LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding door Sortara via Facebook

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Mirjam van Hal
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2020 10:22

Misleiding door Sortara via Facebook

Ongelezen bericht door Mirjam van Hal »

Ik wil hierbij melding doen van misleiding. Sortara verleidt mensen via Facebook tot het kopen van een professioneel uitziende bakkers-spuitset voor zgn 50% van de prijs en dat kost dan €19,95. Het promotiefilmpje én de getoonde afbeelding op de website bij aankoop laten een héél ander product zien dan dat er geleverd wordt (via Yunexpress door de brievenbus)
Wat er geleverd wordt is nog geen €5 waard en ipv 20 luxe spuitmondjes krijg je 13 waardeloze en simpele spuitmondjes.
Op mijn mails wordt gereageerd als de vermoorde onschuld. Ze ontkennen alles. Maar inmiddels ben ik er via de reacties op FB achter gekomen dat meer mensen gedupeerd zijn.

Willifrid
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 dec 2020 18:10

Re: Misleiding door Sortara via Facebook

Ongelezen bericht door Willifrid »

Tja, dat krijg je als je niet eerst wat onderzoek doet voor je via internet gaat bestellen.
Het is vervelend dat er nog steeds bedrijven zijn die kopers misleiden, maar dat is ook het risico dat jij als internet koper altijd in gedachten moet houden. Is er op Facebook niet een klachtenprocedure of iets van een geschillencommissie?

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleiding door Sortara via Facebook

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat verwacht u dan bij een dergelijke website? KVK op aanvraag, adres op aanvraag, een vaag mailadres en een hoop bla bla op hun site. 2.151 beoordelingen met een gemiddelde van 5/5. En dat voor een site die pas net bestaat,

Het is heel simpel, en al een keer of 100 uitgelegd dit jaar: elke online verkoper moet zich aan bepaalde regelgeving houden. Is er geen KVK bekend, geen adresgegevens, geen telefoonnummer, geen naam, dan is het een nepshop. En in dit geval een zolderkamerhobbiest die met leuke marges spullen via Ali rechtstreeks naar de niet oplettende koper in Nederland stuurt. Diezelfde niet oplettende koper die achteraf wel diverse middelen kan vinden om te waarschuwen, maar vooraf niet gezien heeft dat er al jarenlang gewaarschuwd wordt. Bij wie denkt u dan dat uw waarschuwing terecht zal komen?

Mirjam van Hal
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2020 10:22

Re: Misleiding door Sortara via Facebook

Ongelezen bericht door Mirjam van Hal »

Wauw, Willifred en NeoDutchio wat doet het mij goed om te lezen dat er nog mensen zijn die zich nooit laten belazeren en mij er zo welwillend op wijzen hoe dit te voorkomen. Dank daarvoor. Maar ik zou graag reacties krijgen van mensen die dit ook is overkomen.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleiding door Sortara via Facebook

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mirjam van Hal schreef:
05 dec 2020 12:27
Wauw, Willifred en NeoDutchio wat doet het mij goed om te lezen dat er nog mensen zijn die zich nooit laten belazeren en mij er zo welwillend op wijzen hoe dit te voorkomen. Dank daarvoor. Maar ik zou graag reacties krijgen van mensen die dit ook is overkomen.
Wat voor nut heeft het om te weten bij wie het nog meer voorgekomen is? Dat maakt het minder erg? U denkt met meerdere sterk te staan? Maar als u zo graag anderen wil spreken die ook bij dropshippers gekocht hebben, het aantal topics op Radar over dropshippers zal tegen de 100 lopen. Is dat niet genoeg? Bij Kassa staat de teller nu op 151 topics.

U kunt vrij weinig met andere mensen die daar gekocht hebben. De naam van de onderneming is onbekend, er zijn geen adres gegevens en geen KVK gegevens. Wa wilt u nog doen behalve dit als leergeld beschouwen?

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Misleiding door Sortara via Facebook

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zoek even op dit forum. Er zijn al zoveel topics voorbij gekomen van mensen die op Facebook een advertentie hebben gezien, waarna blijkt dat het gewoon een bedrijf is dat spullen verkoopt die gewoon op AliExpress te vinden zijn. En dat voor veel hogere prijzen. Meestal gaat dat ook nog gepaard met lange levertijden, omdat ze dropshippen vanuit China.

Arizonakid
Berichten: 1123
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Misleiding door Sortara via Facebook

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Mirjam van Hal schreef:
05 dec 2020 12:27
Wauw, Willifred en NeoDutchio wat doet het mij goed om te lezen dat er nog mensen zijn die zich nooit laten belazeren en mij er zo welwillend op wijzen hoe dit te voorkomen. Dank daarvoor. Maar ik zou graag reacties krijgen van mensen die dit ook is overkomen.
Die mensen hebben dat allemaal hier gepost, maar ja, niemand neemt de moeite omdat VOOR bestellen te lezen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Misleiding door Sortara via Facebook

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De redactie van Radar heeft een paar dagen geleden een goed hulpartikel geschreven over wat u en vele anderen is overkomen.

Wellicht ook voor u interessant om door te lezen.

Advertentie van webshop op social media? Let op waar je bestelt
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... e-bestelt/

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Misleiding door Sortara via Facebook

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als je even doorzoekt, ze hebben ook nog een andere website Semiri.nl met als vestigingsadres 5th Floor, Jiangbei Huicheng District, Huizhou city, Guangdong Province China :D

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Misleiding door Sortara via Facebook

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als Fons daar nou een langs gaat!

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Misleiding door Sortara via Facebook

Ongelezen bericht door kuklos »

Mirjam van Hal schreef:
05 dec 2020 12:27
Wauw, Willifred en NeoDutchio wat doet het mij goed om te lezen dat er nog mensen zijn die zich nooit laten belazeren en mij er zo welwillend op wijzen hoe dit te voorkomen. Dank daarvoor. Maar ik zou graag reacties krijgen van mensen die dit ook is overkomen.
Mensen reageren zoals ze reageren omdat jij nummer zoveel bent die hier tegenaan loopt. Je bedoelt het goed, maar jij bent nummer zoveel (aantallen lopen wellicht al in de honderden hier alleen op het forum) die op Facebook een advertentie zien, kopen en daarna gaan zich bekocht voelen. En dan willen gaan waarschuwen.
Goed bedoeld, maar ook dan weer de vraag of het wel zal helpen.

De overheid zou alle Nederlanders een brief kunnen sturen met "koop nooit iets op basis van een advertentie op Facebook" en dan nog hebben we volgende weer tien topics op alleen al dit forum erbij.

Be Ryval
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2020 14:53

Re: Misleiding door Sortara via Facebook

Ongelezen bericht door Be Ryval »

Ook ik werd misleid en verleid door de reclame :-(
Bij vraag artikels (kocht het ineens 2x, voor mezelf en als cadeau) te mogen retourneren een negatieve reactie mogen ontvangen.
De reden was “de verpakking is al geopend”... Dit terwijl je los door de verpakking kan zien dat het niet het artikel is zoals weergegeven in het advertentiefilmpje...

sake1987

Re: Misleiding door Sortara via Facebook

Ongelezen bericht door sake1987 »

Maar ja, wat op Facebook staat is waar en altijd te vertrouwen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Misleiding door Sortara via Facebook

Ongelezen bericht door Jablan »

Een keer navragen mag? Mirjam, hoe gebruik jij Facebook? Via de app of via de internetbrowser, op een smartphone of tablet of laptop of pc?
Dit is relevant, om te weten waarom jij de advertenties krijgt en een ander niet.

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Misleiding door Sortara via Facebook

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
05 dec 2020 17:58
Dit is relevant, om te weten waarom jij de advertenties krijgt en een ander niet.
Niet echt. Wat vooral relevant is op welke advertenties zij klikt. Welke pagina's zij volgt etc. Die bepalen veel meer welke advertenties je te zien krijgt dan tablet of pc.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Misleiding door Sortara via Facebook

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat mensen überhaupt nog advertenties zien op internet.

Gesloten