LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn ervaring met Ecostyle Vlovrij

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Geluk
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jan 2017 12:22

Mijn ervaring met Ecostyle Vlovrij

Ongelezen bericht door Geluk »

Ik heb "Ecostyle Vlovrij op het dier" gebruikt op ons net opgehaalde katertje van 4 maanden dat vlooien bleek te hebben, ik heb het arme dier helemaal doordrenkt met het spul en laten opdrogen. Hij had nog maar een paar stappen op de vloer gezet toen ik het zag, maar ik heb daar ook Ecostyle omgevingsspray op gespoten. Na deze behandeling zag ik geen merkbare vermindering van het aantal vlooien, maar heb de behandeling toch nogmaals herhaald met hetzelfde teleurstellende resultaat, de producten doden niet of nauwelijks vlooien! Ik heb Ecostyle gemaild en hun reactie was o.a. "Zoals u waarschijnlijk weet verkopen wij deze producten al een aantal jaren en er zijn veel mensen die het al die jaren al met plezier gebruiken."
Ik heb bijna €30,- uitgeven aan iets wat niet werkt.
Ik ben benieuwd naar de ervaring van anderen met deze producten.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Mijn ervaring met Ecostyle Vlovrij

Ongelezen bericht door BL2 »

Veel recensies zijn maar matig, het middel werkt op een mengsel van spiritus en zeep. Maar volg wel het voorgeschreven stappenplan voor een optimale vlooienbehandeling:

1 pipet gebruiken
2 minimaal 2 dagen intrekken
3 dan wassen met de shampoo, goed laten intrekken en uitspoelen, op een kletsnatte vacht kan je vlooien goed zien, de overgebleven vlooien verwijderen met een vlooienkam.
4 hond of kat goed droog fohnen.
5 de spray goed in de vacht spuiten. Blijf daarna preventief de pipet gebruiken met de spray.

bobmulder5555
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2018 15:56

Re: Mijn ervaring met Ecostyle Vlovrij

Ongelezen bericht door bobmulder5555 »

Geluk schreef:Ik heb "Ecostyle Vlovrij op het dier" gebruikt op ons net opgehaalde katertje van 4 maanden dat vlooien bleek te hebben, ik heb het arme dier helemaal doordrenkt met het spul en laten opdrogen. Hij had nog maar een paar stappen op de vloer gezet toen ik het zag, maar ik heb daar ook Ecostyle omgevingsspray op gespoten. Na deze behandeling zag ik geen merkbare vermindering van het aantal vlooien, maar heb de behandeling toch nogmaals herhaald met hetzelfde teleurstellende resultaat, de producten doden niet of nauwelijks vlooien! Ik heb Ecostyle gemaild en hun reactie was o.a. "Zoals u waarschijnlijk weet verkopen wij deze producten al een aantal jaren en er zijn veel mensen die het al die jaren al met plezier gebruiken."
Ik heb bijna €30,- uitgeven aan iets wat niet werkt.
Ik ben benieuwd naar de ervaring van anderen met deze producten.
@Geluk; heel vreemd. Ik heb net katje 1 met zeepsop en kam gedaan, hetgeen dramatisch (voor haar) was. Veel vlooien waren best nog mobiel, waardoor ik haar een aantal keren met zeepsop en douche uitspoelen heb herhaald. NIET leuk. Gelukkig waren er HAPJES aan de eind van de rit.
Maar onze sessie duurde wel anderhalf uur.
Dus aarzelde ik om kat2 ook zo te doen. Toevallig met buurvrouw aan de klep, en die leende mij haar Ecostyle Vlovrij handpompje.
Kat 2 lekker nat maken (NIET leuk, of course) maar dat spul erop, lekker inmasseren en paar minuutjes aftellen met spastisch spartelende kat, en die vlooien bijna direct immobiel in de vacht. Ik heb hem direct maar uitgedoucht, zonder nog verder op bewegende delen te jagen want die waren er niet met redelijk grondig onderzoek. Hij kon mij uiteindelijk binnen een half uur alweer boos aankijken.
Het zal met resistentie te maken hebben neem ik aan, maar bij mij in elk geval boven verwachting gewerkt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Mijn ervaring met Ecostyle Vlovrij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Waarom gebruik je niet gewoon een middel dat écht werkt. Deze behandeling is voor je kat zeker niet prettig. En daarnaast is het nou juist de bedoeling om een middel te gebruiken dat de kat voor een aantal maanden vlovrij houdt. Vlooien zijn niet zonder gevaar. Ze kunnen onder andere bloedarmoede bij je huisdier veroorzaken. Op aanraden van mijn dierenarts gebruik ik al jaren Bayer Advantage Kat of Bolfo Gold. Beiden hebben alleen imidacloprid als werkzame stof. Veilig in gebruik en overal te koop. Bij mijn kat werkt één pipetje makkelijk drie maanden lang. Je knijpt deze leeg in de nek. Ik heb al jaren geen vlo meer gezien!

Frontline wordt ook vaak gebruikt maar daar lees je o.a. op dit forum veel klachten over. "Biologische" middeltjes zoals Ecostyle werken gewoon niet.

Gesloten