LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding reclame Karwei

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Monique12
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:00

Misleiding reclame Karwei

Ongelezen bericht door Monique12 »

We zagen reclame op de TV van de Karwei met daarin hanglampen in de aanbieding. Ik er naar toe, koos 2 lampen uit maar bij de kassa werd er geen korting berekend. Nagevraagd aan informatie balie: ik heb voor 2 lichtbronnen gekozen, dat zijn glazen lampen met een spiraal i.p.v. een peertje. Op de doos staat niet dat het een lichtbron betreft en op de TV reclame met de kortings actie worden ook deze lampen getoond. Ik vind dat misleiding!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Misleiding reclame Karwei

Ongelezen bericht door sylvesterb »

En nu heb je ze omgeruild voor degene die wel in de reclame waren?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleiding reclame Karwei

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een hanglamp is een armatuur die aan het plafond gehangen wordt. Een lichtbron is wat je in de fitting draait om licht te krijgen. Als er 30% korting is op de hanglampen, dan is dat dus niet op de lampjes die je er in draait.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Misleiding reclame Karwei

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer je mag zeggen dat het misleiding is, dan mag je natuurlijk ook zeggen dat je het licht niet hebt zien branden.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Misleiding reclame Karwei

Ongelezen bericht door Moneyman »

Op de folder staat zelfs al op de voorkant “korting op hanglampen, met uitzondering van lichtbronnen”.
https://viewer.wepublish.com/fixed/karwei

Wat had je nu precies gekocht uit de folder? De hanglamp met lichtbron, of alleen de lichtbron (die op de folder in de hanglampen gemonteerd zijn)?

petersch1
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 feb 2018 17:41

Re: Misleiding reclame Karwei

Ongelezen bericht door petersch1 »

Op de site van Karwei: cellenbetonblokken 60 x 20 x dikte . benodigd aantal 4,167 blokken per m2.
Voor de beeldvorming : stapel 5 blokken op elkaar dan heb je een muurtje van 60 cm breed en 100 cm hoog = 0,6 m2

Heb dat al maanden geleden aangegeven bij Karwei , nooit meer iets over gehoord. Dus niet alles klopt wat er staat.....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Misleiding reclame Karwei

Ongelezen bericht door kweenie »

Haha, handig dat ze die specificaties overnemen van een blok met andere afmetingen. Maar ik hoop toch dat de meeste mensen dat zelf ook wel snel zullen zien.

Maar de klacht van TS begrijp ik niet zo. 'Hanglamp' is de normale Nederlandse term voor een armatuur die je aan het plafond bevestigt. Ik zou niet weten hoe je het beter zou kunnen benoemen. Andersom heb ik nog nooit van iemand gehoord die een lichtbron, of 'peertje', hanglamp noemt. Een aanbieding voor hanglampen aanzien als een aanbieding voor 'lichtbronnen' vind ik dan ook erg bijzonder.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Misleiding reclame Karwei

Ongelezen bericht door renewouters »

Monique12 schreef:
08 okt 2019 20:07
ik heb voor 2 lichtbronnen gekozen, dat zijn glazen lampen met een spiraal i.p.v. een peertje.
Ook hier zit je fout. Een lichtbron is alles wat licht geeft. Of dat nu zo'n hippe lamp is met zo'n spiraal, een witte ledlamp, een halogeenlamp of een ouderwetse gloeilamp. Het zijn allemaal lichtbronnen.

Gesloten