LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederland isoleert bv komt offerte niet na

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Kvanveen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2019 12:02

Nederland isoleert bv komt offerte niet na

Ongelezen bericht door Kvanveen »

Dit bedrijf beloofd van alles maar komt zijn afspraken in de offerte niet na.
De vloerisolatie is maar voor de helft gedaan en nu moet ik 3 kwart van her offerte bedrag betalen.

Dit bedrijf belazerd zijn klanten, nu zeggen zij dat ik voor een pakket heb getekend
Maar op de offerte staat duidelijk de prijs per vierkant meter,
Dus Ik wil alleen het aantal vierkante meters betalen gerelateerd aan het offerte bedrag. Offerte bedrag gedeeld door het aantal meters op de offerte maal het aantal vierkante meters dat daadwerkelijk is gedaan. Hier neemt Nederland isoleert geen genoegen mee. Ik moet 3 kwart van de offerte betal en.

Dit riekt gewoon naar oplichting.
Zijn er meer gedupeerden en hoe kunnen we ze aansporen om te doen wat in hun offerte staat

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Nederland isoleert bv komt offerte niet na

Ongelezen bericht door berndv »

Kvanveen schreef:
06 jun 2019 17:08
Dit bedrijf beloofd van alles maar komt zijn afspraken in de offerte niet na.
De vloerisolatie is maar voor de helft gedaan en nu moet ik 3 kwart van her offerte bedrag betalen.
Maar wat is er verder aan de hand dan? Gaan ze niet meer verder? Vinden ze dat ze klaar zijn? Het is op zich niet vreemd dat u tijdens de werkzaamheden al een deel van het bedrag betaald, en ja, het kan zijn dat u tijdens het werk al meer betaalt dan wat er daadwerkelijk uitgevoerd is. Binnen het bedrijf waar ik werk hebben we ook wel dergelijke afspraken met klanten die varieren afhankelijk van het project, maar ik ken ook afspraken van 60% bij levering, 40% bij oplevering, of 10% vooruit, 40% bij aanvang werkzaamheden en 50% bij oplevering, en zo ken ik wel meer van dat soort betalingsafspraken. Maar dat zijn wel zaken die normaliter vooraf gecommuniceerd worden met de opdrachtgever.

Ik ben dus wel benieuwd welke afspraken u gemaakt heeft.
Kvanveen schreef:
06 jun 2019 17:08
Dit bedrijf belazerd zijn klanten, nu zeggen zij dat ik voor een pakket heb getekend
Maar op de offerte staat duidelijk de prijs per vierkant meter,
Dus Ik wil alleen het aantal vierkante meters betalen gerelateerd aan het offerte bedrag. Offerte bedrag gedeeld door het aantal meters op de offerte maal het aantal vierkante meters dat daadwerkelijk is gedaan. Hier neemt Nederland isoleert geen genoegen mee. Ik moet 3 kwart van de offerte betal en.
Alles valt of staat met wat er is afgesproken. En nogmaals, ik ben benieuwd in welk stadium het project nu is. Als zij maar de helft van de afgesproken werkzaamheden uitgevoerd hebben en niet meer verder gaan, dan is het wel vreemd, maar ook niet onmogelijk.
Kvanveen schreef:
06 jun 2019 17:08
Dit riekt gewoon naar oplichting.
Ik zou hiermee oppassen. Dergelijke beschuldigingen gaan u niet helpen om tot een contructieve oplossing te komen.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Nederland isoleert bv komt offerte niet na

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het isolatiemateriaal is maar een onderdeel van het geheel. Je hebt vaste kosten en variabele. Of er nu 1m2 of 100m2 geïsoleerd moet worden, de vaste kosten daarvan zijn hetzelfde. Er is enkel minder isolatie nodig.

Maar wat belangrijker is om te weten, wat is er mis gegaan? Is de helft van de ruimte maar geïsoleerd, of is er minder opgebracht dan afgesproken was? En waarom hebben ze dat gedaan? In feite zijn ze nu in gebreke gebleven en kunt u navolging van de overeenkomst eisen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Nederland isoleert bv komt offerte niet na

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

als het werk nog niet af is hoeft u helemaal niets te betalen tenzij er getekend is voor bevoorbeeld als de helft van de werkzaamheden opgeleverd zijn dat u dan een deel betaald...

persoonlijk kregen ze van mij niets tot het werk geheel uitgevoerd is...

dan pas hebben zij aan de opdracht voldaan en niet eerder...

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nederland isoleert bv komt offerte niet na

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

¾ voor ½ werk, dat is ¼ teveel gevraagd.

Als ze niet leveren wat belooft is 0% betalen, pas als klaar 100% na controle.
Omdat ze niet leverde wat beschreven is hoef je ook aan deze vraag geen gehoor te geven.

Vraag wanneer ze de rest doen en bied aan gelijk alles in1x te betalen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Nederland isoleert bv komt offerte niet na

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
11 jun 2019 15:22
¾ voor ½ werk, dat is ¼ teveel gevraagd.

Als ze niet leveren wat belooft is 0% betalen, pas als klaar 100% na controle.
Omdat ze niet leverde wat beschreven is hoef je ook aan deze vraag geen gehoor te geven.

Vraag wanneer ze de rest doen en bied aan gelijk alles in1x te betalen.
Zoals TS stelt wilt ze niet enkel de m2 prijs betalen en niet de complete offerte. Je hele verhaal om niet te betalen is dus nergens op gebaseerd.

Eerder is al aangegeven dat simpel de offerte / m2 niet werkt omdat veel kosten niet variabel zijn.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Nederland isoleert bv komt offerte niet na

Ongelezen bericht door renewouters »

Komkommertijd schreef:
11 jun 2019 15:22
¾ voor ½ werk, dat is ¼ teveel gevraagd.

Maar zelfs jij moet toch weten dat een project niet enkel uit werk bestaat....

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nederland isoleert bv komt offerte niet na

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Je huis heeft aantal meters, en zo mogen kijken hoeveel ruimte er ongeveer is.

Bij een halve vloer isoleren is ½ betalen niet leuk want dan moet je een ander de rest laten doen.
¾ prijs is onredelijk, als ze nogmaals zouden komen voor andere ½ betaal je 1½ voor 1 vloer.

Er is niet geleverd wat is afgesproken, geen hele vloer geïsoleerd dus gewoon wachten tot de klus ooit klaar is.

Gesloten