

Ongelezen bericht door Aygulf »

En weer dat geschreeuw over opgelicht. U zou pas opgelicht zijn als u de lamp had betaald maar nooit ontvangen. U bent accoord gegaan met de prijs en dan nu uw frustratie uitschreeuwen dat u bent opgelicht en niemand meer bij die webshop moet kopen. Als u de laagste prijs wil moet je net zolang op google zoeken en vergelijken tot je die vindt en niet achteraf gaan klagen omdat het ergens anders goedkoper is.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Mijn Cadeau Shoppers-maanlamp komt van AliExpress

Ongelezen bericht door rvjapio »

Van harte gefeliciteerd - en veel plezier met uw lamp.

MarcelKk
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2020 12:07

Re: Mijn Cadeau Shoppers-maanlamp komt van AliExpress

Ongelezen bericht door MarcelKk »

Product gekregen en u vond het geld bedrag blijkbaar waard toch? Ik heb zelf een paar keer besteld bij goedkopeproducten.nl maar die hebben een pagina over de verzending en daar kun je niets kopen tenzij je akkoord gaat met de algemende voorwaarden waarin ook nog eens verwezen word naar de verzendwijze. Transparantie is natuurlijk wel zo goed en als je akkoord gaat kun je niet zulke dingen gaan zeggen dan is het je eigen fout dat je het niet hebt gelezen en toch akkoord bent gegaan. Mijn tip bekijk de website even goed staat er ook een contact/algemene voorwaarden/privacy policy op dan weet jij vaak wel waar je aan toe bent. Staat er iets niet op wat jij zoekt dan bestel je toch gewoon niet.

angelfire1971
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2012 03:22

Re: Mijn Cadeau Shoppers-maanlamp komt van AliExpress

Ongelezen bericht door angelfire1971 »

Je zou eens moeten weten wat er allemaal voor weinig uit China komt. AliExpress is niks anders dan een platform van fabrikanten en handelaren die onder andere ook zaken doen met diverse merken, warenhuizen en inkoopcombinaties over de hele wereld.
Als ik voorzichtig een schatting mag maken komt driekwart van hetgeen je in de winkel koopt hier vandaan. In de kwart die overblijft zitten ongetwijfeld onderdelen die er vandaan komen....

Dus maak in vervolg je lamp zelf.... wel met een antieke handzaag. Hak een boom om voor het hout enzovoort enzovoort en misschien heb je dan iets wat niet gerelateerd is aan goedkoper uit China afkomstige producten die dit heeft gemaakt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Mijn Cadeau Shoppers-maanlamp komt van AliExpress

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Aliexpress is voor de particuliere verkoop gedacht. AliBaba voor wederverkopers.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Mijn Cadeau Shoppers-maanlamp komt van AliExpress

Ongelezen bericht door kuklos »

femke.femke schreef:
09 jan 2020 01:25
Na een onderzoekje op Ali express kosten de lampen hier +- €15
Hierdoor ben ik tot de conclusie gekomen dat ik dus zwaar hard ben opgelicht door cadeau shoppers te Nijmegen.

BESTEL DUS NIKS VIA CADEAU SHOPPERS NIJMEGEN, ze hebben mij opgelicht met een ruime 25 a 30 €
Jij snapt drop shipping niet, jij hebt geen onderzoek gedaan naar waar het elders te koop is, jij snapt niks van inkoop- en verkoopprijzen, jij snapt niks van handel, jij snapt niks van wat oplichting nu precies is, maar zij hebben jou opgelicht?

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Mijn Cadeau Shoppers-maanlamp komt van AliExpress

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vermoedelijk heeft femke.femke de boodschap inmiddels wel begrepen, na een keer of zes uitleggen en nog wat onnodige en onaardige opmerkingen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Mijn Cadeau Shoppers-maanlamp komt van AliExpress

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Femke wordt importeur!

Gesloten