LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Naam ALABASTINE NIET BETROUWBAAR

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
lelie
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 nov 2005 14:33

Naam ALABASTINE NIET BETROUWBAAR

Ongelezen bericht door lelie »

Het plan was om de badkamertegels op te frissen met witte tegellak van Alabastine (betrouwbare naam, toch?)
Na ons goed geÏnformeerd te zijn kochten we witte 1 componentenlak voor de muren en 2 componentenlak (bestendig tegen water) voor de vloer. Precies volgens de regels: eerst grondig gereinigd, gegrondverfd en toen de witte lak.
Er kon niets misgaan, dachten we.
Helaas was het resultaat verschrikkelijk!!!!
Wat bleek: de 2 componenten witte tegellak droogde beige/creme (camee) op. De verkeerde inhoud in het blik tegelverf. Onze vloer was beige en de muren wit (geen gezicht) Meteen zochten wij contact met ALABASTINE. Deze gaf het advies het inmiddels lege blik op te sturen met het kleurnummer en de aankoopbon.

Na 2 weken een email gestuurd met de vraag of ze al een oplossing hadden gevonden werd deze beantwoord door Dhr. xxx met de mededeling niet in discussie te willen gaan over de kleur wit!!!!!!!! (over communicatie gesproken) Zo lost ALABASTINE hun klachten op.

Alleen de kosten van de verpakking zouden worden vergoed. Nú na enkele maanden heb ik nog steeds niets vergoed gekregen. Ik hoef het ook niet meer. Toch wil ik iedereen erop wijzen dat
de 2 componenten witte tegellak helemaal NIET WIT is!
Dit in tegenstelling tot de 1 componentenlak die wel lekker fris wit is.

Conclusie: geen 1 componenten witte tegellak in dezelfde ruimte gebruiken als de 2 componenten witte tegellak. Het resultaat was vreselijk, tijdverslindend en ontzetten duur om weer te herstellen.
Nieuwe tegels is goedkoper.
Voor mij is de naam ALABASTINE niet meer BETROUWBAAR

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Naam ALABASTINE NIET BETROUWBAAR

Ongelezen bericht door bot321 »

Als ik zoiets doe dan probeer ik altijd een
stukje voordat ik alles doe.Had een hoop
elende bespaard.

lelie
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 nov 2005 14:33

Re: Naam ALABASTINE NIET BETROUWBAAR

Ongelezen bericht door lelie »

bot321,

Even voor de duidelijkheid: 2 componenten tegellak bestaat zoals de naam al zegt uit 2 componenten. Het kleine bovenste blikje moet je mengen met het grote blik en dan binnen een paar uur verwerken anders wordt het namelijk KEIHARD.

Als je goed gelezen hebt was de kleur bij het aanbrengen wit (dus goed), pas bij het opdrogen (en hard worden) werd de vloer beige (vies wit)

m.a.w. 'een stukje proberen' zou betekenen: wachten tot de lak droog was om vervolgens te zien dat de inhoud van mijn (dure) blik ook hard was.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Naam ALABASTINE NIET BETROUWBAAR

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 23 Apr 2007 19:21 door lelie


--------------------------------------------------------------------------------
bot321,

Even voor de duidelijkheid: 2 componenten tegellak bestaat zoals de naam al zegt uit 2 componenten. Het kleine bovenste blikje moet je mengen met het grote blik en dan binnen een paar uur verwerken anders wordt het namelijk KEIHARD.

Als je goed gelezen hebt was de kleur bij het aanbrengen wit (dus goed), pas bij het opdrogen (en hard worden) werd de vloer beige (vies wit)

m.a.w. 'een stukje proberen' zou betekenen: wachten tot de lak droog was om vervolgens te zien dat de inhoud van mijn (dure
Sorry hoor maar ook met twee componenten kan men eerst
een beetje aanmaken om de kleur te bekijken.Als het goed is
staat de verhouding van de componenten altijd op de blikjes.
Dus een theelepeltje van de ene en twee of drie van de andere
had een hoop elende bespaard
De kleuren kunnen nml altijd anders opdrogen als aangegeven.
Dus nogmaals ik had eerst maar een stukje geprobeerd.

lelie
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 nov 2005 14:33

Re: Naam ALABASTINE NIET BETROUWBAAR

Ongelezen bericht door lelie »

Oké je hebt helemaal gelijk. Ik had eerst met theelepeltjes aan de slag moeten gaan, stom!
(moet je wel roeren met een plastic theelepeltje)

Dit zijn de verhoudingen die op het blik staan:

Schilderen
✔ Zorg voor voldoende ventilatie.
✔ Voeg de totale inhoud van het bovenste blik toe aan
de inhoud van het onderste blik.
✔ Vervolgens minimaal 5 minuten goed roeren.
✔ De gemengde Tegellak 15 minuten laten staan.
✔ Daarna nogmaals roeren. De Tegellak is nu klaar voor
gebruik.
✔ Let op: Maximale verwerkingstijd na vermenging is 5
uur. (20°C)

Overigens is het hele punt van het "Alabastine" verhaal dat ik een witte lak kocht met 'camee' inhoud (verkeerd kleurnummer) + de verschillende lakken niet matchen qua kleur wit.
Ik vind dat alabastine dit laatste op z'n minst op hun website moet vermelden om de consument hier attent op te maken.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Naam ALABASTINE NIET BETROUWBAAR

Ongelezen bericht door NAK »

Voeg de totale inhoud van het bovenste blik toe aan
de inhoud van het onderste blik.
En daarbij nooit van verhoudingen gehoord?

Bijvoorbeeld: Inhoud klein blik is 250 ml en inhoud grote blik is 750 ml.
Verhouding is dan 1:3

Om dus met de woorden van bot321 te spreken: 1 theelepeltje ui het kleine blik mengen met 3 theelepeltjes uit het grote blik,
✔ Vervolgens minimaal 5 minuten goed roeren.
✔ De gemengde Tegellak 15 minuten laten staan.
✔ Daarna nogmaals roeren. De Tegellak is nu klaar voor gebruik.

En een hoop leed was voorkomen. :lol:

lelie
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 nov 2005 14:33

Re: Naam ALABASTINE NIET BETROUWBAAR

Ongelezen bericht door lelie »

Waarom zet Alabastine de (probeer)verhoudingen dan niet op het blik of op hun website? Ik bedoel, daar staan soms de meest stomme aanwijzingen die je logischerweg zelf ook wel weet. En voordat iemand dit stukje gaat quoten: had inderdaad een hoop ellende voorkomen.

Toch vind ik nog steeds dat Alabastine 'mijn' en hun probleem niet goed heeft opgelost. Eigenlijk helemaal niet opgelost.
Jullie (bot321 en nak) schijnen dit een normale gang van zaken te vinden aangezien jullie totaal niet reageren op de klachtenafhandeling van Alabastine.

Jullie zijn in mijn ogen geen kritische consumenten!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Naam ALABASTINE NIET BETROUWBAAR

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 26 Apr 2007 10:16 door lelie

Toch vind ik nog steeds dat Alabastine 'mijn' en hun probleem niet goed heeft opgelost. Eigenlijk helemaal niet opgelost.
Jullie (bot321 en nak) schijnen dit een normale gang van zaken te vinden aangezien jullie totaal niet reageren op de klachtenafhandeling van Alabastine.


Tuurlijk is dat geen normale gang van zaken maar
geven alleen maar aan hoe je een hoop elende had
kunnen voorkomen.
Overigens is het algemeen bekend dat de meeste
producten of iets lichter of iets donkerder opdrogen
dan staat aangegeven.Verder is het geen probleem
voor Alabastine zal hun een zorg zijn maar jij zit er
mooi mee.

En wat kritische consument aangaat juist door dit soort
dingen ben ik kritisch geworden en ga niet onbesuist
aan de gang.

moniekkie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2007 15:13

Re: Naam ALABASTINE NIET BETROUWBAAR

Ongelezen bericht door moniekkie »

Het is al een tijdje geleden, ,maar wellicht help ik andere nog met mijn reactie

HEt is NOOIT verstandig je pot verf terug te sturen naar de fabriek. Ga altijd met klachten terug naar de winkel waar je het gekocht hebt.
En zorg dat je daar je gelijk haalt. De winkelier zoekt het vervolgens wel uit met de leverancier.

Als consument sta je nou eenmaal heel zwak tegenover een grote leverancier. En het lijkt me logisch dat je terug gaat naar de winkel waar je het gekocht hebt.

wit en wit zit een groot verschil is. Toch is de 2k tegelverf van alabastine wel degelijk echt wit. Dus waaschijnlijk is de riets mis gegaan bij u. Echter heeft u de pot niet meer, dus kan er via het serie nr ed niks meer nagekkeen worden

lelie
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 nov 2005 14:33

Re: Naam ALABASTINE NIET BETROUWBAAR

Ongelezen bericht door lelie »

Hoera!

Alabastine heeft gestort. Ik heb geld terug gekregen van de grondverf en lak. (mei jl.)

Of het door dit forum komt of dat ze gewoon tot inkeer zijn gekomen, geen idee. Ik heb hierover geen uitleg gehad.

Maakt ook niets uit, ik heb m'n geld.

Ik vond het wel zo sportief om dit goede nieuws hier te melden.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Naam ALABASTINE NIET BETROUWBAAR

Ongelezen bericht door bot321 »

Conclusie: geen 1 componenten witte tegellak in dezelfde ruimte gebruiken als de 2 componenten witte tegellak. Het resultaat was vreselijk, tijdverslindend en ontzetten duur om weer te herstellen.
Nieuwe tegels is goedkoper.
Voor mij is de naam ALABASTINE niet meer BETROUWBAAR

Heb je nou alles terug of alleen voor die twee potjes die je
gekocht had.Je hebt nml. de hele boel moeten herstellen
wat nogal duur was lees ik.
Zo niet dan heeft het je nog een boel gekost.

lelie
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 nov 2005 14:33

Re: Naam ALABASTINE NIET BETROUWBAAR

Ongelezen bericht door lelie »

Ik ben tevreden, bot321.

Bedankt voor de belangstelling.

Gesloten